רשת אלקטרה צריכה פועלת "לסגירת משמעותית" של הפעילות במותג האמריקני 7Eleven, אותה השיקה לפני פחות משנה ואשר הסבה לה הפסדים של עשרות מיליוני שקלים. כך מוסרת החברה (26.3.24), שבשליטת משפחת זלקינד, בדוח שלה לשנת 2023.
"בתקופת הדוח בחנה החברה את המודל העסקי של הפעלת חנויות תחת המותג 7Eleven. כפועל יוצא מכך החלה החברה במהלך הרבעון הרביעי לשנת 2023 בפעולות לסגירה משמעותית של הפעילות, זאת במסגרת תהליך רה-ארגון הכולל צמצום עלויות (לרבות כוח אדם) וסגירת סניפים. לצד האמור לעיל, בוחנת החברה אפשרות להכנסת משקיע לפעילות" נאמר בדוח. הארגון מחדש חייב הפרשה של 42 מיליון שקל, וזאת בנוסף להפסד ישיר של 8.5 מיליון שקל מפעילות זו.
אלקטרה קיבלה את הזיכיון ל-20 שנה, עם אפשרות להארכות עד ל-50 שנה. מאז מאי אשתקד היא פתחה שמונה סניפים, כמעט כולם בתל אביב - אך כבר סגרה שניים. לפיכך, "סגירה משמעותית" של הפעילות - כאשר נותרו שישה סניפים בלבד - משמעותה המעשית היא כמעט חיסול של פעילות זו. אלקטרה אינה מוסרת האם וכיצד ביכולתה להשתחרר מהסכם הזכיינות.
בשנה שעברה גם הפסידה אלקטרה 69 מיליון שקל במגזר הקמעונאות, עלייה של 33% בהפסד לעומת 2022. זאת, בעיקר משום ששיפצה ואף סגרה עשרות מסניפי רשת מגה בעיר (בה היא שולטת) לצורך הסבתם למותג קרפור הצרפתי. עם זאת, מוסרת אלקטרה, לאחר פתיחתם מחדש של הסניפים, זינקו המכירות בסניפי קרפור ב-63% ברבעון האחרון של 2023, והמכירות בשנה כולה עלו ב-12%. אולם, כאמור, בשורה התחתונה עדיין מדובר בהפסד בתחום זה, המרכזי בפעילות החברה.
אלקטרה צריכה סיימה את 2023 בהפסד של 282 מיליון שקל, לעומת רווח של 44 מיליון שקל בשנה הקודמת. ההכנסות עלו ב-5% ל-6.5 מיליארד שקל; הרווח הגולמי נותר 1.8 מיליארד שקל. הגורמים העיקריים למעבר להפסד הם עלייה של 7$ בעלויות המכירות, עלייה של 11% בהוצאות מכירה ושיווק, וזינוק של 72% בהוצאות המימון. הרשת כוללת בעיקר את המותגים
מחסני חשמל (57 סניפים), שקם אלקטריק (20 סניפים), קרפור (85 סניפים), יינות ביתן (32 סניפים), מגה בעיר (31 סניפים) ואדידס (43 סניפים).