|
במכבי יודעים? [צילום: איתמר לוין]
|
|
|
|
|
גם אם אתם חברי מכבי שירותי בריאות, וגם אם אתם מגיעים לקבל את מה שמגיע לכם מתוקף היותכם חברי הקופה, עדיין עדיף להיות "לקוחות פרטיים", מסתבר. מבולבלים? גם אני הייתי.
רופא עיניים של קופת-חולים מכבי, ד"ר רוזן (תל אביב, אבן גבירול 56), מעדיף לקבל את המטופלים הפרטיים שלו על חשבון הזמן שלכם. למה? כי זה בחינם. לא לכם. לו.
מסתבר, כי גם אם תגיעו למרפאה של ד"ר רוזן, רופא עיניים של מכבי, כאמור, וגם אם בשעות בהן הוא אמור לקבל מטופלים של הקופה, כפי שמצויין גם באתר האינטרנט, הסיכוי שתיכנסו במועד שנקבע לכם מראש תלוי בשאלה האם הרופא מקבל באותה שעה את מטופליו הפרטיים או שלא. כי במידה שהתשובה חיובית, לא מן הנמנע שלמרות שהתור שנקבע לכם הוא לשעה שלוש, לדוגמה, תוכלו להיכנס אליו רק בחמש...
ככה זה
זו הייתה בדיוק החוויה שלי. הזמנתי תור. כחודש מראש. לשעה שלוש. בשלוש וחצי, כשהבחנתי שמטופלים שהגיעו אחרי נכנסים כבר אל הרופא ניסיתי לברר מה הסיבה לכך. "אלו מטופלים שחזרו מניתוח", נאמר לי על-ידי המזכירה. ואני, שלתומי סברתי כי מדובר במקרים דחופים המשכתי להמתין. אחרי שעה, שמתי לב שתור המטופלים "אחרי ניתוח" לא נגמר, ושהסיכוי שאכנס לרופא בקרוב נמוך מאד. ההתנהלות נראתה לי תמוהה, וכשפניתי שוב למזכירה נעניתי בתשובה "ניסינו להכניס אתכם לפני שלוש אבל המטופלים כבר החלו להגיע".
מי זה "אתכם"?, ניסיתי לברר. חברי מכבי? לא. מטופלים פרטיים. כלומר, רק אחרי שד"ר רוזן יסיים לקבל את כל מטופליו הפרטיים, יוכלו חברי מכבי להכנס לחדרו, לפעמים אחרי המתנה של שעתיים, לפעמים יותר.
לתמיהה שלי על כך שהרופא מקבל מטופלים פרטיים על חשבון זמן טיפול של חברי מכבי נעניתי ב"רצית לבוא לרופא חשוב" (עכשיו אני יודעת שד"ר רוזן רופא חשוב. מאוד חשוב, מסתבר), אז תמתיני. התגובה לטענה שהעליתי כי אלו שעות קבלת חברי מכבי ולא מטופלים פרטיים שלו ושקביעת התור נעשתה חודש מראש נעניתי ב"ככה זה". "זה מה שיש".
האם במכבי מודעים לעובדה שרופא מטעמם מקבל על חשבון זמן המטופלים שהם חברי הקופה את המטופלים הפרטיים שלו? האם ד"ר רוזן מתנהל כך ללא ידיעת הקופה?
יבדקו
דובר מכבי, עידו הדרי, אמר בתגובה לדברים כי "אנחנו מצטערים על חווית השרות שמתוארת בכתבה. מדובר ברופא בכיר ומוערך העובד במכבי שנים רבות.
רופאי מכבי מחויבים לטפל בחברי מכבי בשעות עליהן הוסכם עם הרופאים. במקרים רבים קיימת דווקא הרחבה והגדלה של תורים עבור חברי מכבי לשעות פעילות אחרות. האירוע המתואר הוא בהחלט בעיתי ואנו נבדוק אותו ונפעל יחד עם הרופא על-מנת להבטיח רמת שירות גבוהה לחברי מכבי.
ד"ר רוזן, בתגובה לטענות שהושמעו בפניו אמר: "בראשית תגובתי אבקש להביע את צערי על אותה הסיטואציה שבה הרגשת נפגעת בביקורך במרפאתי. מרפאתי הקיימת קרוב ל-35 שנה ומשרתת חולים רבים בנויה על עקרון של מצוינות בטפול הרפואי ובשרות אבל לדאבוני גם כאן קורים דברים לא רצויים.
מטופל שנכנס למרפאה חייב לקבל את הטיפול הרפואי המיטבי ומצב שמטופל יצא ללא קבלת הטיפול תוך שהוא מרגיש מתוסכל ופגוע אסור שיקרה".
באותו יום, לדברי ד"ר רוזן "בין השעה 13:30 ל-15:00 קיבלתי חולים מנותחים שנותחו על-ידי יום קודם. קבלת מנותחים אלה גלשה מעט מעבר לשעה 15:00 דבר שאינו מתוכנן ובוודאי לא נעשה בכוונה".
קיימת אצלי הפרדה בשעות וימי העבודה בין מטופלי מכבי ומטופלים אחרים. למרות ההפרדה העקרונית הזאת קרה שיבוש וקבלת מבוטחי מכבי החלה מעט באיחור לאחר השעה 15:00 אבל הקדימות בבדיקה נקבעה לאור העובדה שאנשים היו אחרי ניתוח והסיבה לכך רפואית".