|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

לחרות על דגלנו את הפריפריה

נאום הבכורה של חברת הכנסת טלי פלוסקוב מסיעת כולנו בפתיחת כנס הקיץ של המושב הראשון בכנסת ה-20 [כ"א בסיוון תשע"ה, 08.06.2015]
09/06/2015  |     |   נאומים   |   כנסת 20   |   תגובות
ח"כ טלי פלוסקוב [צילום: דוברות הכנסת]

לא גומרים את החודש
לא מעט משפחות עובדות בישראל מתקשות לסיים את החודש; משפחות אשר כל חודש, בקבלת החיובים השונים, מסתכלות על חשבון הבנק בחרדה. אחת הסיבות העיקריות לכך הינה בריונות תאגידית. מפלגת כולנו חרתה על דגלה את הגישור על הפערים החברתיים במדינת ישראל, ואני כחברת כנסת אפעל בכל הכוח למען המשפחות האלו

אדוני יושב-ראש הכנסת, כנסת נכבדה, במאי 2010, לפני כחמש שנים, נכנסתי לתפקידי כראש עיריית ערד. אכן, צירוף מקרים מיוחד, אשר יכול להעיד כי כולנו חיים במדינה שבה האפשרויות הן בלתי מוגבלות, ומי שמעז - מצליח.

הדרך לא הייתה קלה; עליתי לארץ בשנת 1991 עם בעלי, שני ילדים קטנים, שתי מזוודות ועשרה דולר בכיס. מהר מאוד הבנתי שאת הקריירה שלי כפסיכולוגית אצטרך להניח בצד כדי לדאוג בכל מחיר לקיומה היומיומי של משפחתי.

העבודה הראשונה שמצאתי הייתה כחדרנית בבית-מלון בים המלח. מאוחר יותר עבדתי כמזכירה בחברת בנייה, אשר בה הייתי אחראית, בין השאר, להפקדות בבנק, וכשהגעתי בפעם הראשונה לבנק, אמרתי בלבי: כאן אני רוצה לעבוד.

שאלתי בנימוס איפה המשרד של מנהלת הסניף, ובעברית של עולה חדשה הצגתי את עצמי. באותו שבוע כבר התחלתי לעבוד כפקידת שירות בבנק. בזמן העבודה המשכתי ללימודי כלכלה ולקריירה של 16 שנים, שבהן התחלתי כטלרית וסיימתי כמנהלת מחלקת קמעונאות בבנק לאומי.

מתוקף תפקידי הייתי צריכה לאשר או לדחות חריגות אשראי לאנשים מהעיר - בעלי משפחות, אבות, אימהות, קשישים, אנשים שעבדו ועובדים קשה. לא פעם הגיעו אלי בתחנונים לאשר להם משיכה של 100 שקלים נוספים כדי שיוכלו לקנות מצרכים לסוף השבוע. אני זוכרת את הבושה בעיניים שלהם. את המצוקה והתסכול.

שמי טלי פלוסקוב - ראש עיריית ערד עד לפני כחודשיים. העיר ערד, למי שטרם הספיק להכיר מקרוב, היא עיר שנחבאת אל המדבר. עיר שעקרון הקמתה היה כי התושבים שיגיעו אליה יבססו כאן את ביתם מרצון - ואמונה - לתרום לחזון הציוני. כמו כל ראש עיר חדש בעל מוטיבציה גבוהה נכנסתי לתפקיד מתוך אמונה כי אפשר יהיה לעשות את הדבר הגדול הבא בתחומים המרכזיים הנוגעים בעיר ובתושביה. ולשמחתי, היו לנו לא מעט הצלחות משותפות בהתפתחותה של ערד - בתחום החינוך, בשיפור התשתיות, התחבורה, הבריאות והרווחה. כל אלו למען מטרה אחת: להביא לנגב, ולערד בפרט, משפחות צעירות אשר יחליטו לבנות כאן את עתידן. חשוב להבין כי אין דברי אלו נאמרים כדי להתפאר, אלא כדי להדגיש בפניכם עניין מהותי, שחייב להיות משימה לאומית, והוא התעסוקה בפריפריה. כל השירותים שציינתי חשובים וחיוניים מאין כמותם, אך ללא תעסוקה נאותה ומגוונת השינוי לא יגיע. לצערי, טרם השכלנו להבין שכדי לעודד השקעה באזורים אלו עלינו לבנות סל העדפות ייחודי, כזה שיגרום ליזם להבין שמעבר לנגב הוא לא רק מעשה ציוני אלא גם השקעה טובה ומשתלמת.

אני מתחייבת לפעול יחד עם שר הכלכלה, שאני שמחה מאוד על כך שהוא גם השר לפיתוח הנגב והגליל, כדי להביא את התעסוקה לאזורים האלו. אני מאוד שמחה על התפתחותה של באר-שבע, אבל חשוב מאוד להבין שהנגב הוא לא רק באר-שבע; ישנם עוד 430,000 אזרחים שמחובתנו לדאוג גם להם.

חברות וחברי הכנסת, אתגרים גדולים ורבים ניצבים מולנו. בכל תפקידיי הקודמים - החל מהמלון בים-המלח, המשך בבנק והקדנציות שבהן כיהנתי כראש העיר ערד - ליווה אותי נושא אחד בכל תפקיד ותפקיד: ההתמודדות של אלה אשר עובדים קשה על-מנת לפרנס את משפחתם. לא מעט משפחות עובדות בישראל מתקשות לסיים את החודש; משפחות אשר כל חודש, בקבלת החיובים השונים, מסתכלות על חשבון הבנק בחרדה. אחת הסיבות העיקריות לכך הינה בריונות תאגידית. מפלגת כולנו חרתה על דגלה את הגישור על הפערים החברתיים במדינת ישראל, ואני כחברת כנסת אפעל בכל הכוח למען המשפחות האלו. עלינו להגן על הצרכן הישראלי ולדאוג להחלת מחירים שפויים תוך כדי יצירת תחרות בריאה וסחר הוגן שבו הצרכן מוגן ואינו שבוי בחוזים בלתי הוגנים מול החברות.

לחבריי ראשי הערים והרשויות המקומיות, יודעת אני כי אתם אלו אשר מתמודדים יום-יום, שעה-שעה, בצורה ישירה עם הציבור בישראל בשלל התחומים: בחינוך, בבריאות, ברווחה, בתרבות, בתחבורה ובנושאים רבים אחרים. כמי שהייתה שם, יודעת אני שבתחומים המרכזיים יש תלות אבסולוטית בשלטון המרכזי. פעמים רבות המציאות בשטח מעמידה את ראשי הערים בפריפריה בפני מצבים בלתי אפשריים, שבהם יש להם אחריות אך אין להם סמכות.

אספר לכם סיפור קצר. משרד ממשלתי הודיע לי בהפתעה על מתן מענק לפרויקט גדול של שיפוץ מבנים. יפה, לא? רק שישנו תנאי קטנטן: הרשות המקומית צריכה לתת מצ'ינג - מימון תואם - כך שכדי לקבל את המענק המיוחל על העירייה להוסיף שקל עבור כל שקל שניתן מהמשרד. עבור עירייה קטנה שנמצאת בהישרדות, הוצאת מיליון שקלים שאין לה כדי לקבל מיליון נוסף כמוה כלעג לרש.

כך היה גם בחוק להנגשת מבני ציבור - חוק חשוב ביותר, בכך אין ספק. לצורך המטרה החשובה נקבע לוח זמנים לביצוע ואף קנסות כבדים לרשות שלא תעמוד בהם. אבל רגע, מי אמור לשאת בהוצאות של עשרות מיליוני שקלים, ועל חשבון מי - החינוך? הקשישים? שיטת תקצוב כזו מחזקת את החזקים, ודווקא הרשויות שזקוקות במיוחד לסיוע המיוחל נשארות הרחק מאחור. המענק בסופו של דבר יגיע לרשויות החזקות, אלו שיש להן את היכולת לפתוח את הכיס. בכל ביקור אח"מים שהגיעו לערד, כולל ביקור מבקר המדינה, העליתי את נושא המצ'ינג ופניתי לכל אחד מהם בבקשה לשנות את השיטה.

הגיע הזמן שנבין כולנו שראשי הערים העומדים בחזית השירות הציבורי הם אנשי המפתח שבידם לבצע את מדיניות המשרדים הממשלתיים. אני כאן, ראשי הערים והרשויות, כדי לדאוג שתקבלו את הכלים הדרושים לניהול הערים; כדי לדאוג שלא יפגעו במענקי האיזון; כדי להביא לשינוי בשיטת התקצוב על-ידי שיעור ההשתתפות הדיפרנציאלי של הרשויות המקומיות בתקציבי הרווחה והחינוך; על-מנת לצמצם את הפערים המובילים בין ערי המרכז והפריפריה.

חברותיי וחבריי חברי הכנסת, היום, כחברה בבית המחוקקים, אני רואה את עצמי כנציגה של עשרות יישובים ומאות אלפי תושבים ששלחו אותנו לכאן. אני גאה להיות חלק ממפלגה שחקקה על לוח לבה את הצורך הדחוף כל כך בהפחתת יוקר המחיה, בפתרון משבר הדיור ובחיזוק מעמד הביניים. כשאני מסתכלת על ראש הסיעה שלי משה כחלון ועל חבריי לסיעה, נדמה כאילו במשך שנים יד נעלמה הכינה את כולנו ליום שבו נהפוך לקבוצה שסדר-היום החברתי הוא נר לרגליה. מכאן, מבית המחוקקים הזה, מוטלת על כתפינו האחריות לזכור שאותם אזרחים הם לא ססמה שחוקה אלא ערך עליון בסדר העדיפויות הלאומי. עלינו להיות אוזן קשבת לאלו שתולים בנו את תקוותם כדי ליצור מקום עם צדק ושוויון אזרחי, המבקשים שנפעל למען חברה המספקת שכם וכתף לחלשים בה, שמייחלים למקום המשמש במה פתוחה ומכבדת לכל אזרחיה ללא הבדל דת, גזע ומין. עלינו להחזיר להם את התחושה שרבים מהם איבדו, התחושה כי הם חלק ממדינת ישראל.

לכל יושבי הבית הזה אני רוצה לומר כי כדי להמשיך את חזונו של בן-גוריון עלינו לחרות על דגלנו את הפריפריה על מעלותיה וחסרונותיה, ואני מקווה שחזונו של דוד בן-גוריון יהיה נר לרגליה של הממשלה שקמה זה עתה.

לסיום, רוצה אני לקרוא לכם משירו של יהודה עמיחי: "אף מגדל דבורים / לא ישים כאן / את כוורותיו. // אבל בני-אדם / לפעמים עושים דבש מן השממה / והוא מתוק מכול".

אני יכולה להעיד באופן אישי כי טעמם של דבש והצלחה מן המדבר הם אכן מתוקים מכל, ואני מאחלת לכולכם לטעום את טעמם. היו כולכם מאושרים בדרככם ובסיעתכם, שנראה ברכה ונישא פרי בעבודתנו הפרלמנטרית. תודה רבה.

תאריך:  09/06/2015   |   עודכן:  09/06/2015
ח"כ טלי פלוסקוב
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דוד בן-גוריון   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יהודה עמיחי   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   כולנו   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מבקר המדינה / The State Comptrollr   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לחרות על דגלנו את הפריפריה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יוסי ארגואן
11/06/15 05:36
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, זימן (יום ג', 9.6.15) ללשכתו את ח"כ אורן חזן (ליכוד). בשיחה בין השניים, הבהיר יו"ר הכנסת לחזן כי לאור הדברים שלכאורה מיוחסים לו על סרסרות ושימוש בסמים קשים ונוכח האווירה הציבורית שנוצרה, הוא לא ישבצו בניהול ישיבות מליאת הכנסת. חזן הוא סגן יושב-ראש הכנסת.
09/06/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
תחקיר מיוחד של חדשות 2 חושף עדויות חדשות לגבי עברו לכאורה של סגן יושב-ראש הכנסת, ח"כ אורן חזן. חזן, עבד לפני כן בעיירת הנופש בורגס שבבולגריה. התחקיר מעלה ניהול קזינו, הזמנת פרוצות ללקוחות וגם שימוש בסמים קשים. בעדויות: גם מנהלת בית הבושת שמתברר שהכירה היטב את הלקוח חזן.
08/06/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
עם שוב הפגנות של יוצאי אתיופיה, דנה (יום ב', 8.6.15) ממושכות הוועדה לביקורת המדינה בכנסת, במצב קליטתם, לאור דוחות מבקר המדינה בעניין. יושב-ראש הוועדה, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) הדגישה כי "ההזנחה של יוצאי אתיופיה נמצאת באחריות משרד ראש הממשלה, ולא אתן להעברת האחריות מיד ליד. אקיים דיון מעקב בנושא בעוד חודש, אליו יגיעו המשרדים השונים עם תוכניות עבודה ברורות".
08/06/2015  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
האנטישמיות הגואה במערב אירופה גורמת גם לגאות בגל העלייה לארץ, וכ-8,000 יהודים צפויים להגיע לארץ עד סוף שנת 2015, כך נמסר (יום ב', 8.6.15) בישיבתה הראשונה של וועדת העלייה, הקליטה והתפוצות.
08/06/2015  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
ועדת הכלכלה של הכנסת התכנסה (יום ב', 8.6.15) לישיבה ראשונה בכנסת הנוכחית, שעסקה במצב השורר ברשות השידור וביישום חוק השידור הציבורי. היו"ר איתן כבל, שבעבר היה השר הממונה על יישום חוק הרשות, פתח את הדיון ואמר כי לא לחינם ביקש שהדיון הראשון של הוועדה יעסוק במצב ברשות השידור. "אני מנהל מאבק לא-פשוט עבור השידור הציבורי מתוך אמונה בחשיבותו ואעשה כל שנדרש כדי שהשידור הציבורי יהיה טוב ורציני", אמר.
08/06/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי  
"להשוות תנאי מורים מן החוץ לחברי הסגל הבכיר"  /  מחלקה ראשונה
עדיפות למפעלי עוטף עזה במכרזי תאגיד ממשלתי   /  עופר וולפסון
לראשונה: ח"כית ערבייה - ראש ועדה קבועה  /  מחלקה ראשונה
ניסיון בתוך תרמיל  /  ח"כ מיכאל אורן
מרועה צאן לחבר כנסת  /  ח"כ אברהם נגוסה
בית-ספר זה לא חוף הים  /  ח"כ אורלי לוי-אבקסיס
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il