ממשלת גרמניה החליטה שלא להתיר לחברת התעופה האירנית הפרטית מאהאן אייר להמשיך ולנחות בתחומה, וההחלטה תצא לפועל במהלך השנה הקרובה – מדווח העיתון בילד. פוליטיקאים וגורמי ביטחון אמריקנים הביעו לאחרונה דאגה מטיסותיה של מאהאן לגרמניה, בטענה שהן עלולות לסכן את שלומם של אזרחים אמריקנים הנמצאים באותם נמלי תעופה.
במבט ראשון, מציין בילד, מאהאן נראית חברה תעופה רגילה לגמרי. היא מבצעת שש טיסות בשבוע מגרמניה לנמל התעופה חומייני באירן – ארבע מדיסלדורף ושתיים ממינכן – במטוסי איירבס 340-300 מודרניים. אבל למעשה, אין זו חברת תעופה רגילה. המנכ"ל שלה הוא חמיד ארבנג'אד, קצין לשעבר במשמרות המהפכה, המופיע ברשימת הטרור האמריקנית מאז 2017.
ארה"ב הטילה עיצומים על ארבנג'אד עוד בשנת 2013, והיא אוסרת עליו להיכנס לתחומה. מוצאו ממחוז קרמאן שבדרום אירן, שם רשומה מאהאן. מאותו אזור בדיוק הגיע קאסם סולימאני, מפקד משמרות המהפכה. קבוצת האופוזיציה האירנית NCRI טוענת, כי החברה נשלטת בידי משמרות המהפכה, באמצעות קרן מוולה אל-מובאהדין השייכת להם, והיא למעשה חיל-האוויר של המשמרות.
משקיפים טוענים, כי למאהאן יש קשר הדוק עוד יותר עם היחידות הידועות לשמצה של משטר האייתולות. מטוסי החברה ביצעו למעלה מ-100 טיסות לסוריה, לרוב ישירות בין טהרן לדמשק, והעבירו כוח אדם, נשק ותחמושת ללוחמיו של הנשיא
בשאר אסד. טיסות רבות נוספות היו בין דמשק לבין אבדאן שבגבול אירן-עירק, ובהן על-פי החשד נשלחו לוחמים לסייע לאסד. היא גם טסה לעיר חלב, כדי לסייע לאנשי משמרות המהפכה שנלחמו בה נגד המורדים.
בין נוסעיה של מאהאן היו מחבלים מארגון חיזבאללה, מארגון כתאאיב חיזבאללה העירקי וממיליציות שיעיות אחרות, כולל פליטים מאפגניסטן ופקיסטן שאירן שיגרה להילחם בסוריה בתמורה להענקת מקלט להם ולמשפחותיהם, מדווח בילד. בחודש יולי קבע שר החוץ האמריקני, מייק פומפיאו: "הטיסות הסדירות של מאהאן לסוריה משמשות לחיזוקו של משטר אסד ולהעברת נשק ולוחמים זרים".
על-רקע זה, אומר בילד, לא ברור מדוע החברה הורשתה לפעול בגרמניה ותמשיך לפעול בה בחודשים הקרובים. בחודשים האחרונים הגבירה וושינגטון את הלחץ על ברלין ועל חברות גרמניות העובדות עם מאהאן, בדרישה לנתק את הקשרים איתה – וכעת, כאמור, הדבר כנראה עומד להתרחש.