|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אישור ETIAS לאירופה בעברית, איך זה עובד בדיוק?
קבוצת ירדן
מתי ולמה נזמין עורך דין מתחום התעופה?
"אם נשאיר את העתיד רק לכוחות השוק, הגולם יקום על יוצרו" [freeimagegenerator]
איום הבינה המלאכותית על שוק העבודה

"מספרים ש-AI לא יודעת להרגיש, אבל איש לא מקבל משכורת על הרגשה"

כ-60% מהעובדים יצטרכו לעבור הכשרה מחדש וללמוד מיומנויות חדשות כדי להתאים את עצמם לשוק העבודה המשתנה בעקבות הבינה המלאכותית מקצועות בצמיחה: נהגי משאיות ואוטובוסים, מורים, מהנדסים, מומחי טרנספורמציה דיגיטלית, פועלי בניין, מומחי שיווק ואסטרטגיה דיגיטלית מקצועות בדעיכה: פקידים, קופאיות, פועלי ייצור, נציגי מכירות, פקידי שירות לקוחות
15/05/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   בינה מלאכותית   |   תגובות

חשש מפני אבטלה המונית עלה בדיון בכנסת שהתקיים (15.5.25) בוועדת המשנה של ועדת המדע והטכנולוגיה בנושא בינה מלאכותית וטכנולוגיות מתקדמות בנושא השפעת הבינה המלאכותית (AI) על שוק העבודה. מומחים הזהירו שרובוטים ו-AI יחליפו עובדים אנושיים רבים, אך אחרים טענו שעם הכשרה והיערכות נכונה לאוריינות בנושא ניתן יהיה להסתגל לשינויים בשוק העבודה ולמצוא עבודות חדשות שעדיין לא קיימות - דבר שייצר תעסוקה ל-90% לפחות מהעובדים כיום.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

יפעת סיטרואן, סמנכ"ל אסטרטגיה ותכנון מדיניות במשרד העבודה, אמרה כי שוק התעסוקה עובר שינוי בהרכב המשימות ובמיומנויות הנדרשות. לדבריה, כ-60% מהעובדים ידרשו לעבור הכשרה עד שנה. לכ-77% מהעובדים שיעברו הכשרה משך ההכשרה יהיה למעלה מחודש והמעסיקים מצפים שכ-65% מההכשרות יתבססו על יכולת ותשתיות פנימיות של הארגון. עוד ציינה כי המקצועות בצמיחה הם: נהגי משאיות ואוטובוסים כבדים, מורים לחינוך מקצועי, מומחים לפיתוח עסקי, מרצים באוניברסיטה, מהנדסי אלקטרוטכנולוגיה, מומחי טרנספורמציה דיגיטלית, מומחי קיימות, פועלי בניין ומומחים לשיווק ואסטרטגיה דיגיטלית. המקצועות שבדעיכה הם: פקידות הזנת נתונים, מזכירות שירותי חשבונאות ושכר, קופאיות וטלרים, פועלי פס ייצור, פקידי דואר, נציגי מכירות בחנויות ופקידי שירות לקוחות. בסיכום, ציינה כי היו בעבר כבר מהפכות מידע ולכן השינויים בשוק כבר החלו לפני ה-AI Generative, אלא שהטמעה של טכנולגיות צפויה לייעל את העבודה ולשפר את התוצר במשק.

הד"ר אלה שחר מבנק ישראל הציגה בדיון את הגרפים המראים כי ההתפתחות המהירה של ה-AI צפויה להשפיע על שוק העבודה, על התעסוקה, השכר, פריון העבודה ועל אי-השוויון הכלכלי וציינה כי נדרשים צעדי מדיניות להיערכות המשק לשינויים הצפויים בשוק העבודה בעקבות ההטמעה הרחבה של ה-AI על-מנת לשמור על רמת התחרותיות הגבוהה של ישראל ולתמוך בעובדים. לדבריה, "דוח של קרן המטבע מראה כי בהינתן רמת החשיפה הגבוהה של שוק העבודה ל-AI, רמת המוכנות של המשק הישראלי לאימוץ AI אינה גבוהה דיה. התנאים החיוניים להגברת המוכנות של המשק ל-AI: תשתיות טכנולוגיות מתקדמות, הון אנושי מיומן, חדשנות ויזמות, וכן אסדרה בתחום ה-AI.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

עו"ד יוסף גדליהו, מנהל אסדרה לבינה מלאכותית ברשות החדשנות: "אנו עוקבים מקרוב אחרי כל הדוחות והמחקרים בתחום ומכירים את האתגרים והחשש מאובדן משרות, הצורך בהתאמה של כישורי העובדים לשוק שמשלב בינה מלאכותית וכן אחרי השכר שישתנה. אנחנו רוצים לייצר מחקר ייעודי לכלכלה הישראלית והתאמה של מערכת החינוך לנושא. ההתרשמות שלנו מכל ההשתתפות בפורומים בינלאומיים היא שכרגע לא מכוונים על אובדן משרות אלא יותר על התאמות".

תומר סיימון מדען ראשי במיקרוסופט: "ללא התערבות ממשלתית ותכנון מדויק, שוק חופשי לא יכול להתקיים. על הממשלה להתערב כדי שנהפוך למעצמה לבינה מלאכותית. העולם הולך לכלכלה מבוססת כישורים מותאמים. מדינות מבינות את המשמעות של הנושא ורוצות לקחת חלק מרכזי בתחום. מיקרוסופט החלה לעבוד עם ארגון הגג של כל ארגוני העובדים בארה"ב כדי לדעת איך להסתכל קדימה ולהכשיר את כולם ל-AI. החברה מכשירה כבר כיום מעל מיליון אנשים בעולם בנושא.

"ממשלות נאבקות להשתתף בעיצוב העתיד. זו הזדמנות נדירה לשינוי בפרודקטיביות של כלל המשק, לשנות בכל המגזרים של כל התעשיה, כולל המוסדיים, החקלאות והפיננסים. למדינת ישראל יש יכולת לצמיחה דו-ספרתית בשנים הקרובות, אבל הכל תלוי בהשקעה ובהכנה הממשלתית".

דניאל שרייבר, מייסד שותף 'למוניד': "אלו ימינו האחרונים כיצורים הכי חכמים עלי אדמות. כמעט בכל פעולה שכלית, ה-AI מתקרב לרמה האנושית או מנצח אותה. ברכיבה הוא ודאי מנצח את כולנו. קצב קידמה כזה לא היה בשום שלב של מהפכות ההייטק, ובקצב הזה לא רחוק היום שהוא יתפשט לכל מקום ולכל מקצוע. אצלנו בחברה יש גידול של 25% בחברה וקיטון של 11% בכוח אדם - יותר מחצי מהתביעות נעשות ללא מגע יד אדם ועוד היד נטויה. המהפכה התעשייתית מלמדת אותנו שברגע שמכונה מסוגלת להחליף עובד, היא תחליף אותו. אין שום מעסיק שיבחר באנשים על פני מכונות. בפרק הנוכחי, המכונות באות על המוח שלנו ולא על הגוף שלנו ומה עוד נותר לנו לפרנסתנו? מי יעסיק את כולם? אנשים נרתעים לשמוע את הדברים. מספרים שבינה מלאכותית לא יודעת להרגיש, אבל איש לא מקבל משכורת על הרגשה - הוא מקבל על זיהוי רגשות, ואת זה הבינה המלאכותית עושה מצויין. אם נשאיר את העתיד רק לכוחות השוק, הגולם יקום על יוצרו. בידינו הדבר אך עדיין לא מאוחר".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

יו"ר הוועדה, ח"כ אורית פרקש הכהן, אמרה בדיון: "דיון זה נוגע בבסיס של החברה בישראל וכולנו חייבים להתכונן אליו. הובאו בדיון שתי אסכולות - מחד-גיסא, 'החייזרים כבר כאן ומה שיקרה בעולם התעסוקה איננו דומה למהפכה התעשייתית וחייבים להיערך לעולם שיש בו משמעות כלכליות כבדות כולל קצבה שתשולם לכל אחד' ומאידך-גיסא, יש גישה שזה כוח משלים לעובדים ובאותה מידה שייעלמו משרות, ייוצרו משרות חדשות. נתונים מדוח קרן המטבע העולמית מזהירים שבהינתן רמת החשיפה של ישראל לבינה מלאכותית, המוכנות למשק אינה גבוהה דיה כאן. על הממשלה מוטל תפקיד והיא אינה יכולה לצפות מהצד. הוועדה קוראת לפעול בנושא ולגבש אסטרטגיה בתחום ה-AI כדי שיוכלו להשפיע בעולם התעסוקה, להכין תוכנית לאומית הן למוכנות המשק לנושא והן להיערוכת מערכת החינוך לנושא".

תאריך:  15/05/2024   |   עודכן:  16/05/2024
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בינה מלאכותית / artificial intelligence   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיקרוסופט   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel   תומר סיימון 

מושגים
 בינה מלאכותית 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"מספרים ש-AI לא יודעת להרגיש, אבל איש לא מקבל משכורת על הרגשה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בינה מלאכותית
כלי תקשורת בעולם מדווחים (13.5.24) כי חברת אפל סגרה עסקה עם OpenAI להבאת תכונות בינה מלאכותית למכשירי אייפון באמצעות שילוב ChatGPT.
13/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ענקית הטלפונים הסלולריים אפל מנהלת משא-ומתן עם חברת אלפאבית, החברה-האם של גוגל, להטמעת מנוע הבינה המלאכותית ג'מיני מבית גוגל במכשירי האייפון. כך דיווח (יום ב', 18.3.24) אתר בלומברג.
18/03/2024  |  איציק וולף  |   חדשות
מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, בוחן את התמודדות הממשלה עם סיכוני הבינה המלאכותית ואת מבצעי ההשפעה על התודעה הישראלית שמבצעים אויבי ישראל בניסיון לערער על החוסן הישראלי. זאת, במסגרת הבדיקות שמבצע משרד מבקר המדינה בקשר עם מלחמת חרבות ברזל.
03/03/2024  |  איציק וולף  |   חדשות
בארד, הבינה המלאכותית של גוגל, יקרא מעתה ג'מיני Gemini. הוא זמין מהיום באנגלית ביישומון אנדרואיד ובשבוע הבא גם באפל. הוא מחליף את בארד (Bard) שסבל מחוסר אמינות בקרב גולשים רבים.
08/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
"דמוקרטיה היא שיטת המשטר הגרועה בעולם, מלבד כל יתר השיטות שנוסו". את המשפט, שסביר להניח שרובכם זיהיתם מיד, אמר בשנת 1947 וינסטון צ'רצ'יל, ראש ממשלת בריטניה דאז.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
המדיניות הישראלית הנוכחית כלפי חיזבאללה, מאז ה-7 באוקטובר 2023, מצטיירת מהבחינה האסטרטגית כמושכלת, בהינתן הנסיבות המתקיימות מאז לאורך גבול הצפון
צבי גיל
צבי גיל
בהמשך המלחמה הנגררת בעזה - צה"ל, ומאחוריו הציבור שנותן בו אמון, אנו מאבדים את המצפן    מי שחושב באופן אופטימי שעם חיסול החמאס הבעיה של ישראל תיפתר סופית מרמה את עצמו ואת הציבור
אלי אלון
אלי אלון
אחד התנאים שהתנה יצחק בן צבי לקבלת תפקיד הנשיא הוא שבית הנשיא ישכון בירושלים    תרצה רבינוביץ' מדריכה וחוקרת ב-"יד בן צבי" אומרת כי אין זה מקרי שזה היה התנאי של בן- צבי. ליצחק בן צב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il