|   15:07:40
דלג
  אלכס לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
איפה כדאי ללמוד בינה מלאכותית?

שואה ארמנית - קול קורא <br>

אנו החתומים על עצומה זאת קוראים לחברי הכנסת להכיר סוף-סוף בשואה הארמנית והרצח של העם הארמני שבוצעה בשנת 1915 על-ידי הטורקים, על-ידי האימפריה העות'מאנית
10/06/2018  |   אלכס לוין   |   מאמרים   |   תגובות
[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

אנו קוראים לממשלת ישראל להכיר ברצח העם הארמני והשואה הארמנית על-ידי הטורקים בשנת 1915, רצח עם שבוצע על-ידי האימפריה העות'מאנית. דיי עם הפוליטיקה הזולה הזאת. אינטרסים פוליטיים קטנים, משחקים של הסתתרות מאחור סיסמאות. לכנסת ישראל הובאו במשך השנים עשרות הצעות להכרה בשואה הארמנית. הכרה ברצח העם הארמני שבוצע על-ידי הטורקים במלחמת העולם השנייה בשנת 1915. הכל נגנז בשם אינטרסים זולים. תתארו לכם שממשלת הוד מלכותה של בריטניה, או ממשלת צרפת, או ממשלת ארצות הברית ועוד לא היו מכירות בשואה של העם היהודי במלחמת העולם השנייה. איזו צעקה הייתה יוצאת. אנטישמים ומה לא? די עם ההסתתרות אחרי מילים ריקות מתוכן. הצביעות של כנסת ישראל וממשלת ישראל זועקת לשמיים. באיזו זכות אתם לא מכירים בשואה הארמנית? בגלל אינטרסים פוליטיים זולים, בושה וחרפה.

לנו כמדינה וכעם שעבר שואה דומה ומחרידה במלחמת העולם השנייה שבוצע על-ידי השלטון הנאצי בגרמניה אין כל זכות, לא חוקית ולא מוסרית, להתעלם מרצח העם הארמני. מיליון וחצי ארמנים נרצחים על-ידי השלטון של האימפריה העות'מאנית במלחמת העולם הראשונה בשנת 1915. זה לא הטבח הראשון של הארמנים שבוצע על-ידי האימפריה העות'מאנית. טבח גדול במיוחד היה בשנים 1894-1896 ובוצע על-ידי סולטאן עבדול חמיד שנקרא גם ה"רוצח הגדול", "הסולטאן האדום", "סולטאן הדמים" ו"עבדול הארור". באותן השנים יוצאים המוני טורקים ורוצחים כ-50,000 ארמנים. בשנת 1915 בחודש דצמבר יוצאת כתבה בניו-יורק טיימס - שם נכתב באופן ברור ביותר שמדיניות ההשמדה המכוונת של השלטון הטורקי ידועה ומקבלת גושפנקה מכול הגורמים השלטוניים בטורקיה, שבאותה תקופה משמידה מיליון וחצי ארמנים.

גירוש הארמנים מטורקיה מקבל גיבוי בחודש מאי 1915 על-ידי הוועדה המרכזית של מועצת האחדות והקדמה הטורקית אשר מקבלת החלטה לגרש את הארמנים מאזורים מסוימים בטורקיה ומעניקה לממשלה העות'מאנית ולצבא את האישור לגרש כל מי שהם חושבים שמהווים איום על הביטחון הלאומי של האימפריה. האווירה הנוצרת בטורקיה היא אווירה אשר נותנת לגיטימציה לרצח העם הארמני בטורקיה. האחריות על גירוש הארמנים ורציחתם בשנת 1915 מוטלת על המשטרה הטורקית שיוצרת לשם כך את יחידות הארגון המיוחד שנקרא בטורקית ch'ett'e. הארגונים השונים שהוקמו לצורך כך על-ידי משרד הפנים ומשרד המשפטים של האימפריה מגייסים אסירים פליליים ופושעים שונים אשר יושבים בבתי הסוהר. לשם כך מי שמתנדב משוחרר מבית הסוהר. לארמנים ניתנים מספר ימים לברוח מהאזורים השונים בטורקיה, כאשר הם יכולים לקחת איתם מספר פריטים קטן.

את התיאור הטורקי למעשי הרצח הללו מתאר מפקד הארמיה השלישית העות'מאנית, הייב פאשה - הוא קורא להם קצבים של בני אדם. אם הוא אומר זאת מי אנו שנחלוק עליו. הטורקים יוצרים צעדות מוות רבות של ארמנים - הצעדות הללו כל מטרתם הן מוות של כל הצועדים, אשר מתים מקור, מרעב, ומתשישות ונרצחים תוך כדי צעדות מוות. אונס הנשים הצועדות ושל כל ילדה ולא חשוב מה גילה. אונס ילדים כולל בנים, וירי על הצועדים. כך מתים כמעט כל הצועדים בצעדות המוות הללו. נטישת הצועדים במצעדי המוות הללו במדבריות שונות בטורקיה, כאשר כולם היו מודעים לכך ששם הם ימותו מרעב ומקור וממחסור במים. התוכנית המוצהרת - השמדת כל העם הארמני אשר בשטחי האימפריה, מקבלת חיזוק על-ידי טלעת פאשה וג'מאל פאשה שידעו ואישרו את התוכנית הנ"ל והם אשר נתנו יד לכך ובכך דנו מאות אלפי ארמנים למוות בטוח.

ארמנים רבית נדחסו לרכבות משא ורכבות להובלת בהמות ונשלחו אל מותם. מהנדסים גרמניים ובוני הרכבת ברלין-בגדד כתבו על כך להנהלת הפרויקט הגרמני דוויטשה בנק. הם כתבו כי הם מזועזעים ממה שהם רואים, הם כותבים שזאת אכזריות חייתית מה שהם רואים בכול יום. מייג'ור גנרל אוטו פון לוסוב, הנספח צבאי וראש נציגי הצבא הגרמני באימפריה העות'מאנית, כותב כי האימפריה הטורקית מבצעת רצח עם ארמני וכל כוונתה להשמיד את העם הארמני, לתפוס את השטחים של הארמנים ולבזוז את רכושם. כל רצונה של ממשלת טלעת היא חיסול כל הארמנים בטורקיה. ישנה החרמת רכוש ארמני באופן מלא ונרחב בכול רחבי האימפריה העות'מאנית. הטורקים ממציאים חוק חדש שנקרא רכוש נטוש. באמצעות החוק הזה מוחרם כל רכושם של הארמנים ומועבר לידי השלטונות הטורקיים אשר מחרימים את כל מה שנשאר לאחר רצח הארמנים או בריחתם. חוץ ממה שנשדד על-ידי המוני הטורקים בכול האזורים הללו.

אחמד רזא, חבר הפרלמנט הטורקי באותם השנים, מוחה על החרמת הרכוש של הארמנים שמגורשים באכזריות רבה על-ידי השלטון הטורקי. אך ללא הועיל. הוא קורא לכך לא חוקי ואף אכזרי. דבר לא עוזר החוק עובר בפרלמנט הטורקי בשנת 1915 בתאריך שלוש עשרה לספטמבר. אונס המוני מתבצע. אונס שיטתי של הנשים הארמניות על-ידי הטורקים ובעידודם של הקצינים והשלטונות הטורקיים. אנסים הם בכול רמות הפיקוד מהקצונה הבכירה ועד לחייל הפשוט. נאנסות נשים, ילדות וילדים ארמניים בצורה שיטתית. האונס נעשה לא רק על-ידי בודדים. מתבצע גם אונס קבוצתי הכולל כעשרה עד עשרים אנסים ולבסוף זורקים את הנאנסים עד אשר מתים ברחובות ובכול מקום שבו הן או הם נאנסים.

מחנות ריכוז שריפת הארמנים והמתה בגז

מחנות ריכוז שריפת ארמנים והמתה בגז מוקדמים. הטבעה של ארמנים בים או בנהרות או באגמים הטורקים, והקמת עשרות מחנות ריכוז של הארמנים בכול רחבי האימפריה הטורקית. מעשי הטבח בעם הארמני מקבלים צורות שונות, בהן שריפה, ריכוז של בני אדם הכוללים נשים וזקנים בכנסיות, בבתי ספר ובכול מקום שניתן לרכז בו אנשים ושריפת כל הנמצאים בפנים. איש ניל"י בלקינד איתן היה באותה תקופה במפקדה של ג'מאל פאשה, מתאר את השריפות הללו כך שכ-500 ארמנים מרוכזים בכפר מסוים וכולם מועלים באש. ישנם אסירים טורקיים שעדים לכך ומספרים כי הם היו מזועזעים וכי ריח הגופות השרופות נישא באוויר למרחקים גדולים. ישנו תאור של ההיסטוריון ואחן דאדריאן שכתב בכתביו כי כ-80,000 ארמנים בכ-90 כפרים שונים נשרפו למוות. הטורקים גם המיתו את הארמנים בגז, כמו-כן אספו מספר רב של ארמנים על סירות והטביעו אותן. ועוד שיטות שונות ומשונות שהומצאו על-ידי הטורקים. הטורקים המציאו שיטות של קיבוץ מספר רב של ארמנים על סירות והטבעתן של הסירות באגמים או בים. כמו-כן זריקת ארמנים לתוך נהרות ואו לימים גועשים בנהר או בים. התיאורים על מעשי ההטבעה של הארמנים מגיעים ממקורות רבים. להלן תאור של שני אישים בלבד כאשר מצויים תיאורים רבים וקשים. הקונסול האיטלקי Giacomo Gorrini כותב כי הוא ראה אלפי ילדים ונשים ארמניות מועלים לסירות וספינות ומשם נזרקים לים השחור. הוא מתאר כ-50,000 ארמנים הנרצחים בשיטות הללו. הופמן פיליפ היושב בקונסטנטינופול כותב במברק כי ספינות מלאות באנשים ילדים וקשישים המלאים בארמנים מוטבעים בנהרות הפרת ויובליו. הוא כותב כי המספרים הם גדולים מאוד.

הנשיא תאודור רוזוולט כתב כי זה "הפשע הגדול ביותר של המלחמה". מלחמת העולם הראשונה. היכן מדינת ישראל? האם הנשיא האמריקני רוזוולט רואה בכך דבר מה ושולי?

מדינות רבות הכירו בשואה ארמנית, כ-32 מדינות שונות. אבל לא מדינת ישראל. לא הפרלמנט - הכנסת של מדינת ישראל. הכל בגלל אינטרסים זרים. אנו כמדינה של ניצולי שואה לא יכולה לעבור על כך לסדר היום. להלן רשימת המדינות שהכירו בשואה הארמנית - מדינת ישראל אינה רשומה שם. גם לא כנסת ישראל.

אורוגוואי 1965 קפריסין 1975 ארמניה 1988 רוסיה 1995 קנדה 1996 לבנון 1997 צרפת 1998 בלגיה 1998 יוון 1999 איטליה 2000 הוותיקן 2000 שווייץ 2003 ארגנטינה 2003 סלובקיה 2004 הולנד 2004 ונצואלה 2005 ליטא 2005 פולין 2005 צ'ילה 2007 שוודיה 2010 בוליביה 2014 צ'כיה 2015 אוסטריה 2015 סוריה 2015 בולגריה 2015 לוקסמבורג 2015 ברזיל 2015 פרגוואי 2015 גרמניה 2016 דנמרק 2017.

האפיפיור והאיחוד האירופי בשנת 2015 הכירו בשואה הארמנית והיכן מדינת ישראל? רובי ריבלין נשיא מדינת ישראל בתאריך 28 בינואר 2015, מעל במת האומות המאוחדות לציון יום השואה הבין לאומי מזכיר את רצח העם הארמני ואומר את הדברים הבאים: בשנת 1915 בימים בהם התרחש רצח בני העם הארמני כתב אבשלום פיינברג, איש ניל"י את הדברים הבאים: "כבר נשחקו שינַי מחרון, מיהו הבא בתור? כי הנה התהלכתי על האדמה הקדושה והמקודשת, בדרך העולה ירושלימה, ואשאל עצמי אם חיים אנו לעת הזאת, בשנת 1915, או בימי טיטוס או נבוכדנצר? וגם שאלתי עצמי אם רשאי אני לבכות על שבר בת עמי בלבד ואם לא הזיל ירמיהו דמעות דם, גם על הארמנים"? כך כתב אבשלום פיינברג, לפני 100 שנים בדיוק. 100 שנים של גמגום והכחשה. בארץ ישראל של אז, אליה נולדתי, איש לא התכחש לרצח שארע. תושבי ירושלים, הורי, ראו אותם מגיעים באלפיהם, מזי רעב, אודים מוצלים מאש. בירושלים הם מצאו מקלט וצאצאיהם חיים בה עד היום.

בנימין נתניהו אומר את הדברים הבאים בשנת 1989 "יש דברים שהם מעבר לפוליטיקה, ויש דברים שהם מעבר לדיפלומטיה. שואות של עמים הם מקרה מובהק של קטגוריה כזאת".

די עם הפוליטיקה, הגיע הזמן לתקן שגיאה היסטורית זאת ולהכיר בשואה הארמנית על יד כנסת ישראל וממשלת ישראל.

תתארו לכם שהצרפתים היו מודיעים למדינת ישראל כי הם מפסיקים להכיר בשואה של העם היהודי ממלחמת העולם השנייה? מה הייתם אומרים אז? תתארו לכם שהצרפתים היו מודיעים למדינת ישראל כי הם מפסיקים להכיר בשואה של העם היהודי ממלחמת העולם השנייה מה הייתם אומרים אז?

היכנסו וחתמו על העצומה. זאת לא פוליטיקה זה עשיית צדק ומחיקת העוול שאנו גורמים לעם שלם בגלל פוליטיקה.

תאריך:  10/06/2018   |   עודכן:  10/06/2018
אלכס לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הראיון הנפיץ עם ראש המוסד לשעבר פרדו ראש השב"כ כהן (לשעבר) - הכחיש את מתן ההוראה וכינה את הרמיזה כדברי הבל האזנות שלא היו - אך תופסות תאוצה עוטף עזה - עפיפוני אש - ותגובות פרווה
10/06/2018  |  אברהם פכטר  |   מאמרים
מקום שאין בו לא דין ולא דיין אינו ראוי למגורי אדם. תקיפים לא יעמדו בו בפני תקיפים מהם, והתקיף מכל יסתלק לבית עולמו כשליט יחיד על עיר ריקה, בודד כאבן דרך אחרונה בדרך שאיש לא הולך בה עוד. על כן אכן, כל מקום שיש בו קיבוץ של אנשים, יש בו דין ויש בו דיין, אבל עדיין, אפילו נמנים הכל לקבל, הם אינם נינוחים אם הדינים והדיינים אינם נזהרים במידתיות, לא רק בהכרעה אם היה או לא היה עוון, אלא, אם היה, בהשתת עונש שאין בו פגיעה יתרה ואינה פוגעת בחירותו אלא במידה בה עווה. דין פרוטה כדין מאה, אבל אם ישליכו בית הדין גנב מורשע של פרוטה למאסר בגינו משליכים גנב של מיליונים, יתמלאו לבבות בני אדם בחרדה שמא השליטו על עצמם בית דין קטלני, בלתי חוקתי בעליל, ויתרעמו עד שיאבדו אמון במוסדות המשפט וואו אז קם והיה הגרוע מכל - יש דיין ואין דין.
10/06/2018  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
כמה רעה הוצאת דיבת הארץ, גינויה של ארץ ישראל, אפשר להיווכח בעונש שקיבלו כל יוצאי מצרים על שהמרגלים דיברו בארץ סרה. הקב"ה מחל על חטא העגל, ומחל על חטאי המתאוננים כשביקשו לאכול בשר תאווה, ומחל כאשר היו במחלוקת של קורח, רק על עוון המרגלים, שהוציאו דיבה על הארץ וביקשו להשיב את העם מצרימה, לא מחל, אלא גזר "במדבר הזה יפלו פגריכם", ואת המרגלים המית במיתה משונה.
10/06/2018  |  אסתר שניאורסון גרי  |   מאמרים
שר השיכון יואב גלנט עומד להציג השבוע תוכנית, שצוות במשרדו הכין במשך חודשים, לגייס עד 3.5 מיליארד שקל, כדי שהמדינה תרכוש 7,000 דירות ותשכירן לנזקקים. התוכנית פסולה באופן עקרוני, מאחר שלא ראוי שהמדינה תפעל כגוף עסקי ותתחרה בקבלנים, ביזמים ובאזרחים. זה כנראה לא איכפת לגלנט. אלא שהתוכנית מפוקפקת וספק אם היא מעשית.
10/06/2018  |  אלעזר לוין  |   מאמרים
הכל התחיל עם הנשיא קלינטון. זאת אומרת, בקוריאה הצפונית היה חורף לא משהו והמון המון אזרחים מתו מרעב, וגם המצעדים של הצבא עלו המון כסף, אבל הדיקטטור המקומי החליט שהצבא יותר חשוב והגדיל את תקציב הצבא והתחיל לבדוק את האפשרות לעשות נשק גרעיני. מה יש? לכולם יש ולו לא יהיה?
10/06/2018  |  קובי קמין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
מחיר הרפורמה המשפטית במעמדה של ישראל    בכירי הממשלה והקואליציה חוזרים לימי השיסוי    נתניהו מתנהג כמו לפני המלחמה וכעת זו סכנה קיומית    סמוטריץ' בטוח שהמצב הכלכלי מצוין    טקס המשואו...
דרור אידר
דרור אידר
רואי השחורות אצו להכריז על השלב הנוכחי כסיום המערכה הצבאית ובדרכם הדהדו את חוסר האחריות ההיסטורי של המפגינים ברחובות    אבל אנחנו רק בעיצומה של המלחמה    עוד לא סיימנו    ומה רוצה ניק...
חיים רמון
חיים רמון
נתניהו, גלנט, גנץ ובכירי המטכ"ל, הוציאו לפועל תוכנית צבאית שהביאה לגירושם של תושבי צפון הרצועה לרפיח. ועכשיו, ברפיח יש ריכוז של יותר ממיליון עקורים, מה שמונע מצה"ל לחסל את גדודי הח...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il