|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

מוצרים מפוקחים בחרום: עדיין לא ידוע מה ייכנס לרשימה

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה ראשונה את ההצעה של ביטן לתקן את חוק הגנת הצרכן כדי להילחם בתופעה של העלאת מחירים במלחמה ומצבי חירום היו"ר: מקווה שלא יקרה שום דבר בלבנון שבשבילו נצטרך את החוק הזה
20/03/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   יוקר המחיה   |   תגובות

ועדת הכלכלה אישרה (20.3.24) לקריאה ראשונה את ההצעה של היו"ר, ח"כ דוד ביטן, וקבוצת חברי כנסת, שנועדה להילחם בעליית מחירי מוצרים ושירותים חיוניים בשעת חירום. ביטן אמר בדיון כי הממשלה היא זו שהייתה צריכה להתגייס לטפל במצב עוד לפני הוועדה, וציין כי הוא מקווה שלא יקרה שום דבר בלבנון שבשבילו נצטרך את החוק.

לפי ההצעה של חברי הוועדה, בעת הכרזה על מצב חירום וחשש לניצולו להעלאת מחירים יוכל שר הכלכלה והתעשיה להכריז על כך שמי שיעלה מחירים, יראו בו כמי שביצע השפעה בלתי הוגנת. ההכרזה תיכנס לתוקף מיד עם פרסומה ברשומות ל-30 ימים, והשר יוכל להאריך את התקופה ב-30 ימים נוספים בכל פעם. בנוסף, אם יעלה זמן ההכרזה על חודשיים יצטרך השר לקבל את אישור ועדת הכלכלה להארכות נוספות.

לאחר ההכרזה, הממונה על הרשות להגנת הצרכן וראש אגף התקציבים במשרד האוצר יהיו רשאים להורות על רשימת המוצרים והשירותים עליהם תחול ההכרזה. עוסקים שיעלו מחירים בתקופת ההכרזה ייחשבו לכאלה שביצעו השפעה בלתי הוגנת לפי חוק הגנת הצרכן, במקרה כזה, יוכל הממונה על הרשות להגנת הצרכן להוציא צו להפסקת ההפרה ולקנוס את המפר. באשר למנגנון לקביעת גובה הקנס, הוחלט כי הוא ייקבע בעת הכנת ההצעה לקריאה שנייה ושלישית.

היו"ר ביטן התייחס לקביעת רשימת המוצרים עליהם תחול ההכרזה, ואמר כי זאת צריכה להיות החלטה מקצועית. הוא הוסיף כי היה מוכן שהרשות להגנת הצרכן תתייעץ בעניין עם ראש אגף התקציבים באוצר, אך ביקש כי הדבר ייעשה במהירות. ח"כ עופר כסיף אמר כי זה בעייתי להשאיר את קביעת הרשימה רק בידיים של הממונה וראש אגף התקציבים באוצר. ביטן השיב כי אי-אפשר להכניס גורמים רבים שיעכבו את התהליך.

ח"כ יסמין פרידמן הוסיפה כי צריך פיקוח גם על מוצרים בריאים, בהתייעצות עם משרד הבריאות. היו"ר אמר כי צריך הליך מהיר, ואם משרד הבריאות ירצה להוסיף מוצרים לרשימה הוא יידע לפנות לרשות להגנת הצרכן. נציגת הרשות להגנת הצרכן, עו"ד אילנה מזרחי, ציינה כי הרשות פועלת בשיתוף פעולה עם כל הגורמים הרלוונטיים.

רפרנט כלכלה ותעשיה באגף התקציבים באוצר, עמית גולדמן, ביקש כי שר הכלכלה יתייעץ עם שר האוצר על עצם הכרזת המצב המיוחד שאמור לעצור את עליית המחירים. ביטן דחה את ההצעה בתוקף, ואמר כי הסכים למעורבות של האוצר בקביעת רשימת המוצרים, אבל לא יאפשר התייעצות עם שר האוצר שיכולה לעצור את התהליך. היועצת המשפטית של איגוד לשכות המסחר, עו"ד מירב ולדמן, הציעה לפרסם את הרשימה להערות הציבור, והיו"ר דחה גם את ההצעה הזו בדרישה שההליך יהיה כמה שיותר מהיר.

מנכ"ל המכון הישראלי לתכנון כלכלי, עו"ד דרור שטרום, אמר כי לפי ההצעה, אחרי שר הכלכלה שוכנע שיש חשש ממשי לניצול מצב החירום להעלות מחירים, רשאים הממונה על הרשות להגנת הצרכן וראש אגף התקציבים לקבוע רשימת מוצרים עליהם תחול ההכרזה. הוא הסביר כי במקרה כזה צריך לחייב אותם לפרסם רשימה, ולא להשאיר זאת לשיקול דעתם. היו"ר ביטן קיבל את ההערה והנוסח תוקן.

בנוסף, נקבע כי ההצעה לא תחול במקרים בהם יש הסכם קודם בין הצדדים, או במקרים בהם ההצעה נובעת מהתייקרות העלויות או תנודתיות עונתית של מחירי פירות וירקות. בנוסף הוצע כי הממונה על הרשות להגנת הצרכן, בהתייעצות עם ועדת המחירים, יקבע אמות מידה לפיהן יראו עלייה במחיר כעלייה חריגה. עם זאת, נציגת ועדת המחירים באוצר, עפרי אשל, אמרה כי ועדת המחירים בודקת רמת פיקוח על מוצרים ואין לה מומחיות לבדוק אמות מידה שכאלה.

היו"ר ביטן אמר כי בעת הכנת ההצעה לקריאה שנייה ושלישית יוחלט במי להתייעץ בעניין אמות המידה. גולדמן ביקש כי ההתייעצות תיעשה עם אגף התקציבים, וביטן התייחס לכך ואמר כי באוצר מנסים לגרום לכך שההצעה לא תהיה משמעותית. "או שנקפיא מחירים ואז לא צריך להתייעצות, או שתאפשרו שההצעה תהייה אפקטיבית", אמר והוסיף: "הלכתי לקראתכם בכך שהממונה על התקציבים יקבע רשימת מוצרים עם הרשות להגנת הצרכן. אבל אל תגזימו, תחליטו מה שאתם רוצים אבל שתהיה התייעצות אפקטיבית".

עוד נקבע כי במקרה של עוסק שיפר את ההוראה יוכל הממונה על הרשות להגנת הצרכן להוציא צו להפסקת ההפרה, ומי שיפר את הקנס יהיה צפוי לעיצום כספי. עו"ד מזרחי הציעה כי בעת הכנת ההצעה לקריאה שנייה ושלישית ייקבע המנגנון לקביעת סכום העיצום, וביטן קיבל זאת.

בתום הדיון אישרה הוועדה את ההצעה פה אחד, בקולותיהם של הח"כים ביטן, שלום דנינו ועופר כסיף. היו"ר אמר כי הוא מקווה שלא יהיו עוד מצבי חירום, ומתח ביקורת על האוצר ואמר כי הממשלה הייתה צריכה לעשות את התיקונים האלה בעצמה כשראתה שהמחירים עולים ושהחברות מנצלות את המצב לרכת הצרכנים. "אני מקווה שלא יהיה שום דבר בלבנון שבשבילו נצטרך את החוק הזה", סיכם היו"ר ביטן.

תאריך:  20/03/2024   |   עודכן:  20/03/2024
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   דרור שטרום / Dror Shtrum   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מוצרים מפוקחים בחרום: עדיין לא ידוע מה ייכנס לרשימה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  יוקר המחיה
ועדת הכלכלה החלה (11.3.24) להכין לקריאה ראשונה את ההצעה של היו"ר ח"כ דוד ביטן, וקבוצת חברי כנסת, שנועדה להילחם בעליית מחירי מוצרים ושירותים חיוניים בשעת חירום. בפתח הדיון התייחס שר הכלכלה והתעשיה, ח"כ ניר ברקת, להצעה והזכיר את הצעתו לחייב עוסקים שהעלו מחירים בתקופת המלחמה לשים מדבקה שחורה על המוצר. בנוסף, במהלך הדיון עלו סוגיות נוספות באשר להצעה, והיו"ר ביטן הודיע כי ימשיך את הדיון בה בתחילת השבוע הבא.
12/03/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בהמשך להחלטת הממשלה בנושא "מניעת עישון וקידום אורח חיים בריא", באישור ועדת הכספים ובמסגרת התוכנית המאזנת לשנת התקציב 2024, חתם (יום א', 3.3.24) שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על צו להעלאת מס הקנייה על מגוון מוצרי עישון. העלאת המס תיכנס לתוקף בחצות הלילה שבין יום א' 3.3.24 ליום ב' 4.3.24.
03/03/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
רפורמת הייבוא שנעצרה בעקבות המלחמה והיום אישרה אותה ועדת השרים ליוקר המחיה. רפורמת הייבוא, שבמסגרתה יבואן יידרש להוגיח שמוצר אותו הוא מייבא מאירופה ועומד בכל התקנים, תאפשר את השיווק של המוצר גם בישראל ללא אסדרה מיותרת.
29/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה קיימה (יום ב', 26.2.24) ישיבה נוספת שעסקה ביוקר המחיה, ברקע העלייה במחירי מוצרי המזון והצריכה בתקופת המלחמה. היו"ר ביטן הזכיר כי מדובר בישיבה שנייה בנושא, על-רקע העלאת המחירים במלחמה, הוא הזכיר כי בהתחלה ביקש שהמדינה תקפיא מחירים בזמן המלחמה, אך במשרד האוצר התנגדו בגלל הפגיעה בתחרות. לאחר מכן ביקש שמשרד הכלכלה יחוקק חוק שיאפשר להטיל קנסות על מי שיעלה מחיר באופן לא סביר במלחמה, והאוצר התנגד גם לכך. הוא הוסיף כי צריך ללכת על הקפאת מחירים של מוצרי יסוד בתקופת המלחמה.
26/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
מדד המחירים לצרכן נותר ללא שינוי בינואר 2024 - כך מפרסמת (15.2.24) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. כתוצאה מכך, האינפלציה נבלמת וירדה בינואר ל-2.6%, לעומת 3% בדצמבר, ובכך נכנסה לתוך טווח היעד של בנק ישראל (1%-3%).
15/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il