|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
הדיון בוועדת החינוך [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
מנכ"ל ראמ"ה ד"ר גל אלון בוועדת החינוך:

"מנהלים שיח עמוק עם רשתות החינוך החרדי להשתתף במבחנים ארציים"

נתוני מרכז המחקר המידע של הכנסת מגלים: 57% ממוסדות הלימוד החרדיים לא השתתפו במבחני הקריאה של משרד החינוך בשנת תשפ"ג - מאלה שכן השתתפו - רוב לתלמידים מרשת בני יוסף יוזם הדיון ח"כ טור פז דרש להתנות תקציבים לבתי הספר בהשתתפותם במבחנים ארציים ובינ"ל
16/04/2024  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת החינוך, התרבות והספורט קיימה (יום ג',16.4.24)) דיון הנוגע לאי השתתפות של חלק מהמוסדות חרדיים בחלק מהמבחנים הארציים של משרד החינוך ובמבחנים בינלאומיים. זאת בהמשך למסמך שפרסם מרכז המחקר והמידע של הכנסת המראה כי 57% ממוסדות הלימוד החרדיים לא השתתפו במבחני הקריאה של משרד החינוך בשנת הלימודים הקודמת.

לפי נתוני המרכז הארצי לבחינות והערכה, בבחינה שנערכה בשנת הלימודים תשפ"ג השתתפו 9,200 תלמידי כיתה ד' מ-367 בתי ספר חרדיים, רובם מרשת מעיין החינוך התורני בני יוסף של ש"ס, החינוך עצמאי ומהחינוך הממלכתי חרדי.

פרט להשתתפות החלקית של המוסדות החרדיים בבחינות ארציות של משרד החינוך, אמר חוקר מרכז המחקר והמידע של הכנסת אסף וינינגר כי אותם מוסדות לא משתתפים כלל בשני מבחנים בינ"ל (טימז ופירלס) וכמוהם גם תלמידים בבתי ספר ערביים ממזרח י-ם וגם תלמידי מסגרות חינוך מיוחד. וינינגר הציג נתונים נוספים מהמחקר שמראים כי הישגיהם במבחני הקריאה בתשפ"ד של תלמידי כיתה ד' בבתי ספר מהזרם הממלכתי-חרדי הם הגבוהים ביותר בקרב בתי הספר בפיקוח חרדי שכן השתתפו במבחן (309) נקודות, אחריהם תלמידים בבתי ספר מרשת "בני יוסף" עם 297 נקודות ולבסוף תלמידים בבתי הספר המוכרים שאינם ברשתות 292 נקודות. בחינוך העברי עמד הממוצע על 314 נקודות ואחריו החינוך הדתי עם 320 נקודות.

יוזם הדיון ח"כ משה טור פז דרש להתנות תקציבים לבתי הספר בהשתתפותם במבחנים ארציים ובינלאומיים: "שתי הרשתות החרדיות מחזיקות 180,000 תלמידים. החינוך החרדי נלחם על-כניסה לאופק חדש ועוז לתמורה רק לא מוכן לתת את התמורה. הדרישה לתקצוב לא באה עם מחויבות לליבה - 100% תקצוב מחייב 100% מחויבות. שתי ידיים שלא עובדות ביחד - אחת בוחנת ואחת מתקצבת. אין קשר בין התקצוב לבין התוצאות. משרד החינוך פושע לתפקידו כי הוא לא מפקח כמו שצריך - בתי ספר חרדים נידונים אחרת מבתי ספר לא חרדיים".

מנכ"ל הרשות למדידה והערכה (ראמ"ה) ד"ר גל אלון אמר כי המבחנים היום לא נותנים ערך לבתי הספר: "ב-2018 המערכת הממלכתית הקיאה מתוכה את מבחני המיצ"ב כי יצרו נזק ולא הביאו ערך. המבחנים צריכים להביא ערך ואל לנו לכפות מבחנים בת"א, מזרח י-ם וגם לא בבני ברק. מדובר כאן היום על השתתפות חלקית של אותן אוכלוסיות, אבל כך היה תמיד. אנחנו מנהלים שיח עמוק עם שתי הרשתות כדי לנסות לשנות ולעשות את זה יחד ובהסכמה ולא מתוך איום תקציבי. לא בכפייה. אנחנו משקיעים בזה הרבה מאמץ." יו"ר הוועדה ח"כ יוסף טייב בירך על הבדיקה המשותפת עם הרשתות: "כך נוכל לבנות מדידה והערכה לשיפור בפרט ברשתות חרדיות."

נציגת הייעוץ המשפטי בעמותת חדו"ש ד"ר יפעת סולל: "ברבים מבתי הספר כלל לא מועסקים מורים שלמדו בעצמם לימודי ליבה וודאי שאינם יכולים ללמדם. זו פגיעה בזכותם של התלמידים לקבל חינוך מינימלי שיאפשר להם לקחת חלק בחברה ובכלכלה הישראלית וזו פגיעה במדינת ישראל, שהמוסדות בוחרים לפעול בניגוד לחוקיה - אבל את התקציבים הם דורשים לקבל". היו"ר טייב התייחס: "המבחנים באים לבחון את איכות הלמידה. זה שרשת לא משתתפת מספיק - אין זה אומר שהם לא מלמדים מספיק לימודי ליבה".
אי-השתתפות קבוצות תלמידים מסוימות במבחני הערכה סטנדרטיים שנערכים בישראל / סקירה
במסמך מוצגים נתונים עדכניים אודות השתתפות ואי השתתפות של תלמידים מקבוצות אוכלוסייה מסוימות במחקרים סטנדרטיים בינלאומיים שבהם ישראל משתתפת ובמבחנים סטנדרטיים ארציים שנערכים בישראל. (10 עמ')

תאריך:  16/04/2024   |   עודכן:  16/04/2024
מירב ארד
+ביטול ההטבה על אגרת רישוי לרכב חשמלי צפוי להכניס למדינה 230 מ"ש בשנה
00:59 17/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכספים אישרה את התקנות המשוות את גובה אגרת הרישוי לרכבים חשמליים לאגרת הרישוי על רכבים שאינם חשמליים  ▪  בתום דיון סוער אושרו התקנות, אשר צפויות להכניס לקופת המדינה כ-230 מיליון שקל בשנה, כדי לממן את רפורמת הוזלת התחבורה הציבורית של רגב, ולייקר בממוצע את עלות האגרה לבעל רכב חשמלי ב-2,300 שקל
הירוק מתייקר [freeimagegenerator]
+שורד מהנובה: "50 ניצולים התאבדו"; משרד הבריאות: "שמועה כוזבת"
11:58 16/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בדיון הוועדה לביקורת המדינה בבקשה לחוו"ד מהמבקר על טיפול הרשויות בשורדי הנובה, משתתפים כעת שורדים מהטבח הנוראי שאירע בשבעה באוקטובר ומשתפים בקשיים ביורוקרטיים שחווים בדרך לקבלת סיוע וטיפול מהרשויות לצד קשיים פיזיים ונפשיים  ▪  משרד הבריאות: "הנתונים על מספר ההתאבדויות אינם מוכרים ואינם נכונים"
זירת הטבח במסיבת הנובה [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טור פז משה   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף טייב   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יפעת סולל / Yifat Solel   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   ש"ס   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"מנהלים שיח עמוק עם רשתות החינוך החרדי להשתתף במבחנים ארציים"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
על הממשלה למשול!
16/04/24 16:48
פורום: כנסת 25 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
"יש קרוב ל-50 מתאבדים מהנובה, זה מספר שהיה נכון ללפני חודשיים" - כך סיפר (יום ג', 16.4.24) גיא בן שמעון, שורד מהמסיבה, בדיון בוועדה לביקורת המדינה בנושא מצוקת שורדי הטבח במסיבות ה-7 באוקטובר ומשפחותיהם. "יש עוד המון מאושפזים בכפייה. לא נצליח לחזור לעבוד במאי. המדינה צריכה לתת מענה"", הוסיף בן שמעון.
16/04/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
רשם העמותות פתח בהליכי פירוק של עמותת ״סיוע 48״ של רע״ם וכן נגד עמותה נוספת עם זיקה למפלגה. הממצאים העלו חשד כבד למימון טרור, שיתוף פעולה עם ארגוני טרור שהוצאו מחוץ לחוק, הלבנת הון, אי-סדרים ועוד.
15/04/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
נציגי הסיעות החרדיות הודיעו (יום ב', 15.4.24) ליו"ר עוצמה יהודית, השר איתמר בן-גביר, כי לא יאפשרו את העברת הרשות לאכיפת מקרקעין ממשרד האוצר למשרד לביטחון לאומי, כפי שאישרה הממשלה לפני שבוע, בהתאם להסכמים הקואליציוניים בין עוצמה יהודית לליכוד.
15/04/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוץ והביטחון התכנסה (יום ב', 15.4.24) לדיון בהצעה לסדר בנושא: "השארה קבועה של נשק ללוחמי מילואים" של ח"כ עמית הלוי.
15/04/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
מוסיף להיות קשה מצבה של הילדה בת 7 מהפזורה, שנפצעה במתקפה האירנית. פציעתה מעלה לסדר היום את סוגיית המוכנות לירי טילים ביישובי הבדואים בנגב. בקרוב יתקיים דיון משותף של הוועדה המיוחדת לצמצום פערים חברתיים בפריפריה בראשות חבר הכנסת אברהם בצלאל, הוועדה המיוחדת לחיזוק הנגב והגליל בראשות חבר הכנסת מיכאל ביטון והוועדה לזכויות הילד בראשות חבר הכנסת אלי דלל. הדיון יעסוק במענים לצרכים הדחופים של החברה הבדואית בכפרים הבלתי-מוכרים בנגב נוכח מלחמת חרבות ברזל.
14/04/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
אמיר אביבי
אמיר אביבי
המתקפה האירנית כשלה לחלוטין והעניקה למדינת ישראל הזדמנויות להבין את כוחה מול אירן, ליצור בריתות חשובות, לרתום את דעת הקהל העולמית, ולקבל חופש פעולה בעזה ובלבנון    עם זאת, המתקפה גם...
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
ישראל נמנעת מהכרה ברצח העם הארמני, למרות ששליש מבני הארמנים נרצחו    האירוע האסוני שפקד את העם הארמני במלחמת העולם הראשונה לא יוזכר בנוכחות נציג רשמי של ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il