|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

עזה ממוות: עתיקה, פרועה ובלתי ניתנת לשליטה

לעזה יתרון תקשורתי ואפשרות לסחוט רגשית את העולם. וחסרון מערכתי מובהק אנרגיה הנוטה להשתלט על החלשים, נטייה לאלימות, חוסר ביטחון, התפרצויות זעם ואנרגיה הנוטה למריבות כדרך חיים
27/07/2014  |     |   מאמרים   |   מבצע צוק איתן   |   תגובות
עזה בעת המבצע [צילום: דובר צה"ל]

   רשימות קודמות
  צוק איתן על המפה: מבצע שנועד לגדולות

העיר עזה קיימת כבר כ-3,500, מעטות מהן היו שנות שקט ושלווה. מדוע מוצאת עצמה העיר הזו שוב ושוב בעין הסערה, מה מאפיין אותה והאם מנהיגי עזה מפעילים סחיטה רגשית על העולם? תשובות אלה ועוד נתונים מפתיעים בניתוח המפה הטארונומרולוגית של עזה.

בימים אלו, רוב הכותרות, הדיונים והשיחות עוסקים במבצע הצבאי בעזה. מה אנחנו בעצם יודעים על עזה? הידע אינו תמיד נרחב. למשל, האם ידעתם שבעיר עזה, אחת הערים העתיקות באזורנו, כ-450,000 תושבים? או שהעיר עזה מיושבת ברציפות כבר כ-3,500 שנים? או שהשם "עזה" מופיע בתנ"ך 22 פעמים ומקורו בשפה הכנענית?

במהלך הדורות הייתה עזה תחת שלטונות מתחלפים. במלחמת העולם הראשונה נכבשה בידי כוחות בריטיים והייתה תחת שלטון בריטי. ב-1948 (מלחמת העצמאות) נכבשה על-ידי מצרים. במלחמת ששת הימים נכבשה על-ידי ישראל ובשנת 1994 הועברה לידי הרשות הפלשתינית.

לצערנו, בשנת 2006 השתלט ארגון הטרור חמאס על העיר, שלאורך ההיסטוריה היוותה עיר אסטרטגית במזרח התיכון עקב מיקומה על דרך הים בין אסיה ואפריקה, והיותה עיר נמל שסביבה אדמה פורייה. והנה עוד פרט מדהים: לאורך ההיסטוריה עזה מעולם לא הייתה בשלטון עצמי ולא תפקדה באופן עצמאי.

עזה תחת שלטון החמאס


לאחר ניצחון החמאס בבחירות שנערכו ברצועת עזה ב-2006, החמיר המצב הביטחוני בעזה. מדינת ישראל הפעילה סגר כלכלי על רצועת עזה ומנגד התגבר ירי הרקטות לעבר ישראל ובכך הפכו את עזה ליעד עיקרי של הפצצות חיל האוויר הישראלי.

כתוצאה מירי הרקטות על ישובי ישראל, ניהלה המדינה מספר מבצעים צבאיים בשנים האחרונות כנגד חמאס היושב ברצועה. בדצמבר 2008 יצא לדרך מבצע עופרת יצוקה, בנובמבר 2012 החל מבצע עמוד ענן וכאמור, ביולי 2014, מבצע צוק איתן המתרחש ברגעים אלה.

בספר עמוס א' פסוקים ו-ח


(ו) כֹּה, אָמַר יְהוָה, עַל-שְׁלֹשָׁה פִּשְׁעֵי עַזָּה, וְעַל-אַרְבָּעָה לֹא אֲשִׁיבֶנּוּ: עַל-הַגְלוֹתָם גָּלוּת שְׁלֵמָה, לְהַסְגִּיר לֶאֱדוֹם. (ז) וְשִׁלַּחְתִּי אֵשׁ, בְּחוֹמַת עַזָּה; וְאָכְלָה, אַרְמְנֹתֶיהָ. (ח) וְהִכְרַתִּי יוֹשֵׁב מֵאַשְׁדּוֹד, וְתוֹמֵךְ שֵׁבֶט מֵאַשְׁקְלוֹן; וַהֲשִׁיבוֹתִי יָדִי עַל-עֶקְרוֹן, וְאָבְדוּ שְׁאֵרִית פְּלִשְׁתִּים--אָמַר, אֲדֹנָי יְהוִה.

אנו רואים כי נבואת עמוס מתגשמת.

הפשע הראשון - עופרת יצוקה, הפשע השני - עמוד ענן והפשע השלישי - צוק איתן.

וכעת יש להכות את החמאס ולא להרפות עד שאש תאכל את עזה כולה.

ספירת תפארת 4=22 = הייעוד.

במפת עזה מאופיינת על-ידי הכוכב פלוטו - מסמל באסטרולוגיה את מזל עקרב מיסוד המים. מייצגת את המערכת הרגשית ואת הייעוד והצרכים הרגשיים.

ייעוד מבצע צוק איתן מצד עזה: במילים פשוטות: לזרוע הרס ומוות. מצד עזה מתאפיינת המפה באנרגיה הנוטה לפגיעות רגשית ונפשית. אנרגיה קיצונית בדעות והתנהגות. אנרגיה עצבנית, קנאית להצלחות האחר.

כאשר היא (עזה) נפגעת היא מתפרצת בקיצוניות עם נטייה להרס עצמי ו/או הרס אחרים. אנרגיה הנוטה להשתלט על החלשים, נטייה לאלימות, חוסר ביטחון, התפרצויות זעם ואנרגיה הנוטה למריבות כדרך חיים. זוהי אנרגיה שאינה מהססת להרוס עולמה/רכושה וקשריה עם מדינות וארגונים. זוהי אנרגיה הנוטה לדרוש מהאחר יתר על המידה ורק אחר כך לדרוש מעצמה, אנרגיה תלותית, כאשר נפגעת פונה לדרך קיצונית ופועלת בכל דרך זדונית ומרושעת לפגוע חזרה.

זוהי אנרגיה תוקפנית, דורסנית, פוגעת בסביבה ובזולת ללא נקיפות מצפון. אנרגיה הנכשלת בעשייה חיובית ובעלת אנרגיה צינית, המשדרת ייאוש ומותש פיזית. אנו רואים אנרגיה הנוטה להתרחק מדינות, ארגונים ובני אדם, בעלת חוסר רצון להתפתח. אנרגיה שתלטנית, כוחנית, תוקפנית ושמרנית באופן קיצוני.

אנרגיה הנוטה לחוות הפסדים, לא מתחשבת, פועל בכול דרך לא חוקית במטרה להשיג מטרותיה. אנרגיה הנוטה לרמוס בדרך להשגת מטרותיה, דריכה על "גוויות". אנרגיה נקמנית, שאינה סולחת, ערמומית, אנוכית, גאוותנית, מורדת ומתנהלת ללא שליטה. אנרגיה הפועלת באופן זדוני, נצלני והחוסר התמדה. אנרגיה עקשנית, חשדנית ומסוגרת. אנרגיה מתפרצת ובעלת וחוסר שליטה עצמית.

היא לא מוכנה לקבל ביקורת, לא מוכנה לקבל מרות, הפכפכה ולא יציבה. אנרגיה שלא לא סומכים עליה, דיכאונית, מתוסכלת הנוטה להתפרצויות בלתי צפויות. אנרגיה הנוטה לדכא את המדינות הארגונים שסביבה. בעלת דעות קדומות, צרת אופקים, משעממת, כפייתית, מעיקה על הסביבה ופחד מכישלון. אנרגיה ביקורתית, עוקצנית, "פריק של שליטה", קושי לעסוק בעיקר, מייגעת וחסר אחריות. אנרגיה שאינה אוהבת מחויבות, אינה משקיע בקשרים דיפלומטיים, נוטה להתלונן באופן סדרתי, מותשת ומתישה את הסביבה. אנרגיה הנוטה לרמאויות, אנטי חברתי, בעיות אגו, דימוי עצמי נמוך. אנרגיה הנלחצת בקלות אולם לא מראה זאת כלפי חוץ.

ספירת כתר 5 וספירות מלכות וחוכמה 5=14 = המחשבות, התדמית ושאיפת הנשמה, מאופיינת על-ידי הכוכב, כוכב (מרקורי) המסמל את מזל תאומים מיסוד האוויר. ספירת הכתר מייצגת את המניעים, המוטיבציות, האידיאלים המודעים ואת סגנון המחשבה והלימוד. בקבלה היא מציינת את כוח החשיבה והמודעות העצמית. ספירת מלכות מייצגת את התדמית והרושם אותם האדם היה רוצה לשדר כלפי זרים וסביבה לא מוכרת ובטוחה.

ספירת כתר מאפיינת אנרגיה בעלת יכולת תקשורתיות יוצאת מגדר הרגיל. אנרגיה פורצת מסגרות, פיקחית, הנוטה ללכת עד לקצה ולפלרטט עם המוות. אנרגיה יצירתית, בעלת כושר קליטה מהיר, מניפולטורית היודעת להסתדר. אנרגיה חריפה, שנונה, בעלת צורך בגירויים משתנים, מפתיעה, על כל שאלה יש לה תשובה אפילו מתחכמת. אנרגיה המאמינה בתכנים ובאמרות של עצמה כולל השקרים שלה.

אנרגיה חופשית, מהירה, חריפה, חדה, קולטת מהר מאוד את הסיטואציה, מבריקה ובעלת ניצוצות של רעיונות. אנרגיה המזהה את הדרך הקצרה ביותר אל המטרה, בעלת יכולת לזהות פרצות, ערנית ובעלת "חושים מחודדים". אנרגיה המסוגלת לשנות סדרי עדיפויות.

ספירות חסד גבורה ובינה 1=19 = העשייה.

ספירות אלה מייצגות את הכישורים הנרכשים של האדם, הכלים שלו לתפקד בחיי היומיום והתנאים בהם יוציא מעצמו את המיטב.

במפת עזה מאופיינת על-ידי צרוף הכוכבים השולטים הם: שמש המסמל באסטרולוגיה את מזל אריה מיסוד האש, הכוכב מאדים (מארס) - מסמל באסטרולוגיה את מזל טלה מיסוד האש ושמש המסמל באסטרולוגיה את מזל אריה מיסוד האש. שילוב שלושת הכוכבים שמושכים כל אחד לכיוון אחר, אינם מסתדרים האחד עם השני וגורמים את מירב בעיותיה של עזה.

מפת עזה מתארת מצד אחד כישורים חלשים בביצוע הפועלים מתוך רגשי נחיתות והתפרצויות רגשיות תוך מחשבת גדלות שאומרת שהם הכי מוצלחים בעוד שבפועל כישורי התעסוקה מאפשרים להם להיות נחותים, חלשים הפועלים מתוך ניסיון נקם.

מצד שני נטייה להיות הקורבן במלחמה. על מדינת ישראל ללמוד כיצד ניתן לנצל זאת לתועלת המדינה.

ספירת הדעת הנסתרת 2 = המניע הנסתר.


מאופיינת על-ידי הכוכב ירח המסמל את מזל סרטן מיסוד המים. המניע הנסתר שעוזר לאדם להגשים את ייעודו ומאפשר לו לממש את הפוטנציאל.

המפה מתארת כי המבצע מטעם עזה "דורש"/מאלץ להצליח בשיתופי פעולה. התכונה הבולטת בחסרונה ושאינה מתאימה למלחמה היא אנרגיה רגישה, עדינה, ותרנית המעדיפה עבודת צוות בין מדינות.

דבר זה מהווה חיסרון שכן לעזה בשלב זה אין אפשרות לצרף למערכה חיילים ממדינות אחרות שילחמו האחד לצד השני. אנרגיה מופנמת, שקולה, הפועלת בצניעות. אנרגיה המכילה את הכאב של הצד השני (מחלישה מאוד את הצד הלוחמני). אנרגיה אוהבת שלום ומתחשבת.

אנרגיה זו טובה לעזה והם מנצלים זאת לתועלת אישית על-ידי הבלטת החולשה ומנסים ומצליחים למשוך אמפטיה לתושבים ולמצבם.

מפת תקופות החיים


השיא 6 מאופיין על-ידי הכוכב נוגה (ונוס) המסמל באסטרולוגיה את מזל מאזנים מיסוד האוויר. מתוארת בו תקופה לא הכי מוצלחת הכוללת בעיות וקשיים מההיבט המלחמתי. תקופה זו מאופיינת על-ידי הצלחה או כישלון. על-מנת למצות את המתנות שנתן היקום למבצע, מומלץ לפעול על-פי ההנחיות המובילות להצלחה הגדולה ביותר ומצד שני להימנע מפעולות המובילות לכישלון. באופן זה הצלחה תהא הגדולה ביותר.

ההצלחה ממוקדת בהגנה על המשפחות ומחויבות להן. תקופה טובה לצאת במצע הסברה תחת הכותרת "חייבים להגן על המשפחות במדינה". תקופה טובה להפגין אהבה כלפי הילדים ולהשתמש בהם ככלי מגן וכלי המשרת את האמצעים הנבזיים של שליטי עזה במלחמה זו.
המסקנה: תקופה חלשה ולא טובה לצאת למלחמה.

הכישלון עלול לבוא לידי ביטוי בתקופה עצלה, פחד בהווה ופחד מהעתיד, תקופה ביקורתית במיוחד ביקורת מבפנים ומבחוץ על מהלכי מנהיגי עזה, התמכרות לכוחנות מופרזת וסחיטה רגשית מהעולם.

המחזור 7

מאופיין על-ידי הכוכב נפטון המסמל את מזל דגים מיסוד המים. זו תקופה לא קלה אפשר לומר אפילו קשה. תקופה שקשה להתמודדות עם חרדות, חששות ובעיות מדיניות וחברתיות. קיים קושי לממש את שאיפות החיים.

המסקנה
: תקופה חלשה ולא טובה לצאת למלחמה.

אם נסכם, המבצע התחיל ביום בעל יתרונות וחסרונות. לעזה יתרון תקשורתי ואפשרות לסחוט רגשית את העולם. וחסרון מערכתי מובהק שאין להם יכולת להתגבר עליו מלבד ניסיונות התאבדות (1=19).

תאריך:  27/07/2014   |   עודכן:  27/07/2014
שרון נריה בר-און
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עזה ממוות: עתיקה, פרועה ובלתי ניתנת לשליטה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מבצע צוק איתן
המילים שעל המסך היכו אותי בתדהמה: "יהיה בסדר"!
למרות שאינו אדם, למבצע צוק איתן מפה טארונומרולוגית מרתקת במיוחדת. מפתו מגלה לנו הרבה על היתרונות והחסרונות של המבצע בעזה, על איך הוא מתקבל בעולם ומה עלינו לעשות כדי לחזק אותו. וגם: מה היה התאריך המושלם מבחינה טארונומרולוגית ליציאה למבצע?
27/07/2014  |  שרון נריה בר-און  |   מאמרים
ימים קשים עוברים על כולנו, מלאי דאגות. הכל פתאום מתגמד. המינוס בבנק, החוב לחברת חשמל ופיגור תשלומי הארנונה, הכל פתאום נראה זניח. המשכנתה החודשית, הטסט של הרכב ותשלומי הגז. לא ממש מעניין אותנו הויכוח עם השכן או החבר בעבודה, הכל פתאום נראה מזווית אחרת. שוב ימים קשים מראות וגרורות ממבצעים קודמים. עכשיו מרגישים שהעם מתאחד כד להדוף יחד את הצרה החדשה ישנה. מחסומים נשברים, מחיצות מתרסקות. אין ימין ושמאל. מחלוקות עדתיות נעלמות ונראות כמו הבל הבלים בזמן כזה.
27/07/2014  |  ציפורה חלפון  |   מאמרים
האם רק כאשר תחשוש לחייה, למרות המגן האנושי הסוכך עליה מעל מעמקי הבונקרים, היא תוותר על התנאים שלה להפסקת אש? בשדרת הפיקוד הזאת הדרג הצבאי, בראשות מחמד דף, נשמע לדרג המדיני המקומי של הניה, בניגוד לדעה הרווחת אצלנו.
27/07/2014  |  עמוס גלבוע  |   מאמרים
המלחמה מתנהלת במלוא עוזה חיילינו ומפקדינו נמצאים עמוק בתוך רצועת עזה המדממת ומציגים לעין כל את המפלצת המלחמתית שנבנתה על-ידי החמס ארגון טרוריסטי רצחני שמאיים להשמידנו ובונה עצמו לכך.
27/07/2014  |  שמעון זיו  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   מבצע צוק איתן  /  מי ומי  
ישראל מחדשת את המתקפות ברצועה  /  איציק וולף
חבר הקבינט: להמשיך במלוא הכוח  /  איציק וולף
קצין, רב-נגד ורב סמל מתו מפצעיהם  /  איציק וולף
פרדוקס הסובלנות הישראלי  /  אלכסנדר ס. שכטמן
"צוק איתן" של מוסר וצדק  /  צפריר זוהר
שידורי אל-ג'זירה מעזה: איום אסטרטגי  /  רפאל בוכניק
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il