|
עבודות הרכבת הקלה בת"א. סוף סוף הפרויקט התחיל [צילום: אסף שילה/ישראל סאן]
|
|
|
|
|
האוכלוסייה של גוש הערים צפויה לגדול ביותר מ-40 אחוזים, ל-2 מיליון תושבים בשני העשורים הבאים. תנועת כלי הרכב באזור גדלה בקצב מהיר מידי והנהגים נתקעים בפקקים מתארכים. כפתרון לבעיה הוצע לבנות רכבת קלה שתוכל לשמש כחלופה למספר הרכבים הפרטיים ההולך ועולה.
למי שסובר שכאן מתואר גוש-דן, יכול להיות שיהיה מופתע שזה דווקא התיאור של אזור ראלי בירת קרוליינה הצפונית בארה"ב. הפקקים דומים מאוד וכביש I-40 באזור ראלי כמו נתיבי איילון בגוש-דן נהיה יותר פקוק מיום ליום.
אבל כאן נגמר הדימיון. מה עושה שר התחבורה של ארה"ב אנתוני פוקס (שהוא בעצמו תושב ופוליטיקאי וותיק של קרוליינה הצפונית) עבור הרכבת הקלה באזור ראלי? ובכן לאחרונה הוא השתתף בהפגנת תמיכה ברכבת הקלה וקרא לכל הגורמים הנוגעים בדבר להפסיק לתקוע מקלות בגלגלי הפרויקט. הפגנה היא בהחלט מחאה לגיטימית כנגד הממשל, אבל פעולה תמוהה כאשר מדובר בשר בממשלה שאמור לאחוז ברסן השלטון. מן הסתם כדאי לו ללמוד איך עובד
משרד התחבורה בישראל.
עוזי יצחקי מנכ"ל משרד התחבורה לא הפגין מול משרדי עיריית רמת-גן כשראש עיריית רמת-גן ניסה לשבש את התקדמות הפרויקט. יצחקי הבהיר בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים לראש עיריית רמת-גן שהעבודות על הרכבת הקלה בגוש-דן ייצאו לדרך בזמן שנקבע ולא יבוצע שינוי בתוכניות. גם לפקידי האוצר הבהיר יצחקי כי "אין סמכות לפקיד כלשהו בממשלה, בכיר ככל שיהיה, לפעול בניגוד להחלטות הממשלה ולמדיניות הממשלה".
לאחר ההתעקשות של השר כ"ץ והמנכ"ל יצחקי בסופו של דבר העבודות יחלו בעוד כחודש לאחר שבמשך שנים כלום לא קרה. ככל הנראה כדאי לשר התחבורה האמריקני ובכירי משרדו לבא לישראל כדי ללמוד איך מנהלים את משרד התחבורה עם עשייה, במקום התנהלות של ייללות וקיטורים ללא תוצאות.
ומה קורה בינתיים בקרוליינה הצפונית? הוחלט שיתחילו להקים את הרכבת הקלה בשנת 2020, אבל בינתיים חסרים 225 מיליון דולר לפרויקט ואם הכסף לא יימצא, אז הפרויקט יידחה לתקופת זמן בלתי ברורה ושר התחבורה בארה"ב ימשיך להפגין...