|   15:07:40
דלג
  יעקב אסתרליס  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

מי נפל על הראש?

אין שום חדש, לא מורגש שום מאמץ להכניע את האויב הכל נעשה בשתי ידיים שמאליות, אפילו הריסת בתי הרוצחים, שעברה "אישור" של ה"דרג המשפטי" מתבצעת בצורה שלומיאלית ואיטית
16/12/2015  |   יעקב אסתרליס   |   מאמרים   |   תגובות
[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

פיגוע באוטובוס בירושלים [צילום: יונתן סינדל / פלאש 90]


יותר משלושה חודשים

אנו כבר אחרי החודש השלישי של המלחמה בה ספגנו עשרות הרוגים ומאות פצועים, אך במלחמה בדרך כלל קיימים שני צדדים הנלחמים ביניהם, וכל צד עושה הכל על-מנת להכריע את האויב, אך לא אצלנו - ראשי מערכות "הביטחון" מנסים בכל הכוח "להרגיע את הרוחות", לא אצל היהודים המותקפים בכל מקום אפשרי אלא אצל הערבים שפתחו במלחמה הזו. שמתם לב שבעצם שום דבר לא השתנה בחודשים האלה: חוץ מהתגובה המובנת מאליה - נטרול המפגע (שקודם גם לא היה) - אין שום חדש, לא מורגש שום מאמץ להכניע את האויב. הכל נעשה בשתי ידיים שמאליות, אפילו הריסת בתי הרוצחים, שעברה "אישור" של ה"דרג המשפטי" (נכון שזה נשמע מצחיק לגבי פעולות מלחמה?) מתבצעת בצורה שלומיאלית ואיטית שמנטרלת את ההרתעה הטמונה בה.

אתה שומע את ראש הממשלה, את השרים (הדרג המדיני) שמכריזים יום יום על המהלכים החדשים - ובסוף אין כלום. עד הימים האחרונים לא יכולתי להבין: מי תוקע מקלות בגלגלי מלחמה בטרור? ברור שהממשל האיסלאמיסטי בוושינגטון שכנראה הצית את האירועים האחרונים אצלנו, כמו שהוא הצית מלחמה במקומות אחרים במזרח התיכון כולו, עושה הכל כדי לבלום את ישראל, אך בסופו של דבר גם צה"ל וגם השב"כ אמורים להגן על תושבי ישראל היהודים, מישהו מאמין שצה"ל והשב"כ עושים את זה?

חדשות מתפרצות
נומה. בהתאם להוראות [צילום: יד לשריון]

רוני נומה ננזף על דבריו על-ידי הרמטכ"ל וראש הממשלה, אך בלשכת ראש הממשלה ובצה"ל הכחישו את הטענות
▪ ▪ ▪

פתאום, לפני כמה ימים הופיעה ידיעה באתר גל"ץ: במערכת הביטחון מעריכים: ייתכן שגל הטרור יימשך עוד זמן רב. קודם כל הידיעה משדרת ייאוש: הצבא, אחד החזקים במזרח התיכון מודה שלא מסוגל לעשות כלום נגד עדר הסכינאים, אך ההמשך מעניין עוד יותר:

"על-פי ההערכות, לפי שעה נראה שהסלמה נוספת סבירה יותר מרגיעה. על-רקע הדברים גובש מסמך ובו המלצות להעביר רכבים ממוגנים ותחמושת למנגנוני הביטחון הפלשתינים..." - הרושם הוא שמישהו נפל על הראש, איבד בכלל את הצפון ומתכוון להגיש לעדר הסכינאים גם נשק חם, כדי שהם יעשו את העבודה בצורה יעילה יותר. אחרי יום-יומיים התברר שמו של "המעריך במערכת הביטחון" - אלוף פיקוד המרכז רוני נומה!

לא שמעתי כלום על האיש (להבדיל מקודמו בתפקיד שבכוונה או לא, הפך את פיקוד המרכז לגן עדן לשונאי ישראל). לאחר חיפוש קצר פתאום ראיתי חייל עם רשימה ארוכה של תפקידים חשובים במערך כוחות הלוחמים בצה"ל, התגובה הראשונה אצלי הייתה: "לא ייתכן שאיש ימליץ דבר מטומטם שכזה בלי השפעה חיצונית". לא עבר זמן רב ובאתר רוטר\סקופים הופיעה ידיעה:

סקופ: דבריו של רוני נומה הם בניגוד להמלצת המח"טים ומפקדי האוגדות הכפופים לו. קטע מהידיעה: "כפי שכבר פורסם, הגורם הצבאי הבכיר שעליו דובר, הוא רוני נומה, מפקד פיקוד מרכז.

מה שלא פורסם הוא, כי הדברים שפרסם הם בניגוד חריף עד כדי עימות, עם רוב המח״טים ביו״ש, ובניגוד גמור למפקד אוגדת איו״ש, ובניגוד מוחלט לרוב קציני המודיעין באוגדה, ותפיסה זו מייצגת בעיקר את התפיסה של המנהל האזרחי ביו״ש שרוני נומא מאוד מעריך ותופס ממנו, אלוף הפיקוד אסר על כל הגורמים הצבאיים תחתיו, להתבטא בנושא, מחשש שיסתרו את דבריו.

בנוסף, כאן המקום לחשוף שעמדתו היא שהתקבלה על-ידי הרמטכ״ל להחזיר גופות מחבלים לידי הרש״פ ביו״ש בניגוד להחלטת הקבינט, ותמכו בהחלטה מח״ט חברון, אלוף הפיקוד והרמטכ״ל. כל המח״טים האחרים ביו״ש, ומפקד האוגדה התנגדו. סופם של דברים, שעמדת אלוף הפיקוד והרמטכ״ל מבוצעת בשטח..." (הדגשים שלי)

והקטע החשוב לסיום: "... דבר נוסף: ברוטר לא דוגלים בהעלאת ידיעות ממקורות שלא מזדהים בשמם. חרגנו ממנהגנו לאור הפצרות מהגורמים המעורבים שהיה חשוב להם שהדברים יוצגו ויסופרו".

לאחר פרסום הידיעה חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) טען שאלוף פיקוד המרכז רוני נומה ננזף על דבריו על-ידי הרמטכ"ל וראש הממשלה, אך בלשכת ראש הממשלה ובצה"ל הכחישו את הטענות. ברור, לא מוציאים החוצה כביסה מלוכלכת.

אך לפי ידיעה נוספת: "... לערוץ 7 נודע כי לאחר שנומה תידרך כתבים צבאיים בפיקוד המרכז וסיפר להם על הרעיון, דרש ראש הממשלה הסברים מהדרג הצבאי אודות הפרסום.

עוד נודע כי נתניהו נזף אמש באלוף נומה אך מי שסירב להתנגד להצעה ולנזוף בקצין הבכיר הוא שר הביטחון משה יעלון". הנה, הגענו בסוף לקודקוד שאולי ממנו בא כל הרעיון? האם זה אפשרי בכלל?

משה (בּוֹגִי) יַעֲלוֹן
יעלון. באובססיה [צילום: יצחק הררי]

יעלון נמצא במצב מלחמה לא עם המחבלים המנסים לפגוע ביהודים בכל מקום האפשרי אלא עם היהודים, שומרי חוק, הגיבורים החיים בחזית המאבק עם תנועות הג'יהאד הרצחניות
▪ ▪ ▪

רמטכ"ל ה-17 לצה"ל, קצין, שרשימת התפקידים שהוא ביצע בתקופת שירותו מפוארת לא פחות מאותה הרשימה של נומה, איש שלא היסס להיכנס לאימות עם כנופית המושחתים של שרון-אולמרט, שהייתה אז בשלטון, על-רקע תוכניות "ההינתקות" ונסיגות אחרות בשנים 2004÷2006. בספרו "דרך ארוכה קצרה" ובהופעותיו הרבות הוא התייחס אליהן:

  • "הוא (שרון) הלך למהלך (הינתקות) אשר גרם נזק אסטרטגי לישראל לא מפני שהאמין במהלך הזה, אלא מפני שביקש להציל את עצמו, כאשר החקירות הפליליות איימו עליו".

  • "... שהפלשתינים, לרבות אבו מאזן, לא השלימו עם קיומה של מדינת ישראל, ועדיין מחפשים דרכים להשמידה" - "הארץ 5 " ביוני 2005.

  • "... הנסיגות החד-צדדיות נתפשות כבריחה מאיום..."

ובכל זאת - היום ברור שמשה יעלון (כנראה לא לבדו בממשלתנו "האמיצה") עומד מאחורי תוכנית הטמטום הזו. יותר מזה: זרועות משרד הביטחון וצה"ל (המנהל האזרחי) הספיקו כבר לתכנן העברת שטחים נרחבים לאותה "הרשות" שפתחה במלחמה נגד היהודים. כדי להבין מהו מקור הבעיה חייבים להציג עוד היבט של פעילותו "הביטחונית" של יעלון שכנראה הייתה הסיבה העיקרית לתרדמה הארוכה במערכת כולה שגרמה למחדל: עיוורון מוחלט בחזית הטרור שהגיע כרעם בשמי התכלת והפתיע את אלה שהיו אמורים לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל.

כבר יותר משנתיים אדון יעלון נמצא במצב מלחמה. לא, לא עם המחבלים המנסים לפגוע ביהודים בכל מקום האפשרי אלא עם היהודים, שומרי חוק, הגיבורים החיים בחזית המאבק עם תנועות הג'יהאד הרצחניות ביהודה ושומרון - בליבה של ארץ ישראל. מהצד אפשר לראות שזה נהפך אצלו לאובססיה. כאן הוא הגיע (ביחד עם אלוף פיקוד המרכז הקודם - ניצן אלון) "להישגים משמעותיים ממש": כיבוש יישוב שלם, הכנסתו לעוצר, מעצרים סיטונאיים של החשודים בפעילות ציור כרזות המקלקלות את מצב רוחו ובהתנגדות העברת שטחי היישוב לכפר ערבי שכן. מדובר על יישוב יצהר בשומרון שלא רק נכבש על-ידי צה"ל ומשמר הגבול, אלא גם בית הכנסת ובית המדרש הנמצאים בו הפכו למחנה צבאי. בזמנו דיברו על האירוע לא מעט.

עובדות שלא סיפרו לכם על פרשת יצהר
ההתנחלות יצהר [צילום: פלאש 90]

מצרף תיאור האירועים ביצהר מאתר Kr 8 (בלי לשנות כלום) - נקודת מבט אחרת, שלא הרבו להזכירה
▪ ▪ ▪

דובר צה"ל חוזר שוב ושוב על השקר שהאוהל הוצב בכדי לשמור על ביטחון התושבים:

א. סיפורו של האוהל משקף את המצב ביצהר, כאשר הצבא שומר על בניה ערבית, הורס בניה יהודית, והכל ככניעה מדינית לסחטנות האמריקנית. זהו הקורבן שהחליטו המנהיגים להעלות לריח ניחוח לאובמה-קרי בכדי לרצות ולפייס אותם במשהו.

ב. גם האירוע עצמו הוא אירוע בו דאגו מאוד שלא לפגוע לא בגופם ולא בממונם של החיילים, והצגתו כאלימות כלפי החיילים הנה מניפולציה ושקר.

17:56 (10/04/14)
טלי קליין

- האוהל הוקם על אדמות הישוב, ושימש בשנה האחרונה כעמדת שמירה על בריכת המים של הכפר "עצירה-א-קבליה". - בנית הבריכה היא התרחבות רצינית של הכפר לכיוון הישוב, דבר שסכנתו הביטחונית ברורה.

- לחץ של השגריר האמריקני הביא לזה שהנחיתו על צה"ל לקבל את הפקודה האמריקנית ולהציב חיילים שישמרו על הבריכה הערבית המסוכנת.

- מזכירות הישוב פנתה ו... הבהירה לצבא - לאחר החתמה של תושבים רבים בעניין - שהאוהל לא רצוי ולא מקובל על הישוב.

- הצבא התעלם מדרישת התושבים, ומבצע החלטות פוליטיות כך שהאוהל ישאר וימשיך לשמור על הבנייה הערבית.

- כאשר הרס הצבא - בפעם השנייה בתוך שבוע - חמישה בתים בישוב, והשתמש באלימות קשה כלפי התושבים המוחים - הגיעו תושבים לאוהל.

- התושבים הבהירו לחיילי המילואים שאין להם שום דבר אישי נגדם, ואף דאגו לשמור היטב על הרכוש האישי של החיילים כדי שלא יפגע.

- הפוליטיקאים החליטו לנצל את האירוע, כספין תקשורתי, בכדי להסיט את תשומת הלב התקשורתית ממחדלי המשא-ומתן עם הערבים ומלחצי אובמה-קרי.

- דובר צה"ל חוזר שוב ושוב על השקר שהאוהל הוצב בכדי לשמור על ביטחון התושבים.

יישוב יצהר וסביבתו
חיילי צה"ל באירועי יצהר

האמת אולי תצא לאור מתישהו, אולי לא, אך החשוב הוא - איך ייזכר האדם בהיסטוריה
▪ ▪ ▪

סיפור היישוב יצהר הוא לא מקרה בודד, "כוחות הביטחון" של אדון יעלון והשב"כ כבר שנים רודפים את היהודים, הורסים בתים, בתי הכנסת, מבצעים מעצרים מנהליים אחרי כל פרובוקציה ערבית או של המחלקה היהודית בשב"כ. מחול השדים הזה נמשך גם בימים אלה לביזיונה של מדינת ישראל והעם היהודי.

נשאלת השאלה: איך איש בעל עבר מפואר של הגנה על מדינת היהודים ואזרחיה הפך לעבד של ממשל איסלאמיסטי בוושינגטון ובמקום להיות שר בממשלת ישראל רואה את עצמו בתור הנציב העליון של "ידידנו" אובמה? לדעתי זו לא יוזמתו האישית. כנראה "שליחי כוחות זרים" הצליחו לעבוד עליו. הוא לא הראשון. יש לא מעט סיפורים איך הכניסו את מנחם בגין למלכודת קמפ דוויד לפני יותר משלושים שנה. אז היו לא מעט שותפים ישראלים למזימה, כולל אהרן ברק, משה דיין ואחרים (ממליץ להתעניין בסיפור - הוא מרתק מאוד). גם כאן האמת אולי תצא לאור מתישהו, אולי לא, אך החשוב הוא - איך ייזכר האדם בהיסטוריה. כמו שהיו אומרים אבותינו: "אדם יכול למצוא את עולמו ברגע אחד או לאבד אותו - וזה יישאר לדורות".

לסיכום:
יעלון. עוד רעיונות [צילום: פלאש 90]

עם בסיס תומכים סביר בוגי יעלון יוכל לצאת עם רעיון "מבריק" עוד יותר: "העברת מכבים-רעות ל"רשות ה..." תמורת חצי שנה של שקט..."
▪ ▪ ▪

נשאלת השאלה: למה יעלון היה זקוק לאלוף פיקוד המרכז רוני נומה כדי להוציא החוצה את תוכנית רכישת השקט באמצעות מתן נשק וקרקעות (לדעתי היא כבר מעבר לגבולות הטמטום). הוא היה יכול להודיע בשמו על "ההברקה". התשובה היא פשוטה: אדון יעלון הוא איש פוליטי, חבר מרכז הליכוד, זקוק לקולות בכל מיני הצבעות. נדמה לי שבשמו גופים שמאלניים הכריזו על מבצע כיבוש הליכוד מבפנים. לא יודע כמה הצטרפו כבר, אך הרעיון יכול לעבוד. עם בסיס תומכים סביר בוגי יעלון יוכל לצאת עם רעיון "מבריק" עוד יותר: "העברת מכבים-רעות ל"רשות ה..." תמורת חצי שנה של שקט..."

לסיום - ידיעה מאתר רוטר/סקופים שמאשרת את ההרגשה הכללית ש"מערכת הביטחון" עושה הכל כדי לא להילחם בטרור [ערכתי לאחרונה בתאריך 23.10.15 בשעה 15:29 בברכה, זבנג וגמרנו]:

כותב הפרשן הצבאי הבכיר אלכס פישמן במוסף השבת של ידיעות (עמ'24): מערכת הביטחון נלחמה בשיניים כדי שהמלצת שרי הימין להטיל סגר על השטחים לא תתקבל. הממשלה קיבלה את עמדתה. הכדור מצוי כעת במגרש של ראש הממשלה. ברגע שנתניהו יישבר וייכנע ללחצים של הימין הקיצוני - צה"ל כבר לא יוכל לחסום את השיטפון ואת העימות המזוין הכולל.

לא במקרה בחר שר הביטחון, בנאום שנשא השבוע בכנס מורשת של תיאום הפעולות בשטחים, לדבר בגנותם של המדיחים והמסיתים, אנשי "תג מחיר" ודומיהם. מערכת הביטחון מודעת לאיום האצור באלימות היהודית. הנשק האפקטיבי ביותר שיש בידיו של שר הביטחון נגד הקיצוניים היהודים בשטחים היא דעת הקהל הישראלית, שתסרב לקבל את ההתנהלות של שרי הימין הקיצוני ומנהיגי המתנחלים בשטח..."

[קישור]

אתם זוכרים את מצגת האימים שאותה "מערכת הביטחון" הציגה לממשלה בשנה שעברה בסוף מבצע צוק איתן? הנה - יש המשך, והכל ממטבחו של "שר הביטחון" משה (בּוֹגִי) יַעֲלוֹן.

תאריך:  16/12/2015   |   עודכן:  16/12/2015
יעקב אסתרליס
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מי נפל על הראש?
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באום
16/12/15 18:46
 
אסתרליס יעקב
17/12/15 18:03
 
באום
17/12/15 19:46
 
ישראל עם רם
19/12/15 23:07
2
הערכתי את יעלון
16/12/15 20:57
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ג'ון קארי הוא עוף מוזר, קתולי (עם סבא וסבתא יהודים!), עבר פוליטי עשיר, מסוציאליסט ואנרכיסט עד לנישואים שהניבו לו ממון רב, והפכו אותו למיליונר בזכות אישתו.
16/12/2015  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
מצוקתם ההומניטרית של תושבי רצועת עזה כתוצאה מסגירתו של מעבר הגבול ברפיח, ברוב ימות השנה, הביאה כמה פלגים פלשתינים ברצועה, ובראשם ארגון החזית העממית (חז"ע), לצעד נדיר וניסיון לגבש יוזמה חדשה להפעלת המעבר שתפתור את המחלוקות הפנים פלשתיניות על אופן הפעלתו ותשכנע את מצרים להסכים לה.
16/12/2015  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
עם חידוש גל הטרור, הונהגו סידורי ביטחון, חלקם מהירים, חלקם זמינים, חלקם ארוכי טווח. חיילים הוזעקו למקומות בהם אינם מורגלים בחיי היום יום, אזרחים שינו ממנהגם, מאבטחים החלו לרדוף אחרי מחבלים וכל הארץ נדרכה.
16/12/2015  |  שמעון זיו  |   מאמרים
לפעמים, כאשר הצבאות של שני עמים לא שווי-כוח בצד המספרי, ניצבים זה מול זה לקראת קרב מכריע ואולי אף "היסטורי", האם קיימת דרך לדעת מי ינצח במערכה, או שרק ההימור הוא הפוסק האחרון. לכאורה המספרים היבשים על יחסי הכוחות מתארים את התוצאה הצפויה אבל רק לכאורה. האמת היא שבצד השוויון בכמות הלוחמים והחומר - כמו מערכות נשק, טנקים, מטוסים וטילים - קיימת גם עוצמתה של הרוח האנושית הנושאת בכנפיה ערכים כמו אהבת המולדת, האמונה בכוחו של העם, הרעות, ופעמים רבות אנו זוכים להוכחה ניצחת ביכולתה של הרוח לגבור על החומר.
16/12/2015  |  עמי דור-און  |   מאמרים
"מועדון ההפחדה הדמוגרפית" פועל מסוף המאה ה-19 להרתעת העם היהודי מיישוב ארץ ישראל, ובנסיון לשכנע את מדינת ישראל כאילו יש לוותר על גאוגרפיה (רכסי יו"ש השולטים על ירושלים ושפלת החוף) כדי להבטיח את הדמוגרפיה. המועדון עושה "שימוש יצירתי" בסטטיסטיקות רשמיות המתקבלות על-ידי הציבור ומעצבי מדיניות ודעת קהל - ללא בדיקה נאותה - כאילו היו נתונים אוביקטיביים וברי סמכא.
16/12/2015  |  יורם אטינגר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il