|   15:07:40
  אורי מילשטיין  
חוקר מערכות צה"ל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
[צילום: דובר צה"ל]

"תפיסת הביטחון הישראלית - כישלון גמור"

חלק ראשון של דיון עומק על המלחמה בעזה ברמה הטקטית, אופרטיבית, האסטרטגית ובינלאומית, בהנחייתי, בהשתתפות צוות מומחים: יוסי בלום הלוי, ירון שחר, אלכסנדר פפקוב, יואב נצר ואביתר בן-צדף
02/01/2024  |   אורי מילשטיין   |   פודקאסטים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

חלק ראשון של דיון עומק על המלחמה בעזה ברמה הטקטית, אופרטיבית, האסטרטגית ובינלאומית, בהנחייתי, בהשתתפות צוות מומחים: יוסי בלום הלוי, ירון שחר, אלכסנדר פפקוב, יואב נצר ואביתר בן צדף. לפי מנתח המערכות האסטרטגיות, יוסי בלום הלוי, "תפיסת הביטחון הישראלית היום היא כישלון גמור! אין לנו כוחות ואמצעים להתמודד במלחמה מלאה ולהגן על מדינת ישראל כי ראשי מערכת הביטחון, אזרחים ואנשי צבא, אינם מבינים את האסימטריה בינינו לבין אויבינו. פיזור נשק טילי עלינו יגרום לישראל קריסה".

שיחות על מלחמת "חרבות ברזל" - [קישור]

שיחות על המלחמה באוקראינה - [קישור]

שיחות עם אביתר בן צדף - [קישור]

שיחות עם אלכסנדר פפקוב - [קישור]

שיחות על רצועת עזה - [קישור]

שיחות על צה"ל בדרום לבנון - [קישור]

שיחות יואב נצר - [קישור]

שיחות על חיזבאללה - [קישור]

שיחות עם מיכאל - [קישור]

על הוויית הצבא והמלחמה אפשר לקרוא בספרִי "תורת הביטחון הכללית - עקרון השׂרידות" העוסק באבני היסוד של הוויית הצבא והמלחמה. בלא להבין את אבני היסוד, לא ניתן לשפר את מבנהו של צה"ל ואת תִפקודו. את התֵאור והניתוח המעודכנים ביותר של חזית הדרום במלחמת יום הכיפורים אפשר לקרוא בספר המחקרים של הפורום לאִזרוח תחקירי קרבות והפקת לקחים "ניצחון בסבירות נמוכה". כל מי שמעוניין לרכוש ספרים אלה, יפנה להוצאת "שׂרידוּת", המתמחה בחשׂיפת מחדלים וליקויים שהממסד מתאמץ להסתיר: survival1940@gmail.com

לקטלוג הספרים

אנא עִזרו לי לקיים את הערוץ הזה החושׂף בפניכם את האמת, ולהשלים את המפעל המונומנטלי של שלושים הכרכים "בשׂדות הקרב של מלחמת העצמאות". כל עזרה, גם הקטנה ביותר, תתקבל בברכה והעיקר שאנחנו, בנֵינו, נכדינו וצאצאינו נדע את האמת שהוסתרה בגלל מחדלי המלחמה: איך קמה מדינת ישראל ואיך היא ניצחה במלחמת העצמאות.

תאריך:  02/01/2024   |   עודכן:  02/01/2024
אורי מילשטיין
+ארה"ב נגד סמוטריץ' ובן-גביר: "אמירות מתלהמות וחסרות אחריות"
23:13 02/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הבית הלבן דוחה את הצעותיהם של ראשי עוצמה יהודית והציונות הדתית לעידוד הגירה מרצון של תושבי עזה למדינות אחרות  ▪  דורש להפסיק התבטאויות אלה: "היינו ברורים, עקביים וחד-משמעיים שעזה היא אדמה פלשתינית ותישאר אדמה פלשתינית"
בן-גביר וסמוטריץ' [צילום: חיים גולדברג, יונתן זינדל/פלאש 90]
+תא"ל הגרי: במוכנות גבוהה לכל תרחיש
21:34 02/01/24  |  עידן יוסף
דובר צה"ל הגרי אחרי חיסול עארורי: "נשארנו ממוקדים בלחימה בחמאס, אנחנו במוכנות גבוהה לכל תרחיש - קורא לעורף להמשיך להישמע לכל ההנחיות".
+רגע החיסול: שריקה של טיל ופיצוץ אדיר בלב ביירות
21:31 02/01/24  |  עידן יוסף
רגע חיסול אל-עארורי תועד מרחוק ממצלמה גבוהה, ובסרטון שצילמה נשמעת שריקה של טיל ונראה פיצוץ אדיר בלב ביירות.
+חמאס אישר שני שמות מחבלים שחוסלו עם אל-עארורי
21:19 02/01/24  |  עידן יוסף
בחמאס מאשרים: סמיר פנדי שאחראי על המבצעים של ארגון הטרור בלבנון ועזאם אל-אקרע, מעוזריו של אל-עארורי ואסיר משוחרר - חוסלו הערב בדאחיה בביירות.
+החיסול הביא לדחיית הדיון בסוגיית היום שאחרי
21:16 02/01/24  |  עידן יוסף
בעקבות חיסול אל-עארורי הקבינט המדיני ביטחוני המורחב שהיה אמור להתקיים הערב ולדון בסוגיית "היום שאחרי" בוטל, במקומו יימשך הדיון הביטחוני בקבינט המלחמה המצומצם (גלי צה"ל).
+גבעתי בח'אן יונס: קרבות פנים אל פנים וכניעת מחבלים לכוחותינו
21:11 02/01/24  |  עידן יוסף
לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי מתקיפים תשתיות טרור בח'אן יונס וחיסלו עד כה מחבלים רבים בקרבות פנים אל פנים, בירי טנקים ובהכוונת אש מהאוויר. כמו-כן, איתרו והשמידו עשרות פירי מנהרות.

בשבוע האחרון הלוחמים ביצעו התקפה במרחב בני סוהילה בו נלחמו במרחב עירוני צפוף ונלחמו במחבלים בטווח קרוב. במהלך הקרב המתועד הלוחמים חיסלו מחבלים רבים, בעודם מנסים לפגוע בחיילים באמצעות ירי והצמדת מטענים לכלים של צה"ל.

בנוסף, הלוחמים זיהו מספר חשודים שהסתתרו בין נשים וילדים שצעדו עם דגל לבן בידיהם, ובהמשך נעצרו על-ידי הלוחמים. במהלך חקירות שבוצעו על-ידי חוקרי יחידה 504 באגף המודיעין, התבררו החשודים כמחבלים אשר חלקם השתתפו במתקפה ב-7 באוקטובר.
+ביקורו של בלינקן בארץ נדחה לשבוע הבא
21:06 02/01/24  |  עידן יוסף
ביקורו בישראל של שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן, שאמור היה להתקיים מחרתיים, נדחה ליום שני, אולי בעקבות חיסולו של עארורי.
+אותרו רקטות בבית בו גרה משפחה עם ילדים
20:47 02/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בבתי אזרחים באל בורייג' איתרה חטיבה 188 RPG וכלי נשק במבנים אזרחיים  ▪  מפקד הגדוד: "למטה בקומה הראשונה יש רקטות שיכולות להגיע לתל אביב"
שלל רקטות שנתפס [צילום: דובר צה''ל]
+חמאס מקפיא השיחות לעסקת חטופים
20:36 02/01/24  |  עידן יוסף
ראשי חמאס הודיעו למתווכים כי הם מקפיאים את השיחות במשא-ומתן על עסקת חטופים לנוכח חיסול אל-עארורי.
+כוננות לקראת אפשרות של ירי רקטות ארכות טווח מלבנון
20:04 02/01/24  |  עידן יוסף
ישראל נערכת לתגובה משמעותית כולל לאפשרות של ירי רקטי ארוך טווח מצד חיזבאללה, וזאת למרות שהמטרה הייתה אנשי חמאס (חדשות 12).

המשטרה הפיצה לכלל השוטרים בארץ הודעת חידוד לפיה יש לשמור על מוכנות לירי טילים, מוכנות לחדירה לישובים והעמדת כוחות מיוחדים במחוזות בכוננות.
+ישיבת קבינט המלחמה נדחתה לשעה 10 בלילה
19:52 02/01/24  |  עידן יוסף
ישיבת קבינט המלחמה נדחתה לשעה 10 בלילה ברקע החיסול. שר הביטחון גלנט נמצא בקריה, וראש הממשלה נתניהו ביטל פגישות שנקבעו להערב. חברי הכנסת והשרים של הליכוד התבקשו לא להתראיין בנושא החיסול, אך ח"כ דני דנון פרסם ציוץ בנושא.
+הפתח הודיעה על שביתה כללית בנפת רמאללה
19:30 02/01/24  |  עידן יוסף
תנועת הפתח הודיעה על שביתה כללית מחר בנפת רמאללה שם נולד והתגורר אל-עארורי שחוסל הערב.
+ראש ממשלת לבנון: פשע ישראלי שנועד לגרור את לבנון לשלב חדש בעימות
19:28 02/01/24  |  עידן יוסף
ראש ממשלת המעבר בלבנון, מיקאתי: "הפיצוץ בדאחיה הוא פשע ישראלי חדש שמטרתו לגרור באופן מתוחכם את לבנון לשלב חדש של עימות ולהכניס אותה לחוסר יציבות".
+נסראללה על חיסול אל-עארורי: "התגובה תהיה חזקה וכואבת"
19:15 02/01/24  |  עידן יוסף
מזכ"ל חיזבאללה שיח חסן נסראללה ביטל את הנאום שתכנן לקיים מחר והגיב לחיסולו של סאלח אל-עארורי בלבנון: "התגובה תהיה חזקה וכואבת".
נסראללה בפגישה עם עארורי וזיאד נח'אלה [צילום: משרד התקשורת של חיזבאללה/AP]
+ראש הנחש בלבנון: סאלח אל-עארורי חוסל בביירות
18:16 02/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מספר 2 בחמאס חוסל במעונו ברובע הדאחיה  ▪  כלי תקשורת ערביים מדווחים שכטב"ם ישראלי חיסל שישה בלשכת חמאס בביירות  ▪  מדובר בארכי רוצח ששכלל את יכולותיו הצבאיות של חמאס וליכד את יתר אויבי ישראל לתמוך בארגון
סאלח אל עארורי [צילום: נרימאן אל-מופי/AP]
הרכב עולה באש בזירת הפיצוץ
+הותר לפרסום: לוחם בגדוד הנדסה נפל בצפון הרצועה
18:00 02/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ההרוג הוא סמ"ר סופיאן דגש ז"ל ממגאר  ▪  בקרב בו נפל סמ״ר דגש נפצעו באורח קשה קצין לוחם, לוחם ולוחם במילואים מגדוד ההנדסה שבו שירת  ▪  בסך-הכל, נפצעו היום שישה לוחמים באורח קשה ברצועה
סמ"ר סופיאן דגש
+הוארכה ההגנה מפני פיטורים עבור מפונים, חטופים, נעדרים ובני משפחותיהם ובני זוג של משרתי המילואים
17:55 02/01/24  |  עידן יוסף
ועדת העבודה והרווחה אישרה את הארכת תוקף צו הגנה על עובדים בשעת חרום עד ה-1 במרס 2024. הצו מגן בין היתר על מפונים, חטופים, נעדרים ובני משפחותיהם וכן על בני ובנות זוג של משרתי מילואים מפני פיטורין, בתקווה שעד אז הלחימה תסתיים.

שבות רענן, פורום נשות המילואמינקים: "התיקון הזה עזר לשמור על לא מעט משרות של נשות מילואמיניקים, אך יש צורך בהגנות נוספות - הסיכון למקומות העבודה הופך משמעותי יותר וההוראה הקיימת לא נותנת הגנה בכל המקרים. בין היתר אנחנו רואים את תופעת החל"תים, שהיא השוק השחור של ההוראה הזאת".
+איסמאעיל הנייה על החטופים הישראלים: "ישוחררו רק בתנאים שלנו"
17:37 02/01/24  |  עידן יוסף
מנהיג חמאס, איסמאעיל הנעיה בריאיון לאלג'זירה: ״החטופים הישראלים ישוחררו רק בתנאים שלנו״. לדבריו, חמאס קיבל יוזמות מצד מצרים וקטר ובחן את הרעיונות באופן חיובי. "חמאס הציג את עמדתו ואת חזונו שמתרכזים בהפסקה כוללת של התוקפנות על עזה והענקת סיוע לשיקום הרצועה״, דבריו.
+סביבת ראש הממשלה: בניגוד לדיווחים - הדיון על היום שאחרי נדחה להערב
17:17 02/01/24  |  עידן יוסף
בסביבת ראש הממשלה דוחים את הטענה כי הדיון בקבינט המלחמה בנוגע ליום שאחרי בוטל בשבוע שעבר לדרישת השרים סמוטריץ' ובן-גביר. "הדיון שהתקיים ביום חמישי האחרון, במסגרת הקבינט המצומצם, היה חשוב מאוד ורגיש מאוד, וגם התארך הרבה מעבר למתוכנן, לכן הוחלט לקיים דיון נפרד שכולו יוקדש לסוגיית היום שאחרי בעזה. הדיון בנושא יתקיים הערב, תחילה בקבינט המלחמה ולאחר מכן - בקבינט המדיני-ביטחוני" (מעריב).
+דיווחים פלשתיניים: צה"ל תקף מגדלי מגורים ואת מבנה הסהר האדום
17:05 02/01/24  |  עידן יוסף
הפלסטינים מדווחים על תקיפות "חגורת אש" על מתחם מגורים של 6 בתים בשכונת א-דעוה בנציראת שבמרכז הרצועה. מחנה הפליטים נציראת זוכה לאש מתגברת היום ככל הנראה לקראת העמקת התמרון הקרקעי במקום.

עוד הם מדווחים על 5 הרוגים בתקיפת מגדלי המגורים "עין ג'אלות" במזרח מחנה הפליטים נציראת. מגדלים 3-1 הותקפו, חלקם מהאוויר וחלקם בירי ארטילרי.

הפלסטינים מסרו כי בתקיפת מבנה אגודת הסהר האדום בח'אן יונס בדרום הרצועה, ישנם 5 הרוגים ומספר פצועים קל, בהם העיתונאי אסמאעיל אבו עאמר שחגג את אירועי ה-7.10 עם תמונות וסרטונים של גופות ישראלים.
+בכיר בג'יהאד האיסלאמי: יש תיאום עם החמאס בנושא המו"מ
16:56 02/01/24  |  עידן יוסף
בכיר מאוד בג'יהאד האיסלאמי אומר כי כי ההצעה שהוגשה למצרים היא בשם ארגונו ובשם חמאס יחד. ההצעה קובעת בסעיף הראשון שלה כי יש להחיל הפסקת אש ונסיגה מוחלטת של כוחות צה"ל מרצועת עזה, לפני כל הסכם (אל־מיאדין).
+שרת הפנים של בלגיה: המלחמה בעזה יצרה באירופה איום ביטחוני ארוך-טווח
16:53 02/01/24  |  עידן יוסף
שרת הפנים של בלגיה: המלחמה בין ישראל לחמאס יצרה באירופה איום ביטחוני ארוך-טווח שצפוי להימשך גם מעבר לכל הפסקת אש. אי אפשר לדעת מתי ניתן יהיה להוריד את כוננות הטרור הגבוהה.
+נתניהו ייפגש היום עם נציגי משפחות חטופים בקריה
16:48 02/01/24  |  עידן יוסף
ראש הממשלה נתניהו ייפגש היום עם נציגי משפחות חטופים בקריה, כדי לעדכן אותן בנוגע למצב המו"מ על החזרת יקיריהן לישראל. בכיר במטה משפחות החטופים אמר: "לפי כל המידע שיש לנו, יש כרגע קיפאון במשא ומתן" (כאן חדשות).
+רקטות שירה חיזבאללה נפלו ברכס רמים
16:42 02/01/24  |  עידן יוסף
ירי רקטות נוסף בוצע בדקות האחרונות לצפון. כמה נפילות אותרו ברכס רמים, במרחב מרגליות. חיזבאללה קיבל עד כה היום אחריות ל-5 פעולות נגד צה"ל בגבול לבנון.
+חילוקי הדעות החריפים ביותר – בשאלת "היום שאחרי"
14:48 02/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בוושינגטון מעריכים שבסופו של דבר יסכים נתניהו לתת תפקיד בעזה לרשות פלשתינית משופרת  ▪  למרות המחלוקות, ביידן לא משתמש בשני הכלים הזמינים ביותר: משלוחי הנשק והווטו באו"ם
ביידן מחויב וגם מתוסכל [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+שמירה הדוקה על הגבול
14:46 02/01/24  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה
בתמונה: רכב צבאי של צה"ל מפטרל לאורך גבול עזה
משאירים אבק [צילום: חיים גולשברג/פלאש 90]
+שר הביטחון ברצועת עזה: ״התחושה לפיה אנחנו בדרך לעצור לא נכונה"
14:23 02/01/24  |  מירב ארד
שר הביטחון יואב גלנט, נכנס לרצועת עזה יחד עם סגן הרמטכ״ל האלוף אמיר ברעם, כדי לקיים הערכת מצב עם לוחמי אוגדת 99 בראשות מפקד האוגדה תת-אלוף ברק חירם. השר גלנט אמר: "ישנו צורך כפול בניצחון במערכה: הראשון, כדי לגבות מחיר ולוודא שמי שגר ליד רצועת עזה יכול לעשות זאת. אבל הדבר היותר חשוב – אם אתה לא מסיים בהכרעה ברורה אירוע כזה שבו יש כ –1500 חללים וחטופים, אתה לא יכול לחיות במזרח התיכון, כי מחר יבוא מישהו אחר. ולכן אנחנו נחושים להשיג את המטרה״.

גלנט הוסיף: ״אנחנו מבודדים את מרחב ח׳אן יונס והמאמץ יימשך כמאמץ עצים. אתה דרך הפעולה משתנה כפונקציה של מה שהשגנו ושל הערכת המצב. אנחנו לא מוותרים, זה לא שאנחנו עוצרים עכשיו פעילות, כי יש פה תחושה לא נכונה שאני שומע אותה מהרבה מקומות״.

לדבריו, ״התוצאות יהיו תוצאות ברורות. אנחנו מסיימים את המערכה הזאת כאשר חמאס לא מתפקד כגוף שלטוני ובוודאי לא כמסגרת צבאית שמשלחת כוחות ועכשיו ממשיכים לתחזק, זה ייקח את הזמן שלו, במקביל לזה, לצערי יש עוד איומים, שהראשון והבולט שבהם זה מה שקורה בצפון, ולנושא הזה נתחיל תהליך של היערכות ואנחנו כל הזמן עם עין במשקפת ואצבע על ההדק לגבי מה שקורה בצפון״.

+כוחות שלדג ויהל'ם השתלטו על מעוז המודיעין של חמאס בעזה
14:14 02/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
'המוצב המזרחי' מהווה מרכז אסטרטגי של ארגון הטרור חמאס בעיר עזה, בו חדרי מבצעים לניהול הלחימה בכלל רצועת עזה. מעוז הטרור כולל 37 מבנים ממוקם בלב אוכלוסייה אזרחית
הפירים במרחב המוצב המזרחי [צילום: דובר צה"ל]
+שר החוץ הנכנס ישראל כץ: בראש סדר העדיפויות - החטופים
13:53 02/01/24  |  מירב ארד
ישראל כץ ביומו הראשון בתפקיד שר החוץ: "נכנסתי היום לתפקידי כשר החוץ. המסר שלי לעובדים היה תמציתי. בראש סדר העדיפויות - חטופים. חטופים. חטופים. זו המחויבות שלנו לעם ולמשפחות."
+התוכנית הנשכחת לסיפוח רצועת עזה לישראל
13:50 02/01/24  |  רפאל בוכניק   |   לרשימה המלאה
עצם העיסוק המהותי בתוכנית עזה, זמן קצר לאחר מלחמת העצמאות, שיקף גישה ריאליסטית, בעיקר מצידן של ישראל וארה"ב, מתוך הבנה שהנצחת מעמדה של רצועת עזה על הפליטים שנאחזו בה, בסטטוס אמורפי, תהווה בבחינת "בכייה לדורות".
בן-גוריון. לא הובן [צילום: מאיר פרוידליך/לע"מ]
+ח"כ אדלשטיין: מאז החלה הלחימה, אנו יודעים שאנשי חמאס עברו לפעול בשטחי הרשות
13:35 02/01/24  |  מירב ארד
יו"ר ועדת החוץ והביטחון, יולי אדלשטיין: "עוד טרם החלה המלחמה בעזה, חמאס שלח זרועות לתוך שטחי הרשות. מאז החלה הלחימה, אנו יודעים שאנשי חמאס עברו לפעול בשטחי הרשות, ומובילים הסתה ופעולות טרור יום יומיות משם. מדינת ישראל מושיטה ידה לשלום עבור כל מי שחפץ בכך, אך מי שרואה ברשות הפלשתינית כשותפה או ישות חפצת שלום - אינו מכיר במציאות. תרחיש היפוך קנים אינו תרחיש בדיוני ומדינת ישראל חייבת להיות ערוכה לו."

+קמפיין מפלג לתחבורה בשבת
13:19 02/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הקמפיין להפעלת תחבורה ציבורית בשבת עבור חיילי מילואים הוא ניסיון נואש לחרחר מדנים בשעת מלחמה כמנוף להפרת הסטטוס-קוו. הקמפיין מתנהל על-ידי ארגונים חילוניים רדיקלים בסיוע מועמדים בבחירות המקומיות. בפועל, אין ביקוש אמיתי לשירות זה, כפי שהוכיחו הפסקת הניסוי בשבת האחרונה ונתוני השבתות הראשונות למלחמה. ככל שצה"ל יפעל בהתאם לפקודות גם העתירה לבג"ץ של ישראל חופשית תתייתר
צורך מלאכותי [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
+כרבע בלבד מהציבור סבורים שנתניהו יצליח לשמור על הקואליציה
12:31 02/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
באשר לרה"מ המועדף לאחר המלחמה - לכשליש לא הייתה תשובה, כרבע היו רוצים את גנץ ורק 15% מכלל הציבור מעדיפים את נתניהו  ▪  כמחצית מהציבור (51%) תומכים כיום בפתיחת חזית לחימה נגד החיזבאללה בצפון
נתניהו בישיבת הממשלה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+איך לנצח במלחמה
12:06 02/01/24  |  ארווין קליין   |   לרשימה המלאה
חשוב להקפיד על כלל עיקרי בלחימה בעזה

+לוחמים השתלטו על תשתית טרור בביתו של מח"ט העיר עזה
11:16 02/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לוחמי החטיבה חיסלו עשרות מחבלים, איתרו והשמידו פירים, אמצעי לחימה רבים ומצאו ממצאים מודיעינים הקושרים את המסגד המרכזי במרחב דרג׳ תופאח למתקפת הטרור הרצחנית של ארגון הטרור חמאס ב-7.10
[צילום: דובר צה"ל]
+חיל-האוויר תקף תשתיות טרור של חיזבאללה במרחב הכפר יארון
10:38 02/01/24  |  מירב ארד
מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור בהן פעלו מחבלי ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפר יארון שבשטח לבנון. במהלך הלילה, צה"ל תקף תשתית צבאית של צבא סוריה בתגובה לשיגורים אמש לעבר שטח ישראל. בנוסף, זוהו לפני זמן קצר שני שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחב שלומי
+להנמיך את מפלס האטימות
10:21 02/01/24  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה, כמי שממונה ואחראי על כל המערכות במדינה, צריך להשתדל להנמיך את מפלס האטימות, שלו ושל אחרים, לרבות שרים סוררים וכולל את שר המשפטים ואת הנשיאה הפורשת של בית המשפט העליון  ▪  ראש הממשלה, כמי שיש לו השפעה רבה על האווירה במדינה, צריך להשתדל להקרין יותר חום ואהדה לגורמים רבים הזקוקים לכך  ▪  דוגמאות אינן חסרות
נתניהו. חמוץ [צילום: מנחם כהנא]
+קבינט המלחמה יתכנס הערב לדון בסוגיית היום שאחרי
10:21 02/01/24  |  מירב ארד
קבינט המלחמה יתכנס הערב (יום ב') בשעה 19:00 לדון בסוגיית היום שאחרי. הקבינט המורחב יתכנס לאחריו לדון בסוגייה בסביבות 21:30.

+מלחמת הסחת הדעת
09:38 02/01/24  |  עמוס גבירץ   |   לרשימה המלאה
כרגע נראה שהמסקנה של ממשלת ישראל, כולל המחנה הממלכתי של גנץ, היא המשך המדיניות שכשלה, אלא שעכשיו היא מפעילה הרבה יותר כוח הרג והרס מאשר בעבר
רעב,צמא וזיהום [צילום: פטימה שבאיר/AP]
+ח"כ פורר: במקום לבנות את ההרתעה מחדש, בונים שוב את הקונספציה
08:52 02/01/24  |  מירב ארד
יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, בתגובה לצעדים של ממשלת ישראל למיגון גבול הצפון: "במקום להשמיד את ארגוני הטרור בונים ביצורים, במקום להרוס את תשתיות הטרור בונים חומות לתושבים, במקום להיות התוקפים אנחנו עוברים למגננה. במקום לבנות את ההרתעה הישראלית מחדש, בונים שוב את הקונספציה. הקונספציה של עוטף עזה מה-6 באוקטובר ממשיכה להוביל את מקבלי ההחלטות שמכילים על עוטף לבנון את הקונספציה שקרסה בעוטף עזה.:
+עשרות מחבלים חוסלו בג'באליה, בהם מפעילי רחפנים
08:42 02/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
במרחב אל בורייג' איתרו לוחמי גולני משגרי רקטות שהוטמנו סמוך לבית ספר של אונרא  ▪  בדרום העיר עזה השמיד מטוס קרב מבנה שאליו נכנסו שלושה מחבלים  ▪  במרחב ח'אן יונס הותקפו מספר תשתיות טרור
[צילום: דובר צה"ל]
+"אני צריך לראות את החבר'ה האלה פנים אל פנים"
08:27 02/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
זה היה הנימוק המכריע של ביידן כאשר החליט לנסוע לישראל בשבוע הראשון של המלחמה, והוא גם המגדיר בצורה הטובה ביותר את האופן בו מתנהלת מדיניותה של ארה"ב במהלכה
הסיוע ההומניטרי היה תנאי לביקור [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+מחיר דמים יקר
08:15 02/01/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
קשה לקרוא את הידיעה מתחת לכותרת הראשית - "בכיר בצה"ל מדגיש, שיידרשו עוד כמה חודשים להשגת שליטה בח'אן יונס", ואני מתרגם את הידיעה למלים כואבות - שיידרשו עוד חייהם של צעירים יהודיים במשך כמה חודשים כדי להשיג שליטה בח'אן יונס
מחכים בחשיכה של עזה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+קצין מילואים נפצע בינוני בחילופי אש בכפר עזון, חוסלו 4 מחבלים
08:13 02/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ובתום חילופי אש חוסלו ארבעת המחבלים והוחרמו שלושה נשקים מסוג "קרלו" ששימשו אותם  ▪  הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחתו עודכנה  ▪  שבעה מבוקשים נעצרו הלילה ברחבי יו"ש
נשקי המחבלים שהוחרמו בעזון [צילום: דובר צה"ל]
+מיארה: בן-גביר התערב בניגוד לדין בעבודת המשטרה
07:52 02/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אומרת בבג"ץ שהוא חצה את הגבול בהתבטאויותיו בנוגע להפגנות נגד המלחמה, תוך הפרת החלטה קודמת  ▪  בן-גביר: מיארה היא בעלת אג'נדה ושונאת אותי
שורה של אינדיקציות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+ישראל החליטה להתייצב בהאג: "נתייצב ונהדוף את עלילת הדם נגדנו"
07:43 02/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ההחלטה התקבלה לאחר דיונים קדחתניים בישראל, תוך התחשבות בסיכון לתביעה אישית נגד בכירים ישראלים  ▪  ישראל מתמקדת במאמצים לסכל את בקשת דרום אפריקה להוציא צו ביניים שיורה להפסיק את הלחימה בעזה  ▪  גורמים משפטיים בכירים הזהירו כי הדיונים על מחיקת עזה ושיטוח שלה עלולים לחייב את ישראל לתת הסברים
עשן מיתמר מרצועת עזה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+דיווח בלבנון: חולצה גופה ממבנה שתקף צה"ל; סוריה: ישראל תקפה בפאתי דמשק
07:26 02/01/24  |  עידן יוסף
סוכנות הידיעות הלבנונית מדווחת שאמש חולצה גופה ממבנה שתקף צה"ל בכפר חולא בדרום לבנון. חיזבאללה דיווח הלילה על עוד שניים מפעיליו שנהרגו בלחימה עם צה"ל בדרום לבנון. עד כה נהרגו לחיזבאללה 138 פעילים, מניין רשמי.

כלי תקשורת ערביים דיווחו כי אמש תקף צה"ל באזור נאקורה בעקבות חמישה שיגורים מסוריה שנפלו בשטחים לא מאוכלסים. התקשורת הסורית דיווחה כי בשעה 04:35 ישראל תקפה מספר יעדים בפאתי דמשק הבירה. בדיווח נמסר כי התקיפה בוצעה מרמת הגולן וכי "נזק נגרם" במספר מוקדים. מדובר על התקיפה ה-6 בסוריה שמיוחסת לישראל - רק השבוע.

כלי טיס של חיל-האוויר תקף אמש תשתית טרור של חיזבאללה ממנה בוצעו השיגורים למרחב אדמית.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"תפיסת הביטחון הישראלית - כישלון גמור"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אמיר
2/01/24 12:31
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
במרחב ג'באליה צוות הקרב החטיבתי 261 (בה"ד 1) חיסל עשרות מחבלים, ביניהם כאלו שניסו להניח מטענים, אחרים שהפעילו רחפנים ומחבלים חמושים שזוהו נוסעים לעבר כוחותינו.
02/01/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
הנשיא ג'ו ביידן התכונן לצאת לביקור ההזדהות בישראל בשבוע הראשון של המלחמה, כאשר לפתע נראה היה שהתוכנית מתפרקת. מאות בני אדם – כך דווח – נהרגו ונפצעו בפיצוץ בבית חולים בעזה, הפלשתינים האשימו את ישראל ומנהיגי ערב סירבו לפגוש את ביידן. הנשיא זימן את יועציו לקומת המגורים בבית הלבן: האם עליו לנסוע בכל זאת?
02/01/2024  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
כואב לפתוח את עיתון הארץ ולקרוא כותרת - "10 חיילים נהרגו בעזה, חמישה מהם מפגיעת נ"ט בח'אן יונס". כואב לקרוא את השורות הראשונות מתחת לכותרת: "מספר החיילים שנפלו מתחילת התמרון חצה את ה-150 חיילים". כואב לקרוא, שהחמאס הרצחני קוטף חייהם של יהודים יום יום, והחיים בארץ ממשיכים להתנהל מבלי שתישמע זעקה נגד המשך מסע הטבח.
במהלך מבצע לסיכול טרור של כוחות צה"ל מגדוד המילואים 8211 בכפר עזון בפיקוד חטיבת אפרים, מחבלים ירו והשליכו מטענים לעבר כוחותינו, הלוחמים זיהו את המבנה בו הסתתרה חוליית המחבלים ובתום חילופי אש חיסלו את ארבעת המחבלים והחרימו שלושה נשקים מסוג "קרלו" ששימשו אותם.
02/01/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, התערב בצורה פסולה בשיקול הדעת המבצעי של המשטרה, כאשר הנחה אותה למנוע הפגנה של חד"ש בקריאה להפסקת אש בעזה. כך אומרת (1.1.24) היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה. בתגובה טוען בן-גביר, כי מיארה שונאת אותו ומתייצבת בצורה שיטתית נגדו.
02/01/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il