|   15:07:40
  אורי מילשטיין  
חוקר מערכות צה"ל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
אחמד יאסין. מוצאו בהרטוב [צילום: AP]

המוצא היהודי של ראשי החמאס

שיחת עומק שלישית עם מדען מחשבים מחלוצי תעשיית התוכנה הישראלית, צבי מסיני, העוסק שנים בהתחברות מחודשת בין יהודים ליהודים שהתאסלמו. בשיחה זאת הוא מדבר על המוצא היהודי של ראשי החמאס
06/01/2024  |   אורי מילשטיין   |   פודקאסטים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

שיחת עומק שלישית עם מדען מחשבים מחלוצי תעשיית התוכנה הישראלית, צבי מסיני, העוסק שנים רבות בהתחברות מחודשת בין יהודים ליהודים שהתאסלמו. בשיחה זאת הוא מדבר על המוצא היהודי של ראשי החמאס. דוגמאות: מייסד החמאס, השייך יאסין, הוא ממשפחת יוסף יאסין שעבד במיסיון בהרטוב בשנת 1850. מפקד הכוח הצבאי של החמאס, יחיא סינוואר, שייך למשפחת זקן רבני מרוקו, רב יחיא שניאור, בכיר תלמידי הבבא סאלי. מכאן שהם מוסלמי ממוצא יהודי, אחים רחוקים שלנו ואין סיבה להילחם זה בזה.

קישור להסכתים על ההפיכה המשטרית - [קישור]

קישור לשיחות על מחדלים - [קישור]

קישור לפודקסטים על עימותים בין שמאל לימין בישראל - [קישור]

קישור לפודקסטים על מלחמת העצמאות - [קישור]

הסבר יסודי לדברים שנאמרו, אפשר לקבל בספרִי "תורת הביטחון הכללית - עקרון השׂרידוּת" העוסק באבני היסוד של הוויית הצבא והמלחמה, ובספרִי "גלגל המנוף של ההיסטוריה" העוסק בהתגבשות הציונות האסטרטגית של ז'בוטינסקי. על המערך המוצנח בצה"ל כתבתי, כהיסטוריון רשמי של הצנחנים וכאיש מחלקת היסטוריה במילואים של חיל-האוויר, בסדרת ארבעת ספָרַי, "ההיסטוריה של הצנחנים": א. יחידה 101; ב. קרב המיתלה; ג. איחוד ירושלים; ד. אביב נעורים. כל מי שמעוניין לרכוש ספרים אלה, יפנה להוצאת "שׂרידוּת", המתמחה בחשיפת מחדלים וליקויים שהממסד מתאמץ להסתיר: survival1940@gmail.com

קטלוג הספרים

אנא עִזרו לי לקיים את הערוץ הזה החושׂף בפניכם את האמת, ולהשלים את המפעל המונומנטלי של שלושים הכרכים "בשׂדות הקרב של מלחמת העצמאות". כל עזרה, גם הקטנה ביותר, תתקבל בברכה והעיקר שאנחנו, בנֵינו, נכדינו וצאצאינו נדע את האמת שהוסתרה בגלל מחדלי המלחמה: איך קמה מדינת ישראל ואיך היא ניצחה במלחמת העצמאות.

תאריך:  06/01/2024   |   עודכן:  06/01/2024
אורי מילשטיין
+צה״ל חושף תיעוד חדש של מוחמד דף
21:14 06/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
תא"ל הגרי בתדריך: "נמנענו מלתקןף במקומות בהם היה חשד להימצאות חטופים. נילחם בעיר תחתית בח'אן יונס בצורה תחבולנית ויצירתית יותר"  ▪  "הושלם פירוק המסגרת הצבאית של חמאס בצפון כרצועה. איתרנו כ-70 מיליון קבצים בהם מודיעין על בכירי חמאס בעזה ובחו"ל"
[צילום: דובר צה''ל]
+בלון התצפית הענקי "טל שמיים" הועלה לשמי הצפון
21:04 06/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במבצע לוגיסטי מורכז, חיל-האוויר העלה לשמי הצפון את בלון התצפית שטרם נכנס לשירות מבצעי  ▪  הבלון, שנחשב לגדול מסוגו בעולם, מצויד במערכות מתקדמות שיכולות לגלות איומים אווירים מרחוק - אפילו מאירן
בלון התצפית כפי שנצפה מלבנון [צילום: מקורות לבנוניים]
+התרעה הופעלה באבן מנחם
20:25 06/01/24  |  עידן יוסף

+צה"ל איתר כלובי ענק להחזקת חטופים
20:21 06/01/24  |  עידן יוסף
חמאס בנה כלובי ענק כדי להחזיק בהם חטופים ישראלים. חיילי צה"ל איתרו את הכלובים, שככל הנראה נבנו מראש, בסריקות ברחבי הרצועה (כאן חדשות).
+בלבנון טוענים שבכיר חיזבאללה ניצל מהתנקשות
20:20 06/01/24  |  עידן יוסף
מקורות לבנוניים: התקיפה הישראלית היום במחוז זהראני בדרום לבנון ניסתה לפגוע בבכיר בחיזבאללה (סקיי ניוז).
+חיזבאללה פרסם סרטון תיעוד של הירי לעבר בסיס הבקרה האווירי בהר מירון
20:18 06/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חיזבאללה טוען שפגעו בבסיס הבקרה האווירי בהר מירון, ובצה"ל מציינים שלא היו נפגעים לכוחותינו  ▪  מניין הרוגי חיזבאללה הרשמי עולה ל-153 כאשר לפחות 6 נהרגו בתקיפות מסיביות השבת  ▪  ארה"ב מעוניינת לקדם עסקה עם חיזבאללה, אך ישראל מעוניינת קודם בנסיגת הכוחות מהגבול. הממשל ינסה לסייע כלכלית ללבנון כדי שיהיה מי לדבר שם
הבסיס שאליו ירה חיזבאללה [צילום: חיזבאללה]
דגל לבנון ליד טנק צה"ל [צילום: מוחמד זעתרי/AP]
+צה"ל ושב"כ חיסלו בתקיפה אווירית את מפקד גדוד נוציראת בחמאס ואת סגנו
20:15 06/01/24  |  עידן יוסף
אסמעיל סראג', מפקד גדוד נוציראת וסגנו, אחמד והבה, חוסלו הערב (מוצ"ש) בתקיפה של חיל-האוויר, בהובלת פיקוד הדרום ובהכוונה של אגף המודיעין ושב"כ.

סראג', מפקד גדוד נוציראת בחמאס, בעברו שימש כמפקד פלוגת נוח'בה בחמאס וכפעיל ייצור אמצעי לחימה רקטיים.

סגנו, אחמד והבה, מונה לתפקיד הסמג"ד לאחר שצה״ל ושב״כ חיסלו בשבועות הראשונים ללחימה את הסגן הקודם, עבד אלרחמאן. והבה מילא מגוון תפקידי שטח ומטה בארגון הטרור חמאס, כולל עיסוק בתוכנית האימונים של הארגון. לצד אלו עסק בקידום הוצאת פיגועים מרצועת עזה לשטח ישראל.

מגדוד נוציראת יצאו מתווי פשיטה משמעותיים לארץ ב-7 באוקטובר לעבר יישובי העוטף ולקיבוץ בארי בפרט. במהלך הלחימה פעילי הגדוד עסקו בקידום מתווי ירי נ"ט וכלי טיס בלתי מאויישים לעבר כוחות צה"ל.
+חמאס פרסם סרטון ובו שלושת החטופים שנהרגו בשוגג
20:00 06/01/24  |  עידן יוסף
הזרוע הצבאית של חמאס מפרסמת סרטון לוחמה פסיכולוגית שבו נראים שלושת החטופים שנהרגו מירי בשוגג של צה"ל בתקרית בשג'אעיה. בסרטון, יותם חיים (במרכז) פונה לבני משפחתו כדי להרגיע אותם ואומר: "אני חזק".
[צילום: חמאס]
+ספינת מלחמה יירטה כטב"ם של החות'ים בדרום ים סוף
19:53 06/01/24  |  עידן יוסף
סנטקום מעדכן שספינת המלחמה USS Laboon יירטה הבוקר כטב"ם של החות'ים בדרום ים סוף לאזור שהיו בו ספינות מסחריות רבות. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.
+הותר לפרסום: קצין צה"ל נפל בקרב ברצועה
19:30 06/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שמו של החלל ה-177 מתחילת התמרון הקרקעי הוא סא״ל רועי יוחאי יוסף מרדכי, חתנו של אלוף (מיל') יואב פולי מרדכי, שיועד להיות מג"ד 50  ▪  בקרב שבו נהרג, נפצע לוחם מגדוד 931 באורח קשה
סא"ל רועי יוחאי יוסף מרדכי
+תקיפה חריגה של צה״ל באזור צידון בעומק לבנון בתגובה לירי לעבר בסיס הבקרה האווירית
19:04 06/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חיל-האוויר תקף שני מתחמים אסטרטגיים של חיזבאללה, ובהם מערכות טילי קרקע אוויר  ▪  התקיפה הזו באה בתגובה על השיגורים לעבר בסיס הבקרה האווירית של חיל-האוויר במירון
[צילום: דובר צה''ל]
[צילום: דובר צה''ל]
+הרמטכ"ל וראש השב"כ במנהרות חמאס בח'אן יונס
18:18 06/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הותר לפרסום: הרמטכ"ל וראש השב"כ נכנסו ביום שישי למנהרות החמאס בלב ח'אן יונס יחד עם מפקד פיקוד הדרום, ראש אגף המודיעין, מפקד אוגדה 98 ולוחמי יחידה מיוחדת
הרצי הלוי ורונן בר מקבלים סקירה [צילום: דובר צה''ל]
[צילום: דובר צה''ל]
+דיווחים ברשתות על תקיפת ביתו של בכיר במנגנוני הביטחון בלבנון
16:48 06/01/24  |  יואב יצחק
תקיפה ממוקדת בלבנון. כך דווח בכמה רשתות, מטוסי צה"ל תקפו בכפר כות'ריה א-סיאד את ביתו של ח'צ'ר יונס, המתגורר בשכנות למנכ"ל מנגנון הביטחון הכללי של לבנון, לוא' עבאס אבראהים.
+דובר צה"ל: בתוך מרפאה בשקים של אונרא נתפסו וסטים של מחבלי נוח'בה
16:24 06/01/24  |  יואב יצחק
דובר צה"ל מסר, כי במהלך הלחימה ברצועת עזה נתפסו בתוך מרפאה בעזה וסטים צבאיים של מחבלי נוח'בה שהוחבאו בתוך שקים של אונרא. בנוסף חוסלו ביממה האחרונה מחבלים שהפעילו רחפנים. דובר צה"ל מסר את הפירוט שלהלן:

  • לוחמי צוות הקרב החטיבתי 179 פשטו בהכוונה מודיעינית על מרחב בעיר עזה ממנו בוצע ירי לעבר כוחותינו בימים האחרונים. הלוחמים איתרו בתוך מרפאה שקים של אונרא בהם ארגון הטרור חמאס החביא וסטים צבאיים של פעילי נוח'בה. במבנה סמוך אותרו מטולי RPG, נשקים מסוג קלאצ'ניקוב ותחמושת.

  • בח'אן יונס, לוחמי צה"ל חיסלו מחבלים רבים מהאוויר ומהקרקע והשמידו מספר פירי מנהרות. לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים איתרו מחסן אמצעי לחימה ובו עשרות נשקים מסוג קלאצ'ניקוב, מעל מאה מחסניות, מטענים להפעלה מרחוק ומספר מטולי RPG. כוחות מיחידת יהל"ם יחד עם לוחמי סיירת צנחנים השמידו את המחסן.

  • בבית לאהיא ובאלפורקאן, מכלולי האש של אוגדת עזה, חטיבת הנח״ל וחטיבת האש 215 זיהו מספר מחבלים שמפעילים רחפנים על-מנת לפגוע בכוחותינו. כלי טיס מאוישים מרחוק חיסלו את המחבלים אשר היוו סכנה ללוחמים בשטח.
וסטים של מחבלי נוח'בה נתפסו בשקים של אונר"א [צילום: דו"צ]
+חיזבאללה: ירי נ"ט לעבר קריית שמונה ומטולה
10:13 06/01/24  |  יואב יצחק
חיזבאללה פתח בירי נ"ט לעבר מטולה וקריית שמונה. אין נפגעים.

+חסימות בצירי תנועה מרכזיים ובכבישים באזור הגליל עקב התרעות
09:00 06/01/24  |  יואב יצחק
המועצה האזורית הגליל העליון מסרה הבוקר, זמן קצר לאחר ירי הרקטות לעבר הגליל והגולן, כי עקב הערכת מצב של צה"ל, נסגרים לתנועה הכבישים הבאים: צומת מעיינות הבניאס לכיוון מערב, צומת כפר סאלד לכיוון צפון, צומת הכניסה הדרומי לבית הלל, צומת אזור תעשיה צפוני בקריית שמונה לכיוון מזרח, צומת מצודות לכיוון צפון, צומת מרגליות, צומת כ"ח לכיוון מערב, צומת רמות נפתלי, צומת מלכיה, צומת סאסא לכיוון צפון מערב, צומת חירם לכיוון צפון, צומת ריחאניה עליון לכיוון דישון וצומת ריחאניה תחתון לכיוון יראון וברעם.
+נגוזה תוכניתו של פרופ' יהושע בן אריה
08:47 06/01/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
אריאל שרון גילה נכונות לאמץ את התוכנית, ואילו לחוסני מובארק היו הסתייגויות לא מעטות  ▪  גם הרשות הפלשתינית לא גלתה התלהבות רבה, למרות שבתוכנית היו גילויים מאוד נדיבים כלפי הפלשתינים
שרון. היה מוכן לוויתורים מרחיקי לכת [צילום: אבי אוחיון/לע"מ]
+אזעקות ביותר מ-90 ישובים בצפון; חיזבאללה פגע בנכס אסטרטגי; 5 מחבלים נהרגו מאש צה"ל
08:35 06/01/24  |  יואב יצחק
אזעקות נשמעו סמוך ל-08:25 ביותר מ-90 ישובים בצפון, עקב החשש לחדירת כלי טיס עוין וכן עקב ירי מצד החיזבאללה של כ-40 רקטות לאזור הגליל. המתח בצפון גבר מאז חיסולו של אל-עארורי בדחייא בביירות. ברשתות התקשורת המזוהות עם חיזבאללה דווח על פגיעה בנכס אסטרטגי של צה"ל, באזור מירון. חיזבאללה דיווח על חמישה הרוגים מאש צה"ל.

האזעקות נשמעו בדרום רמת הגולן וברחבי הגליל; וכן בכרמיאל, צפת, חצור הגלילית, יסוד המעלה, מירון, ראש פינה, מחניים, יערה, גורן, חניתה, מעלות תרשיחא, כפר ורדים, כברי וגעתון. דקות ספורות לאחר מכן דיווח פיקוד העורף כי האירוע הסתיים. החשש לחדירת כלי טיס עוין, הוסר.

חיזבאללה הודיע כי שוגרו הבוקר 62 רקטות מסוגים שונים לאזור מירון, וזאת בעקבות "הפשע" של חיסולו של אל-עארורי.

הירי לעבר ישובי הצפון נמשך גם בצהריים. רקטה אחת פגעה בלול באחד הישובים וגרמה להרס רב. כוחות צה"ל הוקפצו בצהריים מספר פעמים בעקבות חשש לחדירת כלי טיס בלתי מאויישים. אחד מהפם הופל על-ידי מסוק של צה"ל. הערוץ הלבנוני אל-מנאר דיווח על תקיפות באזור העיירה מרג' עיון.

ברצועת עזה הלחימה נמשכת בעוצמה רבה. בעיר עזה תפסו חיילי צה"ך ציוד צבאי ואמצעי לחימה בתוך מרפאה: וסטים צבאיים של מחבלי נוח'בה הוחבאו בתוך שקים של אונרא. מאות כלי נשק נתפסו. במהלך הלחימה חיסל צה"ל ביממה האחרונה מחבלים שהפעילו רחפנים ואיתר עשרות כלי נשק ומטענים.
אזעקות בישובים רבים בצפון
צה"ל תקף את חוליית המחבלים
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המוצא היהודי של ראשי החמאס
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
שר הביטחון יואב גלנט דוחה את איומיו של מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, וקובע כי ממשלת ישראל מעדיפה הסדר מדיני בהסכמה, אך אם לא יהא מנוס, נפעל מלחמתית באזור הצפון כדי להסיר את האיום על ישובי הצפון.
05/01/2024  |  יואב יצחק  |   חדשות
מנהיג חיזבאללה שיח חסן נסראללה נאם לפנות ערב בבירות ותקף את ישראל בשל חיסולו שלאיש חמאס, סאלח אל-עארורי. בתחילת נאומו סקר את המאמץ המלחמתי של חיזבאללה בגבול לבנון, ואמר כי מ-8 באוקטובר ביצע ארגונו 670 פעולות לפחות, וכי בתקופה האחרונה עלה המספר הממוצע של פעולות ביום מ-6 ל-7.
05/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מתח ביקורת נוקבת על אופן התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הקבינט ביום חמישי בערב, ויצא להגנת הרמטכ"ל הרצי הלוי - שהותקף על-ידי כמה משרי הממשלה, ובראשם השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר, שר האוצר בצלאל סמוטריץ, ושרת התחבורה מירי רגב. השר רנץ החליט לצאת בביקורת גלויה נגד נתניהו ונגד כמה מחברי הקבינט מן הימין, וזאת נוכח הלחצים ההולכים וגוברים עליו לפרוש מממשלת החירום.
05/01/2024  |  יואב יצחק  |   חדשות
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אמש (4.1.24) עם היועץ הבכיר של נשיא ארה"ב עמוס הוכשטיין, בלשכת ראש הממשלה בתל אביב. נתניהו הבהיר להוכשטיין, כי ישראל מחויבת להביא לשינוי יסודי בגבולה עם לבנון, כך שתושבי הצפון ישובו לבתיהם וייהנו מביטחון ומתחושת ביטחון.
05/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
השבוע הושלם מבצע של צוות הקרב החטיבתי 646 בשיתוף לוחמי יחידת יהל"ם ב"שכונת המגדלים" במרכז הרצועה. השכונה מורכבת ממבנים גבוהים השולטים על האזור ומשמשת כתשתית טרור של ארגון הטרור חמאס. מבני השכונה שימשו כעמדות ירי נ"ט וירי נשק קל על כוחותינו ואותרו בה משגרי רקטות מחומשים ומוכנים לירי, מבנים ממולכדים, פירים ומטענים רבים.
05/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il