|   15:07:40
דלג
  בנצי גיספאן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

תמונות מתחרות בית האח הגדול גבעת רם - ירושלים

מערכות הבחירות, שכבר מזמן נחזות כהמשך ישיר לתוכניות הריאליטי התחרותיות הנשקפות אלינו בכל ערב ממסכי הטלוויזיה, מצביעות על משבר זהות ערכי שעובר על כולנו
17/03/2019  |   בנצי גיספאן   |   מאמרים   |   בחירות 2019 (א)   |   תגובות
גנץ. תמיר ונאה [צילום: פלאש 90]

ניצני הקמפיינים הפוליטיים שהתחילו לאחרונה, כמו גם תצוגת המופע ההוליוודי, המלאכותי והמהונדס, של בני גנץ בגני התערוכה, שמבלי להציג עמדות ומצע הפך את העמימות למגנט המנדטים החדש של בחירות 2019, משקפים את קץ עידן המנהיגות האידאולוגית-ערכית. אך אסור לטעות - הכמיהה החוזרת של רבים מאיתנו לשינוי, גם כשהוא ריק מתוכן ממשי, מעידה כי השדה הפוליטי אינו אלא תמונת ראי לחולי ערכי חברתי עמוק - סוג של משבר זהות שאוחז בכולנו - דתיים, חילוניים, ימין, מרכז ושמאל. נדמה כי בשני העשורים האחרונים, ככל שהתפתחנו טכנולוגית וכלכלית והפכנו לחברת סטארט-אפ עמוסת אקזיטים, פשטה כמגפה השפעת תרבות הריאליטי, המעודדת אותנו להעריץ כוכבות רדודה, כזו שדי לה אם תעמוד במבחן האטרקטיביות השיווקית כדי לקצור את פירותיה הכלכליים כסוג של מימוש ה"אני עצמי".

עומק המשבר הוא כה גדול, עד שאנו מקבלים כמובן מאליו מערכות בחירות שכבר מזמן נדמות לעוד תוכנית תחרות ריאליטי פוליטית דוגמת הוּריקן תוכניות הריאליטי הנשקפות אלינו כל ערב ממסכי הטלוויזיה. וכך, מנהיגי המפלגות נבחרים על-פי מפתח נתוני אטרקטיביות שיווקית והקסם האישי, וכשזה ידעך יהיה עליהם לפנות את מקומם ל"כוכב הבא", וחוזר חלילה. וראשי מפלגות של איש אחד מטעם עצמם, הצצים כפטריות בשלל שמות יצירתיים, דוגמת יש עתיד, חוסן לישראל/כחול לבן, ישראל ביתנו, ביחד, גשר, כולנו, הימין החדש ועוד - פותחים במסע ציד פוליטי לגיוס כוכבים וסלבריטאים אטרקטיביים שמצדם ייהנו ממסלול ישיר נטול התמודדות לרשימת המוצעת - יהיה זה עיתונאי יפיוף ומוכשר, שחקן רכש ממפלגה אחרת או סלבריטאי מוכשר פחות.

כך עמדות מדיניות כלכליות וביטחוניות מנוהלות כזירת סחר גמישה הממוקמת במרכז כדי להיות נגיש משם שמאלה וגם ימינה, הכל בהתאם להלך הרוח בסקרי העומק שיבחנו את גרף תגובת קהל היעד - יש ימין ויש גם שמאל לכל דורש. ומכאן זועקות הכרזות אין ימין ושמאל, משמע יש גם וגם, רק תבוא ותצביע לנו. וכוכבים מטעם עצמם פותחים במסע אודישן בין מפלגות האגו בתקווה שיזהו את פוטנציאל אטרקטיביות המנדטים שהם כביכול מביאים איתם כדי לזכות לפני הישמע הגונג בכרטיס הכניסה מטעם מפלגה, לא משנה איזו, לבית האח הגדול, שם בגבעת רם. וכולם מדברים עם כולם כי כולם מבינים שהכול אותו דבר והקרב הוא על מנעמי השלטון והכוח.

וזוג שליטי בית האח הגדול, הכוכב ביבי, מלך הריאליטי אלוף סקרי העומק הבלתי מנוצח, ורעייתו המלכה שרה, ששולטים כאן מעל עשור שנים ומתענגים ממנעמי הבית, מתהדרים כיאה למעמדם בחברים אינטימיים סלבריטאים המככבים, איך לא, בעמודי הרכילות של התרבות החדשה - תהיה זו אשת אוליגרך עשירה וזוהרת, כדורגלן עבר נוצץ או עשירים בעלי הון. וקוסמטיקאית מדופלמת תנסה לתווך בסכסוכים פנימיים הפורצים מעת לעת בין ידועוני הבית - כאותו סכסוך מתוקשר בין המלכה האֵם שרה לשדרנית הספורט לשעבר שהפכה לאלופת רייטינג. ושרת התרבות וגם הספורט, תפנה ערב שלם לעריכת סולחה עם השדרנית הכוכבת בתיווכו של מי אם לא כוכב זמר נערץ זוכה אות ההוקרה של הכנסת ומושא הערצתה של דיירת הבית חברת הכנסת נאווה בוקר שלעת ערב תהפוך פתאום מועמדת להדחה.

שלד חלוד

וחגיגת הריאליטי נמשכת כשהשיח הציבורי יקבל בשוויון נפש מנהיג מפלגה ... לא פחות! שנוטש באחת את מפלגתו שלו, כמעט "יוצאת חלציו", תשעים יום לפני הגמר הגדול רק כדי להקים פלטפורמה קצת יותר אטרקטיבית לטעמו. כי יושבי בית האח היהודי הגדול לא ממש מקלים עליו לגייס כוכבים נוצצים דוגמת טייס קרב המשלב בקורות חייו גם את הילת סיירת מטכ"ל המהוללת, כדורגלן עבר זוהר או בעלת קבוצת כדורגל פופולרית שכבר קטפה שלוש אליפויות! כל כך פופולרית שתמיכתה ההיסטורית בהינתקות נסלחת! לא עוד טראומת אוחנה, כבר אמרנו?

ובאגף השני של הבית משתלט כמעט ליכודניק לשעבר על השלד החלוד של מפלגת העבודה המשוועת למושיע, וזו בוחרת בצעד של ייאוש בגבאי הפורש של כחלון, ההוא מהנטו, למנהיג, רק כדי לגלות שהשתל הזר לא ממש נקלט ולא מספק את סחורת המנדטים לאחר שניסה לשווק עמדות מימין וגם משמאל ללא הועיל. והוא, עקשן שכמותו, יככב בהמשך עלילת היצרים ויקדים להדיח מהבית בבושת פנים וכיסא בסוג של "ונהפוך הוא" פורימי את ציפי, כוכבת הריאליטי הנודדת שלא הספיקה להשלים את הכנסתו לרשימת ההדחה, והמודחת המסכנה הופכת אבוי, לקורבן של עצמה ונאלצת לגלות שלפעמים חגיגת התנועה המתמדת בן בתי האח נגמרת - ומדיחה את עצמה בשידור חי.

שיא הכיעור והשבר הערכי הומחש לפני מספר שבועות, כשללא בושה, כאילו אין גבול לציניות ולחמדנות הפוליטית, יושבי ראשי מפלגות כולנו, יש עתיד ז"ל, והימין החדש - לפיד, כחלון, בנט ושקד - עלו לביתה של אם הבנים, כלת פרס ישראל, מרים פרץ, להתחרות ביניהם על צירופה לרשימת שחקני הרכש שיעטרו את רשימתם, כשכל אחד מהם בתורו פותח במסע תחנונים לנסות ולשכנע את האישה המופלאה, שמנהלת מפעל חיים א-פוליטי של אהבה וחיבור, להפסיק דה פקטו את מפעל חייה ולהיכנס לבית הקלחת הפוליטית רק כדי לאפשר להם לשאוב עוד כמה מנדטים לחיזוק מפעל חייהם שלהם שכולו הוא עצמם. ההצעה המגונה הזאת, שאולי לא במקרה הגיעה ממנהיגי מפלגות מטעם עצמם, רק ממחישה את הצביעות הפוליטית שהרי אם מרים פרץ יכולה לשכון בטח ב-יש עתיד, בימין החדש, ובכולנו, מה מונע מהם להיות הם עצמם מפלגה אחת פלורליסטית מכילה ומחברת, להיות לרגע ... מרים פרץ?

אבל מעל הכל בחירות 2019 ייזכרו בזכות המצאת המודל הרובוטי - מודל מנהיגות חדש כתשובת השבט הלבן לביבי נתניהו, עגל הזהב הנאה המוכשר והבלתי מובס של הגוש השולט, וכך, משלא נמצא מועמד סוחף ומוכשר שיוכל להתמודד עם הכישרון הקוסמי והרטורי של ביבי, הונדס מועמד הגוש האחר כך שהופעתו החיצונית תשמש פלטפורמה לתצוגת כישרון מבויָם ומהונדס תואם ביבי, כשמפעיליו אינם בוחלים באמצעים ומטיסים אותו לוועידת מינכן לביטחון לקרוא נאום שנשמע כמועתק כמעט בשלמותו מדמות המקור.

מיני כנסת

הופעתו המביכה של בני גנץ, בתצוגה רובוטית הקרובה לבינה מלאכותית, מעידה שיועציו הבינו את הבלוף הגדול - שכולנו מחפשים כוכב סוג של "עגל זהב" -שיהיה תמיר, נאה ושרמנטי, בעל חזות מרשימה והילה ביטחונית, עדיף תכול עיניים, והכי חשוב - שישתוק רוב הזמן כדי לא לקלקל לנו את הפנטזיה המאפשרת לכל אחד מאתנו לשייך לדמות הקורנת את עמדותינו ואולי גם חלומותינו. וכך, לראשונה בישראל, הוקמה מפלגה תוצרת כחול-לבן שהפכה את העמימות והאין-מצע לדגל, ואת עצמה למעין מיני כנסת - סופרמרקט של דעות שלא פחות משלושה קציני ביטחון, רמטכ"לים לשעבר, מסיירים בין שורות מדפיו העמוסים מותגים פרטיים מכל היצרנים מימין ומשמאל. ולכולם חופש הצבעה מדיני ביטחוני - כי היעד הוא להגיע לגמר הגדול - לשלטון במדינת הממד החמישי.

ברור לעין שמאפייני תוכנית הריאליטי הפוליטית מעידים כי הבעיה אינה מנהיגות זו או אחרת, הבעיה היא המחוזות שהגענו אליהם כולנו, צופי הריאליטי; העובדה שעמימות העמדות והשתיקה הפכו למשאבת מנדטים הזויה, מצביעה על משבר זהות ערכי שעובר על החברה בישראל המפוצלת בחלוקה שבטית לשני גושים מלאכותיים, מכאן שאין משמעות לעמדות מלבד היותן מצביעות על השתייכות לשבט ולגוש הנכון.

אז ביבי השרמנטי המהנדס, וגנץ המהונדס, הם כרגע מובילי תוכנית הריאליטי שלנו - לבן גוריון, בגין, אשכול ושמיר לא היה במחוזותינו שום סיכוי היום. כי אנחנו, כחברה סלולרית השואפת לאקזיטים מידיים, מחפשים מנהיגות שתממש את הפנטזיות שלנו לחיים טובים כאן ועכשיו. מישהו שיאפשר לנו לזפזפ בנחת בערב בערוצי הריאליטי בחיפוש אחר כוכבי תחרויות הלעיסה והבליסה שינעימו את זמננו.

אנחנו מחפשים מנהיגים כחלונים, כאלה שמעניקים לנו הטבות כאן ועכשיו, דוגמת מהפכת הסלולר שהעניקה לכחלון את האוצר ולנו ארבע שנים של כלכלת בחירות כחלונית ששווקה בקמפיין מגלומני שכולו "נטו כחלון", שהפכה את הכחלוניזציה למגפה שאחזה בכל שרי הממשלה שניסו כמוהו לקלוע לטעמינו, ולאחז את עינינו בסדרת רפורמות מלוות בקמפיינים אגרסיביים הכוללים שלטי חוצות ותשדירי רדיו מביכים שהשרים משדרים אלינו בקולם. אנחנו לא בנויים למנהיגות שתאתגר אותנו בתוכניות ארוכות טווח שדורשות התמודדות וטיפולי שורש. אנחנו מחפשים הנהגה שתסייע לנו לעצום עיניים ותעניק לנו אופק ותקווה גם אם הזויה. כזו שממנה נתעורר רק כשאלפי טילים ינחתו על ראשנו.

תאריך:  17/03/2019   |   עודכן:  17/03/2019
בנצי גיספאן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תמונות מתחרות בית האח הגדול גבעת רם - ירושלים
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
Shashiri
18/03/19 00:24
2
שגית100
18/03/19 13:53
3
איתיאל
19/03/19 22:48
4
ק.8
20/03/19 07:13
5
איכפת לנו
22/03/19 09:14
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2019 (א)
תגובות מעורבות בעקבות החלטת (יום א', 17.3.19) בית המשפט עליון להפוך את החלטת ועדת הבחירות המרכזית - לפסול את מיכאל בן ארי (עוצמה יהודית - איחוד מפלגות הימין) מלרוץ לכנסת ולהכשיר את בל"ד-רע"ם ואת עופר כסיף מחד"ש.
17/03/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
מיכאל בן-ארי לא יוכל להתמודד בבחירות לכנסת ה-21 ברשימת איחוד מפלגות הימין, בעוד איתמר בן-גביר יוכל להתמודד. עופר כסיף יוכל להתמודד ברשימת חד"ש-תע"ל, וגם רשימת רע"ם-בל"ד תוכל להתמודד.
17/03/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
יושבי ראש מפלגת הימין החדש, שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד, כינסו (יום א', 17.3.19) מסיבת עיתונאים לרגל השקת הקמפיין החדש של המפלגה.
17/03/2019  |  מירב ארד  |   חדשות
משה פייגלין כיום הוא ה"אופורטו-קונפורמיסט" הפוליטי התורן. במשך כמעט כשלושים שנה הוא ניסה ליצור רושם שהוא איש ימין אמיתי - וכמובן דתי. הוא אפילו הקים את ה"חטיבה הדתית" בתוך הליכוד. הוא ניסה לטפס לגבהים כשנאבק מול נתניהו על ראשות הליכוד אבל בשנת 2013 הוא גם נבחר לח"כ ברשימת הליכוד. עשרים שנות עקשנות השתלמו לאיש, שכביכול נלחם על קדושת בית המקדש ועל העלייה להר-הבית. אבל אחרי הנסיקה באה גם הנסיגה ובשנת 2015 הטיסו אותו מתפקדי הליכוד מחברות נוספת בפרלמנט הישראלי.
17/03/2019  |  אליהו קאופמן  |   מאמרים
הבעיה אינה בהתבטאות של הדוגמנית/מנחה, אלא בתוכן ובהשלכות שלא בטוח שהיא הבינה את משמעותן מותר להביע דעה אבל צריך להיות מוכן לשאת בתוצאות המעשה הגברת סלע הרימה לנתניהו להנחתה בעיתוי מתאים
17/03/2019  |  עו"ד אברהם פכטר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il