יום שני 24 פברואר 2020  17:33
האופנוענים

"רוכב אופנוע נהרג סמוך למושב נטועה בצפון. רוכב האופנוע נהרג בצהריים בכביש 899 לאחר שככל הנראה איבד שליטה". חייבים לפעמים להיות בוטים, ולומר אמת בפני האופנוענים שעדיין חיים איתנו ובינינו - כי אצלם הכל זמני...

לא רק שמומחיותי בתחבורה, אלא אף ברכיבה על אופנוע כבד. מידי כמה שנים אני נוהג לקנות אופנוע חדש, ליהנות ממנו כשנה, ולמכור אותו לטובת המשך נהיגה בטוחה יותר ברכב ארבע גלגלי.
אני מוציא מהאופנוע את כל שמחת הרכיבה, ואין ספק שיש שם המון כיף ואדרנלין.

מי מאיתנו הרוכבים אינו ניהנה מהרוח הקלילה שעוטפת אותנו, יחד עם מרחבי השדות והעצים שאנחנו כמעט ונוגעים בהם? אפילו בימי גשם, שוטף וטורדני, מכה וחודר לכל חלקי גופנו - לא נרתע וניהנה לחזור הביתה, נחלוץ נעלינו, ו... נרוקן את כל המים שניקוו בהם...

האם להזכיר את צרות החנייה שיש לבעלי הרכבים - ושאנו פטורים מכך, ממש בחסדי שני הגלגלים החסרים מהרכב הסטנדרטי? אבל בדיוק לשם כל התענוגות הללו נוצר האופנוע. לא לצרכים הרבים האחרים שכולנו צופים ושומעים מידי יום - בכבישי ישראל הבינעירוניים - והעירוניים. כי לראות אופנוע נוסע על גלגל אחורי בלבד... תוך נהמות מנוע מבהילות... זה כבר אדרנלין חולני - של ניצול מבנה האופנוע לרעה.

להיבהל מאופנוע שנהימת מנועו כשל סילון, ומיד להרגיש את "המטוס" עובר ביעף ליד אוזנך... כאשר כל רכב ו/או אדם שיחצה מסלולו, נגמר עליו עולמו... זה כבר טיל בליסטי חסר מעצורים... חומר נפץ ללא בקרה... רוכב עם רשיון להרוג ולההרג - חסר נתונים למעורבות בתוך קהילה אנושית.

כי את רוכב האופנוע שדוהר בכביש החוף במהירות כפולה מהמהירות המקסימלית המותרת, אשר מזגזג בינות לכלי הרכב, יוצא ומגיח בפתאומיות מכל פלונטר ועומס תנועה - ללא חשש שמישהו עלול לחסום דרכו... ללא אפשרות תגובה... משאירה אותנו בדרך כלל פעורי פה, מסננננים קללה או קריאת תמהון... ולפעמים מצליחים עדיין לראות את האופנוע על רוכבו נמרחים מתחת משאית ענקית - או מרוחים על מבנה או עמוד בצידי הדרך.

את עובדות הפיסיקה - צריך לדעת כל רוכב אופנוע - עדיף טרם צאתו למסע השוויץ שלו בדרכי המדינה ו/או לפני נערות מסמיקות או מחייכות בתאווה...

כי את רעיון האופנוע הגה מי שהבין שאופניים מאוד נוחים - אבל איטיים, אלא ששכח להקביל את הסיכון שברכב הדו גלגלי הזה - לתאום הבליסטי - הטיל. כמו הטיל - כך האופנוע. מנוע חזק - עם שילדה קלה.

שני גלגלים המייחדים את האופנוע לרעה מרכב רגיל, שם מרכז הכובד יציב באופן יחסי לשתי נקודות האופנוע - שלעולם לא יעמדו שלא בעת תנועה, בזכות עצמם.

גם כל יציבות הנסיעה מעורערת לחלוטין. הפגיעה בחפצים לאורך המסלול עלולים לגרום לנפילתו המיידית, שמן וחול על הכביש (דבר שכיח לחלוטין), הכח הצנטרפוגלי הזורק כל גוף שנמצא בקשת סיבובית, והבלימה המוחלטת והמהירה הבלתי אפשרית - זולת החלקה גדולה וארוכה - מביאים אותנו בסה"כ לרכיבה על טיל קרקעי, שלצערו הרב אפילו כנפיים אין לו.

אז מה בדיוק חושבים להם השחצנים הנוהגים להינות מהטיל המצוי להם בין הרגליים, כאשר הם חולפים על פנינו בכביש כאילו ואנו בסה"כ קונוסים של גומי לצורך עקיפה ואימונים? הם חושבים בדיוק על-כך - שאנחנו מפריעים להם לחיות בעולמם: "שאתם לא מבינים".

אז יתכן ואדם ממוצע אינו מבין אותם, אבל הבעיה החמורה מכך היא - שהם החכמולוגים אינם מבינים את האופנוע.

תאריך:  16/04/2005   |   עודכן:  17/04/2005
גבאי נסים
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
רשימות קודמות
לכאורה קשה למצוא שני פוליטיקאים יותר מקוטבים מעוזי לנדאו ויוסי ביילין. האחד הוא ראש "המורדים" המהווים כיום את הפלג העיקרי שבליכוד. מדיניותו המוצהרת היא שמירה על עקרונות 'חרות' ההיסטורית, דהיינו: ריבונות יהודית מלאה על כל שטחי ארץ ישראל, אי הכרה בשום ישות מדינית זרה בארץ ישראל, והתנגדות נחרצת להכנסת גורמים זרים כגון כוחות רב לאומיים לתוך ישראל רבתי.
15/04/2005  |  יובל ברנדשטטר MD  |   מאמרים
המהפכות התזזיתיות ותכיפותן הרבה, שמוביל אגף שוק ההון בראשותו של אייל בן-שלוש עלולות להוביל לאובדן אמון הציבור במערכת הכלכלית במדינת ישראל, לאובדן יציבות כלכלית ולבוקא-ומבולקא במערך הייעוץ הפנסיוני בישראל.
15/04/2005  |  ד"ר שלמה חזן  |   מאמרים
אפתח בסיפור קצר. היסטוריון עתידי שירצה לאפיין את תקופתנו - לא יוכל בלעדיו.
15/04/2005  |  אליקים העצני  |   מאמרים
אנו מתקרבים לרגע של אמת, להינתקות מארץ מרורים לעמנו מימי שמשון, מימי דוד ועד ימי שרון, מרצועת עזה. ההינתקות לא תעבור בשקט יחסי, במחאה פסיבית. ןבהפגנות נטולות אלימות. הפינוי יהיה רווי רגשות, העימותים יהיו קשים ופיזיים, האלימות תהווה כורח המציאות. מהדורות החדשות תתמלאנה בתמונות תקריב של שוטרים זבי דם מפצעים שטחיים בפניהם, ומתנחלים אזוקים נגררים באבק אל הניידות שיצפו להם. נראה גם צי של אמבולנסים ממתין בקירבת מקום.
15/04/2005  |  ד"ר שמואל גורדון  |   מאמרים
במחצית השנייה של שנות ה- 90', הפכתי משכירה לעצמאית. באותה תקופה נרשמתי כיועצת שיווק במאגר היועצים של התמ"ס ונשלחתי, תחת הגדרת החונכות והליווי השיווקי, ללא מעט מפעלים קטנים, יזמיות עם הפנים ליצוא, סטראט-אפים עם שאיפה להצליח ברחבי הגלובוס. עם התמחות מיוחדת (פלסטיקה ו- retail) והרבה ניסיון, הגעתי לכל האנשים הנפלאים הללו וליוויתי אותם שלב אחר שלב בהצבת יעדים, במסלול המימוש, במיקוד לעיקר ובריחה מהטפל, בדרבון לביצוע, בחשיפת יכולותיהם האישיות, בהדרכה, בהקמת ויישום פרויקטים, בהשקות בינלאומיות. הכל התנקז בסופו של דבר לתכנית שיווק שהוגשה לתמ"ס וזיכתה את המאושרים בתקציב שיווק נאה, שאיפשר להם להמשיך במסלול המימוש של יעדיהם. אחרי שמונה שנים של עבודה קשה, השתנתה הדיאלקטיקה והסתבר לי שבפועל, אני עוסקת מזה שמונה שנים באימון. ה- buzz word החדש של העולם העסקי.
15/04/2005  |  חנה בית הלחמי  |   מאמרים