|   15:07:40
דלג
  יעקב אסתרליס  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

"גיבורי" התקשורת: הרצוג ולבני

"גיבורי" התקשורת בשבועיים האחרונים היו שתי דמויות של פוליטיקאים -יצחק הרצוג וציפורה לבני שעלו על הגל התקשורתי "רק לא ביבי" ושיחקו בהצגה מגוחכת: מדידת כובעים של ראש ממשלת ישראל - לא פחות ולא יותר. הם אפילו הסכימו על רוטציה - וה-"תקשורת" כבר הכתירה אותם. נותר להם דבר פעוט: לנצח בבחירות
18/12/2014  |   יעקב אסתרליס   |   מאמרים   |   בחירות 2015   |   תגובות
ציפי לבני, יצחק הרצוג. התקשורת הכתירה אותם [צילום: פלאש 90]

חודש כסלו החורפי מגיע לקיצו. אף שהחורף האמיתי עוד לא הגיע, בערבים כבר מרגישים אותו: פחות אנשים ברחובות, הכבישים לאחר שעה שמונה כבר משתחררים מהלחץ. כל איש וענייניו, רק התקשורת רותחת, כמעט לא מתייחסים לפיגועים שמתרחשים יום יום, לא לפשע החוגג במקומותינו - זה לא מעניין אותם: הבחירות בדרך. ברוב ערוצי הרדיו, הטלוויזיה ואתרי האינטרנט כבר אפשר מיד להבין לצד מי הם עומדים, לא צריך להיות חכם גדול. הם עובדים שעות נוספות, לילות כימים על-מנת לתמוך ולחבק את כל אלה המנסים להוביל את המדינה לאותו כיוון שהובילו אותה כבר יותר מעשרים שנה בהסכמי אוסלו אשר הביאו רק מלחמות, טרור ואלפי קורבנות, יהודים וערבים - אצלם זה נקרה "תהליך השלום".

"גיבורי" התקשורת בשבועיים האחרונים היו שתי דמויות של פוליטיקאים (יצחק הרצוג וציפורה לבני) שעלו על הגל התקשורתי "רק לא ביבי" (פרטים על הגל - בהמשך) ושיחקו בהצגה מגוחכת: מדידת כובעים של ראש ממשלת ישראל - לא פחות ולא יותר. הם אפילו הסכימו על רוטציה (החלפה) - וה-"תקשורת" כבר הכתירה אותם. נותר להם דבר פעוט: לנצח בבחירות. אלה כבר לא סיפורים ממדינת החלמאים אלא סיפורים מארץ הטמטום. נעזוב הגדרות ונתייחס ל"גיבורים" עצמם (ציפורה הייתה כבר "כוכבת" של הסיפור הקודם), הפעם נתייחס לאדון הרצוג.

חשוב להבהיר - בגלל הצפת הציבור באינפורמציה זכרונו של האדם הפך לקצר מאוד, לכן אין שום טעם בחזרה כאן על "החדשות" שניתן למצוא בכל עיתון או אתר, בסיפורים מסדרת "גיבורי השבוע" נשתדל להציג עובדות שהתקשורת משתדלת להסתיר בימים טרופים האלה.

אדון יצחק (בוז'י) הרצוג (היום "מנהיג" מפלגת העבודה) לא חדש בפוליטיקה ישראלית. עורך הדין הרצוג הופיע באור הזרקורים במערכת הבחירות של שנת 1999 בתור נושא כליו של מועמד מפלגת "ישראל אחת" (זו אותה מפלגת עבודה) לראשות הממשלה ולמנהיגה דאז אהוד ברק, יחד עם טל זילברשטיין, ששימש בתפקיד מנהל הקמפיין של "ישראל אחת" בבחירת ראש הממשלה, ח"כ ויצמן שירי שהיה מעורב בתקצוב, דורון כהן, גיסו של ברק וגדעון סולימאני - הוא עסק בעניין החשוב באותם הימים: גיוס כספים למערכת הבחירות של הבוס. על "פרשת עמותות ברק" דובר רבות בזמנו, מיליוני דולרים העבירו אז למערכת הבחירות של ברק ממקורות שונים הקשורים לממשל קלינטון בארה"ב, לחברת "בריטיש גז" וליאסר ערפאת. אדון הרצוג היה אחראי על "ההתרמות", על הקשר עם "מקורות המימון" והעברתם לבוס. הפעילות הייתה בניגוד לחוק וכדי להסתיר אותה הקימו אז עשרות עמותות שעסקו בתחומים שונים של פעילות בשטח. האיש נחקר, היה "מועמד" בטוח לכתב האישום (פרקליטות מחוז ת"א: ממצאים להגשת כתב אישום נגד ח"כ הרצוג, זילברשטיין ועו"ד כהן) אך "הצדק" בארצנו תלוי לא מעט במקומו של האיש במפה הפוליטית, וכאן "האיש" היה בצידה "הנכון" - כתב האישום לא הוגש. הקשרים מאז עזרו לו לארגן "בסיס כספי" לעצמו כדי להשתלט על מפלגת העבודה ולהתכונן לבאות.

קטע מוויקיפדיה המתאר את הסיפור:

" לאחר שהעיתונאי קלמן ליבסקינד חשף את הפרשה בסדרת כתבות בשבועון" מקור ראשון" ב-6 במאי 1999 העלה חבר הכנסת מיכאל איתן חשדות כי גיוס התרומות באמצעות העמותות השונות עמד בניגוד לחוק מימון מפלגות וכי חלק גדול מהעמותות היו "עמותות קש", כלומר עמותות פיקטיביות אשר מטרתן היחידה הייתה גיוס כספים לקמפיין הבחירות והן פעלו בניגוד למטרותיהן המוצהרות(1).

ב-27 בינואר 2000 פרסם מבקר המדינה את הדוח המנדטורי שלו בדבר חריגות מחוק מימון מפלגות, כפי שנעשה לאחר כל מערכת בחירות. בדוח כלל המבקר פירוט נרחב באופן יוצא דופן, על חריגות של סיעת "ישראל אחת". לסיכום כתב המבקר:

החקירה העלתה, כי במטרה לתרום למאמצים לקידום בחירתו של מועמד "ישראל אחת" לראש הממשלה, מר אהוד ברק, ננקטה שיטה, שלפיה הוזרמו כספים לעמותות, אשר היה בפעילותן לתרום, אם במישרין, ואם בעקיפין, לקמפיין הבחירות. כספים אלה לא היו חלק מהמסגרת התקציבית הרשמית, החוקית והמדווחת של הסיעה. מבין העמותות, היו כאלה שהוקמו בתקופת הבחירות או לקראתה, ולנגד עיני מייסדיהן עמד, לפחות כאחד היעדים, הסיוע למר ברק להיבחר. עמותות אחרות הוקמו קודם לכן, ולא מלכתחילה למטרה זו, אך "גויסו" למטרה לקראת הבחירות. עוד היו עמותות, שערכו פעולות תעמולה עצמאיות, אך משראו ב"ישראל אחת", כי יש תועלת בפעילותן לקידום מועמדותו של מר ברק לראש הממשלה, דאגו לתמיכה כספית בהן(2)."

מה שלא נחקר אז, הם פעולות של כנופיות הבריונים במהלך מערכת הבחירות 1999 שנשכרו במימון הכספים שאדון הרצוג העביר לעמותות ברק על-מנת להשתלט על הצמתים, לדכא כל פעילות ציבורית אחרת במהלך הבחירות. הם היו מתנפלים על פעילי מפלגות הימין ומכים אותם כדי לאלץ אותם לברוח מהמקום. המשטרה מעולם לא התערבה, במערכת הבחירות ההיא נהרג על ידם פעיל ליכוד - ואיש לא הועמד לדין בתירוצים שונים - מערכת אכיפת החוק אצלנו תמיד ידעה להבדיל בין אלה שחייבים לשמור על החוק ואלה שמותר להם להפר אותו.

קיימת סכנה ממשית שגם במערכת בחירות הזו אדון הרצוג ינצל את ניסיונו מהעבר הלא רחוק וישתמש באותן השיטות על-מנת לנצח. דוגמה טרייה לפנינו: בפרסומו בפייסבוק רונן שובל מספר על התרגילים החדשים של "גיבורנו" שהספיק כבר להתחבר לקרן לישראל החדשה . רק קטע קצר מהסיפור והקישור:

"... כעת מתברר, לפי תחקיר באתר "מידה", שפרויקט המסונף לקרן החדשה נשכר על-ידי מפלגת העבודה לקדם קמפיין נגד ראש הממשלה נתניהו. ברור לחלוטין מדוע מפלגת העבודה רוצה להחליף את נתניהו, לא ברור ולא מוסרי שלשם כך מפלגת העבודה בוחרת לעבוד דווקא עם גוף אנטי-ציוני רדיקלי.

הארגון איתו עובדת מפלגת העבודה הוא ארגון שנקרא "מולד". מייסד הארגון, הוא ח"כ לשעבר אברום בורג, שמשמש כיום כאחד מבכירי הקרן החדשה, שהתנער כזכור מכל שמץ של ציונות. בורג, ממליץ לישראלים להוציא דרכון זר, וטוען בתוקף שהוא "מתיוון גאה". בין שאר חברי הצוות ניתן למצוא למשל גם את פרופ' אלון הראל מהפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית, פעיל שמאל קיצוני, שהסביר בהפגנה בשמעון הצדיק כי "התנ"ך בתחת שלו". מי שמשמש כיום כמנכ"ל הארגון הוא מיכאל מנקין, ממייסדי ארגון "שוברים שתיקה".... (תודה לפורום הסקופים של רוטר נט).

ולסיום. בכתבה "התנועה לאיכות השלטון: לא למנות את יצחק הרצוג לשר" של נועם שרביט (News1, 12.2004) מתוארת פנייה של תנועה לאיכות השלטון לראש הממשלה דאז אריאל שרון. קטע קצר מהכתבה:

"... התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה (יום ג', 28.12.04) לראש הממשלה, אריאל שרון, ולמי שעומד להיות שותפו העיקרי בממשלה, שמעון פרס, בדרישה שלא למנות את חבר הכנסת יצחק (בוז'י) הרצוג ממפלגת העבודה לשר בממשלה, בשל מעורבותו בפרשת עמותות ברק. התפקיד המיועד להרצוג הוא שר הבינוי והשיכון. במכתבה, מזכירה התנועה כי בחודש ינואר 2000 פרסם מבקר המדינה, אליעזר גולדברג, דוח חסר-תקדים בחומרתו ובו ממצאים קשים ביותר בנוגע להפרת חוק מימון מפלגות, כמעט על-ידי כל הסיעות שהתמודדו בבחירות לכנסת ה-15 ולראשות הממשלה. עם זאת, במרכז הביקורת עמדה סיעת 'ישראל אחת', בראשה עמד אז אהוד ברק, אשר הפרה את חוק מימון מפלגות באופן בוטה ביותר אשר כונה על-ידי המבקר "השיטה". "שיטה" זו, אומרים בתנועה, "הביאה לדברי המבקר ל'רמיסת החוק ברגל גסה', באופן המאיים לפגוע ביסודות המשטר הדמוקרטי בישראל. המבקר קבע, כי בלב "השיטה" עמד ח"כ יצחק הרצוג. הביקורת כלפיו הייתה מפורטת, וממנה עלה כי הרצוג היה האחראי המרכזי להתנהלות החמורה שתוארה בדוח..."
כידוע שרון התעלם מהפנייה והקים עם אהוד ברק ויצחק הרצוג ממשלה שמאוחר יותר קיבלה את הכינויים: "ממשלת המושחתים" ו"ממשלת ההינתקות".

בחשוב מאוד להדגיש: לכל איש זכות לפרטיות, לאי התערבות בחייו, אפילו לפושע, אך אם האיש רוצה להיות איש ציבור, ראש המפלגה, חבר בבית המחוקקים המשפיע על גורל רבים אחרים - זכותנו גם חובתנו להביע את דעתנו עליו, להדגיש נקודות אפלות בחייו ולהזהיר, זה המעט שאנו האזרחים יכולים לעשות.

תאריך:  18/12/2014   |   עודכן:  18/12/2014
יעקב אסתרליס
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"גיבורי" התקשורת: הרצוג ולבני
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
תשקורת ולא תקשורת
18/12/14 17:56
2
צורי
18/12/14 19:53
3
וינטר הניה
18/12/14 20:13
4
בקיצור
18/12/14 21:40
5
אהוד פרלסמן
19/12/14 05:25
6
gilead
19/12/14 15:36
7
מדיה אנטי לאומית
21/12/14 06:29
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2015
שרת המשפטים הייתה תמיד בתנועה מתמדת, בפעילותה הציבורית והפוליטית, עד אשר הפכה למנהיגת המפלגה המוזרה הקרויה "התנועה".
18/12/2014  |  מתי דוד  |   מאמרים
זו הייתה עיקרה של כותרת שיר תוכחה קשה של משוררנו הלאומי חיים נחמן ביאליק שהשתתף בקונגרס הציוני ב-1931 וראה וצפה כיצד אנשי ציבור מוכרים ונכבדים מתנהלים כדי לקדם את האינטרסים האישיים שלהם. באחד הקטעים בשיר הוא כתב את השורות הבאות:
18/12/2014  |  בצלאל לביא  |   מאמרים
חבר הכנסת משה פייגלין (הליכוד) הודיע (יום ה', 18.12.14) על הסרת מועמדותו לתפקיד יו"ר הליכוד. זאת, לאחר שהתקבלה אמש החלטת ההרכב המורחב של בית הדין של הליכוד לאחד את הפריימריז לראשות המפלגה ולקביעת הרשימה לכנסת.
18/12/2014  |  איציק וולף  |   חדשות
סקר דיאלוג עבור הארץ מצא (יום ד', 17.12.14) כי איחוד בין מפלגותיהם של יאיר לפיד ומשה כחלון יהפוך את הרשימה המשותפת לגדולה ביותר בכנסת, ויגרוף קולות מהמפלגות החרדיות תוך שהוא מוציא מהכנסת את ש"ס ואת מפלגתו של אלי ישי.
17/12/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
הרכב מורחב של בית הדין של הליכוד קיבל את הערעור שהוגש על החלטה שניתנה על-ידי הרכב מצומצם לפני כמה ימים וקבע כי יוצמדו הבחירות המקדימות לראשות התנועה אל הבחירות המקדימות לקביעת רשימת המפלגה לכנסת.
17/12/2014  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il