כמעט כל אדם חיפש את שמו בגוגל בשלב כלשהו בחיים, והיה המום למצוא תוצאות שכוללות קישורים לחשבונות הרשתות החברתיות האישיות שלהם ואולי אפילו לתכנים שפורסמו בשמו. לא משנה אילו תוצאות מתקבלות מחיפוש השם שלכם בגוגל, ברור שטביעת הרגל הדיגיטלית שלכם ניתנן לחיפוש לאחרים והמוניטין האישי שלכם חייב להתנהל בזהירות באינטרנט.
מאמר זה מציג את שיטות המפתח העיקריות לתוכנית ניהול מוניטין אישי, כולל האופן שבו ניתן לבנות מוניטין מקוון חיובי ומה לעשות אם אתם מזהים פרסומים שליליים. התוצאה? לעולם לא תתביישו מתוצאות החיפוש כשאתם מחפשים בגוגל שוב את שמכם!
למה ניהול מוניטין לאנשים כל-כך חשוב?
המוניטין האישי הוא המותג האישי ויש להגן עליו בכל מחיר. ניהול מוניטין אישי כרוך בהפחתת ההשפעה של פרסומים שליליים, במקביל ליצירת פרסומים חיוביים מקוונים. בזכות המדיה הדיגיטלית, המוניטין האישי והמקצועי של אנשים קשורים היום היטב זה בזה.
זו אחת הסיבות שבגללן חשוב כל-כך לפקח על פרסומים שמזכירים את שמכם, מכיוון שכישלון בניהול המוניטין האישי פירושו שאתם מסתכנים במצב בו נציג משאבי אנוש שמראיין אתכם למשרה בחברה, למשל, ימצא פרסומים מקוונים שמתארים אתכם באור שלילי.
תהליך ניהול מוניטין לאנשים: איך לתקן מוניטין מקוון שנפגע
סוכנות פרסום ויחסי-ציבור מתחילה כל פרויקט ניהול מוניטין לאנשים באמצעות ניתוח תוצאות החיפוש המובילות של למעלה מ-50 מילות מפתח היעד. אנשי הצוות מזהים תוכן חיובי וניטרלי שיש לו פוטנציאל למינוף כחלק מהקמפיין.
נציגי החברה יוצרים או ממנפים פרופילים אישיים או עסקיים בעריכה מקצועית ובהתאמה אישית ברשתות חברתיות מובילות, לצד פרסומי תכנים חיוביים באתרי בלוגים, אתרי חדשות ואתרי אינטרנט סמכותיים. התמיכה בתוכן זה, בשילוב עם בניית קישורים בסמכות גבוהה מובילה לשליטה בגוגל לדחיקת רישומים שליליים.
תוכן שיווקי ויחסי-ציבור מאפשר יצירת וקידום תכנים חיוביים שיש להם סמכות גבוהה, כגון: מאמרים חדשותיים, הודעות לעיתונות, פרופילים עסקיים, מאמרים מקצועיים וכן הלאה. מומחי קידום אתרים תומכים בתוכן זה בבניית קישורים, כך שתכנים חיוביים ישיגו נראות מקסימלית בגוגל וידחפו כלפי מטה או יחליפו תכנים שליליים.
וזה עוד לא הכל. שימו לב:
מומחי ניהול מוניטין לאנשים עוקבים באופן פעיל אחר פרסומים מקוונים שהתפרסמו על לקוחותיהם, ומזהירים אתכם בכל נושא מוניטין שדורש התייחסות מיידית.
נציגי החברה מספקים דוחות חודשיים עם מדדי ביצועים מפורטים לניהול מוניטין, כך שתוכלו לעקוב אחר התקדמות הקמפיין הפרסומי שלכם.
איך מתמודדים עם משבר מוניטין מקוון?
קודם כל, נושמים. זאת לא הבעיה הכי גרועה בחיים. אתם פשוט ממוקמים באמצע הסערה, ויש רעמים וברקים מסביב. אינכם יכולים לראות כרגע קדימה, אבל האור בקצה האופק בהיר, ואתם בדרך אליו.
שנית, חשוב שתפנימו, שאנשים יכולים להיות אכזריים להפליא, ולפגוע בכם ברשת. זה קורה לכולם, ועכשיו זה קרה לכם. אבל עם תוכנית מקיפה של ניהול מוניטין לאנשים, אתם בדרך ליציאה מהמשבר.
עם אומדן מקיף של הנזקים שנגרמו, ניתן להתחיל לשנות את הנרטיב באמצעות פעולות צדקה, התנדבות, כתיבת מאמרים, פתיחת מיזם עסקי חדש, או כל שיטה יזומה אחרת שתהפוך את המוניטין השלילי שלכם ותפרסם אתכם באור חיובי.
יתרונות ניהול מוניטין אישי
הזמינות והשקיפות של הרשת או יותר נכון, השקיפות המוגברת של האינטרנט, מובילה למצבים בהם אנשים עלולים להיפגע מתוכן פוגעני שמתפרסם על-אודותיהם. כמויות עצומות של מידע מתפרסמים מדי יום על אנשים, וחושפים אותם לפגיעה בשמם הטוב. מסיבה זו, שיטת ניהול מוניטין לאנשים מאפשרת לכם להחליף את המידע השלילי או הכוזב שהתפרסם על-אודותיכם במידע חיובי ואמיתי, כך שכשאנשים מחפשים את שמכם בגוגל, הם ימצאו אזכורים חיוביים, ובשפע.
מלבד היותו נכס מדהים, ניהול מוניטין לאנשים יכולה לסייע גם בתחומים הבאים:
- משיכת הזדמנויות טובות יותר
- הגנה במקרה של משבר מוניטין
אז איך ניתן ליצור תוכנית יעילה של ניהול מוניטין לאנשים? בואו נבחן רגע כמה מהשיטות שמשמשות את המומחים בתחום.
לא מתנגחים עם תוכן פוגעני
מה שכן חשוב זה לפנות למומחי ניהול מוניטין לאנשים ולהרכיב תוכנית יעילה לדחיפת התכנים השליליים שהתפרסמו אודותיכם או להעלמתם. חשוב להתנהל מהר, כי לתופעת השיימינג יש נטייה להתפשט במהירות ולהוביל להשלכות שלעיתים יהיה קשה מאוד או בלתי ניתן לתקן.
אנשי ציבור או אנשי עסקים עלולים לחוות פגיעה במוניטין האישי שלהם כתוצאה מביקורות או פרסומים שליליים שמתפרסמים עליהם, מה שעלול להוביל למצב בו הם לא יוכלו להתקדם במישור העסקי וגם חייהם האישיים יפגעו.
בנקודה זו, סוכנות יחסי-ציבור שמתמחה בקידום אתרים וניהול מוניטין, יוצרת עבורכם תוכנית מקיפה של ניהול מוניטין אישי שתכלול שורה של צעדים ושלבים עד להשגת המטרה של השבת שמכם הטוב על-כנו.
פרסום המלצות וביקורות אישיות
אם המטרה היא להתמקם כמומחה, ניתן לפרסם המלצות של אנשים שעבדתם איתם, שיאמתו את כישוריכם. לינקדאין היא רשת חברתית מקצועית שימושית במיוחד לתוכניות ניהול מוניטין לאנשים. ברשת זו ניתן להדגיש את ההצלחות, ההסמכות והמיומנויות שלכם, ולהבטיח גם שאחרים יאשרו את הכישורים שלכם או ימליצו עליכם.
המלצות צד ג' בדרך-כלל נחשבות לאמינות יותר מכל ההצהרות שבהן אתם מעידים על עצמכם כמומחים. עם תמיכה נרחבת במיומנויות שלכם, אתם הופכים את המוניטין המקוון שלכם לאמין יותר בעיני לקוחות פוטנציאליים, מגייסי עבודה ועמיתים בענף שלכם.