חברת China Harbour Engineering מבקשת (14.3.24) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לאפשר לה להתמודד במכרז להקמת מסוף התזקיקים בנמל הרציף בחיפה. לדבריה, חברת נמלי ישראל פיתוח ונכסים פסלה את השתתפותה בעקבות המלצה של "רשות שלטונית", בשמה לא נקבה, ולפיה התמודדותה פוגעת בביטחון הלאומי. המכרז הוא להקמת מסוף מודרני ובטיחותי שיחליף את הקיים. החברה נמצאת בשליטת ממשלת סין.
CHEC אומרתש היא פעילה בישראל מאז 2012 בתחומי האנגריה והנמלים. לדבריה, לוועדת המכרזים אין קנויה סמכות מפורשת להסתמך על המלצתה של אותה רשות שלטונית, כל שכן - ללא הפעלת שיקול דעת עצמאי. אלא שבמקרה זה היא הייתה חותמת גומי, לא בחנה את ההמלצה ולא קיימה דיון מעמיק עליה. לדבריה, ועדת המכרזים מסרה לה, כי בשל מגבלות החלות עליה, בקשתה לקיום שימוע אינה רלוונטית - ובכך מנעה ממנה את זכות הטיעון לפני שנפסלה, כפי שמחייבים עקרונות המשפט המינהלי ותנאי המכרז.
עוד טוענת CHEC, כי החלטת הפסילה לאקונית ועמומה באופן שאינו מקיים את דרישת ההנמקה המוטלת על הוועדה, ואינו מאפשר לה להתייחס בצורה ראויה מקיפה ועניינית לגופה של ההחלטה ולהתמודד עימה כדבעי. שיקולי ביטחון לאומי אינם מתירים לוועדת המכרזים לעשות דין לעצמה, להתפרק מסמכותה ולהפר עקרונות יסוד במשפט המינהלי ודיני המכרזים, נטען עוד.
לדברי החברה, ההחלטה גם בלתי סבירה באופן קיצוני ומשוללת יסוד,
שכן היא מעולם לא פגעה ולא תפגע בשום צורה בביטחון הלאומי של ישראל. היא מעלה את החשש, כי ההחלטה התקבלה משיקולים זרים:
למנוע שלא כדין השתתפות תאגידים סיניים בפרויקטים מקומיים בתחום התשתית. העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד גלעד כץ ו
עודד ישראלי, וטרם הוגשה תגובת נמלי ישראל.