|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

זהירות מדיה חברתית!

עם עליית הרשתות החברתיות, נסללה הדרך להמונים ואנו עדים לקלות הבלתי נסבלת של העברת מסרים על-ידי בעלי עסקים מנהלים ובעלי עסקים - האם אתם מודעים למה שאתם מקדמים ברשת?
18/09/2014  |     |   מאמרים   |   תגובות
מדיה חברתית, מי מעביר את המסרים? [צילום: פלאש 90]

   רשימות קודמות
  מעלה המוגרבים - הסיקור התקשורתי
  האמנם אתיקה שמתיקה?
  במקום אלף מילים
  זהירות, ספין-דוקטורס!

אנו חיים בעידן בו חברות ובעלי עסקים מתחרים ללא לאות על מקום במרחב הווירטואלי. כולנו, ללא יוצא מן הכלל, מבינים את החשיבות הגדולה שיש לחשיפת התכנים שלנו ברשת. ואכן אנו משקיעים זמן ומשאבים רבים בניהול פרופילים ציבוריים ובלוגים, ובהקמת אתרי אינטרנט וקידומם במנועי החיפוש. אבל כמה מאתנו עוצרים לרגע ובוחנים מה המשמעות של מה שאנו מקדמים ברשת?

אילו "פליטות-פה" אנו משגרים לחלל המדיה החברתית? מהם המסרים שאותם אנו מעברים לקהל העוקב אחרינו? והאם התדמית שנוצרת - בשל פרסום התכנים האלו ברשת - אכן משרתת את היעדים שלנו, של העסק שלנו או של החברה שאותה אנו מייצגים?

תדמית, או אימאז' בלועזית, מתארת את האופן שבו אדם, ארגון או חברה נתפסים על-ידי הקהל. זוהי למעשה תמונה מחשבתית - הנוצרת במוחנו ביחס למוצר, חברה או אדם, והיא איננה בחזקת שקר או בחזקת אמת. התדמית אפוא היא פונקציה המתווכת בין אוביקט מסוים לקהל, היא תוצר של חשיפה לפעילות ולמסרים המוצגים לקהל הרחב - ולא בהכרח שהיא תואמת את המציאות.

מכאן שתדמית רצויה היא בת-השגה למי שחולש על אומנות העשייה והאמירה של דברים המביאים את הציבור לחשוב באופן הנחשק על ידו. ואכן, בעבר תפקיד זה היה שמור באופן בלעדי למומחים בתחום, כגון דוברים או מנהלי יחסי ציבור. אלו היו אמונים על ניצול טכניקות שכנוע אפקטיביות והיו בעלי נגישות בלעדית לאמצעי התקשורת ודרכם להמונים. באמצעותם השכילו בעלי עסקים לטפח חזות אמינה, משכנעת ואטרקטיבית שיש בכוחה להגדיל את כוח הקנייה של החברה שלהם.

אלא שכיום, עם עליית הרשתות החברתיות, נסללה הדרך להמונים ואנו עדים לקלות הבלתי נסבלת של העברת מסרים על-ידי בעלי עסקים. אלו, מנהלים מוכשרים ככל שיהיו, פעמים רבות חסרי הבנה או כישורים בתחום עיצוב וניהול התדמית.

כך קורה שאנו עדים, חדשים לבקרים, לנזקים תדמיתיים הנגרמים לחברות ולפיגורות ציבוריות בשל פליטת-פה 'פייסבוקית'. לכן טוב יעשו אלו אם יעצרו לרגע לפני שהם לוחצים על ההדק ויבחנו היטב מהם משגרים לחלל הרשת - ואולי אף ישכילו להתייעץ עם אנשי מקצוע, כדי לוודא שמה שהם מקדמים אכן משרת את יעדי החברה.

תאריך:  18/09/2014   |   עודכן:  18/09/2014
אסנת גואז
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גָּדוֹל הַמּוֹרָא וְרָב הַפַּחַד מִסּוֹף הַדֶּרֶךְ
18/09/2014  |  אברהם הללי  |   מאמרים
לאזהרת המסע אל מעבר לים, שפירסם המטה ללוחמה בטרור, יש ככל הנראה משנה-תוקף הפעם, בהשוואה לאזהרות השגרה בעבר. מעל לכל היא מתמקדת כעת באווירת ה"עליהום" של אירגונים מוסלמיים קיצונים כנגד כל מי שעוטה אצטלה ישראלית. זה מתבטא, מן הסתם, בתגובות האיבה על מבצע "צוק איתן", ויחד עם זה בתכנון פיגועי-נקמה ג'יהאדיסטים במטרות ישראליות ויהודיות שמעבר לים.
18/09/2014  |  ראובן לייב  |   מאמרים
האם זוהי הדמוקרטיה בישראל? כאשר אינך מצליח להשפיע אתה הולך ועושה נזקים?
18/09/2014  |  יהודה הגר  |   מאמרים
חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים נועד להקל באופן משמעותי על קבלת פיצויים בידי מי שנפגע בתאונה. עם זאת, לא כל אירוע שמתרחש בקשר עם שימוש ברכב פירושו "תאונת דרכים" במובנו של החוק. מאחר שהחוק נועד לאפשר לנפגעים בתאונה לקבל בקלות יתרה פיצויים מחברות הביטוח, לעיתים עיקר הדיון המשפטי סב על שאלה טריוויאלית לכאורה: האם האירוע הנדון עונה להגדרה של "תאונת דרכים".
שלושה שבועות עברו מסיום מבצע "צוק איתן" ועד לירי הראשון - בדיוק ממוצע בין הזמן המקביל שחלף אחרי מבצעי "עמוד ענן" ו"עופרת יצוקה"
18/09/2014  |  אריאל י. לוין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il