בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
הרכבת של קים אתמול בדרך לרוסיה [צילום: נג האן-גואן, AP]
|
|
|
בתוך הרכבת המשוריינת והזוחלת של קים
|
מנהיג קוריאה הצפונית נסע במשך 20 שעות לפגישה עם פוטין ● כמו אביו וסבו, הוא כמעט אינו טס ומעדיף את הרכבת - מציין וושינגטון פוסט
|
למסעו הראשון מחוץ לקוריאה הצפונית מזה קרוב לארבע שנים, בחר קים ג'ונג-און בכלי התחבורה המועדף עליו: רכבת יוקרתית ומהודרת, משוריינת בכבדות ואיטית במיוחד. קים יצא למסע של 500 ק"מ לעיר ולדיווסטוק למפגש עם ולדימיר פוטין, לדיון על האפשרות של משלוחי נשק שיסייעו לרוסיה באוקראינה. קים כמעט ולא יצא מארצו מאז הפך לשליטה ב-2011, מציין וושינגטון פוסט, והוא אף ניתק אותה מן העולם בזמן הקורונה. כמו אביו, קים ג'ונג-איל – אשר פחד מטיסות – וכמו סבו, קים איל-סונג, השליט הנוכחי נוסע אל מחוץ לארצו ברכבת שעוצבה במיוחד למענו; כלי תחבורה נדיר לשליטים של המאה ה-21. עם זאת, לפסגה עם דונלד טראמפ ב-2018 הוא טס בבואינג-747 של אייר צ'יינה. באותה שנה הוא השתמש במטוס מקומי לטיסה קצרה לעיר דליאן שבסין לפגישה עם שי ג'ינפינג. רק מעטים מחוץ לצמרת הצפון-קוריאנית נסעו ברכבת של קים. עם זאת, תמונות מהתקשורת הממלכתית, סיפוריהם של נוסעים ודיווחים של סוכנויות ביון יוצרים תמונה של נסיעה יוקרתית. הקרונות צבועים מבחוץ בירוק וצהוב בעוד בפנים הם לבנים, מצוידים בשולחנות ארוכים ומסכים שטוחים. בתמונות אחרות נראים קרונות ובהם כורסאות עור. אחד התיאורים המפורטים ביותר הוא של הפקיד הרוסי קונסטנטין פוליקובסקי, המספר על תפריט גורמה מגוון – רוסי, סיני, קוריאני, יפני וצרפתי – לצד ארגזים של יינות בורדו ובורגונדי. להנאתם של הנוסעים הופיעו זמרות צעירות. דיווח משנת 2009, על בסיס מקורות מודיעיניים, מסר שהרכבת כוללת 90 קרונות שחלקם מיועדים לכלי רכב ומהירותה המירבית היא 90 קמ"ש. לשם השוואה: רכבת מסחרית אמריקנית טיפוסית כוללת תשעה קרונות ומגיעה למהירות של 240 קמ"ש. המהירות הנמוכה נובעת מן השריון הכבד שהותקן על הקרונות. היא גם גורמת לשיבושים כבדים בתנועת הרכבות, בעיקר מסיבות ביטחוניות. 100 אנשי ביטחון נשלחים מראש לתחנות שבדרך כדי לסלק סכנות אפשריות, והחשמל בהן מנותק כדי למנוע מעבר מקביל של רכבות אחרות. בשעתו אף נסעה לפניה רכבת אבטחה, ואחריה – רכבת אספקה. הנסיעה מפיונגיאנג אל ולדיווסטוק נמשכה 20 שעות – הרבה יותר מאשר כל טיסה שהיא. אבל מבחינת קים, היתרון של הרכבת הוא שבניגוד למטוסים – לא ניתן לאתר אותה ולעקוב אחריה. כאשר קים נסע לוויטנאם לפסגה השנייה עם טראמפ, המסע ארך 65 שעות. אביו יצא מדי פעם למסעות ברכבת שנמשכו שבועות ארוכים. ביטחון הוא הסיבה המרכזית לכך שבני משפחת קים מעדיפים רכבות, מסביר הפוסט. אחד משומריו לשעבר של קים סונג-איל סיפר, שהוא נשבע לא לטוס לעולם מחשש שמטוסו ייורט. בנו כנראה אינו שותף לאותם חששות, אך ההזדקנות של המטוסים הקוריאניים מתוצרת בריה"מ יוצרת דאגה נוספת. בתוך המדינה מעדיף קים את הרכבת. מומחי רכבות שביקרו בקוריאה הצפונית בשנים האחרונות אומרים שהמערכת המקומית, אשר הוקמה בידי יפן בתחילת המאה ה-20, מצויה במצב של הזנחה. אהן ביונג-מין, מומחה מקוריאה הדרומית, אמר לפוסט ב-2018 שהמצב התדרדר מאז ביקר לראשונה במדינה ב-2000, וכי חלק מן הנסיעות הזכירו לו את רכבת המכרה בסרט "אינדיאנה ג'ונס והמקדש הארור".
|
קים בדרכו לווייטנאם בשנת 2019 [צילום: AP]
|
|
|
|
תאריך:
|
12/09/23
|
|
|
עודכן:
|
12/09/23
|
|
איתמר לוין
|
בתוך הרכבת המשוריינת והזוחלת של קים
|
|
העולם חווה זינוק במספר הימים הלוהטים המסכנים את הבריאות, כאשר הסיכון ממוקד במקומות שהכי פחות ערוכים להתמודד איתו – מלמד ניתוח נרחב של וושינגטון פוסט והמלכ"ר CarbonPlan. בשנת 2050 יהיו 5 מיליארד בני אדם – כמחצית מאוכלוסיית העולם – חשופים מדי שנה לפחות לחודש אחד של חום שכזה, לעומת 4 מיליארד ב-2030 ו-2 מיליארד בתחילת המאה הנוכחית.
|
|
|
כחצי תריסר גברים התאספו בחודש שעבר בדירת-הגג באחד המלונות המפוארים ביותר בקייב, כדי לדון בעסק היוקרתי של חימוש צבא אוקראינה. הקבוצה כללה פקידים מן הצבא והממשלה, אשר התקבצו סביב המארח הנדיב: סוחר הנשק מפלורידה מארק מוראלס. הצטרף אליהם ולדימיר קויפמן המזוקן, רס"ר בצבא אוקראינה המקבל תשלום ממוראלס תמורת ארגון פגישות עם אישי ממשל.
|
|
|
ביוגרפיה חדשה של אלון מאסק מתארת את המיליארדר כאדם מורכב ורדוף בעיות. העובדה שהיא מבריק נעלמת לעיתים קרובות בשל חוסר יכולתו לתקשר ברמה האנושית עם הסובבים אותו – נשותיו, ילדיו ועובדיו. זוהי המסקנה של ההיסטוריון והסופר עטור הפרסים וולטר איזקסון, שספרו מתפרסם מחר (12.9.23) – כותב ניו-יורק טיימס. "האנשים שמספיק מטורפים כדי לחשוב שהם יכולים לשנות את העולם, הם אלו שעושים זאת" – איזקסון מציב בראש הספר ציטטה זו, מפיו של סטיב ג'ובס, ולא בכדי. הטיימס מביא כמה מן הגילויים המרכזיים בספר.
|
|
|
השבוע לפני עשר שנים החל נשיא סין, שי ג'ינפינג, להניח את היסוד המרכזי במדיניות החוץ שלו. הוא החל עם רעיון אמורפי של החייאת "דרך המשי" העתיקה, אשר קישרה את סין עם מרכז אסיה, המזרח התיכון, אפריקה ואירופה. כאשר התוכנית קיבלה את שמה הרשמי – "חגורה אחת, דרך אחת" – היא רימזה על רצונה של סין לשוב ולהציב את עצמה במרכז העולם. לאחר מכן השם רוכך ל"יוזמת החגורה והדרך", אם כי שי תיאר אותה כ"פרויקט של המאה".
|
|
|
אם ג'ו ביידן ייכשל בנסיונו להיבחר מחדש, גורם מפתח יהיה התפיסה הנרחבת לפיה המשק מתפקד בצורה גרועה במשמרת שלו. סקר אחר סקר מראים שהאמריקנים סבורים שהמצב הכלכלי גרוע ומעניקים לביידן ציון נמוך מאוד על הטיפול בו. זה מוזר, טוען פול קרוגמן בניו-יורק טיימס, כי המצב הכלכלי מצוין.
|
|
|
|
|
|
יוסי אחימאיר
אומץ ליבה, דבקותה באדמתה, גאוותה הלאומית, אפילו שלוותה של אורה חתן, אכן מעוררים השתאות, קרן אור בצפון המופגז "מרוב שאני עסוקה בעניינים שלי, לא תמיד אני שומעת את הבומים. אין לי זמ...
|
|
|
איתמר לוין
נתניהו וסמוטריץ' מפקירים את הכלכלה היבריס שלא ייאמן מול משפחות החטופים דני דנון אינו מתאים לתפקיד השגריר באו"ם הרגע בו צריך היה להכריז על שירות כללי לכולם
|
|
|
דן מרגלית
רק ההיסטוריונים יקבעו בעתיד - וגם אז תהיה מחלוקת - מה היה נכון ממה, אך הפור נפל ומבחינה רגשית הוא בוודאי עונה על ציפיותיי
|
|
|
דרור גרין
הפוסט שלי עורר עניין רב אבל ברגע מסוים הוא הוצף בתגובות אלימות, מכפישות ומאיימות של דניאל עוז וחבריו, נגדי ונגד גליה עוז, בתו של עמוס עוז
|
|
|
יאיר נבות
על-פי המידע, התקיפה בוצעה ע"י כטב"מים שהצליחו לחדור עד לשדה התעופה הצבאי "אחטובינסק" באזור אסטרחאן בדרום רוסיה, כמעט 600 ק"מ מהגבול ע"פ דיווחים כשלושה כטב"מים תקפו את הבסיס, והמט...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|