|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
אנגלמן בסיור בשדרות [צילום: דוברות המבקר]

בניגוד לחוק: משרד ראש הממשלה לא מוסר חלק מהמסמכים הנוגעים למלחמה

מתניהו אנגלמן פנה לראש הממשלה ולרמטכ"ל ודרש מהם להסיר את החסמים המעכבים את הביקורת מזכירות הממשלה והמל"ל הטילו סייגים על העברת מסמכים, באופן המגביל את המסמכים המועברים למבקר רק לשנתיים שקדמו לפרוץ המלחמה צה"ל מנע מנציגי המבקר להיכנס למחנה שורה ולא קובע פגישה עם קמל"ר
01/05/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות
חשיפה: מניתוח המידע המודיעיני על טבח ה-7.10 ועד תהליכי קבלת ההחלטות - זה מה שבודק המבקר
עידן יוסף
במסגרת הבדיקה שמקיים מבקר המדינה במחדלים שאיפשרו את טבח ה-7 באוקטובר, נבדקים גם הטיפול במידע המודיעיני שהגיע על מתקפת החמאס הצפויה, ההכנות למלחמה בארגון הטרור, השלכות המלחמה על המערכות והפקת הלקחים להיתכנות של אירוע דומה בעוטף ירושלים
לרשימה המלאה

בלעדי: המבקר יבחן ליקויים בטיפול בחללים, פינוי מפונים וניהול מטות חרום
עידן יוסף
הביקורת המקיפה של מבקר המדינה אנגלמן על היערכות המדינה למתקפת הפתע והתנהלותה במהלך מלחמת חרבות ברזל תתמקד גם בתפקוד המערכות האזרחיות * היא תבחן נושאים כמו הגנת סייבר, פינוי פצועים ותבחן גם את התמודדות הממשלה עם מבצעי תודעה וההסברה הבינלאומית והלאומית במהלך המלחמה
לרשימה המלאה

אנגלמן מתחיל לבדוק את כשלי צה"ל במלחמה
איתמר לוין
מכתביו של אנגלמן לנתניהו והלוי מלמדים: הוא אינו מתכוון לבדוק את המדיניות כלפי חמאס; לשכת ראש הממשלה אינה מעבירה מסמכים על כהונותיו הקודמות של נתניהו
לרשימה המלאה

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן שלח (יום ד', 1.5.24) מכתבים לראש הממשלה בנימין נתניהו ולרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי בדרישה למלא אחר חובתם החוקית לשתף פעולה עם ביקורת המדינה ולמסור כל מסמך הנדרש לצורך הביקורת.

במכתבו לנתניהו, חושף המבקר כי מזכירות הממשלה והמטה לביטחון לאומי הטילו סייגים על העברת מסמכים, באופן המגביל את המסמכים המועברים למבקר רק לשנתיים שקדמו לפרוץ המלחמה; לשכת המנכ"ל העבירה חלק מהמסמכים המבוקשים, ואילו המטה לביטחון לאומי מעביר מסמכים אך קצב העברתם איטי.

החוק מחייב להעביר את המסמכים המבוקשים ללא דיחוי, ואנגלמן מתריע כי "ההתנהלות האמורה, המעכבת את עבודה הביקורת, אינה מתיישבת עם הוראות הדין, ועלולה לפגוע בעבודת ביקורת המדינה בבואה לבחון את התנהלות כלל הדרגים, ובהם הדרג המדיני, לפני יום 7.10, במהלכו ובתקופה שלאחריו".

הוא ביקש מנתניהו לפעול להסרת כלל החסמים לעבודת ביקורת המדינה, וולהנחות את כלל גורמי משרד ראש הממשלה להמציא מסמכים לצורך הביקורת ללא כל הגבלה - לרבות מסמכים רלוונטיים מהשנים שקדמו לפרוץ המלחמה, ובחלק מנושאי הביקורת - גם מסמכים מתקופת המלחמה, בהתאם לנושא הנבדק, באופן שיבטיח את ביצועה כמתחייב על-פי הדין וכפי שמתבקש מהבחינה הציבורית.
הנדון: יישום הביקורת במשרד ראש הממשלה בנושאים הנוגעים למלחמת "חרבות ברזל" / מכתב
פניית מבקר המדינה לראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול להסרת כלל החסמים לעבודת ביקורת המדינה בנושאי מלחמת חרבות ברזל, ולהנחות את כלל גורמי משרדו להמציא מסמכים לצורך הביקורת ללא כל הגבלה (5 עמ')

הרמטכ"ל הלוי הודיע לאחרונה על הקמת צוותי בדיקה והנעת כמה תהליכים של תחקור פנימי בתוך צה"ל - בנושאים רבים החופפים את תוכנית הביקורת של ביקורת המדינה שהומצאה לעיונו. במכתבו לרמטכ"ל, כתב המבקר: "אין חולק כי יש חשיבות רבה לתחקירים מבצעיים פנימיים ולתהליכי הפקת לקחים של צה"ל, ואולם אין באלה כדי להוות כל תחליף לביקורות שעורך מוסד מבקר המדינה. מלבד היותו של משרד מבקר המדינה גוף חיצוני, עצמאי ואובייקטיבי, הוא גם הגוף האזרחי היחיד שמחזיק בראייה מערכתית רחבה וביכולת לקיים בדיקה מעמיקה על כלל הדרגים - המדיני, הצבאי והאזרחי - ובמגוון גופים מבוקרים בעת ובעונה אחת. אופן התנהלות זה מתחייב לאחר מתקפת הטרור בשמחת תורה 7.10, שאינה דומה כלל לשום אירוע עבר ובשים לב לשלבי הלחימה הנוכחיים ולצפי בדבר המשך עצימותם.

"עד עתה, ביקורת המדינה כיבדה את בקשתך להשהות את פתיחת הביקורת בצה"ל, זאת הגם שביקורות המלחמה השונות כבר החלו במשרד ראש הממשלה, במשרד הביטחון ובגופי ביטחון שונים, בין היתר בדרך של עיון במסמכים.

"התהליכים שהחלו בצה"ל בשבועות האחרונים, ובהם הקמת צוותי תחקור פנימיים, דילול כוחות המילואים, סיום תפקידם הצפוי או מינוים לתפקידים אחרים של קצינים בכירים, אופיה של הלחימה והתמשכותה, לצד חלוף כשבעה חודשים מאז פרצה מלחמת חרבות ברזל, הובילו אותי למסקנה כי בשלה העת לפתיחת ביקורת בצה"ל, בהתבסס על המתווה שנידון בפגישתנו ביום 10.4.2024, לצד הביקורות המבוצעות עתה בדרג המדיני".

אנגלמן חושף במכתבו כי גם בנוגע לביקורות שהחל משרדו בנושאים אזרחיים ובהן צה"ל אינו המבוקר הראשי והן אינן נוגעות ללחימה, צה"ל אינו משתף פעולה ואינו מאפשר את השלמתן של ביקורות אלו "שהן בעלות חשיבות עליונה למענה הראוי לאזרחי ישראל בעת הזו". הצבא מנע כניסה של צוות ביקורת על-ידי צה"ל למחנה שורה (בחלקו האזרחי) באופן שלא מאפשר להשלים את הביקורת בנושא פינוי חללים (במיקוד על חללים אזרחיים), ובאופן דומה, מתעכבת גם הביקורת בנושא הטיפול באנשי מילואים שהם סטודנטים או בעלי עסקים עקב אי-קיומה של פגישה עם קצין מילואים ראשי. "בנושאים האזרחיים צוותי הביקורת זקוקים לממשקים מועטים עם גורמי צה"ל על-מנת לסיים את הביקורת ולהגיש את ממצאיהם והמלצותיהם", הדגיש אנגלמן.

בעקבות שורת פגישות עם הרמטכ"ל והצבא, החליט המבקר על עידכון מתכונת הביקורת בהתאם למתווה שהוצג בפגישתו עם הרמטכ"ל לפני שבועיים, והיא תתקיים בשלושה שלבים מרכזיים, שפורטו במכתב.

הנדון: קיום ביקורות בצה"ל בנושאים הנוגעים למלחמת "חרבות ברזל" / מכתב
פניית מבקר המדינה לרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי להנחות את אנשיו בכלל הדרגים לשתף פעולה עם צוותי הביקורת, באופן שיבטיח את ביצועה של הביקורת על מלחמת חרבות ברזל כמתחייב על פי הדין (9 עמ')
תאריך:  01/05/2024   |   עודכן:  01/05/2024
עידן יוסף
+למבקר לא הועברו מסמכים בקשר להעברת כסף לחמאס בשנים שקדמו לטבח
22:52 01/05/24  |  עידן יוסף
ההתנצחות בין מבקר המדינה לראש הממשלה. המסמכים שדרש אנגלמן לקבל לידיו וטרם נענה הם כאלה הנוגעים להחלטת הדרג המדיני להעביר כספים לחמאס בשנים שקדמו לטבח שבעה באוקטובר. למבקר המדינה לא הועברו גם חלק מסיכומי הקבינט ומסמכים נוספים הדרושים לביקורת (כאן חדשות).
+משפחות שכולות הקימו מאהל מחאה מול הכנסת בדרישה לפעול ברפיח
22:30 01/05/24  |  עידן יוסף
משפחות שכולות מפורום תקווה הדורשות שצה"ל יפתח בפעולה קרקעית ברפיח הקימו מאהל מחאה באזור הסינמה סיטי בירושלים, יום לאחר שנפגשו עם ראש הממשלה. לדבריהן, נתניהו התחייב שהפעולה ברפיח קרובה והקמת המאהל נועדה לדרבן אותו לממש את ההתחייבות.

יהושע שני, שבנו סרן אורי מרדכי שני נפל בלחימה במחבלי חמאס בשבעה באוקטובר, אומר כי הניצחון על חמאס והשבת החטופים עובר ברפיח. "אני פונה לקבינט המלחמה הצבא ערוך ומוכן וממתין שתתנו לו אור ירוק", אמר שני.
[צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+בכירים בישראל: צווי מעצר מהאג יביאו לקריסת הרשות הפלשתינית
21:55 01/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
דיווח: בכירים ישראלים ואמריקנים הבהירו לממשל ביידן שאם בית הדין בהאג יוציא צווים ישראל תטיל את האחריות לכך על הרשות הפלשתינית, ותנקוט צעדים חריפים נגדה  ▪  ארה"ב העבירה מסרים לתובע בבית הדין כי היא מתנגדת לצווי מעצר וכי מהלך כזה "עלול להביא לפיצוץ"

בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג [צילום: פיטר דג'ונג/AP]
+הרב לוינשטיין: השמאל גילה שהיהדות יכולה לנהל את ישראל יותר טוב
21:26 01/05/24  |  עידן יוסף
ראש מכינת עלי הרב יגאל לוינשטיין בתגובה למתקפה של משה יעלון נגד המכינה בעלי: "השמאל הישראלי בהלם מהמשמעות של מה שקרה כאן, שהימין יכול לשלוט במצב. השמאל גילה שהיהדות יכולה לנהל את ישראל יותר טוב. המרכז לא רוצה את החרדים בצה"ל, יסכימו שחרדים ישרתו רק ביחידות מעורבות" (קול ברמה).
+הרמטכ"ל: מכינים מתקפה בצפון; המתקפה בעזה תלך חזק
21:12 01/05/24  |  עידן יוסף
הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי קיים סיור והערכת מצב בגבול לבנון. במהלך הסיור הרמטכ"ל שוחח עם מפקדים במילואים של חטיבת "עציוני" (6). "המתקפה בעזה תלך חזק, המטרות שלה זה גם בעוטף עזה להחזיר את התושבים בביטחון וזה להביא את החטופים חזרה הביתה", אמר הרמטכ"ל.

"מגננה התקפית בצפון, אתם עושים את זה בצורה מעולה, ואנחנו מכינים מתקפה בצפון. אנחנו לוקחים את האירוע הקשה של שבעה באוקטובר, התעשתנו, יצאנו חזק קדימה ואומרים פה לאזור אמירה מאוד ברורה על הנוכחות כאן קדימה".
[צילום: דובר צה''ל]
+קולומביה תנתק את יחסיה עם ישראל
20:28 01/05/24  |  עידן יוסף
נשיא קולומביה הודיע שהוא ינתק את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל. "אני מכריז לפניכם", אמר הנשיא גוסטבו פטרו, "מחר ננתק את קשרינו עם ישראל משום שהממשלה שלה והנשיא שלה נוקטים מדיניות של השמדת עם". נשיא קולומביה אמר את הדברים להמון המריע בבירה בוגוטה במצעד לרגל אחד במאי.

שר החוץ ישראל כ"ץ הגיב: "‏נשיא קולומביה הבטיח לתת פרס למרצחי ואנסי חמאס - והיום קיים. ההיסטוריה תזכור כי ‪גוסטבו פטרו החליט להתייצב לצד המפלצות השפלות ביותר שידעה האנושות ששרפו תינוקות, רצחו ילדים, אנסו נשים וחטפו אזרחים חפים מפשע".
+חיל-האוויר חיסל מספר מחבלים תוך כדי ירי פצמ״רים על כוחותינו
19:47 01/05/24  |  עידן יוסף
בעקבות שיגורי פצצות המרגמה לעבר כוחות צה"ל שפעלו במרכז הרצועה, חיסלו כלי טיס של חיל-האוויר בשיתוף חטיבת האש של אוגדה 99 את המחבלים המשגרים, תקפו את מרחב השיגור ותשתית טרור במרחב וחיסלו שני מחבלים שפעלו בתשתית טרור בסמוך לכוחות במרכז הרצועה.

מוקדם יותר היום זוהו ארבע נפלים בשטח פתוח במרחב חולית, אין נפגעים ולא נגרם נזק. נבדק האם מדובר בשיגורים שבוצעו היום או בנפלים ישנים שאותרו במרחב חולית.
+לכבוד בלינקן: מעבר ארז נפתח לסיוע הומניטרי לראשונה מפרוץ המלחמה
19:41 01/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במסגרת העבודות, עבדו הכוחות לבניית תשתיות בידוק ומיגון במרחב וכן לסלילת צירים, בשטח ישראל ובשטח הרצועה, המאפשרים הכנסה של סיוע לצפון הרצועה תוך מתן מענה לחיזוק ההגנה על יישובי העוטף במרחב
הכנסת הסיוע במעבר [צילום: דובר צה''ל]
+עימותים פיזיים בין מפגינים פרו-ישראלים למפגינים פרו-פלשתינים ב-UCLA
19:20 01/05/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

+לשכת רה"מ: הודעת המבקר - התנגחות מיותרת שאינה אמת
19:20 01/05/24  |  עידן יוסף
לשכת ראש הממשלה: "מכתבו של המבקר הגיע אלינו דרך התקשורת. בניגוד לנטען, משרד ראש הממשלה משתף פעולה באופן מלא עם משרד מבקר המדינה. הודעתו היא התנגחות מיותרת בזמן מלחמה".
+שלושה אירועי ירי פצמ"רים ברצועת עזה על כוחות ישראליים ולשטח ישראל
19:02 01/05/24  |  עידן יוסף
ארבע פצצות מרגמה שוגרו מרצועת עזה לעבר חולית. הם חצו לשטח ישראל והתפוצצו בשטח לא מאוכלס, ללא נזק וללא נפגעים. לא הופעלה התרעה בעקבות השיגורים.

בנוסף, בשעות האחרונות שני אירועי ירי פצמ"רים לעבר כוחות צה"ל במרכז הרצועה, במרחב מסדרון נצרים. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים.

בימים האחרונים חמאס מרחיב באופן ניכר את היקף אירועי הירי שלו לעבר כוחות צה"ל במרחב המסדרון (גלי צה"ל).
+הערכה בקטר: תשובת חמאס תגיע בתוך יום או יומיים
18:47 01/05/24  |  עידן יוסף
המגעים לעסקה: חבר בלשכה המדינית של חמאס לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP: נשיב להצעה הישראלית בפרק הזמן הקרוב. מקור המעורה במגעים: בקטר מצפים לתשובה בתוך יום או יומיים.
+רפובליקנים מתנים ברית הגנה עם סעודיה בנורמליזציה עם ישראל
18:37 01/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
דיווח סעודי: ריאד הביעה הסכמה לנורמליזציה עם ישראל בתנאי להסכם להקמת מדינה פלשתינית בנתיב "בלתי הפיך"  ▪  בכיר אמריקני: נתניהו מסרב לתנאים ודורש לחתום הסכם במנותק מהפלשתינים  ▪  בלינקן: מבצע ברפיח ימנע עסקה לשחרור חטופים ויסכל את הנורמליזציה
נתניהו ובלינקן בפגישתם [צילום: חיים צח/לע"מ]
+ההוצאות הצבאיות של ישראל אשתקד הגיעו ל-27.5 מיליארד דולר
18:35 01/05/24  |  עידן יוסף
ההוצאות הצבאיות של ישראל לסיכום שנת 2023 הגיעו ל-27.5 מיליארד דולר - וזאת למרות שהמלחמה פרצה רק לקראת סוף השנה. הוצאות המדינה עלו ב-24% בהשוואה לשנת 2022. המדינה היחידה במזרח התיכון שמוציאה יותר כסף על הצבא שלה מאשר ישראל היא סעודיה. כך עולה מדוח שפורסם היום.
+ראש עיריית ניו-יורק: המתסיסים המובילים בקולומביה אינם סטודנטים
18:31 01/05/24  |  עידן יוסף
ראש עיריית ניו-יורק במסיבת עיתונאים: "ההשתלטות על בניין 'המילטון' באוניברסיטת קולומביה הובלה על ידי אנשים שאינם סטודנטים, אשר גרמו להתססת האווירה במחאה והסיתו את שאר המפגינים".
+שתולה: פגיעה ישירה בשני בתים מטילי נ"ט
18:07 01/05/24  |  עידן יוסף
פגיעה ישירה של טילי נ"ט בשני בתים פרטיים בשתולה שבגליל המערבי - נזק כבד נגרם, אין נפגעים. ביממה האחרונה נורו ב-20 טילי נ"ט לפון, 12 מהם לעבר מטולה.
+קריאה לאכיפת הכללים: הפדרציה היהודית דורשת ביטחון בקמפוסים
18:02 01/05/24  |  עידן יוסף
תגובת הפדרציה היהודית של ניו-יורק אומרת כי הפעולות שננקטו באוניברסיטת קולומביה, כולל מעצרם של מי שתפסו והשחיתו בניין אוניברסיטה שלא כדין, מהווים צעד חשוב בהחזרת תחושת הביטחון עבור סטודנטים בקמפוס.

הפדרציה קוראת לקולומביה ולאוניברסיטאות אחרות בארה"ב לאכוף מיד את הכללים הקיימים כדי להבטיח את בטחונם ורווחתם של באי הקמפוסים. בהודעתה הוסיפה שהיא נשארת ממוקדת בשמירת ביטחונם של סטודנטים יהודים, ועם שותפים נוספים פועלת לחיזוק האבטחה בכל הקמפוסים באזור ניו-יורק.
+אנגלמן מתחיל לבדוק את כשלי צה"ל במלחמה
16:57 01/05/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מכתביו של אנגלמן לנתניהו והלוי מלמדים: הוא אינו מתכוון לבדוק את המדיניות כלפי חמאס; לשכת ראש הממשלה אינה מעבירה מסמכים על כהונותיו הקודמות של נתניהו
אנגלמן. "לא מתיישב עם הוראות הדין" [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
+נתניהו לבלינקן: לא נקבל עסקה שכוללת את סיום המלחמה
15:34 01/05/24  |  מירב ארד
הסתיימה הפגישה המורחבת של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן, בלשכת רה"מ בירושלים. בפגישה אמר נתניהו אמר למזכיר המדינה האמריקני בלינקן כי לא יקבל עסקה לשחרור החטופים שכוללת את סיום המלחמה. בלינקן שב והבהיר כי ארה"ב מתנגדת למבצע ברפיח ללא תוכנית להגנה על האוכלוסייה האזרחית ולפינוי מסודר.

[צילום: חיים צח /לע"מ]
+לפיד לבלינקן: ״אין לנתניהו שום תירוץ פוליטי לא ללכת לעיסקה"
14:30 01/05/24  |  מירב ארד
לפני יציאתו לאיחוד האמירויות שוחח ראש האופוזיציה לפיד עם מזכיר המדינה האמריקני בלינקן. השניים דנו במאמצים הבינלאומיים לקידום עסקת חטופים. במהלך שיחתם, אמר ראש האופוזיציה יאיר לפיד: ״אין לנתניהו שום תירוץ פוליטי לא ללכת לעיסקה להחזרת החטופים. יש לו רוב בעם, יש לו רוב בכנסת ואם צריך אדאג שיהיה לו רוב בממשלה. חייבים להחזיר אותם הביתה. כל שעה קריטית.״

+כוחות צה"ל שב"כ ומג"ב עצרו הלילה תשעה מבוקשים ברחבי יו"ש
14:04 01/05/24  |  מירב ארד
כוחות צה"ל שב"כ ומג"ב פעלו הלילה למעצר תשעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים. בכפר דומא שבחטיבת בנימין הכוחות עצרו שלושה מבוקשים והחרימו נשק. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,850 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,650 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.
+דיווח לבנוני על העסקה המסתמנת: 3 חטופים ישוחררו אחת ל-3 ימים
13:47 01/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
העיתון אל-אח'בר הלבנוני דווח כי ההצעה כוללת שלושה שלבים והפסקת לחימה של 40 יום במסגרתה ישוחררו 33 חטופים חיים ובתמורה ישראל תשחרר 20 אסירים ביטחוניים על כל חטוף  ▪  ישראל תיסוג מאיזורים עם אוכלוסייה צפופה ותעצור את פעילות כלי הטיס למשך 10 שעות
שלושה שלבים ונסיגה מוגבלת של צה"ל [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+שליטי מדינות ערב ביד קשה נגד מפגינים פרו-פלשתינים
12:06 01/05/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ממרוקו דרך מצרים ועד ירדן והאמירויות: הממשלות אומנם מתייצבות מילולית נגד ישראל, אך אינן מוכנות שההפגנות על-רקע המלחמה יגלשו למחאות נגדן - מדווח ניו-יורק טיימס
הפגנה פרו-פלשתיני, רבאט, מרוקו [צילום: AP]
+רה"מ נתניהו ומזכיר המדינה האמריקני נפגשים בלשכת רה"מ בירושלים
12:00 01/05/24  |  מירב ארד
ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן נפגשים כעת בארבע עיניים, בלשכת רה"מ בירושלים. בהמשך תתקיים פגישה מורחבת. מהצד הישראלי ישתתפו בפגישה: השר לעניינים אסטרטגיים, ראש המל"ל, ראש הסגל, המזכיר הצבאי של רה"מ והמזכיר הצבאי המיועד, היועץ המדיני ושגריר ישראל בארה"ב. מהצד האמריקני ישתתפו בפגישה: שגריר ארה"ב בישראל, עוזרת מזכיר המדינה לנושאי המזה"ת והשליח המיוחד לנושאים הומניטריים במזה"ת.

[צילום: חיים צח/לע״מ]
+כוחות צה"ל תקפו במהלך היממה האחרונה מטרות רבות במרחב רצועת עזה
11:22 01/05/24  |  מירב ארד
מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו והשמידו מספר מטרות טרור של ארגוני הטרור חמאס וגא"פ. בין המטרות, מחסני אמצעי לחימה, מבנים צבאיים, אתרי שיגור ועמדות ירי מרגמות מהן בוצע ירי לעבר הכוחות. בנוסף, מטוסי קרב יחד עם מכלול האש של אגודה 99 תקפו מספר מחבלים שהכווינו ירי תמ״ס לעבר כוחותינו ברצועת עזה.

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 679 זיהו חוליית מחבלים שנעה לעבר הכוחות במרחב מרכז רצועת עזה, בסגירת מעגל מהירה כלי טיס תקף וחיסל את החוליה. זמן קצר לאחר התקיפה, הכוחות זיהו חוליה נוספת שהטמינה מטען באיזור, החוליה הותקפה וחוסלה על-ידי כלי טיס לצד המטען. בפעילות נוספת, הלוחמים ביצעו סריקות במרחב, באחד המבנים הלוחמים איתרו מצבורי אמצעי לחימה, מסמכים וציוד צבאי.

+יונייטד איירליינס מאריכה את ביטול טיסותיה לישראל
10:56 01/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

+משהב"ט יוצא בקמפיין חדש להנצחת חללי מערכות ישראל: "כל הפנים והשמות"
10:36 01/05/24  |  מירב ארד
אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון יוצא בקמפיין הסברה לציבור, תחת הכותרת "כולנו יחד מוקירים את חללי מערכות ישראל ומדליקים נר לזכרם". מטרת הקמפיין, שיצרה והפיקה לפ"מ, היא לעודד את הציבור להנציח את זכר חללי מערכות ישראל באמצעות הדלקת נרות זיכרון באתר 'יזכור' של משרד הביטחון. השנה, נבחר להוביל את הקמפיין הזמר דני רובס, שמבצע את שירו "פנים ושמות" בדרכו מכבישי עוטף עזה אל היכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל שבירושלים.
+בלינקן למשפחות החטופים: "לא ננוח עד שיקיריכם יחזרו"
09:45 01/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נפגש עם נשיא המדינה  ▪  בלינקן לנשיא הרצוג: "בלי עיכובים, בלי תירוצים, עכשיו זה הזמן"  ▪  הנשיא הרצוג התייחס לביה"ד בהאג: "הניסיון להשתמש בבית הדין הפלילי הבינלאומי נגד ישראל, הנלחמת בטרור, מהווה סכנה ברורה ונוכחת לדמוקרטיות"
בלינקן עם משפחות החטופים [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+"הממשלה זורקת הכל לפח בשביל להחזיר 22 או 33 חטופים"
09:41 01/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוסיפה כי משמעות העסקה היא "שיהיה עוד סבב. אי-אפשר להשלים עם התוצאות שלה"  ▪  פרסמה סטרוק הבהרה ותקפה את גל"צ: "בושה שגל"צ מסלפים את דבריי"  ▪  השר טרופר הגיב: דרכה של היהדות הרבה יותר אנושית ורגישה לחיי אדם מאשר מי שלפעמים מבקשים לדבר בשמה
סטרוק. מעוררת סערה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+ביהמ"ש: ברגותי משתף פעולה עם חמאס ופוגע בביטחון המדינה
09:14 01/05/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
נדחתה עתירתו של מרואן ברגותי - המוזכר כמועמד לשחרור בעסקת חטופים - נגד ההחמרה בתנאי מאסרו מאז פרוץ המלחמה  ▪  קובע: אין לאפשר לברגותי ולאסירים דוגמתו תנאים משופרים, ודאי לא בעת הזאת
ברגותי. יורש אפשרי לאבו מאזן [צילום: ברנט ארמנגוי, AP]
+סופית: הילולת ל"ג בעומר במירון מבוטלת
08:47 01/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
גם לשכת ראש הממשלה העבירה מסרים שהילולת ל"ג בעומר תבוטל לנוכח המצב הביטחוני בצפון  ▪  המלצת פיקוד העורף מחייבת, וייעשו מאמצים להילולות חלופיות מקומיות ברחבי הארץ
מסוק ליד מירון [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+הזכות לדמוקרטיה מתגוננת
08:46 01/05/24  |  גדי חיטמן   |   לרשימה המלאה
מחאות נגד פעילות צה"ל ברצועת עזה לגיטימיות בשני תנאי יסוד: האחד, שהמוחים מבינים על מה הם מפגינים  ▪  סרטונים שהתפרסמו בשבוע האחרון העידו על הבורות בקרב מרבית המפגינים שאין להם מושג מה קורה במזרח התיכון
חצתה את קו האלימות [צילום: קרייג ראטל/AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בניגוד לחוק: משרד ראש הממשלה לא מוסר חלק מהמסמכים הנוגעים למלחמה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
העיתון הלבנוני "אל-אח'בר" מפרסם פרטים על עסקת החטופים המסתמנת שהעבירה מצרים להנהגת חמאס בסוף השבוע. העסקה כוללת שלושת השלבים: בשלב הראשוןו שיימשך 40 ימים ישראל תיסוג מאיזורים עם אוכלוסייה צפופה ותעצור את פעילות כלי הטיס למשך 10 שעות. חמאס ישחרר לפחות 33 חטופים חיים, בהם נשים, ילדים (מתחת לגיל 19), מבוגרים (מעל גיל 50), חולים ופצועים. ישראל תשחרר בתמורה 20 אסירים פלשתינים על כל חטוף שישוחרר.
01/05/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
עמדתה של מצרים בנוגע למלחמת חרבות ברזל ידועה היטב, אך בחודש שעבר עצרה המשטרה 14 מבין מאות מפגינים פרו-פלשתינים במרכז קהיר; 50 מפגינים שצעקו ססמאות אנטי-ממשלתיות בהפגנות מיד לאחר פרוץ המלחמה עדיין במעצר. זהו קו מאפיין במדינות ערב, מציין ניו-יורק טיימס: כאשר ההפגנות נגד ישראל הופכות להפגנות נגד המשטר – השלטונות מגיבים ביד קשה. יש מדינות בהן די בהבעת הזדהות פומבית עם הפלשתינים כדי להסתכן במעצר.
01/05/2024  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
ענקית התעופה האמריקאית, יונייטד איירליינס, הודיעה כי לא תשוב לטוס לישראל לפחות עד 9 במאי. חברת התעופה שמפעילה קו יומי מתל אביב לניוארק, ביטלה את טיסותיה לישראל בעקבות המתקפה האירנית לאחר שחידשה את טיסותיה בתחילת חודש מרס. מיונייטד איירליינס נמסר כי: "לאחר הערכה ביטחונית, הטיסה היומית שלנו מניוארק לת"א מבוטלת עד ה-9 במאי. אנו ממשיכים לעקוב מקרוב אחר המצב ונקבל החלטות בכל הטיסות הקרובות תוך התמקדות בבטיחות הלקוחות והצוותים שלנו."
01/05/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
מזכיר המדינה פגש את משפחות החטופים שהפגינו מול מלון קמפינסקי בתל אביב: "השבת אהוביכם הביתה נמצאת בלב הדברים שאנו רוצים להשיג. נשיב את כולם - גברים, חיילים ונשים. יש הצעה חזקה על השולחן, חמאס צריך לומר לה 'כן'. לא ננוח עד שהם ישובו" בני המשפחות צעקו לעברו ״תודה, תציל אותנו״.
01/05/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
השרה אורית סטרוק מעוררת סערה עם התנגדותה לעסקה עסקה אפשרית להחזרת החטופים. בראיון לגלי צה"ל אמרה שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות כי "חיילים עזבו הכל מאחור ויצאו להילחם למען מטרות שהממשלה הגדירה, ואנחנו זורקים את זה לפח עכשיו בשביל להציל 22 איש, או 33 איש, או לא יודעת כמה. אין לממשלה כזו שום זכות קיום".
01/05/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
במשפחתי קיימת מחלוקת. יש השואפים לראות את היריבה משחקת בימי שישי במגרשים שלעתים יש בהם יותר חול מאשר דשא, ויש האומרים כי מוטב ששחקני הפועל יישארו בליגה הגבוהה עימנו, וכך נזכה בכל ע...
הרצל חקק
הרצל חקק
ככל שאנו נסחפים אחר העלילה הקסומה בספרה של רבקה רז אנו מפליגים אל ים נעלם, מבינים שלפנינו דרמה של חיים ושירה, חיים ושפה, חיים והשראה. דף אחר דף נקרעים מסכים, והסודות משמעם - הבנת נ...
יוסף קנדלקר
יוסף קנדלקר
ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, אני תפילה שהילדים שלנו יחוו צה"ל אחר ממה שחוויתי    שתדע כל אם עבריה כי הפקידה את חיי בנה וביתה בידי מפקדים הראויים לכך
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il