|   15:07:40
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

יהדות של חרמות וקמעות - 2015

אולי יבוא מישהו מדורשי טובתם של שלושת הרבנים הנכבדים ויסביר להם - בשקט באוזן, כדי לשמור על כבודם שלא בטוח, כלל וכלל - בכל הכבוד הראוי - שהיא דעת תורה - כי במדינת ישראל של שנת 2015, אין עוד כל מקום לקיומם של בתי-דין המטילים חרמות - ובמיוחד חרמות בעניינים הקשורים לענייני פוליטיקה ובחירות
06/01/2015  |   חיים שטנגר   |   מאמרים   |   בחירות 2015   |   תגובות
דרעי, ש"ס [צילום: פלאש 90]

"האדונים מן המעמד (קרי, הפרנסים) מודיעים לכבוד מעלתכם כי מאחר שמזה זמן נמסר על השקפותיו ומעשיו הרעים של ברוך דה אספינוזה, והם ניסו בדרכים ובהבטחות שונות להשיבו מדרכיו הרעים, אך לא עלה בידם לתקנו, ואדרבה, כל יום הגיעו לידיעתם ידיעות נוספות על כפירות נוראות שעשה ולימד, ומעשים עצומים שחולל, ויש בידם עדויות רבות וראויות לאמון שנמסרו כולן בנוכחות האדונים החכמים [קרי, הרבנים] לכן נמנו וגמרו על דעתם של אלה כי אספינוזה הנ"ל יוחרם וינודה מעדת ישראל, והרי הם מטילים עליו את החרם דלהלן: "בגזירת עירין (=מלאכים. כלומר: בהסכמת המלאכים) ובמאמר קדישין (=קדושים. כינוי נוסף למלאכים) אנו גוזרים חרם, נידוי, אלה (=קללה) ושמתא (=ונידוי) על ברוך דה אספינוזה, בהסכמת האל יתברך וכל הקהל הקדוש הזה.. ארור יהיה ביום וארור בלילה, ארור יהיה בשוכבו וארור בקומו, ארור בצאתו וארור בבואו, וא(דוני) לא ירצה בכפרתו ותבער בו חמת א(דני) וקנאתו... "ואתם הדבקים בא(דני) (אלוהיכם) חיים כולכם היום" ואנו מזהירים שאיש אינו רשאי להתקשר עמו בעל פה או בכתב, ולא לעשות לו שום טובה, ולא לשהות עמו תחת קורת גג אחת... ולא לקרוא שום חיבור שעשה או שכתב".

נוסח כתב ההחרמה של ברוך שפינוזה על-ידי הקהילה היהודית מתאריך ו במנחם אב תטז (שנת 1656).

מי יגלה עפר מעיניך ברוך (בנדיקטוס) שְׂפִּינוֹזָה, שעתה - 348 שנה לאחר שהוחרמת ונודית בידי הקהילה הספרדית באמסטרדם, שבהולנד, תוך שסבלת מרדיפות ונידויים, בשל תפיסותיך המהפכניות על מהות האלוהים ומעמד כתבי הקודש (שעה שפרופ' שלמה בן יוסף סבור שהוחרמת מהקהילה היהודית לא בשל דעותיך, שכמותן ניתן למצוא לטענתו אצל הוגי דעות דתיים, אלא בשל אי-קיום מצוות בפרהסיה והתחברותך לנוצרים) - עדיין יש בקרבנו, מי החושבים כי דרך הנידוי, החרם, השמתא והפתיחה היה דרכה האמיתית של היהדות. אין אתה יודע במה ובמי מדובר? מה קרה לך? אתה לא קורא עיתונים ולא רואה טלוויזיה? לא ראית את הטקס שערך הרב הראשי לישראל, הראשון ציון, דוד יוסף, שבו איימו בחרם על מי שיפיץ קלטות פרטיות של מרן - והכוונה למרן אחר, לרב עובדיה יוסף זצ"ל.

לפני כשבוע ימים כתבתי דברים בגנות המשיחיות הספרדית החדשה, שעליה מנצחים - במישרין וגם/או בעקיפין - אריה מכלוף דרעי וגם/א תומכיו וכתבתי, כי: "איש מת אחד שנפטר לבית-עולמו בגיל 93 שנה, לפני למעלה משנה, מחולל אחר מותו סערת רוחות עצומה בקרב מאות ואלפים מממשיכי דרכו החיים ובאים "לריב ריבו", וכן "לשמור על כבודו", לא פחות ולא יותר מאשר אצל קברו, בבית-הקברות סנהדריה, בירושלים. הרקע לסערת הרוחות הקשה שפרצה אחר הסתלקותו לבית-עולמו של מרן הראשון לציון, הרב עובדיה יוסף זצ"ל, הייתה דברים שבהם הוקלט והוסרט מרן בקלטת, לפני שש שנים ובהם מתח הוא ביקורת קשה ותקף בחריפות את מנהיג ש"ס, אריה מכלוף דרעי".

עוד נכתבו, על-ידי, דברים, לפיהם: "במסגרת מלחמת הבחירות בין מי העומד בראש מפלגת ש"ס, כיום, אריה מכלוף דרעי, לבין המנהיג המודח של מפלגה זו, אלי ישי, פורסמה - ככל הנראה בידי אנשיו של אלי ישי - הקלטת שבה נמתחה הביקורת הקשה של מרן על אריה מכלוף דרעי. התגובה לא איחרה להגיע והיא הייתה קשה, תקיפה ויצרית ואיני בטוח אם אלי ישי, היה יוצא בשלום וללא כל פגע "מעצרת זוטא" שערכו ילדיו של מרן, אתמול, ליד קברו במחאה על פרסום הקלטת. בנו של מרן, יבדל"א, הרב דוד יוסף, כינה את אלי ישי "איש חצוף", תוך שציין, כי אלי ישי "הודח בבושת פנים על-ידי אבא ועכשיו הוא לא בוחל בשום אמצעי כדי להיאחז בקרנות המזבח". הוא המשיך וציין עוד, כי: "אין מחילה למי שעשה את זה". אם לא די, במפורט לעיל, הרי בערב, נערכה הפגנה נוספת במחאה על חילול זכרו של מרן, בסמוך לקברו".

מסתבר ומתברר, כי הדברים נפלו על אוזן ערלה. זה עתה התברר, כי במהלך ישיבת בית הדין הרבני המיוחד, שהתקיימה אתמול אסרו הרב הספרדי הראשי הרב יצחק יוסף, הרב הראשי לשעבר הרב בקשי דורון וחבר מועצת החכמים של ש"ס הרב שמעון בעדני על פרסום הקלטות "שאינן לפי כבוד ורצון הרב", כאשר כוונת הדברים לקלטת שפורסמה - בשבוע החולף - בה נשנע מרן מותח ביקורת קשה על אריה מכלוף דרעי.

הנה מה שכתבו ופרסמו שלושה גברים - ששניים מהם לובשים גלימה, מימי הטורקים, המזכירים, במחילה, שמלת אישה - בהרכב של בית-דין, שאיש לא פנה אליו, לשמוע דעתו, בעניין שלשמו נתכנסו והם רואים בעצמם בית-דין ציבורי ואף מקווים ש"לפסק ההלכה" הזה יצייתו מי שנחשבים נאמניהם, כדלהלן:

"התכנסנו כאן לאחר בזיון התורה החמור של מרן ראש כל בני הגולה רבינו עובדיה יוסף זצק"ל להזהיר ולעורר לבל יהין איש לפרסם מעתה ואילך קלטות או הקלטות של מרן זצ"ל שאינם לפי כבודו וערכו הרם, ואנו אומרים לכל שפרסמו בעבר ובדעתם לפרסם בעתיד, "הוי זהיר בגחלתם של חכמים שנשיכתן נשיכת שועל ועקיצתן עקיצת עקרב" וכל המבזה תלמיד חכם אין רפואה למכתו ובפרט כאשר מדובר בגדול הדורות מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל.

כתב הרמב"ם בפ"ז מהלכות תלמוד תורה שבמקום ביזוי תלמיד חכם בפרהסיה אסור למחול על כבודו ואם מחל נענש. לפיכך התאספנו כאן למחות על ביזוי תלמיד חכם בפרהסיא ובמותב תלתא בחדא להטיל חרם ונידוי על כל מי שיהין מעתה ואילך לפרסם קלטות או הקלטות כאלה, ומי אשר כבר פירסם ילך על קברו הקדוש ויבקש מחילה ויסיר הפרסום, ולא חרבה ירושלים אלא על שביזו בה תלמידי חכמים ויסיר מעליו הדינים על-ידי בקשת מחילה בכל לב והאמת והשלום אהבו. וכשם שגזרו בית דין של מטה כך יגזרו בבית דין של מעלה".
ובאנו על החתום: אליהו בקשי דורון, יצחק יוסף, שמעון בעדני.

אולי יבוא מישהו מדורשי טובתם של שלושת רבנים נכבדים אלה ויסביר להם - בשקט, בשקט באוזן, כדי לשמור על כבודם ולמנוע ביזוי תלמידי חכמים, שהקימו בית-דין, במחילה, משל עצמם ועל דעתם, שלא בטוח, כלל וכלל - בכל הכבוד הראוי - שהיא דעת תורה - כי במדינת ישראל של שנת 2015, אין עוד כל מקום לקיומם של בתי-דין המטילים חרמות - ובמיוחד חרמות בעניינים הקשורים לענייני פוליטיקה ובחירות.

אולי יבוא מישהו מדורשי טובתם של שלושת רבנים נכבדים אלה ויסביר להם - בשקט, בשקט באוזן, כדי לשמור על כבודם ולמנוע ביזוי תלמידי חכמים, שהקימו בית-דין, במחילה, משל עצמם ועל דעתם, שלא בטוח, כלל וכלל - בכל הכבוד הראוי - שהיא דעת תורה - כי במדינת ישראל של שנת 2015, אין עוד מקום לחלוקת קמעות ולעשיית שימוש בשמו של בורא עולם, ככלי נשק וככלי מאבק במערכת הבחירות הקרבה.

כולי תקווה, כי תשדירי בחירות מבישים, כפי שנוצרו, בעבר, בבית-מדרשה של מפלגת ש"ס = תשדירי בחירות, בהם נראים בוחרים בכוח, כי מושבעים להצביע עבור מפלגת ש"ס, באותן בחירות, חולקו להם קמעות ונעשו, שורה של מעשים, שהיועץ המשפטי לממשלה, שהם בגדר של עבירה על החוק ואסר המשך קיומם של תשדירי בחירות אלה, באותה מתכונת של חלוקת קמעות והשבעת בוחרים בכוח, לבחור במפלגת ש"ס.

ואם בענייני חוק וכיבוד חוק עסקינן, אולי יסביר לי מי שיסביר, כיצד הרב הראשי לישראל, יצחק יוסף, שהינו פקיד ציבור הכפוף להוראות החוק ולכללים המחייבים דיינים, משתתף בטקס פרטי, לבוש בגדי הראשון-לציון, קרי, בגדיו של רב ראשי מכהן וגם/או רב ראשי, לשעבר ומטיל חרם, בעניינים שאינם מתחום תפקידו וסמכותו, כרב ראשי לישראל? ולמה הרב הראשי לשעבר, אליהו בקשי דורון, ממשיך ללבוש בגדי הראשון לציון, משל עדיין מכהן הוא כרב ראשי? מדוע לא ימנעו מרבנים ספרדיים ראשיים לישראל, לשעבר, לשאת בגדים המסמלים היותם רבנים ראשיים לישראל, בתום תקופת כהונתם הציבורית?

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  06/01/2015   |   עודכן:  06/01/2015
עו"ד חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2015
אני מודע לכך, שאני חוטא בחטא השמחה לאיד. אני מודה, שהפעם אני חוטא בשמחה רבה וגלויה בחטא השמחה לאיד, כאשר מדובר במעללים בהם מואשמים ונחשדים לכאורה בכירים רבים במפלגת ישראל ביתנו, שהייתה היוזמת הפעילה להעברת חוק הגדלת אחוז החסימה.
06/01/2015  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
סקר רחב שערך מכון TNS טלסקר בקרב 1,500 נשאלים עבור מהדורת מבט המתחדשת בערוץ הראשון, מעניק 25 מנדטים לליכוד ו-24 לעבודה, אילו היו הבחירות נערכות היום.
05/01/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
מכל התעלולים והמאורעות שפקדו את שס בשבוע האחרון הרי שדבר אחד קרה באופן אבסולוטי: שס חזרה בדיוק שלושים ושתיים שנה אחורה. ולמה כוונתי? אריה דרעי וחבריו זוקפים כרגע "הישג אדיר": התערבותו של הרב שטיינמן לטובת שס במאבק הבחירות נגד אלי ישי ומפלגתו, או לחלופין איחוד הכוחות הספרדים תחת דגלו של אריה דרעי בהוראת הרב שטינמן. אבל זהו הכישלון הגדול ביותר של כל משחק ה"ברוגז" של אריה דרעי - האיש שהיה מוכן השבוע להרוס את היהדות הספרדית, רק משום שהתגלה ברבים מה באמת חשב עליו הגר"ע יוסף.
05/01/2015  |  הרב אליהו קאופמן  |   מאמרים
קהילת מצביעי ש"ס נוצקה כמפלגה כדי להקל על בעיות כלכליות של הקבוצה החרדית המתקיימת בזכות הקצבות מדינה - מה שמאפשר להן להתנועע על ספסלי הישיבות, או לעשות עסקים "מתחת לשולחן", מבלי למלא את חובותיהם האזרחיות. קהילת טפילים אלה, שאת עיקר עול קיום משפחותיהן נושאות הנשים על כתפיהן, הם קבוצה שרובה אין לה בסיס מקצועי, חסרי השכלה מינימלית, ללא ידע באנגלית, היסטוריה, גאוגרפיה או כל מקצוע השכלתי - שלא יוכלו לעסוק במקצוע אמיתי, אלא כחזנים, מוהלים, קברנים ושוחטים מטעם משרד הדתות, או כתגרנים או חלפנים, ובעסקים המצריכים רק ידיעת חיבור וחיסור מינימלית.
05/01/2015  |  עליס בליטנטל  |   מאמרים
ובכן, לפיד החליט שבקמפיין הנוכחי הוא ימכור את עצמו כלוחם בשחיתות. אחד הפרשנים ספר שבמהלך הופעתו האחרונה לפיד הזכיר את המילה "שחיתות" 20 פעמים ולא פחות פעמים דפק באגרופו על דוכן הנאומים. לכאורה ניתן לברכו ב"ישר כוח" ולאחל לו הצלחה - אך חוששני שגם במשימה הזאת הוא יכשל כפי שפישל במאמץ להוזיל את מחירי הדירות ולהוריד את יוקר המחיה. גם אם יתמזל לו להתקדם לתפקיד שר המשטרה - הוא לא יצליח למגר את השחיתות.
05/01/2015  |  יורי מור  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il