|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
[צילום: גיל יערי/פלאש 90]
צה"ל הודיע:

תושבים המתגוררים מעל 4 ק"מ מהרצועה - יכולים לשוב לבתיהם

צה"ל הודיע כי תושבים יכולים לחזור לבתיהם בנגב המערבי בעקבות התקדמות הלחימה בצה"ל הדגישו כי "יש להישמע להנחיות פיקוד העורף היומיות"
21/11/2023  |     |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

מרכז העורף באוגדת עזה עדכן (יום ג', 21.11.23) כי תושבים המתגוררים בדרך קבע ביישובים המרוחקים יותר מארבעה קילומטרים מרצועת עזה. בהודעה נמסר כי התושבים יוכלו לשוב לבתיהם לשהייה לזמן בלתי מוגבל. ההודעה מתייחסת ליישובים בשער הנגב, חוף אשקלון, שדות נגב ויישובי האשכול.

עוד נמסר בהודעה כי "יש להישמע להנחיות פיקוד העורף היומיות, בדגש על סוגיות התרעה, מיגון והפעלת מערכות חינוך, עבודה והתנדבות".

מוקדם יותר עדכן צה"ל כי כי אוגדה 162 השלימה במהלך הלילה את כיתור ג'באליה וערוכה להמשך המתקפה במרחב. "הכוחות תקפו מטרות טרור בסיוע מטוסי קרב וכלי טיס מאוישים מרחוק. בין המטרות הותקפו שלושה פירים תת-קרקעיים בפאתי ג'באליה בהם נמצאו מחבלים", לשון הודעת דובר צה"ל.

עוד נמסר כי כוחות צוותי הקרב החטיבתיים של 401 ושל נח"ל ניהלו קרבות מול מחבלים בפאתי ג'באליה, באמצעות טנקים, ובסיוע אש של כלי טיס מאויישים מרחוק. בנוסף, הלוחמים איתרו והשמידו משגרי רקטות במרחב.

בנוסף, כוחות צוות הקרב החטיבתי 551 בשילוב כוחות מיוחדים פעלו מצפון לג׳באליה על-מנת לפתוח את הציר לכוחות האוגדה ולסכל את יעדי הטרור במרחב. הלוחמים חיסלו במהלך הפעילות מחבלים בסיוע אווירי, תפסו אמצעי לחימה של האויב במספר מוקדים, כולל בבתי מגורים ובחדרי ילדים, והשמידו פירי מנהרות.

תאריך:  21/11/2023   |   עודכן:  21/11/2023
מירב ארד
+כוחותינו פרצו את דלת ההדף במנהרת הטרור בשיפא
01:16 22/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ממחלקת האשפוז ועד מרתפי בתי החולים: כך חמאס הפך את מרכזי הרפואה ברצועת עזה למוקדי טרור
דלת ההדף שנפרצה מתחת לבית החולים שיפא [צילום: דובר צה''ל]
+אילון מאסק הודיע למי יתרום את הכנסות X כתוצאה מהמלחמה בעזה
23:45 21/11/23  |  עידן יוסף
אילון מאסק הודיע שיתרום את כל הכנסות X מפרסום וממנויים הקשורים למלחמה בעזה לבתי חולים בישראל ולצלב האדום בעזה.

+הממשלה תאשר את עסקת החטופים בהצבעה שמית
23:43 21/11/23  |  עידן יוסף
ישיבת הממשלה לאישור עסקת החטופים נמשכת והיא צפויה להסתיים בשעת לילה מאוחרת. בסופה תתקיים, באופן חריג, הצבעה שמית שבה כל שר ימסור את הצבעתו. זאת למרות שניתן לקיים הצבעה בהנפת יד. מאחר שרק שרים ספורים הביעו התנגדות לעסקה, היא צפויה לקבל את אישור הממשלה.

צה"ל, שב"כ והמוסד סקרו בפני שרי הממשלה את ההסכם. כלל גופי הביטחון הביעו בפני השרים תמיכה מלאה בהסכם.

בעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד הפרו-קטרי פורסם, כי מיד אחרי שממשלת ישראל תאשר את מתווה עסקת החטופים, תצא הודעה קטרית בעניין, לאחר מכן הודעה של חמאס ולאחר מכן הודעה אמריקנית. עוד נכתב בעיתון: אם חמאס ישחרר 99 חטופים (חיים ומתים) ישראל תשחרר את כל המחבלות והמחבלים הקטינים.

+כלי טיס עויין יורט במרחב חניתה
23:38 21/11/23  |  עידן יוסף
אזעקות הופעלו הלילה בחניתה, בשלומי ובראש הנקרה בעקבות התרעה על חדירת כטב"ם. מדובר צה"ל נמסר, כי במרחב חניתה לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה חשודה באמצעות "כיפת ברזל", האירוע הסתיים. כמו-כן, זוהו מספר שיגורים לעבר מרחב שושן. ההתרעה על חדירת כלי טיס עוין במרחב ראש הנקרה התבררה כזיהוי שווא.

שעה קלה קודם, מטוסי קרב של צה"ל תקפו תשתיות טרור ומפקדה מבצעית של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון בתגובה לשיגורים לעבר שטח מדינת ישראל במהלך היום.
+הבית הלבן: כוח וגנר מתכונן לספק הגנה אווירית לחיזבאללה או לאירן
23:26 21/11/23  |  עידן יוסף
הבית הלבן: ייתכן שקבוצת וגנר נערכת לספק יכולת הגנה אווירית לחיזבאללה או לאירן. ארה"ב תמשיך לעקוב אחרי ההתרחשות בין רוסיה ואירן ותנקוט פעולות אם הדבר יידרש. עוד נמסר כי אירן שוקלת לספק לרוסיה טילים לטווח קצר עבור המלחמה באוקראינה.

בתוך כך, פורסם כי המיליציות הפרו-אירניות תוקפות ברקטות ובמל"טים את בסיסי הצבא האמריקני עין אל-אסד בעירק ובא-שדאדי במזרח סוריה. הפנטגון הודיע כי המיליציות הפרו-אירניות בעירק השתמשו אתמול לראשונה בטיל בליסטי לטווח קצר במתקפה נגד בסיס עין אל-אסד שגררה את התקיפה האמריקנית.
+החטופה חנה קציר ש"מתה בשבי", שוחררה בפעימה הראשונה
22:34 21/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ארגון הטרור הודיע שהחטופה בת ה-76 מנחל עוז שנזקקה לתרופות מצילות חיים, מתה בשבי  ▪  אלא שהתברר שמדובר בתעמולה פסיכולוגית, שנועדה להביא להפסקת תקיפות צה"ל ברצועה  ▪  חנה קציר שוחררה בפעימה הראשונה (24.11.23)
חנה קציר בתמונות אחרונות מהשבי
+"לפנינו החלטה קשה, אבל היא החלטה נכונה"
22:32 21/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה נתניהו אומר כי ההפוגה תאפשר לצה"ל להיערך להמשך הלחימה  ▪  שר הביטחון גלנט: "ללא הלחץ והמשכו לא יהיה סיכוי להביא גם את הקבוצות הבאות"  ▪  השר גנץ: "המתווה קשה ומכאיב מבחינה אנושית, אבל הוא לוקח את המירב האפשרי ומממש אותו ואני חושב שיהווה את הבסיס להמשך"
גלנט, נתניהו וגנץ בהצהרות מקדימות [צילום: לע"מ]
+מזכיר המדינה האמריקני בלינקן יבקר בישראל בשבוע הבא
22:19 21/11/23  |  עידן יוסף
מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן מתכנן לבקר בישראל בתחילת השבוע הבא, ולקיים שיחות עם גורמים ישראלים ופלשתינים בכירים על המלחמה ברצועת עזה. כך דווח ב-Axios, לפי שני מקורות יודעי דבר (רויטרס).
+הצלב האדום יספק תרופות לחטופים שלא שוחררו
21:41 21/11/23  |  עידן יוסף
במהלך ישיבת הממשלה ראש הממשלה נתניהו הבהיר שכחלק מהמתווה המסוכם יהיו ביקורים של הצלב האדום אצל חטופים שטרם שוחררו - כולל אספקת תרופות. עם זאת, חמאס טוען כי אינו יודע היכן כל החטופים, ולכן לא ברור כיצד ההתחייבות תיושם.

לשרי הממשלה נמסר כי ישוחררו 13-12 חטופים מדי יום, וזאת רק לאחר שישראל תוודא כי חמאס שחרר את מספר החטופים עליו סוכם, וכי כולם בחיים.

נתניהו התחייב לשרים כי הלחימה תימשך אחרי ההפוגה.
+אזעקה הופעלה בבועיינה-נוג'ידאת בעקבות תקלה בכטב"ם ישראלי
21:31 21/11/23  |  עידן יוסף
אזעקה הופעלה בבועיינה-נוג'ידאת שבגליל התחתון. מדובר צה"ל נמסר כי אין מדובר באירוע ביטחוני, אלא בשיגור מבוקר של מיירט כיפת ברזל לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל שזוהתה בו תקלה טכנית.
+ישראל: אם חמאס יפר את ההפוגה, התגובה תהיה בלתי פרופורציונלית
21:27 21/11/23  |  עידן יוסף
ביומיים הקרובים עד ההפוגה, ימשיך צה"ל את ההשתלטות בצפון הרצועה וימקם את הכוחות, כדי שניתן יהיה להגן עליהם בזמן ההפוגה. ישראל הודיעה הערב במסר חריף למתווכים, שאם חמאס יפרו את ההפוגה, התגובה תהיה בלתי פרופורציונלית (חדשות 12).
+מתווכים מקטר: הדיון על רוב החטופים יתקיים אחרי המלחמה
21:23 21/11/23  |  עידן יוסף
המתווכים מקטר אומרים - על כל מרבית החטופים שיישארו שם, נדון רק אחרי סיום המלחמה. בישראל יש חשש כבד שסינוואר יהתל בתעתועיו כדי לעכב את חידוש המלחמה. לפי התחזית, סינוואר יזמין תקשורת בינלאומית, הוא ימשוך זמן, יפעיל לחץ בינלאומי ויקשה על ישראל לחזור ללחימה (חדשות 12).
+הבית הלבן מדווח על הגברת הסיוע ההומניטרי לעזה
21:12 21/11/23  |  עידן יוסף
דובר המועצה לביטחון לאומי בארה"ב: 20,000 ליטרים של דלק נכנסו לעזה ב-24 השעות האחרונות, לצד 50 משאיות של ציוד הומניטרי.
+מאחורי הקלעים: לשכת נתניהו לוחצת על שרי הליכוד לתמוך בעסקה
21:07 21/11/23  |  עידן יוסף
מחשש למבוכה בהצבעה: לשכת נתניהו מנסה מאחורי הקלעים להפעיל לחץ על שרי ליכוד לתמוך בהסכם (כאן חדשות).

ח״כ אלמוג כהן: "אדוני ראש הממשלה. כפי שקיימת מסיבות עיתונאים בימים האחרונים, בהן הסברת לציבור על המשך המערכה. אני מצפה ממך לכנס עוד היום מסיבת עיתונאים נוספת, בה תתחייב לאזרחי ישראל כי לאחר הפסקת-האש (השגויה) תימשך הלחימה. עד קיום מטרת העל-חיסול החמאס. בשביל החיים ולמען הנופלים".
+הפרלמנט של דרא"פ החליט על ניתוק הקשרים עם ישראל
20:42 21/11/23  |  עידן יוסף
הפרלמנט בקייפטאון החליט על ניתוק הקשרים של דרום אפריקה עם ישראל. אתמול נקרא השגריר בדרא"פ ע"י משרד החוץ לחזור לארץ להתייעצויות.

+הרב דוב ליאור: העסקה מסוכנת כמו עסקת שליט
20:11 21/11/23  |  עידן יוסף
הרב דוב ליאור, מרבותיו של השר בן גביר, כתב לו: "על פי דין תורה יש להתנגד לעסקה המוצעת. העסקה הזו, שמסכנת את החיים של שאר השבויים ושל חיילים ואזרחי ישראל, היא כמו עסקת שליט, שהביאה עלינו את הטבח הנורא".
+שס הודיעה שתתמוך בעסקת החטופים
20:01 21/11/23  |  עידן יוסף
יו״ר שס ח"כ אריה דרעי הציג הערב בפני הראשון לציון הרב יצחק יוסף את פרטי המתווה לשחרור חטופים שמובא כעת לאישור הממשלה. לאחר ששמע את פרטי המתווה הנוכחי פסק הרב כי על פי ההלכה ועל פי פסיקות אביו הרב עובדיה יוסף, "יש להצביע בעד המתווה לשחרור השבויים הנמצאים בסכנת נפשות של ממש".

גם השרים שלמה קרעי ומיקי זוהר מהליכוד הודיעו שיצביעו בעד.
+נתניהו בביקורו בחברת רפאל: ״נותנת לנו את כיפת הברזל של המדינה״
19:48 21/11/23  |  עידן יוסף
ראש הממשלה נתניהו ביקר במכון של רפאל. הוא קיבל סקירות על פעילות החברה סביב השעון בתקופת המלחמה. בסיור הודגשה החשיבות של מערכות רפאל, ובפרט כיפת ברזל, בהגנת המדינה מפני טילים ורקטות.

נתניהו ביקר גם בקווי הייצור של רפאל, שם נפגש עם עובדי המפעל. "אני כאן נמצא בחברת רפאל שבעצם נותנת לנו את כיפת הברזל של המדינה", אמר נתניהו. "פה מייצרים את המיירטים של כיפת הברזל שחוסמים את הטילים ואת הרקטות, מייצרים פה עוד הרבה דברים אחרים, גם להגנה וגם להתקפה. אני רוצה להודות למדענים, למהנדסים, לעובדי הייצור ולכל מי שמסייע כאן במאמץ הזה שהוא ייחודי".

יו"ר רפאל יובל שטייניץ אמר: "יש פה אלפי עובדים מסורים, את חלקם פגשת, שעובדים לילות כימים כדי לייצר עוד מיירטי כיפת ברזל וקלע דוד, עוד מעילי רוח, ולא פחות חשוב מכך - כדי לפתח גם בעיצומה של המלחמה, אמצעים חדשים לכוחות האוויר, הקרקע, הים והמודיעין שמסייעים וכבר פועלים במהלך הלחימה". מנכ"ל רפאל, יואב הר-אבן: "רפאל מגוייסת כולה למאמץ המלחמתי ואנחנו גאים לראות את המערכות שלנו פועלות כתף אל כתף עם כוחות הביטחון ומצילות חיים".
[צילום: חיים צח/לע"מ]
+צה"ל מאשר כי יורטו כטב"מים בגליל המערבי
19:33 21/11/23  |  עידן יוסף
דובר צה"ל מוסר כי בהמשך להתרעה על חדירה של כלי טיס עוינים בצפון הארץ לפני זמן קצר, שוגרו מיירטים לעבר מספר מטרות אוויריות חשודות שחצו משטח לבנון לעבר שטח הגליל המערבי, האירוע הסתיים.

כוחות צה"ל תקפו מוקדם יותר היום משגר נ"ט במרחב גבול לבנון. כמו-כן, צה"ל תוקף כעת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה.
+שוב: חשש לחדירת כלי טיס עויין באצבע הגליל
18:47 21/11/23  |  עידן יוסף

+ביידן: שום דבר לא גמור
18:43 21/11/23  |  עידן יוסף
נשיא ארה"ב ביידן: מתקרבים לעסקה שאנחנו עובדים עליה כבר שבועות, אבל שום דבר לא גמור עד שכל החטופים יהיו בבית.

+השר סמוטריץ': העסקה המוצעת רעה ואסור להסכים לה
18:29 21/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מפלגות הציונות הדתית ועוצמה יהודית מתנגדות לעסקה המתגבשת עם חמאס לשחרור החטופים  ▪  הן טוענות כי העסקה רעה לישראל, לחטופים ולחיילים, ותסכן את הלחץ הצבאי על החמאס  ▪  המפלגות סבורות כי הדרך היחידה להשבת כל החטופים היא דרך המשך הפעלת הלחץ הצבאי על החמאס  ▪  גם חברי קואליציה נוספים הביעו התנגדות לעסקה
השרים סמוטריץ' ובן-גביר [צילום: פלאש 90]
+אזעקות באזור ראשון לציון, רחובות ונס ציונה
18:18 21/11/23  |  עידן יוסף

+אזעקות הופעלו בגליל המערבי; חשד לחדירת כלי טיס עויין
18:10 21/11/23  |  עידן יוסף
אזעקות הופעלו בגזרת שלומי בעקבות ירי וחשד לחדירת בלי טיס עויין. זמן קצר אחר כך הופעלה אזעקה באזור סאסא, מתת ודוב"ב ככל הנראה מדובר בהמשך ירי תגובה להרג של 8 אזרחים לבנוניים, בהם שני עיתונאים של ערוץ אלמיאדין.
+הממשלה תאשר עסקה לשחרור 50 חטופים ישראלים ב-4 ימים
17:25 21/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הממשלה צפויה לאשר הערב את פרטי העסקה, ולאחריה יפורסמו שמות המשוחררים כדי לאפשר הגשת עתירות לבג"ץ  ▪  שחרור של חטופים מעבר למספר שנקבע תתוגמל בימי הפוגה מעבר לארבעה
מיצג בטורונטו לשחרור החטופים [צילום: דורון הורוביץ/פלאש 90]
+אש ארטילרית לאחר תקיפת חיזבאללה בתגובה ל"הרג העיתונאים"
16:55 21/11/23  |  עידן יוסף
בשעות האחרונות זוהו מספר שיגורים לעבר שטח ישראל משטח לבנון. כוחות צה"ל תוקפים בארטילריה, מרגמות וטנקים את מקורות הירי. בין היתר הופעלו אזעקות ביישובי אצבע הגליל - בית הלל, כפר גלעדי, קריית שמונה, הגושרים ותל חי וביישובי הגליל המערבי יערה וחניתה.

חיזבאללה קיבל אחריות על ירי של שני טילי נ"ט לעבר מנרה וטען כי זו תגובה על "הרג העיתונאים של ערוץ אל-מאידין". בסוכנות הידיעות בלבנון ציינו מוקדם יותר כי אזרח נוסף נהרג בתקיפה בכפר טיר חרפא. מהבוקר נמסרו 5 קבלות אחריות של חיזבאללה.

אתר החדשות הלבנוני א-נשרה מדווח כי בתקיפה היום של רכב שטח בעומק דרום לבנון ליד העיר צור נהרג סגן מפקד הזרוע הצבאית של חמאס בלבנון, ועמו עוד שלושה חמושים שנסעו עימו.
+אנגלמן: להפסיק מיד את אפליית הדרוזים
16:36 21/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מבקר המדינה התייחס אומנם בעיקר לכשלים בתחום התכנון והבנייה ביישובים הדרוזיים, אך דבריו באים ברקע הקריאות לעגן בחקיקה את מעמדה של העדה  ▪  השרה מירי רגב קוראת לתקן את חוק הלאום
אנגלמן היום. צו 8 וצו הריסה [צילום: משרד מבקר המדינה]
+קטר: עסקת החטופים - בשלבים הסופיים
15:16 21/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
CNN מדווחת כי ישוחררו שלושה אסירים על כל חטוף וישראל תידרש להפסיק את הלחימה למשך 6 שעות לפחות בכל יום  ▪  קבינט המלחמה המצומצם יתכנס הערב, הממשלה תוכנס בשעה 20:00  ▪  נתניהו: "אני מקווה שיהיו בשורות טובות בקרוב"
משפחות החטופים. מצפים להשבתם [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+תיעוד יחידת מגלן בתוך הרצועה - מבט מבפנים
14:53 21/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לוחמי היחידה תוקפים עם אמצעי לחימה וטילים מדויקים  ▪  הלוחמים השמידו מעל 70 מטרות אויב
לוחמי מגלן ברצועת עזה [צילום: דובר צה"ל]
+"שיקום המגזר הכפרי באיזורי העימות צריך להיעשות בהידברות"
14:31 21/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מזכ"ל תנועת כפרי האיחוד החקלאי לשר הבינוי והשיכון: "הצעות החלטה הן "בבחינת לעג לרש"  ▪  התנועות המיישבות: "יש מקום לחשיבה מחודשת של כל הסדרי המקרקעין של הישובים ושינויים מן היסוד לצורך שיקומם"
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+שני תושב ויפו נעצרו בחשד שניסו להצטרף ללחימה בשורות ארגון טרור בסוריה
14:03 21/11/23  |  מירב ארד
הותר לפרסום: המשטרה והשב"כ עצרו לפני כחודש שני תושבי קלנסווה ויפו, יוסף ג'ניד ועיסא ביטשון, בחשד להזדהות עם ארגון טרור ג'יהאד עולמי וכוונה לממש פעילות טרור בישראל ומחוצה לה - על-ידי הצטרפות ללחימה בשורות ארגון טרור בסוריה. השניים ערכו אימונים צבאיים בטורקיה, ונעצרו בפועל על-ידי גורמי האכיפה במדינה לפני שהצליחו לממש את תוכניתם ולהצטרף ללחימה בסוריה. הפרקליטות הגישה לבית משפט השלום בכפר סבא כתב אישום נגד השניים.
+האנטישמיות כבר אינה וירטואלית. היא פיזית לגמרי
13:19 21/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מפרסמים גדולים נוטשים את טוויטר-לשעבר, אבל לאנטישמיות הבוטה - כמו לגילויי שטנה אחרים - יש הרבה מאוד פלטפורמות באינטרנט  ▪  כעת הדיבורים הופכים לאלימות, במיוחד נגד יהודים
פרסומות למותגים מובילים בצמוד לתכנים ניאו-נאציים [צילום: ריק רייקרופט, AP]
+הביטוח הלאומי העביר מעל ל-261.2 מ"ש ל'מענקי האכלוס'
12:35 21/11/23  |  מירב ארד
הביטוח הלאומי העביר הבוקר (יום ג') את תשלום מענקי האכלוס למפוני הצפון והדרום. היום הועברו התשלומים ל-53,532 זכאים מבוגרים ועבור כ-25 אלף ילדים.

נמצא, של-2,675 זכאים לא מעודכנים פרטי חשבון הבנק שלהם והביטוח הלאומי קורא להם להיכנס לאתר הביטוח הלאומי ולעדכן את חשבון הבנק. עד כה, הביטוח הלאומי העביר יותר מ-148 מיליון ש"ח לזכאים שיראו את כספם מחר בחשבונות הבנק, וזו בתוספת למה שהועבר לתושבי אשקלון עד היום. סה"כ עלות התשלומים עד היום היא 261.2 מיליון ש"ח.
+עסקות ריפו לגופי האשראי החוץ בנקאיים המפוקחים
11:16 21/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
היקף התוכנית שמציע בנק ישראל לגופים אלו יעמוד על עד 1 מיליארד ש"ח  ▪  עסקות הריפו תבוצענה לעסקים קטנים וזעירים שפדיונם נפגע בשיעור של לפחות 25%, לטווח של 6 חודשים בשני מסלולים מוצעים
פרופ' אמיר ירון [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+חח"י הקימה קרן סיוע לתמיכה בתושבי העוטף ומשפחות החטופים
10:52 21/11/23  |  מירב ארד
דירקטוריון חברת החשמל אישר הקמת קרן סיוע ייעודית בהיקף של 10 מיליון שקלים.
באמצעות כספי הקרן, יקבלו לקוחות המתגוררים ביישובי העוטף שפונו וכן משפחות הנפגעים, פטור מתשלום חשבונות החשמל עבור צריכה ביתית מחודש אוקטובר ועד לסוף שנת 2023. בשלב הראשון הוחלט כי כל חשבונות החשמל של תושבי יישובי העוטף שפונו ומשפחות הנפגעים שהופקו החל מחודש אוקטובר (חשבונות אוקטובר מתייחסים לצריכת ההחשמל באוגוסט ספטמבר) ועד לסוף השנה ישולמו במלואם על ידי הקרן. הזכאים לתמיכת הקרן יזוכו באופן אוטומטי, ללא כל צורך בפנייה יזומה של הלקוח.
+כלי טיס של צה"ל תקפו שלוש חוליות נ"ט בגבול לבנון
10:51 21/11/23  |  מירב ארד
כלי טיס של צה"ל זיהו ותקפו (יום ג') שלוש חוליות נ"ט במרחב גבול לבנון. בנוסף, מטוסי קרב של צה"ל תקפו מספר מטרות טרור של חיזבאללה, ביניהן תשתיות צבאיות ותשתיות להכוונת טרור. כמו-כן, מחבלים ירו פצצת מרגמה לעבר מוצב צה"ל במרחב גבול לבנון. אין נפגעים, וכוחות צה"ל תוקפים בארטילריה את מקור הירי.
+מאסק הסיר את המסיכה וחשף אנטישמי בוטה
10:22 21/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מלחמת חרבות ברזל מביאה את האנטישמיות לשיאים חסרי תקדים וחלק ניכר מן השטנה עובר ברשתות החברתיות  ▪  מאסק לא רק מאפשר אנטישמיות ברשת X; הוא מקדם אותה בעצמו
הקים לתחייה תיאוריית קונספירציה אנטישמית [צילום: AP]
+משרד החקלאות יקצה 9 מ"ש לזריעה וקציר חיטה המיועדים למזון בע"ח
10:21 21/11/23  |  מירב ארד
כדי לשמור על אספקת מזון סדירה למשקי בעלי החיים וכפועל יוצא לבני האדם, משרד החקלאות ופיתוח הכפר יקצה כ-9 מיליון שקלים לזריעה וקציר חיטה לצורכי תחמיץ ושחת בכל חלקי הארץ. במסגרת התמיכה מגדלים שיסבו שטחים קיימים בכל הארץ לגידול חיטה, יקבלו עד 150 ש"ח על כל דונם, שייזרע כעת וייקצר בין החודשים מרס-מאי. יתר על כן, חקלאי העוטף ששטחי הגידול שלהם נמצאים תחת סגר צבאי, אך יקבלו אישור לזרוע ולקצור מהגורמים הרלוונטיים, יהיו זכאים גם הם לתמיכה.



+מחשש לחטיפה: 2 ספינות הסיטו את מסלוליהן מים סוף
08:53 21/11/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שתי ספינות מסחריות נמנעו ממעבר באזור דרום ים סוף לאחר שבאזור נחטפה ספינה על-ידי החות'ים  ▪  יפן ביקשה סיוע מסעודיה, מעומאן ומאירן לשחרור הספינה החטופה ולשחרור אנשי הצוות שלה
החות'ים התימנים. הצליחו לזרוע חששות [צילום: האני מוחמד, AP]
+"לקח 7 באוקטובר - יש לשוב לתורת הביטחון של בן-גוריון"
08:36 21/11/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
חלק ראשון של דיון עומק על אירועי השבוע השישי של "חרבות ברזל", בהנחייתי, בהשתתפות: פרופ' אבי דיסקין, תת-אלוף בדימוס אמציה חן, ד"ר חיים אסא, ד"ר יוסי שניר, ד"ר משה ברנט ואלכס צייטלין
טנקים ברצועת עזה [צילום: דובר צה''ל]
+הותרו לפרסום שמות שני לוחמי גבעתי שנפלו בקרבות בעזה
08:28 21/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לוחמי גבעתי סרן (במיל׳) ארנון משה אברהם בנבנסטי וספי וסמ״ר איליה סנקין נפלו אתמול בקרב בצפון הרצועה  ▪  מספר חללי צה"ל עלה ל-390 מתחילת המלחמה
לוחמים ברצועת עזה [צילום: דובר צה''ל]
+צה"ל השלים את כיתור ג'באליה; 250 מטרות הותקפו ברצועה
08:21 21/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
נתקפו שלושה פירים תת-קרקעיים  ▪  טיל נ"ט נורה מלבנון למטולה; אין נפגעים  ▪  ברצועה השמיד צה"ל את עמדת השיגור ממנה נורו רקטות אתמול לגוש-דן  ▪  בבית מחבל נוחבה אותר מצבור אמצעי לחימה  ▪  אותר טיל נ"ט שהוסתר מתחת למיטת תינוק
כוחות פועלים בג'באליה [צילום: דובר צה"ל]
קרבות מול מחבלים בפאתי ג'באליה [צילום: דובר צה"ל]
+שלג בקנה
08:14 21/11/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

התמודדות לא פשוטה [צילום: איל מרגולין/פלאש 90]
+יומן מלחמה, היום ה-45
08:06 21/11/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
הדעת אינה מסוגלת לתפוש את האירוע, שהמשפחות המוטרדות בארץ מוזמנות לשיחה עם ראש הממשלה, ובבואן הן מגלות כי אין מספיק כסאות ומרחב נשימה
ביזיון [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תושבים המתגוררים מעל 4 ק"מ מהרצועה - יכולים לשוב לבתיהם
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
בנק ישראל מכריז (יום ג', 21.11.23) על הרחבת הצעדים להקלת תנאי האשראי לעסקים קטנים וזעירים, כך שיכללו גם את גופי האשראי החוץ בנקאיים המפוקחים. מטרת הצעד לסייע באפיק נוסף לעסקים קטנים וזעירים שנפגעו כתוצאה מהמלחמה לצלוח תקופה זו, ולאפשר להם לקבל אשראי בתנאי ריבית משופרים, על-אף הסיכון הגלום במתן אשראי לעסקים אלו בעת הזו, על-מנת לצמצם את הפגיעה במגזר זה ולסייע להתאוששותו.
21/11/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
בשבועות שלאחר 7 באוקטובר, משתמש טוויטר breakingbaht@ מתח ביקורת על אנשי שמאל, אקדמאים ואחרים שיצאו להגנת חמאס. כאשר האשים את הקהילה היהודית בארה"ב בהבאת האנטישמיות על עצמה, בכך שהיא תומכת ב"גלים של מהגרים" שכמו היהודים עצמם מעודדים "שנאה נגד לבנים", הוא זכה לתמיכה מפתיעה: "אמרת את האמת העובדתית", הגיב בעלי הרשת, אלון מאסק. breakingbaht@ זכה לאלפי עוקבים חדשים ותיאוריית הקונספירציה האנטישמית קמה לתחייה.
21/11/2023  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
שתי ספינות מסחריות, המשתייכות לחברה שבבעלותה הספינה שנחטפה בידי החות'ים מתימן, הסיטו את מסלולן ממפרץ עדן שבפתחת הים האדום. כך דווח (יום ב', 20.11.23) בסוכנות הידיעות רויטרס. על-פי הדיווח, המסתמך על מקורות בחברת אבטחת כלי שיט בריטית.
21/11/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
חלק ראשון של דיון עומק על אירועי השבוע השישי של "חרבות ברזל", בהנחייתי, בהשתתפות: פרופ' אבי דיסקין, תת-אלוף בדימוס אמציה חן, ד"ר חיים אסא, ד"ר יוסי שניר, ד"ר משה ברנט ואלכס צייטלין. ד"ר חיים אסא אמר ש"לקח 7 באוקטובר - יש לשוב לתורת הביטחון של בן-גוריון ולהיות צבא יוזם ולא מגיב". תת-אלוף בדימוס אמציה חן (פאצי) קבע שהטבח ביישובים בעוטף עזה התחולל בגלל תרבות של שגרה לקוי בצה"ל.
21/11/2023  |  אורי מילשטיין  |   פודקאסטים
צה"ל התיר הבוקר (יום ג', 21.11.23) לפרסום את שמותיהם של שני חללים נוספים שנפלו בקרבות בצפון רצועת עזה - סרן (במיל׳) ארנון משה אברהם בנבנסטי וספי בן 26 מיסוד המעלה, קצין בסיירת גבעתי; וסמ״ר איליה סנקין, בן 20 מנוף הגליל, לוחם בגדוד רותם של חטיבת גבעתי. בכך עלה מספר חללי צה"ל ל-390 מתחילת המלחמה.
21/11/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il