בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
חייו של נהג מונית בלונדון לפני הקורונה / Londonist
חורשה בשלכת ושוק רחוב מקסים בעיר אפינג, 30 ק"מ מצפון-מזרח ללונדון, מוליכים למחזה יוצא דופן: מאות מוניות לונדוניות שחורות חונות פגוש אל פגוש בשדה רחב ידיים. נהגי המוניות החזירו אותן לחברת ההשכרה בשל הקריסה בעסקיהם לאחר שבריטניה נכנסה לסגר בחודש מארס. מחסניה של החברה התפקעו והיא שכרה שדה מחקלאי מקומי לאחסנת 200 מכוניות. "זהו מגרש החלומות השבורים", אמר לניו-יורק טיימס סטיב מק'נמארה, מזכיר איגוד נהגי המוניות בלונדון ובו 21,500 חברים. "זה נורא וזה מחמיר עוד יותר".
נכון לעכשיו, בקושי חמישית מהמוניות בלונדון פועלות והכנסותיהם של נהגיהן הן רבע מאשר לפני המגיפה. העירייה מעריכה ש-3,500 מוניות נטשו את הכבישים מאז חודש יוני והן נערמות בחניונים, מחסנים ושדות מסביב לבירה. מק'נמארה מזהיר, כי אם הממשלה לא תסייע – לונדון עלולה לאבד את אחד מסימני ההיכר המובהקים ביותר שלה: המוניות השחורות, שלטענתו כבר ממילא נותרה לבדה אחרי שהאוטובוסים הפסיקו להיות אדומים, תאי הטלפון נעלמו והשוטרים עברו לניידות.
מי שצפה במלחמה בין המוניות לבין אובר, לא תמיד ראה את נהגי המוניות כצד הסימפטי. הם יקרים יותר; הם גברים לבנים ולכן נותנים ייצוג מלאכותי של בריטניה המתעלם מן הגיוון האתני של הממלכה. אבל מק'נמארה טוען שנהגי המוניות הכניסו תוכנה לתשלום בסלולר ויישומונים דמויי אובר להזמנות, ואלמלא הקורונה – 85%-90% מהם היו אלקטרוניים עד סוף 2024.
אין ספק שהסגר היה הרסני לענף, מציין הטיימס. ריאן ספדינג, נהג מונית מזה תשע שנים, נסע ברחובות לונדון במשך שעות בימי הסגר ולא ראה איש. הוא משלם 280 ליש"ט לשבוע כדמי שכירות למונית, ולא הייתה לו ברירה אלא להחזיר אותה לחברת ההשכרה. כעצמאי הוא היה זכאי לסיוע ממשלתי בשיעור שני שלישים מהכנסתו הממוצעת. אשתו, העוסקת בהולכת כלבים, נפגעה גם היא משום שכאשר רבים עובדים מן הבית – הם מוציאים בעצמם את כלביהם. השניים אומנם קיבלו גם השעיה של תשלומי המשכנתא, אך נאלצו להשתמש בחסכונותיהם ולהגדיל את תקרת האשראי כדי לעמוד בהוצאות. ספדינג התכונן 3.5 שנים למבחן הידע המפורסם שעוברים נהגי לונדון, ולא רואה את עצמו עושה משהו אחר. כעת הוא מתכונן לראות האם אחרי הסגר השני, יש סיכוי למצוא לקוחות.
חלק מן הנהגים, כמו דייל פורווד, מחפשים הכנסה חילופית בדמות סיורים בין אורות חג המולד ברחוב ריג'נט. אומנם אין הרבה תיירים, אך תושבי לונדון – אחרי שבועות של סגר – להוטים לצאת ויש ביקוש לסיורים אלו. פורווד גם נוהגת בטנדר משלוחים של רשת מרכולים. התושבים המקומיים, היא אומרת, ימשיכו להיות קו החיים של המוניות, כל עוד התיירים לא יחזרו עד שיהיה חיסון.
המצב נסבל יותר מבחינת נהגים שהם גם בעלי המוניות, כמו ג'ים וורד. הוא אומר כי יש לו בממוצע ארבע נסיעות ליום עם הכנסה של 80-60 ליש"ט, לעומת 150 ליש"ט לפני המגיפה. אבל הוא קנה את המונית שלו – מהדגם השחור האייקוני – לפני מספר שנים ולכן ההוצאות שלו הן מועטות. מאז ינואר 2018 ניתנים רשיונות רק למוניות חשמליות, שמחירן 65,000 ליש"ט – עלות המכבידה מאוד על ההוצאות החודשיות הקבועות. וורד בן ה-67, עם 46 שנות ניסיון, רכש מונית מן הדגם הישן ולכן אינו צריך לשאת בהוצאה הזו, שלדבריו נהגים צעירים ממנו אינם יכולים לעמוד בה.
בעוד הם ניצבים בפתחיהם של תחנות רכבת ריקות ובתי מלון שוממים, הנהגים מחליפים ביניהם סיפורי אימה. אחד מהם המתין בנמל התעופה הית'רו במשך 22.5 שעות עד שקיבל נסיעה. הם דנים כמובן בשאלה מה יהיה. הווארד טיילור, בן 60 ו-33 שנים בעסק, שקל לפני המגיפה למכור את מוניתו בת השלוש. כעת, הוא מעריך, יאבד שליש מערכה אם ימכור אותה. "אתה צריך להיות טיפש כדי לקנות אותה, משום שכרגע – נהיגת מוניות היא מקצוע שאינו קיים".
אושרו התקנות המתירות הפעלת קניון, שוק ומוזאון, לרבות חנויות המצויות בשוק או בקניון ▪ הסדר תפוסה אחיד על כלל החנויות, מלבד חנויות חיוניות למכירת מזון, תרופות ומוצרי היגיינה ומכוני אופטיקה
הסגר הלילי שאמור היה להתחיל מחר בערב בוטל. זאת, בעקבות הקשיים המשפטיים שהתעוררו באישורו. ממשרד ראש הממשלה נמסר כי נבדקות כעת חלופות שיאפשרו מניעת התקהלויות בחנוכה ולקראת סוף השנה האזרחית. "משרד הבריאות ממשיך לעבוד על ניסוח הצעת ההחלטה ולכן ישיבת הממשלה שתוכננה להערב תדחה והיא צפויה להתקיים מחר", לשון ההודעה.
הקורונה חשפה בצורה הברורה ביותר את המשבר בתחום הטיפול בילדים ובזקנים, הפוגע במיוחד בנשים ▪ ביידן הבטיח רפורמה ועליו לקיים את הבטחתו (מהלומה על ההתקדמות לשוויון [צילום: אליז אמנדולה, AP])
עדיין יש צורך בקבלת המנה השנייה לאחר שלושה שבועות ▪ תופעות לוואי לאחר המנה השנייה מלמדות שייתכן שיהיה צורך בקבלת יום חופשה ▪ החיסון יעיל ללא הבדל מגדר, גזע ומשקל; יעילותו במבוגרים דומה לזו שבקרב הצעירים
בזכות משבר הקורונה גיליתי את השכנה שלי בת ה-90, ואת השכנה הערירית מקומה 4 ▪ ולא רק אני, אנחנו גילינו אותם, כולנו ▪ אבל מה יהיה כשהקורונה תחלוף?! (לזכור אותם גם אחרי הקורונה [צילום: יוסי אלוני, פלאש 90])
השר אריה דרעי אמר (יום ג׳) בועדת הפנים של הכנסת: ״בגל הראשון של הקורונה, מוניתי על ידי הממשלה להיות הפרוייקטור של המגזר הערבי והמגזר החרדי. גם בגל הראשון וגם בגל השני, אמרתי פעם אחר פעם שחייבים להעביר את הטיפול בקורונה לרשויות המקומיות. המדינה תקבע את מדיניות הטיפול והרשויות המקומיות שמכירות הכי טוב את הערים והיישובים יוציאו את המדיניות לפועל. גם היום אני חושב שזו הדרך הכי טובה לטפל בקורונה אך לצערי זה לא קרה״.
המתחמים יפעלו בנס ציונה ובאשדוד ▪ המטרה - ליצור הפרדה יזומה בין נופשים המבקשים אישור בדיקת קורונה לבין אזרחים החוששים שנדבקו ומגיעים לבצע בדיקה ([צילום: יוסי אלוני, פלאש 90])
רוב מדינות אירופה הטילו מגבלות קשות והצליחו להוריד את התחלואה; בארה"ב נמשך הזינוק בתחלואה והאזהרות נופלות על אוזניים ערלות - משווה וושינגטון פוסט (קליפורניה, 6.12.20. חזרה לסגר [צילום: ריצ'רד פוגל, AP])
מצב הקורונה בארה"ב, 6.12.20 / Good Morning America
קופת חולים כללית מרכז ומגן דוד אדום הכריזו על הקמת מתחמי דגימות קורונה ייעודים, אשר החלו לפעול בנס ציונה ואשדוד - במטרה לבצע בדיקות לקהל הנופשים המבקש לבקר באיים הירוקים (ים המלח ואילת).
לפני חודש תמונת הקורונה משני עברי האוקיינוס האטלנטי הייתה עגומה באותה מידה. מספר החולים והמאושפזים זינק הן בארה"ב והן באירופה, ולאורך רוב הסתיו שיעורי התמותה בחלקים מאירופה היו גבוהים מאשר בארה"ב. אבל בתחילת השבוע השני של דצמבר, נראה שהתמונה משתנה – כותב אישאן ת'רור, בעל טור לענייני חוץ בוושינגטון פוסט.
הנשיא הנבחר ג'ו ביידן מייעד עורך דין, איש עסקים ושני אנשי רפואה לארבעת התפקידים הבכירים ביותר בממשלו בתחום המאבק בקורונה. כמו מינויים בכירים אחרים של ביידן, גם הפעם מדובר במי ששירתו בממשל אובמה, בני מיעוטים או יועצים ותיקים של ביידן.
כמה וכמה עובדות מפתח על הקורונה התבררו בשנה בה משתולל הנגיף ברחבי העולם. החשובה שבהן היא, כי קיים יחס ישיר בין הטלת מגבלות לבין שיעור התחלואה. בצורה הפשוטה ביותר, סגר מוביל לירידה בתחלואה והקלות מובילות לעלייה בה. זה ברור כשמש, עם נתונים חד-משמעיים בכל רחבי תבל. ואם מישהו לא סומך על הנתונים של הגויים, שיבדוק את שלנו: סגר הפסח הוביל לירידה, הקלות האביב הובילו לעלייה, סגר החגים הוביל לירידה, הקלות הסתיו הובילו לעלייה.
קבינט הקורונה אישר (יום ב', 7.12.20) הטלת סגר לילי בישראל מיום רביעי הקרוב ולמשך שלושה שבועות עד ל-2 בינואר. זאת, במסגרת הניסיונות לצמצם את תחלואת הקורונה. מטרת הסגר הלילי - מניעה של מפגשים חברתיים בימי חג החנוכה, בחג המולד ובתחילת השנה האזרחית.
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...