|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

שונאים ללא גבולות

רצף אירועים בלתי צפוי החדיר חרדה בתקשורת המגויסת לקמפיין "רק לא ביבי": מיתקפת הטרור האיסלאמי בפריז, הסיכול המוצלח בגולן הסורי והזמנת נתניהו לנאום בקונגרס. החשש מהשפעה על דעת הקהל הוליד עליהום רווי משטמה ללא גבולות. עכשיו מצפים שהצי ה-6 יגיע לחופי ת"א כדי להעניש את ראש הממשלה הסורר
25/01/2015  |   ישראל רוזנבלט   |   מאמרים   |   תגובות
בנימין נתניהו. קמפיין נגדו [צילום: AP]

אפילו זקני בית סוקולוב אינם זוכרים מיתקפת זעם שכזו רוויה במנה כפולה ומכופלת של רעל מזוקק, כמו זו שמנהלת לאחרונה התקשורת המגויסת לקמפיין "רק לא ביבי", בהובלת ידיעות אחרונות, נגד כל מה שחושב, אומר או עושה ראש הממשלה נתניהו.

בפעם האחרונה שנרשם פרץ כזה של שינאה תהומית היה כאשר מכון TGI בישר כי לראשונה דחק העיתון ישראל היום את "העיתון לשתי מדינות" ממעמד הבכורה שלו בשוק העיתונות בארץ. אז, אפשר היה להבין את הרקע המסחרי לזעמם של חיילי מוזס - שהרי נסיגה שיווקית פירושה אובדן הכנסות משמעותי - אבל הפעם הרקע הוא פוליטי טהור.

כל כך עצום שם החרון הקדוש, עד ש"ידיעות" וכלבלב הנביחה הדיגיטלי שלו ynet, אפילו נטשו לרגע את מסע הגלוריפיקציה שהם מובילים (בצוותא עם הארץ, מעריב וערוץ 10), למען צמד הקדושים התורן העומד בראש המפלגה המסתתרת מאחורי הכינוי "המחנה הציוני".

כמעט הכל הלך לפי תוכנית הפעולה של מצביאי "רק לא ביבי". הסקרים האחרונים אומנם לא גילו עם מי יצליח בוז'י להרכיב קואליציה, אבל הצביעו על עלייה קלה במספר המנדטים של "המחנה הציוני", לעומת ירידה דומה של "הליכוד". אבל אז נרשמה סידרת תקלות מצערות ביותר. זה התחיל במיתקפת טרור של האיסלאם הקיצוני בפריז, שבעקבותיה נערך מצעד ההזדהות עם הקרבנות. אילו נתניהו ל א היה נוסע למצעד, בשל חשש לאבטחתו, אפשר לדמיין בקלות את טורי הלעג שהיינו עדים להם, אודות "מר ביטחון שהשתפן".

אבל מכיוון שבסופו של דבר נסע - זכה הציבור הישראלי המופתע להתוודע אל הכשרונות הגנוזים של כמה מפרשניו, דווקא בתחום הנימוסים וההליכות. נחום בבלי וחנה כספית, הפליאו בניתוח מטווח רחוק של התגנבות היחידים המבישה של ראש ממשלתנו, שגם מנע בברוטאליות מהלוחם הנודע בטרור, אבו-מאזן, לעלות על אוטובוס השלום.

עוד בטרם התאושש מחנה "רק לא ביבי" מהטראומה בפריז, וכבר נרשם הפנצ'ר השני. "מישהו" פגע בשני כלי רכב שנסעו בגולן הסורי, ובתקיפה חוסלו כמה בכירים מאירן ומהחיזבאללה, לרבות גנרל במשמרות המהפיכה של אירן.

ה"מקורות הזרים" דיווחו כי מדובר במבצע ישראלי שנועד לסכל התארגנות משותפת של החיזבאללה ואירן, להפעיל מרמת הגולן בסיסי טרור נגד ישראל, בלי לסכן בכך את לבנון.

ראשי קואליציית "רק לא ביבי" המתוסכלים התקשו לעכל את צערם העמוק על מבצע הסיכול. הם חששו כי הצלחת המבצע עלולה להשפיע (לרעה) על ציבור הבוחרים בישראל, שמאז המהפך ב-1977, נחשב בעיני השמאל לציבור מטומטם הראוי לבוז (כל הזכויות לקופירייטר יצחק בן-אהרון).

אפשר לשער כי זהבה גלאון (מרצ, להקת בת-שבע) ואלדד יניב (מקום 30 ברשימת "המחנה הציוני", אקס רשימת "השמאל הלאומי", שלא עברה את אחוז החסימה בבחירות האחרונות) - ספקו כפיים בייאוש על שלא דאגו לעתור במועד נגד הסיכול המסתורי.

מיד נפתח כמובן קמפיין מתוזמר להפליא, שבו התחרו ביניהם ידיעות אחרונות והביטאון הפלשתיני בשפה העברית הארץ, מי יצליח להוכיח כי מבצע החיסול היה בעצם "חסר אחריות", "כושל", "מחדל מודיעיני", "טעות איומה", והכל פרי שיקול דעתם הפושע והחפוז של שר הביטחון יעלון וראש הממשלה נתניהו. שניים, שרק בשל שיקולי בחירות מובהקים, לא היססו להורות על המבצע חרף הסכנות הכרוכות בו לישראל. הארץ גם שלף מהבוידעם את יואל מרקוס(!) - נשק יום הטין שלו.

משתתפי העלייהום, ניתלו באמירתו האומללה של אלוף (מיל.) מתוסכל (יואב גלנט) - אמירה שמיד גלנט הזדרז לתקנה - כדי להפיץ מלוא החופן ספקולציות מן הגורן, מן היקב ובעיקר מן הבטן, בניסיון לאושש את הקונספירציה הזדונית של בוגי-ביבי.

אמנם מומחי מודיעין בעבר, כמו למשל, האלוף (מיל.) עמוס ידלין, שהצטרף לאחרונה ל"מחנה הציוני", הסבירו שוב ושוב כי מבצע מהסוג המדובר זקוק למודיעין משובח, נרקם בדרך כלל במשך זמן רב ורק אז מגיע "מלמטה למעלה", דהיינו: מהדרג הצבאי אל המדיני, ולא להפך.

אבל כבר למדנו בעבר שקונספירציות, הזויות ככל שיהיו, אינן זקוקות לראיות. אפשר להסתפק במצבור של שינאה. בהארץ, המתינו לשווא לנקמה האירנית עד שביום חמישי קבע מאמר המערכת המאוכזב של הבטאון הפלשתיני בשפה העברית, כי "הצנזורה הצבאית פועלת בשירות הליכוד"...

מעניין מתי יגלה לנו פרשן הארץ צבי בראל, כי הגנרל האירני ההרוג, היה בכלל הידרולוג ומומחה להשקייה, וגם מצאצאיו של כורש מלך פרס, שאיפשר ליהודים לחזור לארצם. ידיעות אחרונות במו"מ מתקדם עם מזכיר החיזבאללה חסן נסראללה, כדי שזה יפרסם אצלו טור אישי.

אלא שכל פרשת הטרור בפריז ומצעד המנהיגים המביש, מבצע החיסול בסוריה והעלייהום המרושע על מי שנתן את ההוראה לבצעו, היו רק קדימון להתנפלות הכללית של "ידיעות", הארץ, מעריב וערוץ 10, על נתניהו בפרשת הזמנתו של ראש הממשלה לנאום בפני הקונגרס האמריקני.

זו הייתה תגובה פבלובית ידועה מראש, ואמנם להקת הדוברמנים יצאה מייד להתקפה פרועה. נחום ברנע ב"ידיעות" שהיה המום עד עמקי נשמתו מה"תרגיל האלקטורלי המבריק" של נתניהו (שגם בוצע ללא אישורו המוקדם!), שיגר את מנת הארס הרגילה שלו.

הוא הסתמך על... עצמו (מה שבטוח בטוח) והזכיר כי בעבר כבר כתב על "הצהרת בלפור" של נתניהו. הוא סיפק לנו תזכורת: "אני אשאר במעון ראש הממשלה ברחוב בלפור, בכל מחיר. אם נגזר על המדינה לשלם מחיר זה לא מזיז לי, שהרי המדינה זה אני, ואני זה המדינה".

למאמר אחד, גויסו שניים ממלכי בית בורבון הצרפתי כדי לשכנע את קוראיו של ברנע, עד כמה מושחת וחסר אחריות ראש הממשלה שלהם. לואי ה-14, לו מיוחסת האימרה "המדינה זה אני", ולואי ה-15, שאמר "אחרי המבול" - הכותרת שהתנוססה מעל המאמר. על-פי עוצמת השינאה המאפיינת כל מאמר של ברנע המתייחס לנתניהו, אפשר להניח שהוא גם לא יתנגד אם גורלו של ביבי יהיה זהה לזה של לואי ה-16 (הוצא להורג בגיליוטינה).

חשוב להבין. אצל נחום ברנע לא מדובר על חשבון אישי עם נתניהו (כמו במקרים של רביב דרוקר ובן כספית). מדובר על מי שהדנ"א הפוליטי שלו רוחש משטמה לכל ראש ממשלה מן הליכוד (שרון ואולמרט קיבלו חנינה, מטעמים מובנים), שהאידיאולוגיה שלו היא מתועבת בעיני ברנע.

מבחינה זו, כמו מנחם בגין ז"ל בזמנו, ראוי גם נתניהו עתה, לכל גידוף אפשרי. תזכורת. ב-21 בספטמבר 1982, 3 ימים לאחר הטבח שביצעו הפלנגות הנוצריות במחנות הפליטים הפלשתינים, סברה ושתילה, פירסם ברנע (אז ב"דבר"), את המאמר הבא, תחת הכותרת: "בדם וביזע נשמיד לנו גזע". כדאי לזכור, זו הייתה תקופה שבה עולם הסייבר היה עדיין בחיתוליו, רשתות חברתיות וטלפונים סלולריים לא היו, ישראל רק יצאה משבתון התקשורת של ראש השנה. תמונת מה שאירע במחנות הפליטים הייתה עדיין מעורפלת. אבל לברנע היה הכל ברור. גם השורשים ההיסטוריים של הטבח. הוא הרי סימן את המטרה מראש.

וכך כתב: "נכון שקו ישר מוביל ממלון המלך דוד, דיר יאסין וקיבייה אל סברה ושתילה. במלך דוד הוברר שבגין איננו מתעניין ואיננו מבין בעניינים צבאיים אף שמשמעותם היא חיים ומוות לאנשים רבים וטראומות שנזקן היסטורי. הכפופים לו עושים בשמו מה שעולה בדעתם והוא המנהיג-כביכול, מספק להם צידוקים רטרואקטיוויים.

"האידיאולוגיה שגם מנחם בגין שותף לה היא: לגרש את הפלשתינים מכל מקום שבו שולטת מדינת ישראל. פעילות הפלנגות במחנות משתלבת במעשים שנעשו במחנות הפלשתינים שלאורך חוף הים בואכה ביירות מאז המלחמה. בדם וביזע נשמיד לנו גזע - זוהי המשמעות האמיתית".

בשלב זה מתחרים ביניהם אמצעי התקשורת מי יחלץ תגובות אפוקליפטיות יותר מוושינגטון. רק טבעי הדבר ששמעון שיפר יוצב בראש מגדלי עזריאלי. הוא יהיה מי שידווח לנו מתי יגיע הצי ה-6 האמריקני לחופי תל אביב, כדי להעניש את ישראל על התרגיל שעשה נתניהו לאובמה הזועם.

תאריך:  25/01/2015   |   עודכן:  25/01/2015
ישראל רוזנבלט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שונאים ללא גבולות
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סניל
25/01/15 08:24
2
השמאל הזה שולט
25/01/15 14:34
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בשבועות האחרונים מתקדמים במקביל מספר תהליכים המזינים ומגבירים זה את זה. הגעתם של התהליכים הללו לנקודת רתיחה עלולה להביא את האזור להתלקחות גדולה וקטלנית.
24/01/2015  |  מרדכי קידר  |   מאמרים
לפני שבוע ירדה למצולות, תרתי משמע, סדרת הסאטירה הפוליטית "פולישוק" מאת שמואל הספרי. גם אם לא משווים אותה לרפש שדוחפים לנו הערוצים המסחריים (שמשום מה מכנים אותו "תוכניות טלוויזיה"), "פולישוק" היא פנינה טלוויזיונית - סדרה מבריקה, משוחקת היטב, ומותאמת להפליא לסגנון הפוליטי בישראל (כלומר, לאותה מדינה דמיונית שיוצרי הסדרה מתעקשים שהיא מבקרת).
24/01/2015  |  דורון בקל-איילון  |   מאמרים
שש הערות על ההסלמה הביטחונית ברמת הגולן
24/01/2015  |  מנשה שאול  |   מאמרים
לא עבר זמן רב עד שרוממות הרוח שחשו כה רבים בעולם נוכח מצעד הסולידריות בפריז בהשתתפותם של למעלה ממיליון בני אדם - התפוגגה. היה רק צריך להביט מקרוב בשתי השורות הראשונות של הצועדים כדי להבין, שעם כל הכבוד והערכה לפריזאים שבאו לחלוק כבוד לקורבנות המתקפות בעירם ולהביע סולידריות עמם, הרי שבין ראשי המדינות והמכובדים שנכחו היו כמה שרקורד כיבוד זכויות-האדם של מדיניותיהם היה אמור לשלול אוטומטית את השתתפותם במצעד, וודאי את מקומם בין הצועדים המובילים. מחמוד עבאס, מלך ירדן עבדאללה השני, ראש ממשלת טורקיה אהמט דבוטאולו ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב הם כמה מהדוגמאות הבולטות לכך.
24/01/2015  |  אפרים זורוף  |   מאמרים
ראש עיריית רהט מר טלאל אלקרינאוי, המייצג את אחת החמולות הגדולות והמשפיעות בעיר הערבית רהט השוכנת צפונה לבאר-שבע, מצוי בחדשות בעקבות המהומות שהתחוללו בעירו בשבוע האחרון. אלקרינאוי מאשים את משטרת ישראל באצבע קלה על ההדק בעקבות מותו של תושב העיר בן 23 בעת פעילות משטרתית נגד סחר בסמים בשטח בית הספר בעיר רהט. הוא מאשים את משטרת ישראל בחוסר רגישות קיצונית כשניידת משטרה ובתוכה 5 שוטרים נכנסה לאזור בית העלמין בעת הלוויה/הפגנה לזכרו של הצעיר שנהרג. רכבם של השוטרים הותקף על-ידי המון זועם של 20 אלף איש, אומר אל קרינאוי, וזוהי אשמתם של השוטרים שהפרו את ההסכם עם לשכת ראש-העיר, כי לדבריו "כאן זה לא עזה ולא ג'יבליה".
24/01/2015  |  יובל ברנדשטטר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il