|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

מי מממן את הרפואה הציבורית?

ניהול גרוע ביותר של בתי החולים בישראל, מחלה נפוצה במשק הישראלי, הוא עיקר הבעיה של מערכת הבריאות. ניהול רע גורם לבזבוז של מיליארדים, להקצאה לא נכונה של משאבים כולל משאבי אנוש, ולבלגן האיום השורר בבתי החולים. אך הכתבת רוני לינדר-גנץ כל כך עסוקה בהפצת האידיאולוגיה הקולקטיביסטית שלה המצדדת ברפואה ה"ציבורית" על-אף כל חוליה המובהקים, עד שכנראה אין לה עניין ולא זמן לטפל בבעיית הבעיות של מערכת הבריאות
21/04/2016  |   דניאל דורון   |   מאמרים   |   תגובות
ניהול רע של מערכת בירוקרטית [צילום: יח"צ]

שוויון בסבל
כבר מזמן התוודה מי שהיה מנכ"ל קופת חולים כללית כי במערכת הבריאות הישראלית, השוויונית לכאורה, יש בממוצע לכל עובד לפחות כעשרה קרובים וידידים שאינם חייבים לחכות בתור כאחרים. ויש כמובן אח"מים, סלבריטאים ו"מחוברים" מכל סוג שגם הם פטורים מלחכות בתור. בין כל השאר יש אומנם שוויון, אך הוא שוויון בסבל הנגרם להם כשהם נאלצים לחכות לפעמים חודשים כדי לקבל טיפול דחוף.

במאמר מה-18.4 על העסקה של הממשלה עם בית החולים אסותא באשדוד כתבה רוני לינדר-גנץ בעיתון דה-מרקר כי מהעסקה שבה תשלם הממשלה לאסותא 370 מיליון תמורת ויתור על שרותי שר"פ - הכל יצאו נשכרים כיוון ש"הציבור יקבל רפואה איכותית ושוויונית בלי להדרש לפתוח את הארנק".

כמו השקר על "חינוך החינם" שלנו, שלכאורה מעודד שוויוניות ואיכותיות, וכל זאת בחינם - זאת בעת שבמציאות חינוך "החינם" הזה עולה לנו כפל כפליים, פעם במיסים גבוהים המממנים מערכת ביורוקרטית גדולה, בלתי יעילה ובזבזנית המנפיקה חינוך גרוע, ופעם נוספת בהוצאה גבוהה על מורים פרטיים האמורים לתקן את הנזק שהמערכת הממשלתית גורמת לתלמידיה. גם הטענה של לינדר-גנץ לפי המערכת בריאות ציבורית לא תחייב את הציבור לפתוח את ארנקו ולממן אותה, היא טענה שאין לה בסיס במציאות, כמו גם הטענה הנוספת שלה כי המערכת הציבורית מספקת רפואה "איכותית ושוויונית", שעה שהיא גרועה ומפלה רבים לרעה.

כבר מזמן התוודה מי שהיה מנכ"ל קופת חולים כללית כי במערכת הבריאות הישראלית, השוויונית לכאורה, יש בממוצע לכל עובד לפחות כעשרה קרובים וידידים שאינם חייבים לחכות בתור כאחרים. ויש כמובן אח"מים, סלבריטאים ו"מחוברים" מכל סוג שגם הם פטורים מלחכות בתור. בין כל השאר יש אומנם שוויון, אך הוא שוויון בסבל הנגרם להם כשהם נאלצים לחכות לפעמים חודשים כדי לקבל טיפול דחוף, כתוצאה מהעומס הנגרם על המערכת על-ידי בעלי פרוטקציה רבים, כל ה"מחוברים" שאינם מחכים בתור במערכת השוויונית.

אשר לאיכותיות של הרפואה הצבורית, כל מי שנענש בהמתנה של שעות בחדרי מיון הנראים כמדורים בגיהנום, וביחוד חולים הזקוקים לטיפול דחוף (כמו אלה שעברו אירוע מוחי) אך מוכרחים לחכות שעות באין מושיע; כל האלפים המתים כל שנה מקבלת תרופות שגויות עקב הבלגן הניהולי והשימוש המעוות בכוח אדם שהוא גורם; כל החולים הסובלים מתת תנאי אישפוז לא רק במסדרונות אלא גם בתוך המחלקות, יעידו מה רמת האיכות של הרפואה הציבורית שהעיתונאית לינדר-גנץ מהללת רק בשל המחויבות האידיאולוגית שלה לתפישה הקולקטיביסטית הדוגלת ב"רפואה צבורית" על-אף כל כשליה המרובים.

ניהול רע

אפשר היה לצפות שככתבת לענייני בריאות, תקדיש לינדר-גנץ גם תשומת לב לסבל הנורא ולמוות הנגרמים לאלפי חולים הנזקקים למערכת הבריאות ה"ציבורית" והנפגעים עקב הניהול הכושל והרשלנות הפושעת של רבים ממנהליה. אותם מנהלים שרובם שייכים לחונטת ה"מחוברים" השולטת במערכות הציבוריות, קבוצת ה"מנהלים" שרובם הם פקידי ממשלה או בנק ישראל לשעבר הקופצים מכסא ניהולי אחד למשנהו בכל ענפי המשק. החבורה הידועה הזו הגובה מיליונים כתשלום תמורת הידע שלה כיצד לתחמן את המערכת ולקבל הטבות מס במיליארדים ובזכויות מונופול, מנהלת ניהול גרוע ביותר את רוב הסקטורים בכלכלה הישראלית, כולל את הסקטור המכונה "רפואה צבורית".

מנהלים אלה, הגובים שכר מופקע של מיליונים, אינם מסוגלים לנהל דבר, בוודאי לא בית חולים. עקב חוסר כושר הניהול שלהם בתי החולים מבזבזים מאות מיליונים בהקצאה בלתי יעילה של משאבים וכוח אדם, המדרדרת את בתי החולים, כמו שקרה בהדסה ובכל בתי החולים הממשלתיים, אל סף פשיטת רגל. הציבור נאלץ להציל את המוסדות האלה מהניהול הכושל שלהם בהוצאה של מיליארדים מארנקו (כן, מכיסיו, הגב' לינדר-גנץ).

למנהלים האלה אין מושג בניהול. הם מאעכרים פוליטיים וכלכליים היודעים להבטיח את עמדתם וכוחם על-ידי שהם מסדרים ג'ובים למקורבים של פוליטיקאים חשובים וכן משרות ניהול לחברי ועד חזקים חסרי כל מיומנות ניהולית. הם ניזונים מהתרבות הרעילה של שימוש בפרוטקציה ובאפליה הגורמים לאי יעילות ובזבוז רב בניהול בתי החולים על חשבון רווחת החולים בריאותם ואפילו חייהם ושימוש מופקר בכספי משלם המיסים הישראלי.

ניהול גרוע ביותר של בתי החולים בישראל (מחלה נפוצה במשק הישראלי) הוא עיקר הבעיה של מערכת הבריאות. ניהול רע גורם לבזבוז של מיליארדים, להקצאה לא נכונה של משאבים כולל משאבי אנוש, ולבלגן האיום השורר בבתי החולים. אך הגב' לינדר-גנץ כל כך עסוקה בהפצת האידיאולוגיה הקולקטיביסטית שלה המצדדת ברפואה ה"ציבורית" על-אף כל חוליה המובהקים, עד שכנראה אין לה עניין ולא זמן לטפל בבעיית הבעיות של מערכת הבריאות, בניהול הגרוע הגורם אי-יעילות הרסנית, והאחראי לסבל רב הנגרם לחולים. כי לא החולים וגורלם מעניינים אותה כנראה אלא האידיאולוגיה הקולקטיביסטית הדוגלת ברפואה "צבורית" שהיא מייחסת לה מעלות שאין לה ומתעלמת ממגרעותיה המובהקות.

שבעה מדורי גיהנום

מן המפורסמות הוא שהקופות מעבירות חולים דרך מדורי גיהנום ביורוקרטיים עד שהן מאשרות טיפולים יקרים כמו דימות במכשיר MRI, גם כשרופא מומחה ובכיר שרופא הקופה הפנה אליו את החולה ממליץ על כך כטיפול הכרחי להבטחת בריאותו ושלומו של החולה. לקופה פוסקים אנונימיים, אינקוויזיציה פרטית שאינה חייבת דין וחשבון לאיש, הפוסלת אוטומטית טיפולים ותרופות יקרים חרף המלצה מגדולי המומחים. החסכון הוא בוודאי גדול כי הוא מממן את חוסר היעילות של ההנהלה האדמינסטרטיבית המנופחת השולטת במשאבי הקופה לצרכיה היא, תוך גרימת נזק רב, אולי אפילו מוות, לחולים שהיא מונעת מהם טיפול חיוני.

ומה עם מערכת ניתוב השיחות שקופות החולים, וביחוד קופת חולים מכבי, משתמשים בה כדי לחסוך לכאורה בהוצאות. אין ספק שמערכת ניתוב שיחות המצמצמת תעסוקת טלפניות יכולה להביא לחסכון משמעותי, אך מי הוא הנהנה מהחסכון הזה ומי משלם את מחירו?

את החיסכון אין כמובן לגנות עד שמגלים כי החסכון שהקופות עושות נעשה על גב איכות השרות ועל גב החולים, והנהנים ממנו הם עשרות מנהלים מיותרים וביורוקרטיה ענפה שהקופה מממנת מחסכון בהוצאות שחלקו מסכן את חיי החולים.

דוגמה נוספת היא השימוש שהקופות עושות במענה אלקטרוני אוטומטי לניתוב שיחות החולים. אין ספק שהחלפת טלפניות במענה אוטומטי מביאה לחסכון. אך דמיינו מה קורה כשאדם זקן וחולה נמצא במצוקה וזקוק לעזרה דחופה. הוא מצלצל לקופה ומקבל מענה אוטומטי, הדורש ממנו לבחור בין חמש אופציות, שאינן מנוסחות בבהירות מספקת. לרוב גם אם הוא מצליח בנס להבין את משמעות האופציות השונות ופונה לאחת מהן, הוא יקבל מענה שידרוש ממנו לבחור בין עוד חמש אופציות, גם הן מעורפלות. מהנסיון האישי שלי ושל חברי גם כשהפונה מוצא סוף-סוף אופציה הנראית מתאימה לצרכיו לרוב הוא אינו מקבל מענה או שהשיחה מתנתקת ועליו לחזור לנקודת ההתחלה. אם הוא במצוקה הוא עלול למות לפני שהוא יעבור את מרוץ המכשולים הנקרא מענה קולי. כי בריאות החולה ורווחתו אינם בראש מעייניהם של הביורוקרטים השולטים בקופות, אלא "חסכון" גדול ככל האפשר על חשבון החולה כדי לממן את הבזבוזים הקולוסאלים של המערכת הבלתי יעילה שהם "מנהלים", כולל העסקת עודף מנהלים שאינם עושים דבר חוץ מלסבך כל פרוצדורה במלוי הרבה טפסים מיותרים המצדיקים את העסקתם.

חבל מאוד שגם כתבים לענייני בריאות כגב' לינדר-גנץ, שאפשר היה לצפות שדווקא הם יעמדו על משמר הזכויות של החולים, גם הם מועלים בתפקידם ככלבי השמירה של האזרחים. במקום לדאוג לחולים המוחלשים הם עסוקים בקידום אג'נדות פוליטיות ואידיאולוגיות, שרק מחמירות את סבלם של החולים.

עבדות מחשבתית

ישראל שלפי האיכות הגבוהה מאוד של ההון האנושי שלה וכתוצאה מההשקעה של למעלה משלש מאות חמישים מיליארד דולר ממקורות חוץ הייתה אמורה להיות אחת הארצות העשירות בעולם, היא ארץ שיש בה אומנם עשירים כקורח, אך הרוב חיים על סף העוני או מתחת לו. מאות אלפי משפחות אינן מסוגלות לגמור את החודש גם כששני בני הזוג עובדים. הפוליטיקאים והמערכת הפוליטית המעוותת שהם הקימו מוצצים את לשד העובדים במיסי חמס, כחצי מהמשכורות הנמוכות שהם משתכרים בטענות שווא שהם מספקים להם בתמורה שרותים "צבוריים" טובים. הטייקונים, בעלי ההון השולטים במונופולים בעזרת הפוליטקאים שאת הפריימריז שלהם הם מממנים, מפקיעים את מחירי כל המוצרים והשרותים. הם לא מותירים בידי העובדים מספיק כדי מחיה בכבוד. צעירים אינם יכולים להקים משפחות בשכר עלוב של חמשת או ששת אלפים לחודש או לרכוש דירה העולה למעלה מ200 משכורות ונאלצים לעזוב את הארץ. כמיליון ישראלים כבר עזבו את הארץ עקב המצוקה כלכלית שגורמת המערכת הפוליטית המעוותת, "הסקטור הצבורי" שאנשים חסרי מחשבה ואחריות מנסים להשליט על עוד ועוד חלקים חיוניים מחיינו.

שטיפת המוח שמרבית הישראלים עובדים באוניברסיטאות הנשלטות במחלקות למדעי המדינה והרוח על-ידי ניאו מרכסיסטים ופוסט מודרניסטים, אנשים ניהיליסטים הרואים בפעילות כלכלית יצרנית רק סכנה של ניצול ויצירת חוסר שוויון משמידה את ההון האנושי של ישראל, המשאב הטבעי העיקרי שיש לנו. היא מעקרת את היצירתיות הנפלאה שהישראלים נתברכו בה (כמו שאנו רואים בבועה של ההיי-טק) בשם הרעיון הבלתי טבעי של שוויון, ומנסים לכלוא כל יזם במיטת סדום של בינוניות, מפני שהם מאמינים בטעון המטומטם של מארכס שרווח בא מניצול, וכל עסקה היא משחק סכום אפס שאם מישהו מרוויח ממנה זה על חשבון מישהו המפסיד.

אולי בחג הפסח נמצא דרך להשתחרר מהעבדות המחשבתית שהורישו לנו כמעט מאה שנים של שטיפת מוח סוציאליסטית, של תפישת עולם אנטי יצרנית הבנויה על קנאה וצרות עין שהרסה את הציונות הסוציאליסטית וכל מה שהיא בנתה בהשקעה ובמאמצים אדירים (הקבוצים, המושבים, משק העובדים ומה לא). תפישת עולם זו שרוב האליטות שלנו, בפוליטיקה, בכלכלה, בתקשורת ובאקדמיה עדיין שבויות בקסמה פוגעת קשות בחוסנה הכלכלי והחברתי של ישראל, חוסן שהיא זקוקה לו כדי לשרוד בסביבה מסוכנת ביותר, על-ידי השלטת הממשלה והביורוקרטיה ההרסנית שלה, "הסקטור הצבורי", על הכלכלה.

ההתמודדות עם תפישת העולם הדוגלת בסקטור "ציבורי גדול" שישליט לכאורה שוויון, צריכה אולי להיות הקושיה המרכזית שעליה יהיה עלינו לתת מענה בקרוב, כי בנפשנו היא.

תאריך:  21/04/2016   |   עודכן:  21/04/2016
דניאל דורון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מי מממן את הרפואה הציבורית?
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בואו נבחן את מערך הכוחות הפועלים בעניין גוף הביקורת על הפרקליטות. מחד אנו רואים את הנץ, ציפי לבני התומכת בגוף נחוש עתיר סמכויות, ומנגד היונה, שלי יחימוביץ' אשר ללא כחל וסרק רואה בגוף הזה סרק סרק סרק.
21/04/2016  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
אני מניח שהיום, ע"י הקבר הטרי של אריה אבנרי ז"ל, ינשאו נאומים והספדים ויאמרו על הנפטר דברים רבים. על היותו איש משפחה, חבר יקר ונאמן, אדם נבון וחכם, אנציקלופדיה מהלכת, לוחם כארי על ממצאיו ודעותיו תחקירן מעולה, עתונאי מצויין, אדם שלא הרכין ראש בפני שליטים וטייקונים, כזה שפעל ביושר וללא פחד ועוד ועוד... כל המחמאות כאמור הינן נכונות ולכן ההספדים שנאמרים הינם אמיתיים ונוגעים ללב כל.
21/04/2016  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
"לא היינו זקוקים לתזכורת של חסן נסראללה, על האיום הניצב בפתחנו בשל הסחבת הבלתי נסבלת בסילוקו של מיכל האמוניה ממפרץ חיפה. מומחים מזהירים כבר שנים מפני פגיעה במיכל, כתוצאה למשל מרעידת אדמה שהאזור מועד לה שתביא לדליפת הגז הרעיל והקטלני. המיכל עצמו קיים כבר עשרות שנים, השנים שחולפות אינן מוסיפות ליציבותו. אין לו היתר בנייה ואין לו רישיון עסק, בעולם מקובל לבדוק מיכל כזה אחת לעשור.
21/04/2016  |  דביר מור   |   מאמרים
המעלה המיוחדת בחג הפסח בשנה זו ב-ט"ו בניסן - שחל ביום השבת. שבת (יום השביעי לבריאת העולם) קשור ומורה על שלימות העולם ופסח שבו נגאלו ממצרים - קשור ומורה על דרגת האלוקות שלמעלה מהעולם, כי גם שלימות העולם היא עדיין בבחינת "מצרים" מלשון מיצר וגבול, והשלמות האמיתית היא בגאולה מהמצר. בשנה זו שחג הפסח חל בשבת מתחברים ב' המעלות (פסח ושבת). יוצא שלא זו בלבד שישראל נגאלים ויוצאים ממצרים, היינו, שמתעלים לדרגה שלמעלה מהעולם, אלא יתרה מזה, שמעלים את העולם עצמו לדרגה שלמעלה מגדרי העולם.
21/04/2016  |  אסתר שניאורסון גרי  |   מאמרים
בישראל קיימים חוקים רבים הבאים להסדיר את יחסיו של מעסיק עם עובדיו, וכופים עליו שורה ארוכה של חובות שאינו יכול לחרוג מהם. חוקי המגן קובעים בשורה ארוכה של עניינים רף זכויות מינימאלי, תוך קביעה שרוב הזכויות והתנאים שלהם זכאים עובדים על-פי הדין אינם ניתנים לוויתור. לדוגמה: עובד אינו יכול להסכים ששכרו יהיה נמוך משכר המינימום, אינו יכול לוותר על ההפרשות הפנסיוניות כדי ששכרו נטו יגדל, או לעבוד בשעות נוספות ללא גמול כחוק. מטרתם של חוקים אלו היא למנוע מצב בו אדם המחפש עבודה וזקוק נואשות לפרנסה, יסכים להעסקה נצלנית ופוגענית.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il