גוגל הוא המותג בעל השווי הגבוה ביותר בעולם - 245.6 מיליארד דולר. כך קובעת דירוג BrandZ של 100 המותגים בעלי הערך הגבוה ביותר. בכל חמשת המקומות הראשונים נמצאות חברות טכנולוגיה, כאשר אחרי גוגל באות אפל,
מיקרוסופט,
אמזון ופייסבוק.
את הדירוג מבצעת מזה 12 שנים חברת הייעוץ למותגים קנטר-מילווארד-בראון שבבעלות חברת הפרסום והייעוץ התקשורתי הגדולה בעולם, WPP. הדירוג הוא שילוב של התוצאות הכספיות של החברות וראיונות עם 3 מיליון צרכנים ברחבי העולם. הדימוי של המותג בעיני הצרכנים הוא מרכיב מרכזי בדירוג, מסבירה החברה, משום ששוויו של מותג הוא שילוב בין הביצועים העסקיים, איכות המוצר/השירות, מיצובו בשוק והמנהיגות המובילה אותו.
השווי הכולל של 100 המותגים המדורגים השנה הוא 3.64 טריליון דולר - עלייה של 8% לעומת 2016. מספר המותגים השווים יותר מ-100 מיליארד דולר עלה משישה לתשעה. את הזינוק המרשים ביותר ביצעה אמזון, ששווי המותג שלה עלה ב-41% והעלה אותה מהמקום השביעי לרביעי. שלוש הראשונות שמרו על מיקומן ביחס לשנה שעברה.
חמש הראשונות מהוות לבדן רבע משווי כל 100 המותגים, נתון המדגיש את הדומיננטיות שלהן לא רק בתחומי פעילותן אלא במשק העולמי כולו. ומכיוון אחר: העשירייה הראשונה השנה שווה כמעט כמו כל 100 המותגים בשנת 2006.
המותג הסיני טנסנט, שבבעלותו הרשת החברתית WeChat, נכנס לראשונה לעשירייה הפותחת והוא היחיד בה שאיננו אמריקני. את הגידול המשמעותי ביותר בשווי רשמה אדידס (58% ל-8.3 מיליארד דולר), ואחריו - מותג האלכוהול הסיני מוטאי (48% ל-17 מיליארד דולר). החוזק של 100 המותגים בא לידי ביטוי גם בביצועי מניותיהם, אשר עלו בסך-הכל בתריסר השנים האחרונות ב-50% יותר מהעלייה במדד S&P 500 של בורסת ניו-יורק ופי 3.5 ממדד MSCI של הבורסות החשובות בעולם.
חוזקו של מגזר הטכנולוגיה בא לידי ביטוי גם בכך שכל שבע החברות שנכנסו השנה לדירוג משתייכות למגזר זה: XFinity, יוטיוב, HP, סיילזפורס, נטפליקס, סנאפצ'אט וספרינט. עם זאת, מגזר המסחר רשם את העלייה המגזרית הגבוהה ביותר - 14% - בזכות ההתחזקות הניכרת של אמזון וגם זו של אליבאבא הסינית. השווי של חברות הסחר האלקטרוני עלה ב-388% מאז 2006, לעומת ירידה של 23% בשווי מותגי הסחר המסורתיים. השווי של מגזר הטכנולוגיה עלה ב-13%, ושל המזון המהיר - ב-7%.
ארה"ב שולטת ללא עוררין בדירוג, עם 54 מותגים ו-71% מהשווי הכולל של רשימת ה-100. הגיל הממוצע של המותגים נמצא בירידה והוא כיום 67, לעומת 84 כאשר החל הדירוג לפני תריסר שנים. מותגים המצליחים לשכנע את הלקוחות שישפרו את חייהם, רשמו לאורך התקופה גידול של פי שלושה מיתר המותגים. גם יחסי ציבור טובים מסייעים: מותגים המשקיעים בתחום זה נהנו מהכפלת שווים, לעומת תוספת של 50% למותגים שהיח"צנות שלהם חלשה יותר.