|   15:07:40
דלג
  יהונתן דחוח הלוי  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

נאום יום ה"נכבה" של אבו מאזן

אבו מאזן שרטט את דרכי הפעולה המדיניות שנועדו להחליש את ישראל ולכבול את ידיה במאבק בטרור הפלשתיני בדרך למימוש "זכות השיבה"
20/05/2015  |   יהונתן דחוח הלוי   |   כתבות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
שולל את זכויות העם היהודי בארץ ישראל. עבאס [צילום: AP/Fadi Arouri]

ה"גיבורים" של עבאס
אבו מאזן הביע מחויבות נחרצת להציב את "סוגיית שחרור האסירות והאסירים שלנו הגיבורים כיעד ראשון במעלה וכנושא מרכזי, שכן הם המצפון הלאומי וסמל ההקרבה, האחדות, והעמידה האיתנה... ברכות שלוחות לנפשות השאהידים, אשר סללו את הדרך לדורות הבאים". בלשונו של אבו מאזן, כל האסירים הביטחוניים הפלשתינים הינם בגדר "גיבורים", הווה אומר - גם הטרוריסטים שהורשעו ונידונו למאסר על רצח יהודים ובכלל זה רצח המוני של יהודים

נאומו של מחמוד עבאס (אבו מאזן) ב-14 במאי 2015 לציון 67 שנים ל"נכבה" - היא "האסון" שהפלשתינים רואים בהקמתה של מדינת ישראל - מבטא פעם נוספת את עמדותיו המדיניות הבלתי מתפשרות, שלילתו את זכויות העם היהודי בארץ ישראל, חתירתו להביא בשלבים לחורבנה של מדינת ישראל ותמיכתו בטרור הפלשתיני.

אבו מאזן, המכהן בתפקידים נשיא מדינת פלשתין, נשיא הרשות הפלשתינית, מנהיג אש"ף ומנהיג ארגון 'פתח', הדגיש כי יום ה"נכבה" הוא "ציון תחילת הסבל שנושא כל העם [הפלשתיני] מזה 67 שנים כאשר אדמתו נכבשה ללא זכות [שהייתה בידי הכובשים]". הווה אומר, השטח שעליו הוקמה מדינת ישראל ב-1948 הינו למעשה "שטח כבוש" שנתפס שלא כדין וללא זכות בידי היהודים.

אליבא דאבו מאזן, היהודים משוללי זכויות גם בשטח הר-הבית. בנאומיו נמנע אבו מאזן באופן שיטתי מלהכיר או אף מלהזכיר את הזכות או הזיקה ההיסטורית והדתית של העם היהודי לארץ ישראל ולירושלים, וכך עשה גם בנאומו האחרון, בו דיבר על "הסלמת הפלישות לרחבת מסגד אל-אקצה וביצוע חפירות המאיימות על יסודותיו, ועל כך הזהרנו מפני סכנותיו, כיוון שהוא יוביל למלחמות דת שאיש לא יינצל מהן".

שטח הר-הבית מכונה על-ידי אבו מאזן "רחבת מסגד אל-אקצה" והחפירות באזור קשורות בראייתו אך רק ליסודות של המסגד. אין הוא מזכיר אתרים היסטוריים ודתיים יהודיים ב"רחבת מסגד אל-אקצה", ועל-פי דבריו כל כניסה של יהודים להר-הבית היא בבחינת "פלישה" לאתר איסלאמי מקודש.

תמיכה בטרור, בשאהידים, בפצועים ובאסירים

אבו מאזן הביע בנאומו תמיכה בלתי מסויגת בטרור הפלשתיני. "בנוגע למאבק/התנגדות (מקאוואמה) בכיבוש ובהתנחלות, פעולות המאבק העממי בדרכי שלום נמשכות ואני מברך את אביריה הפלשתינים והפעילים הבינלאומיים". הביטוי "מאבק עממי בדרכי שלום" מתייחס גם לפיגועים מסכני-חיים שגרמו לקורבנות בנפש ולפציעות חמורות בגוף, הכוללים בין היתר יידויי אבנים וסלעים לעבר מכוניות נוסעות של תושבים יהודים, השלכת בקבוקי תבערה לעבר בתים וכלי רכב של יהודים בניסיון לשורפם חיים, ניסיונות לבצע לינץ' ביהודים שנקלעו בשגגה לתוך ישובים פלשתינים, פיגועי דקירה, דריסה וכיוצא באלה של יהודים.

יתר על כן, אבו מאזן חזר והדגיש את הערכתו לכל ה'שאהידים', הפצועים והאסירים שנטלו חלק במאבק הפלשתיני לאורך הדורות, מבלי שהוציא מכלל זה את הטרוריסטים הפלשתינים, ובכללם המחבלים המתאבדים, הרוצחים והרוצחים-הסדרתיים וראשי ארגוני הטרור.

בעניין זה אמר אבו מאזן: "כל זאת ועוד [ההישגים המדיניים של הפלשתינים] התגשם בזכות ההקרבה, השאהידים, הפצועים והאסירים של עמנו [הפלשתיני], שמספרם עולה על עשרות אלפים. הם בראש ובראשונה בעלי הזכות על שהשגנו ומשיגים, ובכלל זה ההישגים המדיניים בדרך לסיום הכיבוש ולהקמת המדינה העצמאית שבירתה אל-קודס".

אבו מאזן הביע מחויבות נחרצת להציב את "סוגיית שחרור האסירות והאסירים שלנו הגיבורים כיעד ראשון במעלה וכנושא מרכזי, שכן הם המצפון הלאומי וסמל ההקרבה, האחדות, והעמידה האיתנה... ברכות שלוחות לנפשות השאהידים, אשר סללו את הדרך לדורות הבאים". בלשונו של אבו מאזן, כל האסירים הביטחוניים הפלשתינים הינם בגדר "גיבורים", הווה אומר - גם הטרוריסטים שהורשעו ונידונו למאסר על רצח יהודים ובכלל זה רצח המוני של יהודים.

דבקות בסיום הכיבוש הישראלי משנת 67'

בתחום המדיני חזר אבו מאזן על הנוסחה המוכרת של המשך המאבק בישראל ללא נכונות להגיע לפשרה כלשהי, כשהוא שולל לחלוטין אפשרות להקים "מדינה [פלשתינית] בעזה או מדינה [פלשתינית] בגבולות זמניים".

"עמדתנו לא השתנתה, החזרה למו"מ דורשת שלוש נקודות יסוד, והן: הפסקת פעולות ההתנחלות, שחרור האסירים, ובפרט הקבוצה הרביעית של אסירים [שנעצרו] לפני אוסלו, ומו"מ לתקופה של שנה, שיוביל לקביעת לוח זמנים לסיום הכיבוש בתקופה שלא תחרוג מסוף שנת 2017", אמר אבו מאזן.

במילים אחרות, כל תכלית המו"מ על-פי אבו מאזן היא אך ורק להסדיר את לוח הזמנים של נסיגה ישראלית לגבולות 67', כולל מירושלים המזרחית, מהעיר העתיקה ומהכותל המערבי. אבו מאזן לא ציין את התמורה הפלשתינית במו"מ, ובראייתו הנסיגה לגבולות 67' אינה סוף פסוק לסכסוך, אלא רק שלב אחד בדרך למימוש שאר התביעות הפלשתיניות ב"פלשתין".

לדברי אבו מאזן: "אנו דבקים בפתרון המבוסס על סיום הכיבוש הישראלי משנת 67', הקמת מדינה פלשתינית עצמאית שבירתה ירושלים המזרחית, ופתרון צודק ומוסכם לבעיית הפליטים הפלשתינים בהתאם להחלטת האו"ם מספר 194 ויוזמת השלום הערבית".

נוסחה זו, משמעותה המעשית תביעה חד-משמעית למימוש "זכות השיבה" של הפליטים הפלשתינים וצאצאיהם לדורות לשטח מדינת ישראל וביצוע טרנספר של האוכלוסייה היהודית בתוך מדינת ישראל לצורך יישובם של מיליוני פלשתינים. זו העמדה הרשמית של "מדינת פלשתין", הרשות הפלשתינית, אש"ף ו'פתח', והיא עולה בקנה אחד עם חוק זכות השיבה שאישר הפרלמנט הפלשתיני ואבו מאזן ב-2008, הרואה בזכות השיבה זכות פרטית וקיבוצית לדורי דורות, שלא ניתן לבטלה, וכל הפועל בניגוד לזכות זו כמוהו כמבצע בגידה חמורה שדינה הוצאה להורג.

אי-ויתור על העקרונות הלאומיים הפלשתינים

בסיפא של נאומו ביקש אבו מאזן להסיר ספק בעניין אי-נכונותו לפשרה, בהדגישו את הדברים הבאים: "ביום ציון 67 שנים לנכבה... אנו יחדיו מחדשים את הברית ואת השבועה, לפיהן לא יהיה ויתור על העקרונות הלאומיים שלנו ולא מקח וממכר בעניינם".

לצד דרך הטרור שזכתה כאמור לשבחים בנאומו, שרטט אבו מאזן את דרכי הפעולה המדיניות שנועדו להחליש את ישראל, לכבול את ידיה במאבק בטרור הפלשתיני ולאלצה לסגת משטחי יהודה ושומרון וירושלים המזרחית.

אבו מאזן אמר בהקשר זה: "המאבק בכיבוש כולל חשיפה ובידוד של המדיניות הישראלית וגינויה, והבאת האחראים על הפשעים לבית הדין הפלילי הבינלאומי, ובפרט בנושא ההתנחלות וביצוע פשעים במהלך התוקפנות על רצועת עזה [סבב הלחימה ביולי-אוגוסט 2014]..."

"אנו נמשיך בפעילותנו לבנאם את הסכסוך על כל מה שמשתמע מכך, כמו למשל בהצטרפות לארגונים בינלאומיים נוספים, וקבלת החלטה מחייבת של מועצת הביטחון, אשר חובה עליה להתערב כדי לשים קץ למצב של הכיבוש ולהפרות הישראליות המסוכנות של החוק הבינלאומי ואמנת האו"ם".

פורסם במקור: אתר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה
סא"ל יהונתן דחוח-הלוי, חוקר בכיר לענייני מזרח תיכון ואיסלאם רדיקלי במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ומייסד ושותף בחברת Orient Research Group, המספקת מידע וייעוץ אסטרטגי. כיהן בתפקיד יועץ במשרד החוץ וראש אגף המידע בדובר צה"ל.
תאריך:  20/05/2015   |   עודכן:  20/05/2015
יהונתן דחוח-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נאום יום ה"נכבה" של אבו מאזן
תגובות  [ 14 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
לא מלאך השלום
20/05/15 09:49
 
אוהדאוהד
20/05/15 12:43
 
האפיפיור כינה
20/05/15 14:59
2
יגאל הירושלמי
20/05/15 10:22
 
שאול אבידור
22/05/15 15:59
 
זכות השיבה
23/05/15 19:52
3
עוד סתם אזרח
20/05/15 10:40
4
הצרה היא,
20/05/15 10:41
 
אביטל
20/05/15 11:39
 
מגיב 5 צודק
20/05/15 11:53
5
רבקה שפק ליסק
20/05/15 12:09
 
אהרון שחר
20/05/15 14:08
 
גברת ללא החלטה
20/05/15 15:17
6
באום
20/05/15 14:16
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
מידיעות רבות המגיעות מחו"ל אנו למדים כי המאבק על ה(אי) לגיטימיות של ישראל, מאבק חובק עולם, אותו מנהלים הפלשתינים, בשצף קצף, לעיתים גם בנבזות ובגסות, עתיד להתעצם כנראה בזמן הקרוב.
19/05/2015  |  מרדכי ליפמן  |   מאמרים
ד"ר טל ליטבק-הירש, מרצה בתוכנית לניהול ויישוב סכסוכים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, חוקרת השלכות פסיכולוגיות חברתיות של אירועי לחץ וטראומה על החברה הישראלית על-רקע הסכסוך הישראלי-פלשתיני. תחומי מחקרה נוגעים בדילמות של זהות, במפגש ובדיאלוג בין יהודים וערבים בישראל, בהשלכות השואה על בני הדור השלישי בישראל, ולאחרונה גם בתפישות ודרכי התמודדות של אימהות, זוגות וסטודנטים עם איום הטילים על-רקע מבצעי "צוק איתן" ו"עופרת יצוקה". לדעתה שלושת הנושאים הם שלושה קודקודים של משולש שבוחן את החברה הישראלית, גיבוש זהותה ודרכי התמודדותה עם אירועים היסטוריים עכשוויים.
19/05/2015  |  עיתון ׳אבג׳  |   כתבות
1. עובדה מרתקת היא שימי ההודיה והזיכרון הישראלים נפלו בחודש אייר, הוא חודש הגבורה. ההכרזה על הקמת המדינה בתחילת החודש ושחרור ירושלים בסופו; ובאמצע - מרד בר-כוכבא. 1,813 שנים עברו מאז אובדן עצמאותנו האחרונה בשנת 135 לספירה ועד לחידושה בתש"ח. 19 שנים עברו מאז קום המדינה ועד שנכנסנו בשערי העיר העתיקה. מהלך היסטורי דומה לזה שבראשית היותנו לעם: כניסת השבטים הישראלים לכנען בסוף המאה ה-13 לפנה"ס המתינה מאות שנים עד לכיבוש ירושלים בידי דוד והקמת מקדש שלמה. שתי קומות מלוות אותנו במסע ההיסטורי הארוך: הגרעין הלאומי והגרעין הרוחני, גורל וייעוד, גוף ונשמה, ישראל וירושלים.
18/05/2015  |  דרור אידר  |   מאמרים
למרות שחלפו כבר חודשיים מאותו לילה מר ונמהר, ליל הבחירות ב-17 במרס, ממשיכה התקשורת להתבוסס באבלה הכבד. במיוחד אמורים הדברים באגף השמאלני-קיצוני שלה, שאותו מייצג בקינה מעוררת רחמים הביטאון הפלשתיני בשפה העברית, הארץ, וכלה בצמד הנובחים מבית נוני מוזס (ידיעות אחרונות ו-ynet), עם סיוע קבוע של מעריב וערוצי הטלוויזיה 2 ו-10.
18/05/2015  |  ישראל רוזנבלט  |   מאמרים
נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הנחה את צוותו לנושאי ביטחון לאומי לעבוד בצורה צמודה עם ממשלתו החדשה של בנימין נתניהו, כדי להמשיך ולחזק את קשרי שתי המדינות. כך אומר (יום ב', 18.5.15) שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו, בכנס לשכת עורכי הדין באילת. הוא גם חזר על קריאתה של ארה"ב לקדם את פתרון שתי המדינות, באומרו שהוא אינטרס ביטחוני לאומי של ארה"ב.
18/05/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il