|   15:07:40
  אורי מילשטיין  
חוקר מערכות צה"ל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
הטבח בקביוץ בארי [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]

ד"ר חיים אסא: "כמו בטבח בעוטף עזה, כך יראו המלחמות בעתיד"

דיון עומק על אירועי השבוע הראשון של "חרבות ברזל", בהנחייתי, בהשתתפות: פרופ' אבי דיסקין, תת-אלוף בדימוס אמציה חן, ד"ר חיים אסא, ד"ר יוסי שניר וד"ר משה ברנט ואלכס צייטלין
19/10/2023  |   אורי מילשטיין   |   פודקאסטים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

דיון עומק על אירועי השבוע הראשון של "חרבות ברזל", בהנחייתי, בהשתתפות: פרופ' אבי דיסקין, תת-אלוף בדימוס אמציה חן, ד"ר חיים אסא, ד"ר יוסי שניר וד"ר משה ברנט ואלכס ציטלין. בדיון העריך ד"ר חיים אסא: "כמו בטבח בעוטף עזה, כך יראו המלחמות בעתיד... אין בצה"ל יחידות חשיבה". תת-אלוף בדימוס אמציה חן ('פאצי') קבע: "גבורת הלוחמים מדגישה את חולשת המפקדים הבכירים. מעצבי דעת הקהל נכשלו לא פחות מהמערכת הצבאית".

שיחות על מלחמת "חרבות ברזל" - [קישור]

שיחות עם תת-אלוף בדימוס אמציה חן - [קישור]

שיחות עם פרופ' אבי דיסקין - [קישור]

שיחות על מלחמת לבנון השנייה - [קישור]

שיחות על רצועת עזה - [קישור]

שיחות על צה"ל בדרום לבנון - [קישור]

שיחות על השריון בצה"ל - [קישור]

שיחות על חיזבאללה - [קישור]

שיחות על אהוד ברק - [קישור]

על הוויית הצבא והמלחמה אפשר לקרוא בספרִי "תורת הביטחון הכללית - עקרון השׂרידות" העוסק באבני היסוד של הוויית הצבא והמלחמה. בלא להבין את אבני היסוד, לא ניתן לשפר את מבנהו של צה"ל ואת תִפקודו. את התֵאור והניתוח המעודכנים ביותר של חזית הדרום במלחמת יום הכיפורים אפשר לקרוא בספר המחקרים של הפורום לאִזרוח תחקירי קרבות והפקת לקחים "ניצחון בסבירות נמוכה". כל מי שמעוניין לרכוש ספרים אלה, יפנה להוצאת "שׂרידוּת", המתמחה בחשׂיפת מחדלים וליקויים שהממסד מתאמץ להסתיר: survival1940@gmail.com


אנא עִזרו לי לקיים את הערוץ הזה החושׂף בפניכם את האמת, ולהשלים את המפעל המונומנטלי של שלושים הכרכים "בשׂדות הקרב של מלחמת העצמאות". כל עזרה, גם הקטנה ביותר, תתקבל בברכה והעיקר שאנחנו, בנֵינו, נכדינו וצאצאינו נדע את האמת שהוסתרה בגלל מחדלי המלחמה: איך קמה מדינת ישראל ואיך היא ניצחה במלחמת העצמאות.

תאריך:  19/10/2023   |   עודכן:  19/10/2023
אורי מילשטיין
+כ-1,000 טונות חימוש ואמצעי לחימה מחו"ל הובאו עד עתה
13:33 20/10/23  |  עידן יוסף
הרכבת האווירית לישראל: 45 מטוסי מטען נחתו עד כה בארץ עם משלוחים צבאיים. כ-1,000 טונות חימוש ואמצעי לחימה הובאו עד עתה לתמיכה בפעילות צה״ל.
+אשדוד: בת 10 איבדה את הכרתה באזעקה ופונתה תוך כדי פעולות החייאה
13:32 20/10/23  |  עידן יוסף
צוותי הרפואה של איחוד הצלה ביצעו החייאה על ילדה כבת 10 שאיבדה את הכרתה בביתה באשדוד. אברהם פורגס ויהודה מילר חובשים באיחוד הצלה מסרו: "היינו ברחוב סמוך בעת שנשמעה אזעקה בעיר ותפסנו מחסה, מיד עם קבלת הקריאה יצאנו והגענו למקום ראשונים, הבחנו בילדה ללא הכרה ללא דופק ונשימה, לדברי בני משפחתה היא איבדתה את ההכרה במהלך האזעקה שנשמעה בעיר, התחלנו בפעולות החייאה בילדה בסיוע צוות ניידת טיפול נמרץ שהצטרף אלינו לאחר מכן, הילדה פונתה תוך כדי המשך פעולות החייאה לביה"ח 'אסותא' בעיר כשמצבה מוגדר קשה, שם למרבה הנס ליבה חזר לפעום והיא החלה לנשום".
+אילון מאסק מסיר את סימן הורפיקציה מהניו-יורק טיימס
13:25 20/10/23  |  עידן יוסף
אחרי הסערה שעורר הניו-יורק טיימס בעקבות פרסום תמונות מפגיעות עם הרס ובתי חולים במצב קשה - תחת הכותרת של הפיצוץ בבית החולים השבוע (שוב, תמונות שאינן קשורות) - אילון מאסק מסיר את סימן הורפיקציה (הוי הכחול) מהניו-יורק טיימס.
+הסתה ברש"פ: לא להרים דגל לבן עד לסילוק הכיבוש
13:19 20/10/23  |  עידן יוסף
מסמך שפרסם הבוקר משרד ההקדשים ברשות הפלשתינית ונחשף על-ידי מחלקות המחקר של ה"קול היהודי" ותנועת רגבים, מפרט שורת הנחיות ומסרים לקראת דרשות יום השישי, ביניהם מסרי הסתה קשים. "אנו קוראים לבני עמנו הפלשתיני... השמירה על הרכוש הציבורי והאישי היא חובה לאומית דתית ומוסרית. עמנו הפלשתיני, למרות הכאב והאסונות אינו יכול להרים דגל לבן עד לסילוק הכיבוש והקמת המדינה הפלשתינית העצמאית ובירתה ירושלים", נכתב במסמך.
+אזעקות הופעלו בשפלת יהודה; נפילה בשטח פתוח ליד מושב אדרת
13:12 20/10/23  |  עידן יוסף
יירוט בוצע מעל בית שמש. ממד"א נמסר כי לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים באזור בית שמש.
+מרדף אחר מחבל באזור מושב מרגליות באצבע הגליל
12:26 20/10/23  |  עידן יוסף
במושב מרגליות ירה לעבר הישוב. כוחותינו מנהלים מרדף אחריו וצירים באזור רכס רמים נחסמו לתנועה. במנרה, משגב עם וכפר גלעדי התבקשו להיכנס למרחבים מוגנים על-מנת לוודא שאף מחבל לא הצליח לחדור לארץ.
+יד ושם - לחבל קטיף
12:24 20/10/23  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה
עוד מעט תחל עונת הגשמים. קיימת סכנה כי שרידי התכולה של בתי המגורים, המתגוללים כעת תחת כיפת השמיים, יושמדו ויירקבו עקב הגשמים  ▪  מוצע להקים מפעל הנצחה, כדי שנזכור ונזכיר ונבטיח שישראל תממש את הקריאה, את ההתרעה: "לעולם לא עוד!"
להקים מפעל הנצחה [צילום: עומר פישמן, פלאש 90]
+48 מתוך 301 מהפצועים - במצב קשה
12:21 20/10/23  |  עידן יוסף
מתחילת המלחמה: יותר מ-4,800 פצועים פונו לבתי החולים ברחבי הארץ; כיום מאושפזים 301 פצועים - מתוכם 48 במצב קשה.
+צה"ל תקף תשתיות צבאיות של חיזבאללה; חוסל מחבל בשטח לבנון
12:13 20/10/23  |  עידן יוסף
כלי טיס מאויש מרחוק חיסל הלילה מחבל בשטח לבנון. כמו-כן, צה"ל תקף הלילה מספר תשתיות צבאיות של חיזבאללה בתגובה לשיגורים שבוצעו אמש (ה') לשטח ישראל.
[צילום: דובר צה"ל]
+אזעקות נשמעות באשקלון ובאשדוד
12:03 20/10/23  |  עידן יוסף
מעיריות אשדוד ואשקלון נמסר כי לא היו נפגעים. צה"ל תקף במהלך הלילה מעל מאה מטרות מבצעיות של ארגוני הטרור ברצועת עזה; חוסל מחבל שהשתתף בפשיטות הרצחניות בעוטף עזה. מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה יותר ממאה מטרות מבצעיות של ארגוני הטרור ברצועה, והשמידו פירי מנהרות, מחסני אמצעי לחימה ועשרות מפקדות מבצעיות.

במהלך התקיפות חוסל על-ידי צה"ל ושב"כ מחבל שהיה בכוח הימי של חמאס, המחבל השתתף בטבח בעוטף עזה. כמו-כן, בתקיפה ממוקדת חוסלה חוליית מחבלים המשויכת לכוח האווירי של ארגון הטרור שתכננה לשגר טילים לעבר כלי טיס.

במסגרת התקיפות, הושמדו תשתיות טרור ואמצעי לחימה שמוקמו במסגד בשכונת ג'בליא, ששימש בין היתר כעמדת תצפית וכשטח כינוס של מחבלים המשויכים לחמאס.
[צילום: דובר צה''ל]
+ראש השב״כ ביקר בתאי התקיפה המשותפים של צה״ל ושב״כ בפיקוד הדרום
11:57 20/10/23  |  עידן יוסף
ראש השב״כ ביקר (ה׳) בתאי התקיפה וקיבל סקירה מרכזי השטח על הפעילות של אנשי השב״כ לצד צה״ל בפיקוד הדרום, שיעודה לפגוע במטרות משמעותיות עבור חמאס בהן מפקדים, מחבלים ותשתיות של חמאס ברצועת עזה.

ראש השב״כ הדגיש כי שיתוף הפעולה עם צה״ל הוא מכפיל כוח במאמץ המלחמתי וכי העברת המידע המהירה בין הארגונים, כולל מתוך חקירות של העצורים ותרגומן למטרות לתקיפה בתוך זמן קצר, הן מרכיב חשוב במאמץ להכרעת החמאס.

״פגשתי כאן אנשים נחושים להשלים את המשימה - הכרעת החמאס", אמר בר. "אתם, הטובים שבאנשינו, חדורי משימה, ערוכים לכמה זמן שידרש, פועלים כתף אל כתף עם צה"ל ומביאים הישגים בכל יום של לחימה".
[צילום: תקשורת שב"כ]
+סוכל פיגוע דריסה במעבר חיזמא
11:50 20/10/23  |  עידן יוסף
תושב רמאללה (18) השוהה בישראל שלא כחוק גנב רכב מצפון ירושלים ותכנן לפגוע באמצעותו בכוחות הביטחון הפועלים במעבר חיזמא, נעצר בידי שוטרים במחסום, שהבחינו ברכב המתקרב לעברם ונוהג בצורה מחשידה ללא אורות ושמשה שבורה.

נהג הרכב לא נענה לקריאתם לעצור, ניסה להמלט מהמקום והתנגש קלות ניידת משטרה, עד שנעצר על-ידי השוטרים. הוא הועבר לחקירה בתחנת שפט של מחוז ירושלים. מחקירתו עלה כי הוא תומך חמאס ותכנן לפגוע באמצעות הרכב הגנוב בכוחות הביטחון שפעלו במעבר.
[צילום: דוברות המשטרה]
+מעבר רפיח לא צפוי להיפתח היום להכנסת סיוע הומניטרי
11:46 20/10/23  |  עידן יוסף
מעבר רפיח לא צפוי להיפתח היום להכנסת סיוע הומניטרי, בין היתר בשל שיבושים בצירי הנסיעה במצרים (CNN).
+שלוש גופות יהודים נמצאו מאחורי גדר קיבוץ מפלסים
11:38 20/10/23  |  עידן יוסף
שלוש גופות יהודים שנרצחו נמצאו הבוקר (ו') מאחורי הגדר של קיבוץ מפלסים ומובאים כעת לבסיס שורה להמשך זיהוי. כך נמסר מיחידה 360. בתוך כך, הבוקר עדכן דובר צה"ל כי הודעה נמסרה ל-306 משפחות חללי צה"ל. מספר החטופים עומד על 203.
+חמישה כתבי אישום על הבעת תמיכה בחמאס ברשתות חברתיות
11:26 20/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ארבעה מן הנאשמים הם ערבים תושבי ירושלים, ובהם איש דת אשר נשא דרשה במסגד אל-אקצה; הנאשמת החמישית היא יהודייה תושבת אילת
מסגד אל-אקצא [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
+ביידן נטל סיכון כדי להוכיח שארה"ב עדיין כאן
11:25 20/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
עורך בכיר בניו-יורק טיימס: בעוד הרפובליקנים נוקטים בבדלנות ומשתקים את בית הנבחרים, ביידן בא לישראל כדי להראות שארה"ב מוכנה להתערב
באותה עת הרפובליקנים תקועים בקונגרס [צילום: אוון ווצ'י, AP]
+התחנות התת-קרקעיות של הרכבת הקלה יישארו פתוחות בחלק מהשבת
11:13 20/10/23  |  עידן יוסף
בהנחיית פיקוד העורף, כל התחנות התת-קרקעיות של הרכבת הקלה בגוש-דן המשמשות כמרחב מוגן יישארו פתוחות במהלך סוף השבוע - היום (ו') עד חצות, ובשבת מ-7 בבוקר עד מוצ"ש בחצות.
+משרד התחבורה יפעיל הסעות בשבת לאנשי כוחות הביטחון
11:06 20/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
זאת לאחר שבשבת שעברה התברר שהפעלת התחבורה הציבורית הייתה מיותרת  ▪  השירות יינתן שלא באמצעות תחבורה ציבורית אלא בהסעות של אגד הסעים, וברכבות מיוחדות בתדירות נמוכה
חייל מתפלל בתחנת אוטובוס בקרבת הגבול ללבנון [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+כמה המשק יוכל למשוך
10:40 20/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ההיבט הכלכלי יכול להכריע את המלחמה  ▪  הבריחה מאחריות והחסידים השוטים  ▪  מדוע צה"ל וחמאס קיבלו אותה מידה של אמינות  ▪  ההצהרות על יעדי המלחמה עלולות להתנפץ  ▪  וגם על הצביעות בליגת הכדורגל הטובה בעולם
המשק למעשה נכנס לסגר [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+הממשלה מאשרת תקנות לסגירת אלג'זירה בישראל
10:36 20/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הממשלה מאשרת את התקנות לשעת חרום לסגירת גופי שידור הפוגעים בביטחון המדינה  ▪  בהנחיית ראש הממשלה, שר התקשורת, בתמיכת גורמי הביטחון ובתיאום עם היועצת המשפטית לממשלה, הביא שר התקשורת לאישור הממשלה תקנות לשעת חירום שיאפשרו את סגירת הרשת הקטארית
רשת אלג'זירה [צילום: מאלכ חרב/AP]
+במימון המדינה: פינוי חובה לתושבי קריית שמונה
10:07 20/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
עיריית קריית שמונה הודיעה כי הפינוי ייצא לפועל כבר היום, וזאת במטרה להשלימו עד כניסת השבת  ▪  התוכנית "מלון דרכים", שאושרה בידי שר הביטחון, מחייבת פינוי ולא מותירה לתושבים אפשרות להישאר בעיר
חיילים בקרית שמונה. פינוי חובה [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+מ-Reality למציאות
09:10 20/10/23  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
יש אשם באסון, החמאס  ▪  יש אחראים ישירים לתוצאות האסון, התמיכה הערבית בחמאס, מדינאים ישראלים, אנשי צבא בישראל, מעצבי דעת הקהל שלנו ויש גם אחראים עקיפים: כל אחד מאתנו אחראי בעקיפין לתוצאות האסון
חמאס. האחראים [צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]
+מופתעים תמיד אנחנו
09:04 20/10/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
תרבות צבאית מיתולוגית; מחקרים אקדמיים חסרי ערך; מלחמת ההתשה; פרדיגמה מחקרית לקויה; הפתעת מלחמת יום הכיפורים ותפקודו הלקוי של צה"ל באותה מלחמה; ההתקפה המפתיעה של החמאס אחרי חמישים שנה ותפקודו הלקוי של צה"ל מול אותה הפתעה
מתקפת הפתע של חמאס ב-7.10 [צילום: חסן א-סייח, AP]
+ביידן יבקש מהקונגרס סיוע של 14 מיליארד דולר לישראל
05:38 20/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
יעביר היום בקשה לחבילה תקציבית של 100 מיליארד דולר לשנה הקרובה, כולל 60 מיליארד דולר לאוקראינה  ▪  אומר בנאום לאומה שסיוע לביטחון ישראל הוא השקעה שתניב דיבידנדים לארה"ב בדורות הבאים
נאומו של ג'ו ביידן, 20.10.23 / ABC
ביידן הלילה. לא להתעוור מהזעם [צילום: AP]
+בצלם: המדינה מנצלת את המלחמה לייהוד שטחי C
01:33 20/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ארגון השמאל הרדיקלי מאשים את ישראל במעשי אלימות של מתנחלים וחיילים נגד פלשתינים ביו"ש, כולל הרג של 62 מהם, גירוש של מאות מהם והגבלת תנועתם וקורא לקהילה הבינלאומית להתערב
פלשתיני שהתעמת אתמול עם כוחות הביטחון ליד רמאללה [צילום: פלאש 90]
+2,000 שקל תמריץ לכל עובד חדש שיגיע לעבוד בחקלאות
01:04 20/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
משרד החקלאות פועל לתמיכה בארגוני מתנדבים מישראל, להשארת עובדים זרים המבקשים לעזוב את הארץ ולמתן תמריצים כספיים ואחרים לקליטת עובדים זרים - בעיקר ביישובי העוטף
מחפשים תחליף לידיים עובדות במקום הפלשתינים [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+אמיר סעודיה פרסם הודעת גינוי כפולה לחמאס ולישראל
01:02 20/10/23  |  עידן יוסף
גינוי יוצא דופן: האמיר תורכי אל-פייסל, לשעבר ראש המודיעין הסעודי ובנו של אחד המלכים הסעודים לשעבר, פרסם הודעת גינוי כפולה לחמאס וישראל שבה נכתב: "אנחנו מגנים את חמאס על הניסיון שלו למנוע נורמליזציה בין סעודיה לישראל ומגנים את ישראל על שאפשרה העברת כספים מקטאר לידי החמאס ברצועת עזה".
+משרד הבריאות פתח עמוד מתקדם לקבלת תמיכה רגשית
00:36 20/10/23  |  עידן יוסף
משרד הבריאות מעדכן כי כחלק מהנגשת המידע לציבור ניתן להתעדכן בכלל המידע על מרכזי החוסן והחירום ודרכי קבלת התמיכה הרגשית ב'עולם הדאטה' באתר משרד הבריאות: [קישור]


+בנק הפועלים יעניק פטור ל-3 חודשים מתשלום משכנתה לבעלי נכסים בעוטף
00:34 20/10/23  |  עידן יוסף
בנק הפועלים יעניק פטור מלא מתשלום משכנתה למשך שלושה חודשים ללקוחות בעלי נכסים המשועבדים לבנק (לטובת המשכנתה) אשר מיקום הנכסים הוא בעוטף (בטווח של 7-0 ק"מ מהגבול).

ההטבה מתייחסת לשלושת ההחזרים החודשיים הקרובים: נובמבר, דצמבר וינואר והיא תחול באופן אוטומטי, ללא צורך בפנייה לבנק. ההטבה היא בנוסף לאפשרות להקפאת תשלומי משכנתה לשלושה חודשים ללא עלות בהתאם למתווה עליו הודיע בנק ישראל.

+מנכ"ל משרד הבריאות השעה אח ואחות שהשמיעו קריאות לאומניות וגזעניות
00:23 20/10/23  |  עידן יוסף
מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, החליט על השעיה דחופה של שני עובדי מערכת הבריאות, אחות ואח, שהתבטאו בהתבטאויות לאומניות וגזעניות שיש בהן כדי הסתה.
+93% מהציוד של חמאס מגיע מאירן
00:05 20/10/23  |  עידן יוסף
נשיאת נציבות האיחוד האירופי אורסולה פון דר ליין: "93% מהציוד של חמאס מגיע מאירן".
+סוריה: מתקפה נוספת על הכוחות האמריקניים
00:00 20/10/23  |  עידן יוסף
דיווח על מתקפת טילים או מל"טים נוספת על הכוחות האמריקניים בסוריה, הפעם בבסיס אל-עומר במחוז דיר א-זור במזרח סוריה. מאז אתמול בבוקר בוצעו לפחות חמש תקיפות של כוחות פרו-אירניים בעירק ובסוריה נגד כוחות אמריקניים.
+תקיפת צה"ל בלבנון: צה"ל מפרסם תיעוד חיסול חוליית חיזבאללה
23:57 19/10/23  |  עידן יוסף
בתגובה לשיגורים ולירי משטח לבנון לשטח ישראל במהלך היום, צה"ל תקף מספר תשתיות של חיזבאללה בהן עמדות תצפית וכוננות. כמו-כן, מסוקי קרב תקפו מוקדם יותר היום חוליה של שלושה מחבלים שהתכוונו לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל.
[צילום: דובר צה''ל]
+מודי'ס: ישראל ברמת דירוג A1 עם סיכון להורדה
23:52 19/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חברת דירוג האשראי הודיעה כי החליטה להצבת דירוג האשראי של מדינת ישראל במעקב ברקע המלחמה, עם אפשרות להורדת דירוג אם המצב יפגע בכלכלה ובמוסדות המדינה  ▪  החלטה סופית בעניין הדירוג תימסר בעוד שלושה חודשים
עיתונאים זרים על גבעה ליד שדרות [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+צה"ל ושב״כ חיסלו מחבל בכוח המיוחד של הזרוע הימית
23:34 19/10/23  |  עידן יוסף
כלי טיס ומטוסי קרב של צה"ל המשיכו לתקוף במהלך היום מטרות צבאיות של ארגון הטרור חמאס. במהלך הלילה, מטוסי קרב וכוחות זרוע הים חיסלו בתוך מפקדה מבצעית את ממדוח שעלאביה, מחבל בכוח המיוחד של הזרוע הימית של ארגון הטרור חמאס, שפעל לביצוע פיגועים דרך הים.
[צילום: דובר צה"ל]
+סייעת בגן נעצרה לאחר שפרסמה דברי תמיכה בחמאס
23:08 19/10/23  |  עידן יוסף
המאבק המשטרתי בהסתה ותמיכה בטרור: שוטרי מחוז ירושלים עצרו סייעת (20) בגן ילדים פרטי תושבת שכונת צור באהר בירושלים, שפרסמה (7.10.23) דברי הזדהות ותמיכה במחבלי ארגון הטרור חמאס.

בעקבות תלונה מקוונת שהוגשה בימים האחרונים בה נמסר כי מדובר בעובדת גן ילדים בשכונת ארנונה בירושלים, פתחה משטרת מחוז ירושלים בחקירה. במהלכה עלה כי החשודה אף פוטרה לאחרונה מעבודתה בעקבות מעשה זה. היום כאמור, הגיעו בלשי תחנת עוז לביתה של החשודה והיא נעצרה לחקירה.
[צילום: דוברות המשטרה]
+רקטות נורו למרכז הארץ
23:00 19/10/23  |  עידן יוסף
ממד"א נמסר כי לא התקבלו קריאות על נפגעים.
+ארה"ב מסרבת לקשור בין אירן למתקפת הפתע
22:34 19/10/23  |  עידן יוסף
ישראל ביקשה מארה"ב לקשור את אירן למתקפת הפתע של חמאס, ארה"ב סרבה ונימקה: אין לכך הוכחה חד-משמעית. גורמים מדיניים: האמריקנים רוצים לשמור על הערוץ הדיפלומטי מול אירן ותוכנית הגרעין שלה (חדשות 12).
+יורטו טילים מחופי תימן ששוגרו לכיוון ישראל
22:33 19/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ספינת מלחמה אמריקנית יירטה את רוב הטילים וסעודיה את היתר  ▪  דובר הפנטגון אומר שאמנם הם לא יודעים מה הייתה מטרת הטילים שנורו מתימן ע״י החות'ים, אבל הכיוון הכללי שאליו הם נורו היה ישראל
משחתת אמריקנית. ירי מים סוף [צילום ארכיון: AP]
+חוסלה חוליית משגרי נ"ט שירתה למוצב ציפורן
22:31 19/10/23  |  עידן יוסף
דובר צה"ל: צה"ל חיסל חוליית משגרי נ"ט בשטח לבנון שירתה אחר-הצהריים למוצב ציפורן. ערוץ אלמיאדין הלבנוני: ישראל מכתרת קבוצה של 9 אנשים, מתוכם 6 עיתונאים ו-3 אזרחים סמוך למוצב על גבול לבנון.
+גורם ישראלי בכיר: ״הצבא קיבל אור ירוק לפעול קרקעית"
22:28 19/10/23  |  עידן יוסף
דיווח ברשת ABC מפי גורם ישראלי בכיר: ״הצבא קיבל אור ירוק לפעול קרקעית בעזה״. הקבינט המורחב דן כעת בשלב התמרון הקרקעי.
+דובר צה"ל: חיזבאללה ישא באחריות לפעילות חמאס משטח לבנון
22:25 19/10/23  |  עידן יוסף
דובר צה״ל תא"ל דניאל הגרי: "חיזבאללה ישא בתוצאות לכל הפעולות שמוציאה משטח לבנון השלוחה הצפונית של חמאס באישורו".

עוד אמר:
בהמשך לפרסומים על תמונות של אנשים חשודים בערים השונות - משטרת ישראל וכלל כוחות הביטחון בודקים כל אירוע שהציבור מדווח עליו. עד כה לא עלה באף אירוע חשד לאירוע ביטחוני. הציבור מתבקש להעביר את כל המידע והנתונים למשטרת ישראל".
+ארה"ב תשלח חיילים המנוסים בלחימה מול כוחות גרילה
22:22 19/10/23  |  עידן יוסף
ארה"ב תשלח לישראל חיילים של המטות המשולבים המנוסים בלחימה מול כוחות גרילה (חדשות 12).
+הפגנה באום אל-פחם: "ישראל מדינת טרור"
22:20 19/10/23  |  עידן יוסף
אום אל-פחם: מאות מפגינים מוחים וקוראים - "לעצור את המלחמה - ישראל מדינת טרור". המפגינים הניפו שלט של נתניהו שמוצג כהיטלר וכיתוב "פושע מלחמה". ליד הנואם הראשי עמד רעול פנים עם צעיף אש"ף. המשטרה פיזרה את המפגינים ברימוני הלם.
+איש תקשורת מצרי: העם הפלשתיני הוא קורבן מעשה הטיפשות של חמאס
22:16 19/10/23  |  עידן יוסף
איש התקשורת המצרי איבראהים עיסא ממשיך לתקוף את חמאס: "הם לא הקורבן. העם הפלשתיני הוא הקורבן של מעשה הטיפשות שלהם. הם לא בנו מקלט אחד בעבור העם שלהם".
+המעברים בין קופות החולים יוקפאו לשלושה חודשים
22:11 19/10/23  |  עידן יוסף
משרד הבריאות צפוי להקפיא את המעברים בין קופות החולים לשלושה חודשים, כדי לאפשר לקופות להתרכז יחד בטיפול ובסיוע רפואי ולא בגיוס מבוטחים. המשרד צפוי להגיש את המלצתו לאישור ועדה בכנסת (חדשות 12).
+משרד החוץ של ארה"ב מפרסם אזהרה עולמית
21:56 19/10/23  |  עידן יוסף
משרד החוץ של ארה"ב מפרסם אזהרה עולמית בשל "המתח המוגבר במקומות שונים ברחבי העולם, הפוטנציאל להתקפות טרור, הפגנות או פעולות אלימות נגד אזרחים ואינטרסים אמריקנים".
+התחקיר העלה: בביה"ח בעזה מתו לכל היו 50 בני אדם
21:54 19/10/23  |  עידן יוסף
בעוד שחמאס טען שנהרגו 471 בני אדם בפיצוץ בבית החולים בעזה, מקור באיחוד האירופי אמר שמספר ההרוגים עומד על 50-10 בני אדם בסך הכול" (סוכנות הידיעות הצרפתית).
+הרבנים הראשיים לישראל פרסמו קריאה משותפת לאחדות
21:50 19/10/23  |  עידן יוסף
הרבנים הראשיים לישראל, דוד לאו ויצחק יוסף, פרסמו קריאה משותפת לאחדות.
+סמוטריץ': חבילת הסיוע תהיה נדיבה יותר מזו של הקורונה
21:34 19/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מתווה הפיצויים שהוצג על-ידי שר האוצר כולל הלוואות מדינה בהיקף 10 מיליארד שקל, דחיית תשלומי ביטוח לאומי, החזרים לעסקים, ומענקים לנזקים
בצלאל סמוטריץ' [צילום: מירי שמעונוביץ'/לע"מ]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ד"ר חיים אסא: "כמו בטבח בעוטף עזה, כך יראו המלחמות בעתיד"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סניל
20/10/23 10:12
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
ספינת מלחמה של הצי האמריקני יירטה טילים מרובים שנורו ליד חופי תימן. נמסר כי המשחתת האמריקנית בים האדום יירטה טילים שנורו ע"י המורדים החות'ים לכיוון צפון - נבדק אם הטילים נורו לעבר ישראל. בישראל מעריכים כי התשובה לכך חיובית.
19/10/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', ובכירי משרדו, הציגו (יום ה', 19.10.23) את התוכנית הכלכלית ומתווה הפיצויים לבעלי עסקים בתקופת המלחמה. המתווה כולל מענה בשני היבטים: מענה בצד הקלות תזרימיות ומענה בצד המענקים.
19/10/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בצה״ל מתירים לפרסום כי מתוך כ-200 חטופים שיש מידע על הימצאם בשטח רצועת עזה -
19/10/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
אחרי שעשרות כלי נשק חולקו בימים האחרונים לכיתות הכוננות של עוטף עזה כדי לחזק את הביטחון, התושבים קיבלו עתה הנחיה לפיה עליהם להחזיר אותם. התושבים מסרבים ודורשים לא להשאיר אותם שוב ללא כלי נשק. כך פורסם בחדשות 12. בעקבות הפרסום, מפקד מג"ב הנחה לעצור את האיסוף עד שכיתות הכוננות תקבלנה כלי נשק חלופיים מצה"ל.
19/10/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
במהלך פעילות במחנה הפליטים נור א-שמס בפאתי טולכרם, התפוצץ מטען חבלה ממנו נפצעו 10 לוחמי מג"ב - האחד באורח אנוש שבהמשך מת מפצעיו ותשעה באורח קל שפונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים מאיר בכפר סבא.
19/10/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il