|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

אקונומיסט יוצא נגד המדיניות המקובלות:

להסיר את מגבלות התנועה הבינ"ל

טוען שהמגבלות אינן מועילות לאחר כניסתו של זן חדש קורא להטיל מגבלות צרות וזמניות, להכיר בכל החיסונים שאישר ארגון הבריאות ולהסיר אותן כאשר אפשר - וזה אומר: עכשיו
18/08/21  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
נוסעים בנמל התעופה קנדי בניו-יורק [צילום: ג'ולי ג'ייקובסון, AP]

הקורונה שוב הופכת את הנסיעה הבינלאומית לנחלתם של בודדים. כניסות תיירים בעולם כולו צנחו ב-85% ביחס לערב המגיפה. קרוב לשליש מהגבולות עודם סגורים, ורבים אחרים פתוחים רק למחוסנים או למי שמציגים בדיקות שליליות. אקונומיסט טוען שהגיע הזמן לחשוב אחרת.

לפני המגיפה היוותה התיירות 4.4% מהתוצר ו-7% מהתעסוקה במדינות עשירות. במוקדים כמו תאילנד והאיים הקריביים השיעורים היו גבוהים בהרבה. נוסעים עסקיים סייעו למעסיקיהם לכבוש שווקים חדשים, ובמקביל יצרו משרות לשוערי מלונות ולנהגי מוניות. סטודנטים זרים הביאו נקודות מבט שונות לקמפוסים ולקחו הביתה רעיונות חדשים. בשנה שעברה חיו 280 מיליון איש מחוץ לארצותיהם וסגירת הגבולות ניתקה אותם ממשפחותיהם.

מגבלות התנועה אמורות להגן על המקומיים מפני הקורונה, אך הן עושות עבודות גרועה – אומר אקונומיסט. מדינות בודדות, בעיקר איים ורודנויות, הצליחו למנוע את כניסת הנגיף באמצעות מגבלות דרקוניות – ובמחיר של אדישות לחיסון. לכן, מדינות ששמו את מבטחן בבידוד מרצון, מגלות שקשה להן להיפתח מחדש.

לרוב המדינות יש גבולות יבשתיים ומצביעים, ומבחינתן סגירת הגבולות יצרה רק המון הוראות מבלבלות ובלתי הגיוניות. ארה"ב מגבילה כניסת מבקרים מבריטניה והאיחוד האירופי – בעלי בריתה הקרובים ביותר, שותפי הסחר העיקריים שלה ובעלי שיעור התחסנות גבוה; והיא מתירה כניסה מדרום-מזרח אסיה, מקורו של זן הדלתא. תאילנד דורשת בידוד של שבועיים, אבל מבין 21,038 המקרים שזוהו ב-10 באוגוסט – רק 19 היו מיובאים. ברגע בו זן חדש מגיע למדינה, שיעור ההידבקות מוכפל תוך שבועיים וסגירת הגבולות אינה מסייעת בדבר.

מדינות רבות מתחילות להקל על-כניסת מחוסנים. זהו רעיון טוב, אך הוא מיושם בצורה כושלת. כמה מן המדינות מערימות מכשולים מיותרים לגבי החיסונים בהם הן מכירות. בריטניה, אשר העניקה לאזרחיה 5 מיליון מנות של חיסון אסטרה-זנקה תוצרת הודו, מונעת כניסת הודים שהתחסנו באותו חיסון עצמו. היא תרמה חיסונים למדינות אחרות, אך לא תאפשר את כניסתם של מי שהתחסנו בהם. היה זמן בו סין אפשרה רק את כניסתם של מי שהשתמשו בחיסון מתוצרתה.

לדעת אקונומיסט יש דרך טובה יותר לפקח על התעבורה הבינלאומית. העיקרון הראשון צריך להיות שברירת המחדל היא גבולות פתוחים, ושלכן המגבלות צריכות להיות צרות, זמניות ומיועדות להאט את התפשטות הנגיף (במקום המשימה הבלתי-אפשרית של הפסקתה). כאשר זנים כמו הדלתא כבר נכנסו, אין טעם במגבלות. העיקרון השני צריך להיות שכל המדינות יאפשרו כניסת מחוסנים בכל חיסון שאישר ארגון הבריאות העולמי. רק בודדים יכולים לבחור איזה חיסון יקבלו, והטלת מגבלה שכזאת הופכת את הנסיעה להגרלת לוטו. אפליה על בסיס משהו שאיננו בידך איננה הוגנת ופוגעת במאמץ ההתחסנות הבינלאומי.

העיקרון השלישי הוא שהכללים צריכים להיות גלויים ואחידים, תוך מתן עדיפות למדע על פני הפוליטיקה. אם מדינות אירופה יעדיפו זו את זו, יתר העולם יראה ויזכור. חופש התנועה הוא אחד החירויות החשובות ביותר. ניתן להגבילו רק אם המגבלות מצילות חיים, וחובה להחזירו מיד כאשר הביטחון הושג – וברוב המקרים זה אומר: עכשיו.

תאריך:  18/08/21   |   עודכן:  18/08/21
איתמר לוין
+פארקים וגני חיות הוחרגו מהתו הירוק
19:59 18/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ועדת חוקה, חוק ומשפט אישרה את תקנות הקורונה עד ליום חמישי הבא  ▪  מחובת הצגת תו ירוק הוחרגו פארקים, שמורות טבע, גני חיות והספארי
(חובת התו הירוק לא תמנע מפגש עם הקרנפים בספארי [צילום: טיבור יגר])
[צילום: ערוץ כנסת]
+"אל תקשיבו לפייק ניוז, החיסונים עובדים"
19:43 18/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה הצהיר כי הוא מעוניין להימנע מהטלת סגר, משום שהסגרים שהוטלו בישראל בשנה החולפת עלו למשק 200 מיליארד שקל  ▪  הצהיר על יעד של רבע מיליון בדיקות קורונה יומיות  ▪  "לא כל העולם הוא בפריזמה של הקורונה. בעיני - גם פרנסה וכלכלה זה חיי אדם"
(בנט במסיבת העיתונאים הערב [צילום: קובי גדעון, לע"מ])
+הערכה: 15% מהתלמידים יימצאו בעלי נוגדנים
19:21 18/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
על פי ההערכה בפיקוד העורף ובמשרד החינוך, צפויה היענות של הורים לכ-70% מכלל התלמידים למבצע הבדיקות הסרולוגיות שיתקיים במשך כשבועיים ושבמסגרתו ניתן לבדוק 1.4 ילדים שלא ידוע כי חלו בעבר בקורונה
([צילום: קובי גדעון, פלאש 90])
+מדד המחוסנים בבי"ס השתנה: לפי ממוצע שכבתי
18:15 18/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מתווה פתיחת שנת הלימודים השתנה וייתכן שעוד יספיק להשתנות שוב לפני שתיפתח שנת הלימודים ב-1 בספטמבר  ▪  מדידת אחוזי המחוסנים והמחלימים בכיתות ח' עד י"ב ברשויות אדומות תיעשה על-פי ממוצע שכבתי ולא על-פי הנתונים בכל כיתה
(האם תלמידי התיכון יחזרו לכיתות או יישארו בבית? [צילום: יוסי זליגר, פלאש 90])
+ח״כ סופר לשרת החינוך: לדחות פתיחת שנת הלימודים ל-1.10
16:57 18/08/21  |  עידן יוסף
ח״כ אופיר סופר (הציונות הדתית) פנה לשרת החינוך, יפעת שאשא ביטון בבקשה שתשקול את דחיית פתיחת שנת הלימודים ל-1.10 לאור התחלואה הגוברת והחשש שפתיחת שנת הלימודים ב-1.9 תביא להגדלת מספר המאומתים והחולים קשה.

״פתיחת שנת הלימודים בעוד חודש עשויה להגיע לאחר ירידה בתחלואה ועם מספר מחוסנים גדול יותר בהרבה״.

הוא ציין שבחודש ספטמבר ילמדו תלמידי ישראל כ-11 ימי לימוד כאשר בתווך נמצאים חגי תשרי.
+"איך ייתכן שהבדיקות לתו ירוק נערכות בקניונים שאין בהן צורך?"
16:19 18/08/21  |  עידן יוסף
טרם אישור התקנות שמחייבות תו ירוק לילדים ע"י הבדיקות, דורש מ"מ יו"ר ועדת החוקה הבהרות לגבי הפעלות התחנות לבדיקות. לדבריו, "חלק מהתחנות האלו נמצאים בתוך קניונים ובהם אין תו ירוק. אז איך ייתכן שבשביל להיכנס לבריכה, ילכו הילדים לקניון ששם אין דרישה לתו ירוק. אנחנו מערבבים אותם אם אותם אנשים ושוב אנו במעגל בלתי נגמר. אם לא נסדיר את סיפור הבדיקות, יהיה פה תוהו ובוהו! חייבים שיהיה פה מערך בדיקות נרחב עם שעות פתיחה מהבוקר. אי-אפשר להתחיל את הבדיקה מ-10 בבוקר".

יותם ארנוביץ, מוביל תחום בדיקות מהירות במשרד הבריאות, הגיב כי כעת החשבות והרכש של המשרד מעורבים כדי להגדיל את זמן ושהות הנבדקים במתחמים.
+משרד הבריאות מרחיב את פריסת עמדות הבידוק המהיר
15:34 18/08/21  |  עידן יוסף
בעקבות הביקוש הרב לבדיקות מהירות בכל רחבי המדינה, ובפרט באזור ת"א והמרכז, משרד הבריאות פועל להגדלת מספר תחנות הבידוק ולהרחבת הפריסה באזורים שבהם נרשם עומס חריג.

כמענה מיידי לאזור תל אביב והמרכז, סוכם לפני זמן קצר בין משרד הבריאות, מד״א ואיכילוב וול, כי עד להודעה אחרת מד"א יפעילו תחנות בידוק באזור ת״א והמרכז בנוסף לתחנות איכילוב וול. לפיכך, כל תחנות מד"א בכל רחבי מדינת ישראל, יספקו מעתה בדיקות מהירות לילדים בגיל 12-3 ומנועי חיסון ללא תשלום.

בסיכום בין משרד הבריאות לבין מד״א הוחלט כי ילדים בגיל 12-3 שנבדקו הבוקר (ד׳) בתחנות מד"א באזור ת״א והמרכז ונדרשו בשל כך לשלם בגין הבדיקה, יקבלו על כך החזר מלא ממד"א.
+בן 29 במצב קריטי לאחר שלא חוסן לקורונה
14:06 18/08/21  |  
חולה קורונה בן 29 במצב קריטי לאחר שפונה לבית החולים הדסה כשהוא סובל ממצוקת נשימה. החולה לא חוסן.
+דיון קבינט הקורונה במערכת החינוך - רק בשבוע הבא
14:00 18/08/21  |  עידן יוסף
לבקשת שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון, החליט ראש הממשלה, נפתלי בנט, לכנס את ועדת השרים לענייני התמודדות עם נגיף הקורונה (קבינט הקורונה) לדיון מסכם בעניין מערכת החינוך, בו תתקבל הכרעה בכלל הסוגיות וההיבטים.

הדיון יתקיים בתחילת השבוע הבא. המועד המדויק ייקבע בהמשך. בדיון ישתתפו לבקשת השרה מומחים, אנשי מקצוע ונציגי ארגוני המורים וההורים, זאת על-מנת לדון באופן יסודי ומעמיק בנושאים שעל סדר היום ובמתווים השונים שהוצעו.

ההחלטה שתתקבל בדיון תהיה מחייבת לכלל חברי הממשלה.
+האוצר: המדינה לא יכולה לממן את הבדיקות וגם לפצות עסקים
13:35 18/08/21  |  עידן יוסף
נועה שוקרון, אחראית קורונה באגף התקציבים במשרד האוצר, אמרה בוועדת החוקה כי "נעשו הרבה מאמצים להגיע למתווה הנוכחי שאיננו סגר. המתווה מאפשר למקומות להיות פתוחים ללא הגבלה של מרחק או כמות אנשים. הדרישה של התו ירוק סבירה ביותר. לגבי ילדים בגלל שאינם ברי חיסון, אנו מאפשרים גם עבור פעילות פנאי, מימון של המדינה לבדיקות וכל זה כדי לאפשר למשק שיהיה פתוח. לא יהיה מצב שגם אנחנו לא מגבילים את המשק וגם יהיה ניתן פיצוי לבעלי עסקים".
[צילום: דוברות הכנסת]
+מנכ"ל איגוד המסעדות: אנחנו מקדמי המכירות של החיסונים
13:14 18/08/21  |  עידן יוסף
מנכ"ל איגוד המסעדות, שי ברמן, בוועדת החוקה: "התקנות האלה הן הזיה. אין מילה אחרת. מה שיקרה מחר שאנשים יחטפו קנסות של עשרות אלפי שח. יהיו ריבים עם פקחים ושוטרים, אנשים גם ככה על הקצה. ואיש לא מפעיל שיקול דעת כדי לעצור את זה לפני שצוללים לתהום. הבנו שאנחנו מקדמי המכירות של החיסונים. זה לא שאני נגד, אני בעד חיסונים. אבל לא על הגב שלנו".
[צילום: דוברות הכנסת]
+קורונה ארוכה בקרב מחוסנים?
12:56 18/08/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מיעוט מקרי הקורונה בקרב מחוסנים גורם לכך שאין מידע של ממש על האפשרות שהם יסבלו מתסמינים לטווח ארוך; ייתכן שבחודשים הקרובים יהיה יותר מידע
(הנתונים היחידים עם מישראל צילום: מרים אלסטר, פלאש 90])
+מנכ"ל גן החיות התנכי: "מי שהגיע בריא, יכול לצאת חולה"
12:31 18/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

[צילום: דוברות הכנסת]
+"הגבלת תו ירוק לילדים מתחת גיל 12 - סגר בפועל למתחמי האטרקציות"
12:23 18/08/21  |  עידן יוסף
אופיר מילר מהתאחדות האטרקציות התיירותיות בישראל, ביקש מחברי ועדת חוקה לדחות את הרכיב בתקנות שמחייב תו ירוק לילדים מתחת גיל 12. לדבריו, "לפחות יש לתת שבוע קודם כל כדי שנראה איך מתנהל ועובד מערך הבדיקות ורק אחרי זה לעשות את ה'סגר' הזה עלינו. משרד האוצר לא אמר בכלל איך מפצים את כל בעלי האטרקציות שברור שעם אישור התקנות ייפגע".
[צילום: דוברות הכנסת]
+פרופ' אש חתם על הצו המאפשר חיסונים בבתי הספר
11:54 18/08/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
במשרד החינוך אומרים כי מדובר בצו טכני ולא בחיוב לחסן בשעות אלה  ▪  המשנה ליועמ"ש לגל"צ: "המשרד לא כפוף לשרת החינוך"  ▪  קבינט הקורונה צפוי להתכנס בראשון לדיון בפתיחת שנת הלימודים
(פרופ' נחמן אש [צילום: משרד הבריאות])
+פרויקטור הקורונה: "אנחנו במלחמה"
10:18 18/08/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
143,166 נבדקו אתמול לגילוי הנגיף, אחוז החיוביים עומד על 5.60%  ▪  אתמול אובחנו 7,832 חולים חדשים, 578 במצב קשה  ▪  ועדת חוקה דנה בתקנות הקורונה החדשות  ▪  מהיום הבדיקות בגילאי 12-3 יהיו במימון המדינה  ▪  המשנה ליועמ"ש: "הצו שיאפשר חיסונים בבתי ספר ייחתם בשעות הקרובות"
(התו הירוק המרוחב נכנס לתוקף [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
להסיר את מגבלות התנועה הבינ"ל
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
בחצות (יום ד', 18.8.21) נכנסה לתוקף שורה של הגבלות קורונה, אך משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות לא פרסמו הודעה מסודרת בעניין.
18/08/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש ממשלת ניו-זילנד, ג'סינדה ארדרן, הכריזה על סגר במדינתה לאחר שהתגלה בניו-זילנד מקרה מאומת אחד של הידבקות בנגיף הקורונה. מדובר במקרה הקורונה הראשון שמתגלה בניו-זילנד מאז חודש פברואר.
17/08/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
מומחי האוניברסיטה העברית שמייעצים לשרי קבינט הקורונה ממשלה מזהירים בדוח שפרוסם (יום ג', 17.8.21) מפני המשך העלייה בתחלואה הקשה באוכלוסייה הלא מחוסנת.
17/08/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
כנגד כל הסיכויים ובזכות מאמצי משרד החוץ, זק"א ושליחי חב"ד הובא אזרח ישראלי - יהודי בן 51 שנפטר במהלך השבת מקורונה בבית חולים מקומי בוייטנאם, לקבורה. השלטונות דרשו לשרוף את גופתו שכן על-פי החוק המקומי יש לשרוף את גופתו של כל נפטר קורונה.
17/08/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
הארגון העולמי של בתי הכנסת ממליץ לגבאי בתי הכנסת, לרבנים ולמנהיגי הקהילות להיערך בהקדם לתפילות הימים הנוראים (ראש השנה ויום הכיפורים) לנוכח התפשטות מגפת הקורונה. מאחר שתפילות אלו ממושכות יותר- יש להקפיד זהירות יתרה על-מנת לשמור על בריאותם של כלל המתפללים, בדגש על המבוגרים והנמצאים בקבוצות סיכון.
17/08/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il