|   15:07:40
דלג
  אברהם פריד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
הגברת שרה נתניהו [צילום: דוד אזגורי/פלאש 90] השופטת דיתה פרוז'ינין
[צילום: בוצ'צ'ו]

לשרה אין סיכוי

הטור של פריצי

שרה נתניהו זכאית לקבל שופט חדש, שאין לו קביעות קדומות לגביה. גם אנחנו
14/04/2016  |   אברהם פריד   |   מאמרים   |   תגובות
לא פסולה
השופטת פרוז'ינין דחתה את דרישת שרה ולא פסלה את עצמה, כי שופטי מדינת ישראל גודלו והתחנכו על המנטרה האומרת שהם תמיד שופטי צדק ואנשים חכמים שלא מושפעים מכלום, שהם תמיד פתוחים לכל אמת ותמיד מוכנים לשמוע כל דבר, שהם נבונים ורגישים וקשובים והם יודעים לכן מהו הצדק והיכן הוא מונח.

שרה נתניהו שוב נגד פרוז'ינין
איתמר לוין
מערערת לבית הדין הארצי לעבודה על החלטת שופטת בית הדין בירושלים שלא לפסול את עצמה מלדון בתביעתו של גיא אליהו בעקבות פסיקתה בתביעתו של מני נפתלי
לרשימה המלאה

   איתמר לוין
הפרקליטות: לאפשר לשרה נתניהו לערער

   איתמר לוין
ביה"ד דחה בקשת הפסילה של נתניהו

   איתמר לוין
הפרקליטות נגד שרה נתניהו

פסק הדין בתביעת מני נפתלי נגד מדינת ישראל וראש הממשלה היה חד ברור. השופטת דיתה פרוז'ינין מבית הדין לעבודה קבעה שהיא מאמינה לחלוטין לעדויות התביעה, לא מאמינה בכלל לעדויות המשיבים, והיא קבעה בפסק דינה שמני נפתלי, כמו גם שאר עובדי בית ראש הממשלה, היו נתונים כולם להעסקה פוגענית ומתעללת בבית ראש הממשלה שנוהל ונשלט על-ידי הגברת שרה נתניהו.

כעת אמור להתנהל בפני אותה שופטת משפט נוסף, די דומה במהותו ואופיו. התובע הוא גיא אליהו, שגם הוא עבד במעון ראש הממשלה ותביעתו טוענת דברים דומים למה שטען מני נפתלי. למען הבנת התמונה כולה, חשוב לדעת שגיא אליהו עצמו העיד לטובת מני נפתלי במשפטו שלו, והשופטת פרוז'ינין קיבלה את כל עדותו, ציינה שהיא מאמינה לו, ודחתה את עדותה של שרה נתניהו.

לא צריך להיות משפטן גדול. מספיק לקרוא את פסק הדין ממשפט מני נפתלי נגד מדינת ישראל כדי להבין שהשופטת קבעה וכתבה, פעם אחר פעם, שהיא אינה מאמינה לעדות ולתשובות ולגרסת הגברת נתניהו וכן מקבלת את עדויות התובע ועדיו, ובכללם גיא אליהו.

עכשיו כשמתפתחים ההליכים בתביעתו של גיא אליהו נגד מדינת ישראל וראש הממשלה, הגישה שרה נתניהו לשופטת בקשה לפסול את עצמה מלדון בתיק החדש. שרה טוענת כי שופטת שקבעה כבר שבבית ראש הממשלה הייתה התנהלות פוגענית נגד העובדים, אינה יכולה לדון בתביעה חדשה באותו נושא, כי דעתה של השופטת כבר "ננעלה". למעשה, כך טוענת שרה, השופטת כבולה ומחויבת לדברים שהיא עצמה כתבה בנושא ולכן אין לנתבעים בתיק החדש סיכוי למשפט הוגן אצלה, כי המסקנות שלה נכתבו ופורסמו כבר בתיק הקודם. בשפת בני אדם ניתן לומר, ששרה טוענת שגם אם היא תביא במשפט את העדויות הכי טובות בעולם שלא הייתה כל התנהגות פוגענית במעון, השופטת לא תוכל לקבל זאת כי אז היא תסתור בעצמה את מה שהיא עצמה כבר פסקה.

יש צדק בטענת שרה נתניהו. אם שופט שמע את עדותך ודחה את גרסתך בפרשה מסוימת, איזה סיכוי יש שבפעם השנייה שהוא ישמע את עדותך באותו עניין הוא יכתוב שהפעם הוא כן מאמין לך ולגרסתך? וכי שופטת שקבעה ותיארה במשפט מני נפתלי כיצד התנהל מעון ראש הממשלה ומה אירע בו כל יום תוכל להסכים עכשיו עם עדות אחרת ולכתוב פסק דין חדש בו מתוארת מציאות אחרת ושונה?

השופטת פרוז'ינין דחתה את דרישת שרה ולא פסלה את עצמה, כי שופטי מדינת ישראל גודלו והתחנכו על המנטרה האומרת שהם תמיד שופטי צדק ואנשים חכמים שלא מושפעים מכלום, שהם תמיד פתוחים לכל אמת ותמיד מוכנים לשמוע כל דבר, שהם נבונים ורגישים וקשובים והם יודעים לכן מהו הצדק והיכן הוא מונח. לדעת המערכת, גם שופטת שכבר קבעה ממצאים עובדתיים בפרשה כלשהי יכולה ותוכל לקבוע ולכתוב ממצאים אחרים והפוכים. טוב, לכל אחד מותר לעשן מה שהוא אוהב וההזיה העצמית הזו היא לא ייחודית רק למדינת ישראל. יש עוד מדינות ששופטיהן חושבים ככה, ולכן בארה"ב מוציאים עכשיו מבתי הקברות את שלדיהם של עשרות ומאות אסירים שבדיקות הדנ"א המודרניות הוכיחו שהם מעולם לא היו מעורבים במה שהורשעו בו וששלח אותם לכיסא החשמלי או לגרדום התלייה. אבל מה לנו ולעוולות המשפט האמריקני? לנו הרי יש שיטת משפט ושופטים מהטובים בעולם, לא?

וכך השופטת פרוז'ינין לא פסלה את עצמה, כי היא בטוחה שהיא תהיה פתוחה וקשובה ונכונה לנהל משפט ללא שום דעות קדומות וללא "נעילה" על מה שכבר פסקה בו. אשרי המאמין לה, כולל אם היא עצמה מאמינה לעצמה. רק שבינתיים שרה הגישה ערעור על הסירוב, למרות שסיכוייה בערעור נמוכים כי ערכאת הערעור אצלנו לא אוהבת לפסול שופטים. מי שנותן יד בשעות הבוקר לפסילת שופט בבית משפט השלום עוד יגלה בשעות הצהריים שפתאום פוסלים גם אותו במחוזי או בעליון. אז למה להתחיל?

דינה של שרה נחרץ. למעט אם ערכאת הערעור תבין כי הדעת לא סובלת מצב כזה, כי הסיטואציה כולה נראית רע וכי בהחלט ייתכן שבמצב כזה שרה נתניהו תודיע שבפני השופטת הזו היא לא מוכנה להעיד, כי ממילא אין לה אצלה שום סיכוי למשפט הוגן שבו עמדתה ועדותה יישמעו ללא דעה מגובשת ונעולה מראש.

אינני טוען שמה שנקבע ונפסק במשפט מני נפתלי אינו נכון עובדתית. אני רק טוען שהשופטת ששפטה ופסקה בו אינה יכולה לדון היום בשנית בתביעה דומה, כאשר עדת ההגנה הראשית היא אותה עדה שהשופטת כבר החליטה לא להאמין לה בנושא הזה במשפט קודם. מעשית תוכל שרה לטעון שהשופטת יכולה לקחת את פסק דינה הקודם, להחליף רק את שם התובע, ולחתום על פסק הדין, ואיש לא יוכל לטעון שאין היגיון בדבר: לא במעשי השופטת, שממילא לא תוכל לפסוק עובדתית אחרת באותו עניין, ולא בטענת שרה נתניהו שאין סיכוי שהשופטת תשמע אותה מחדש בפתיחות ו"בנפש חפצה".

יש עדיין סיכוי שלערכאת הערעור יהיה קצת שכל וחוכמה כדי לקבל את ערעור שרה, ולו רק בגלל הצורך לשמור על אמון הצדדים ואמון הציבור במשפט. כי חובת המשפט היא לתת לשרה נתניהו את הסיכוי לעמוד מול שופט חדש שעדיין לא דן בנושא ולא חרץ וכתב ופרסם את דעתו עליה, וגם לתת לציבור את היכולת להאמין במערכת המשפט. והדבר נדרש כאן במיוחד, כי נוצר מצב מעניין: אנו לא כל כך אוהבים את שרה, וכנראה נשמח מאוד לראות איך עוד שופט כותב שהיא התנהגה באופן שפל ומשפיל כלפי בני אדם העובדים במעון הממשלתי של בעלה. אבל אם זו תהיה אותה שופטת, זה כבר לא יהיה מעניין מה שהיא תכתוב, כי אותה כבר קראנו כולנו בפסק הדין הקודם, ואז יש סיכוי שנתחיל להקשיב לשרה, ולכל מי שמעלים מזה שנים את מצבור הטענות הקשות נגד מערכת המשפט על חוסר יכולתה להיות ישרה, הגונה ומשוחררת מנורמות פסולות. וכשמקשיבים, לפעמים גם משתכנעים. והציבור מתחיל לאחרונה להקשיב לקולות הללו.

אז לשוחרי המשפט ההגון בישראל, בואו נתפלל שלערכאת הערעור תהיה קצת יותר תבונה מאשר לשופטת פרוז'ינין. תבונה משפטית ותבונה ציבורית למנות שופט אחד. תנו לשרה את הצ'אנס והזכות להגיע לשופט חדש ולקבל הליך משפטי נקי והוגן. מה אכפת לכם? הרי בסופו של יום, אחרי שגם בית משפט חדש יקבע לגביה את אותם הממצאים על התנהגות מחפירה ומשפילה, כולנו נהנה לגרור את גופתה הציבורית הנקובה והמושפלת על פני הרחובות. אבל אם לא יינתן לה הצ'אנס למשפט הוגן והגון, לא מן הנמנע הוא שבתוך כמה שנים נראה אותה יושבת על מכסה המנוע של הג'יפ המוביל שיגרור ברחובות את גווייתה המושפלת של מערכת המשפט הישראלית, לקול מצהלות ההמונים והציבור. כי את הנהמות הראשונות של הציבור אנו שומעים כבר, פעם אחר פעם, כאשר אנו נתקלים בכל אותן פסיקות מוזרות ותופעות משפטיות הזויות שהקרביים והמעיים והתודעה שלנו אומרים לנו שמשהו כאן מאוד לא תקין.

והסליחה עם רומן זדורוב (תאיר זאדה) ועמוס ברנס (רחל הלר) וסאלימאן אל עביד (חנית קיקוס) ומורשעי כנופיית מע"צ (שכונת התקווה) וכל אותה שורה ארוכה אלמונית ובלתי נגמרת של אלה שלא ידענו לסייע להם ברגעי האמת של העוולה המשפטית שנעשתה להם, כי הענקנו למערכת המשפט שלנו המון קרדיט ואמון. לכן זה יהיה קצת מצחיק אם אחרי כל אותן שנים ארוכות שהמערכת שחקה את אמוננו בה בגלל מאבקה הנואל להגן על החלטות מוזרות והרשעות מפוקפקות, היא תפסיד עכשיו את קרב חייה, וקרב חיינו, בגלל התעקשותה על איזו פרוצדורה מטופשת לקראת משפט שולי העוסק ברמה של סיפורי רכילות ממעונה של אשת ראש הממשלה.

למען כבוד המערכת המשפטית, אם לא גם למען אמון הציבור ובשם זכותה של שרה נתניהו להליך משפטי נקי והוגן, פיסלו את פרוז'ינין ומנו שופט אחר. כי ייתכן שביום פקודה דווקא המעשה הזה יעמוד לזכותכם יותר מאלפי שעות עבודה ושיפוט הוגנים המתרחשים בבתי המשפט בכל רחבי הארץ. מערכת המשפט יכולה לטעות, זה קרה וקורה ויקרה, וכולנו מבינים זאת, אבל היא לא רשאית להיות אטומה ומטופשת. שרה צודקת בטענתה, ולמרות שהיא אשתו של ביבי נתניהו, למרות זאת, גם לה מגיע משפט הוגן. וגם לנו.

תאריך:  14/04/2016   |   עודכן:  14/04/2016
אברהם פריד (פריצי)
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יוסי מ
14/04/16 22:02
 
דוד ל
17/04/16 11:37
2
אהוד פרלסמן
15/04/16 10:38
 
אליהו כן העיד
15/04/16 14:04
 
אהוד פרלסמן
17/04/16 00:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אף יהודי חלש ביהדותו מזדעזע בעומק נפשו כאשר הוא עומד מול מאכל של חזיר. עד כדי כך שרבותינו הקדושים בגמרא אף נמנעו מלבטא את המילה חזיר ובמקום זה כתבו: "דבר אחר". ומובן לגמרי מה שכתוב: "אוכלי דבר אחר פסולים לעדות" [סנהדרין כ"ו, ב']. ורש"י פירש: "מקבלי צדקה מן הנכרי דהוי חילול השם". וכן בתוספות. נכון הדבר לגבי היחיד, קל וחומר לגבי האומה. אומה בריאה היא אומה עצמאית, בלי תלות בגויים. והרי הקייטנות האלה ממומנות חלקית על-ידי הקרן לידידות נוצרית-יהודית הניזונה מתרומות של גויים נוצרים.
14/04/2016  |  הרב שלמה אבינר  |   מאמרים
חיי הזוגיות מחולקים לתקופות - בין לימודים לעבודה, מזוג צעיר הופכים להורים ופתאום גם לסבא וסבתא, התקדמות אישית ונתינה אין סופית. אך ישנה מערכת תקופות שאותה מגדיר הקדוש ברוך הוא בפרשתנו "מצורע". זוהי מערכת שלא נתונה לבחירה, היא תלויה בתפקוד הפיזיולוגי של האישה והשלכותיה מרחיקות לכת.
14/04/2016  |  הראלה ישי  |   מאמרים
הפולמוס הציבורי הסוער סביב "התחקיר העיתונאי" בעניין ההפרדה הננקטת בבתי חולים בין יולדות יהודיות לבין יולדות ערביות, מסרב לרדת מהכותרות והדיו אף הרחיקו אל מעבר לים.
14/04/2016  |  רפאל בוכניק   |   מאמרים
"הגופים הגדולים לא בוחלים באמצעים, מפעילים לחץ ולא ממש מעניין אותם תוצאות אמת. ככה זה עובד, ברור לי שיונה יהב פוליטיקאי מעולה. הטריק שעשה עם ההצגה בה נחסם הכביש לבתי הזקוק, כשהתפרסמו הנתונים בפעם הקודמת. צריך להוריד את הכובע בפני מי שאחראי להצגה הזו" (פרופ' מיכה בר-חנא, חוקר בפקולטה לבריאות הציבור של אוניברסיטת חיפה).
14/04/2016  |  דביר מור   |   מאמרים
לאחרונה שודר בתוכנית "עובדה" פרק שבו בעל הון מספר (לפי גרסתו) על יחסיו בינו לבין חבר כנסת. הרבה מקרובי משפחתי שדיברו איתי על התוכנית, היו בעלי דעות חלוקות. חלק טענו כי זה לא היה עניינה של הכתבת, חלק טענו כי עשו לחבר הכנסת "רצח אופי" לא מוצדק וחלק טענו שהפרק זעזע אותם.
14/04/2016  |  דניאל גלילי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
הם יוצאים אט אט מהמאורות האפלות באקדמיה בהן הושמו ומשתפים בתחושות המחנק האקדמי, הפחד מלהתבטא נגד הזרם, החרדה מאימת הפיטורים
ראובן דינור
ראובן דינור
כאשר צבא מוקם להגן על אזרחי המדינה בהגדרתו וזו מטרתו העיקרית, אינו יכול שהגנה זו תיסדק והאזרחים עליהם הוא מגן יחטפו    ההגנה היא באחריותו ושומה עליו כגוף מבצע למנוע חטיפת אזרחים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il