בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
עיריית תל אביב מציגה: אטימות בזמן השיפוץ
|
התופעה של משאיות עפר ובטון כבדות שנדחקות ברחובות העמוסים ושוברות את מראות הרכבים החונים ברחובות הצרים הפכה ליומיומית
|
השיפוץ ברחוב פגע ברכב [צילום: ׳“׳¨׳•׳¨ ׳¢׳׳™׳×]
|
|
|
|
|
שיפוץ חזות העיר תל אביב נעשה באופן גס ולא מתחשב. התושבים מוצאים את עצמם מדלגים מעל מפגעים ואת מכוניותיהם החונות ברחוב מטרה לפגיעות שנגרמות ממעבר משאיות הקבלנים ברחובות העיר הצרים. אין ספק שאחד המפעלים המפוארים של עיריית תל אביב-יפו בשנים האחרונות הוא שיפוץ הרחובות. העיר הפכה את פניה ושונתה ללא היכר לטובה. לאחר עשרות שנות הזנחה וזלזול שהותירו את רישומן, העיר משתפצת והולכת, הרחובות מרוצפים מחדש והכבישים נסללים שוב. ואכן לראות גוף ציבורי שעושה את מלאכתו נאמנה זה לא עניין שהוא חזון נפרץ. הדברים נובעים מכך שהעירייה עצמה לא מבצעת את עבודות הבנייה והסלילה באופן עצמאי ושוכרת את שירותיהם של קבלים עצמאים וחברות בניה ותשתית אשר אלה הם המבצעים בפועל את תוכניות העירייה. עד כאן הכל סביר והגיוני. אלא שלקבלנים המבצעים את השיפוץ בעבור רווח יש עניין ברור למקסם את הרווח ולחסוך בעלויות. בין השאר גם אלה הכרוכות בסדר, נקיון ואמצעי בטיחות. זאת גם במחיר הפרעה לסדר הציבורי וגם במחיר של פגיעה בפרט. התופעה של משאיות עפר ובטון כבדות שנדחקות ברחובות העמוסים ושוברות את מראות הרכבים החונים ברחובות הצרים הפכה ליומיומית. בעלי מכוניות שלא הספיקו לפנות את מכוניותהם בזמן מגלים שהשיפוץ ברחוב החל גם אם זה פוגע במכוניות החונות שלהם ובכלל, התושבים מוצאים את עצמם מדלגים כתיישים באתרי בניה כדי להיכנס ולהגיע לחדר המדרגות הבטוח המוביל לבתים במתחם המשופץ. להפריט עבודה עירונית ולמסרה לגוף פרטי קבלני זה בסדר, אבל שמירת אורח החיים הסביר ועמידה על האינטרס הציבורי להתנהלות זורמת ושוטפת זה עניין שנותר באחריות עירונית. מסירת העבודה לגוף עצמאי לא פוטרת את העירייה משמירה על זכויות אזרח בסיסיות כמו שמירת שלום הרכוש, מעבר בטוח למקום המגורים וסילוק מפגעים מן הדרך. בתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בנייה), התשמ"ח - 1988 סעיף 12 גישה למשטחי עבודה, נקבע בין השאר כי: "בכל מקום שאדם צריך לעמוד בו, לעבוד או לעבור בו יותקנו דרכי גישה בטוחות". נושא זה הפך לבדיחה בעיר תל אביב. כאמור, בפועל תושבים מוצאים עצמם מדלגים מעל חומרי בניה, בורות ומהמורות כדי להגיע ולהיכנס לפתח ביתם. מצב זה מהווה עבירה חמורה ומסוכנת על התקנות. משאיות הגרירה של עיריית תל אביב יפו עובדות ועומלות מסביב לשעון. ואולם המדובר בגרירה של כלי רכב שלא חנו כחוק ועל כל גרירה מחייבת העירייה את בעל הרכב בקנס של מאות שקלים על עצם החניה האסורה כשאלו מתווספים להוצאות גרירה מופרזות שמגיעות למאות שקלים גם הם שהיא מוסיפה לחיוב באותה ההזדמנות. אולם כאשר מישהו חונה את רכבו כחוק, במידה והעירייה מעוניינת לשפץ במתחם המכונית החונה היא נותנת הודעה והתרעה של כמה ימים בודדים בלבד ואם בעל הרכב נעדר לפרק זמן ארוך מחמת נסיעה, מילואים וכיו"ב הוא יכול למצוא שכלי הרכב שלו הפך גוש אבק, לכלוך ופגיעות כחלק מנוף מתחם השיפוץ כפי שקרה לדוגמה לבעלי רכב ברחוב סמטת בארי בתל אביב בעת השיפוץ בו בחודשים האחרונים. לשפץ זה חשוב בהחלט ומחויב המציאות והעירייה ראויה לכל שבח על עצם הביצוע. אולם לעשות את זה מתוך התחשבות, בשים לב ובזהירות זו הדרך הנכונה. לאחר כל כך הרבה שנים שפרויקט שיפוץ וסלילת העיר נמשך. לא ייתכן שלא להסיק מסקנות ולפעול בדרך בטוחה וראויה.
|
|
הכותב הינו מהנדס בניין
|
|
תאריך:
|
16/12/2013
|
|
|
עודכן:
|
16/12/2013
|
|
דרור עמית
|
עיריית תל אביב מציגה: אטימות בזמן השיפוץ
|
|
שפת הגוף של כל הדמויות המוכרות בצילום זה, אומרת יותר מ-1000 מלים מה דעתם על ערפאת המתעתע בכולם, האיש שאיתו רצו לממש את חזון השלום של אוסלו, שהיה להימור וניסוי שכשל.
|
|
|
רכישת דפוס מעריב-לשעבר בידי ישראל היום היא אירוע דרמטי במפת התקשורת הישראלית. לפחות שני אנשים צריכים להיות מודאגים מהמהלך: עמוס שוקן ונוני מוזס.
|
|
|
לגב' יעל גרמן - שרת הבריאות, יש חוצפה לקבוע תקנה שעלולה להפוך עם הימים לנזק נפשי בלתי הפיך למי יודע כמה וכמה ילדים. הסכמתה לאימוץ ילדים ואף למתן הזכות לאמץ ילדי פונדקאות לזוגות שהם "חד מיניים" היא בעצם משחק מכוער בנפשות הילדים שהולכים לקבל "הורים מאמצים" כאלה, שמחר מי ידע מה תהיה פגיעתם הנפשית והבלתי הפיכה של הילדים הללו בבית ספרם, בסביבת מגוריהם ולימים בחייהם.
|
|
|
סופה כזאת עוד לא הייתה לנו, ונוכח העובדה שיישובים רבים מנותקים מחשמל כבר ארבעה ימים, כשתושביהם אפילו אינם יכולים לצאת מהם בגלל השלג החוסם את הדרכים, כולנו מקווים שגם לא תהיה. וכיוון שהסופה נתנה משמעות חדשה למונח "פגעי מזג האוויר", כמעט וחמקה מעינינו העובדה שכמויות הגשם שהביאה עימה הסופה התנהגו בדיוק הפוך מהרגיל, כשבדרום הארץ יורדים גשמים רבים יותר מאשר בצפונה.
|
|
|
מי שטוען כי רשויות המדינה לא צפו את גודל הסערה טועה ומטעה. הדיבורים והאזהרות סביב הסערה ריחפו עלינו כבר יותר מחצי שנה. הצפי של הבעיה היה ברור ולמרות הכל ההתנהגות והתירוצים הם כשל בת יענה. מנגד, כדי להתגונן בפני הביקורת מיד הובאו אל שולחן התירוצים שמותיהן של מדינות מערביות נכבדות שגם שם נכשלים בעין הסערה. ישנן אומנם מדינות בעולם, מרשימת המדינות המערביות שהובאו (צרפת, בריטניה וארה"ב למשל) שאפשר ללמוד מהן רבות בשטחי חיים מסוימים אבל אין שום סיבה לא ללמוד בנושא כמו התגוננות מאיתני הטבע דברים חיוביים ממדינות אחרות, כמו מדינות מזרח אירופה ובראשן רוסיה. הסערה שפקדה את ישראל הייתה רחוקה מלהיות כל כך קשה ודרמטית מול מה שפוקד יומית כל מזרח אירופאי מידי חורף בחורף ומדי שנה בשנה.
|
|
|
|
|
|
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
|
|
|
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
|
|
|
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|