הובלות הינו תחום ענק שמתנהל באוויר בקרקע ובים.
הובלות הינו תחום פעילות רחב.
מדובר על הובלה אווירית ימית כמו גם קרקעית.
באוויר ההליך יקר יחסית להובלה ימית.
הובלה ימית היא הבסיס לסחר העולמי.
הובלה קרקעית הינה בתוך המדינה או בין מדינות שכנות.
הטסת סחורה
הטסת סחורה הינה במטוסי מטען או במטוסים המשלבים נוסעים ומטען.
בדרך זו באוויר יש יתרון ענק - המהירות, כי טיסה מכל מקום בעולם לישראל נמשכת מקסימום יום.
זה לא אומר שהמוצר יגיע תוך 24 שעות, אבל הוא יגיע מהר מאוד.
הובלה אווירית היא יקרה יחסית, אבל אם מוטסים מוצרים יקרים נניח כמו שעוני יוקרה שעלות כל אחד 10,000 שקלים, אז הובלה תוסיף מקסימום עוד 100 שקלים למשלוח זה לא ממש ישנה שכן מדובר על אחוז משווי המוצר.
מצב נוסף שבו משתלם יבוא באוויר
נניח חסר חלק למכונה שמשבית מפעל שלם, אז יבוא אווירי גם אם עולה הרבה כסף מציל מפעל משיתוק או יבואן שמחויב שכל חלקי החילוף יגיעו לישראל תוך שבוע, אז משתלם לו, ליבואן, לעיתים לייבא חלפים באוויר מאשר להחזיק הכל במלאי.
אניות
יבוא ויצוא ימי הוא הבסיס לרוב הסחר העולמי.
מכוניות מובלות באניות כמו כימיקלים תבואות ומוצרי נפט.
רוב המוצרים מובלים במכליות אבל מכוניות מובלות ללא מכליות כמו גם דגנים ועבור מוצרי נפט יש אניות ייעודיות.
הובלה קרקעית
אחרי ההגעה לנמל מוסעות הסחורות באמצעות רכבות ומשאיות ליעדיהן. בהמשך היבואנים מסיעים את מוצריהן שוב באמצעות משאיות לנקודת מכירה ולעתים ללקוחות כלומר למשתמש בפועל של המוצר.
הובלה ברכבת
הובלה ברכבות הינו הליך של הובלה מהנמל הימי בדרך כלל לנקודות שנמצאות על מסלול הרכבת. הרכבת לא גמישה ביעדים אליהם היא מגיעה, היעד חייב להיות על המסלול.
בכל מקרה, יש מדינות בהם המרחקים הקרקעיים הם של אלפי של ק"מ, כך ששימוש ברכבות הוא הכרחי, אם כי גם בישראל קיים שימוש ברכבות משא.
הובלה אישית
כל שלבי
ההובלות הינם כמעט ללא נשיאת המוצר.
יצרן מעמיס את תוצרתו באמצעות מלגזן לתוך המכלית.
יבואן מרוקן את המכלית באותה דרך כלומר באמצעות מלגזן.
בנמל ממלאים אניות ומרוקנים אותן באמצעות מנופי ענק.
נשיאת המוצר בידי אדם היא רק לבית הלקוח שבו מטבע הדברים אין מלגזה.
כלומר הובלה בידי אדם קיים רק בשלב הסופי של הבאת המוצר לבית הלקוח.
יחס אישי אם כן תקבלו מהובלות מיכאל ובוריס.
ג'אנט בודד או כפול
ראשית, ג'אנט כפול הינו צמד גלגלים אחוריים בכל צד.
כלומר בג'אנט כפול יש ארבעה גלגלים אחוריים.
ג'אנט כפול דורש רישיון ג כלומר רישיון משאית.
ג'אנט כפול מאפשר כושר העמסה גבוה יותר.
סוגים שונים של מסחריות גדולות לא מצריכות רישיון ג, אבל הן לא מיועדות להעמסה כבדה.
כשצריך העמסה כבדה יותר, יש צורך בדבל ג'אנט ואז יכולת העמסה המותרת עולה מטבע הדברים כי גם סוג רישיון הנהיגה מאפשר משקל כבד יותר.
לצד משאיות יש גם טנדרים חד ג'אנטיים שמצריכים רישיון ג.