|   15:07:40
דלג
  זוהר בן-אשר  
מנהל אקדמי המרכז האירופי למחקר ומימון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

טיפשות, רמאות והבחירות

אין ספק שנתניהו נהנה מאהדה שדומה שאפילו בגין לא זכה לה. אפילו אנשים שמשוכנעים שהוא מושחת ושהוא כשלון מבחינת הביטחון שהוא לא מצליח להבטיח עבורם ממשיכים לומר שימשיכו להצביע עבורו. זה איננו מקרי. זה אפילו לא נובע מהיעדר אנשים אחרים שכישוריהם אינם נופילים מאלו שציבור מאמיניו מייחס לנתניהו. לא יהיה זה נכון ליחס את זה לטיפשותם של אלה הדבקים במנהיגותו. אבל בהחלט יהיה זה נכון ליחס את זה להסתה שנתניהו מנצח עליה זה שנים
30/03/2019  |   זוהר בן-אשר   |   מאמרים   |   פרשות נתניהו   |   תגובות
נתניהו. בפניקה [צילום: גלי טיבון]

יש אומרים כי האיש המכהן בראשות ממשלת ישראל הוא הדבר הטוב ביותר שקרה לישראל מאז שֶׁהוּמְצָא הגלגל. לעומת זאת, יש הגורסים - למשל, היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה שהגישו כנגדו כתב חשדות חמור, שהוא סתם עבריין ואיש מושחת. איש אחר, שיותר מכל הוא בור ועם-הארץ, שלא לדבר על היותו גס-רוח, גזען וּמֽיזֹוגֶן - אבל הוא מכהן כנשיא ארה"ב - מכריז כי ראש הממשלה הישראלי הוא איש חזק ומוצלח. אבל בה בעת, אחרים - למשל, מי שהיה רמטכ"ל ושר ביטחון בישראל - סבורים כי אפשר שהתנהגותו של ראש הממשלה הישראלי, מעבר לשחיתות המאפיינת אותו, למשל, בעניין הצוללות, גובלת בבגידה.

מעבר לייחוסים הללו - ומעבר להיותו מסית ומלבה שְׂנָאוֹת, נראה כי האיש שקרן כרוני ששקריו נחשפים לא פעם כאשר הוא עצמו חוזר בו ממה שאמר, לפעמים רק זמן קצר לפני כן. שתי דוגמאות מהעת הזאת מרואת זאת היטב: דוגמה אחת היא עניין הצוללות והסוד-לכאורה שאותו נתניהו הסתיר משר הביטחון והרמטכ"ל שלו - וגם מראש המוסד שלו - ואשר לטענתו הוא גילה אותו, בין השאר, ליועץ המשפטי לממשלה וליעקב נגל, שהיה מ" ראש המועצה לביטחון לאומי. והנה, גם היועץ וגם נגל אומרים בקול רם וצלול שהוא לא סיפר להם דבר וחצי-דבר. ויתרה מכך, ראש המוסד, שגם הוא לא ידע על כך דבר, אומר - כמו שאומרים רמטכ"לים ושרי ביטחון קודמים - שאין חיה כזאת של סוד ששר הביטחון, הרמטכ"ל וראש המוסד לא יודעים. דוגמה אחרת היא התפארות-השווא של נתניהו שהוא הציג לנשיא רוסיה, פטין, תוכנית לגבי סוריה ושהוא יתווך בין הרוסים והאמריקנים כדי שהתוכנית תהפוך להיות מקובלת על הכל - כאן מודיעים הרוסים באופן רשמי שלא היה ולא נברא.

אבל מעבר לכך, ההברקה האחרונה שלו הייתה המניפולציה שעשה על טראמפ שהסתיימה בהכרזתו של טראמפ על הכרה בריבונות הישראלית בגולן שאיתה הוא חשב שיוכל לנצח בחירות ואשר בגינה הוא הצליח בעיקר לְנַכֵּר את העולם כולו (למעט ארה"ב של טראמפ), לזכות בגינויים לא רק מכל הגורמים הערביים אלא גם מאירופה, רוסיה, סין, אפריקה ואמריקה (למעט, כאמור, המשטר של טראמפ). אז נכון, לרגע זה גרם כמעט לכל המפלגות בישראל לשבח אותו ולרוב אזרחי המדינה לחשוב שזה הישג. אבל מה בעצם זה עשה חוץ מטפיחה על האגו? זה בעיקר חתר תחת מציאות בת עשרות שנים שבה איש בעולם לא הטיל אפילו ספק קטן בישראליות של הגולן ויתרה מכך, זה העלה מחדש על ראש שמחתנו את הטענה שכבר שנים רבות לא נשמעה - מצד כמעט כל העולם - שהגולן, כמו הגדה, הוא שטח כבוש ושאחזקת ישראל בשטחים הכבושים הללו היא איננה חוקית. ולקינוח, נתניהו הצליח לארגן לסורים ישיבה אוהדת לעניינם במועצת הביטחון של האו"ם. ממש הישג!

בסופה של הפגישה עם טראמפ בה חתם הנשיא האמריקני על הצו הנשיאותי - לא חוק של הקונגרס - של הכרה בגולן, נפגש נתניהו עם עיתונאים ישראלים שהעבירו לו את הדאגה של אזרחי ישראל מהאלימות של החמאס שנענית בחוסר תגובה נאותה מצד ממשלת נתניהו. והנה, מה שעשה נתניהו היה לבוא בטענות לעיתונאים שבמקום לסקר את מה שניסה למכור כהישג שלו הם היו עסוקים בסבלם של אזרחי ישראל ובכך שממשלתם מניחה להם להיות קורבן לתוקפנות החמאס בלי שתנסה לייצר פתרון למצב הרע הזה. גם כאן מתברר שנתניהו איננו מסוגל לטפל בביטחון, מה ששר החינוך שלו, בנט, שב וטוען כשהוא מצביע על כשלונו של נתניהו כשר ביטחון.

נתניהו כנראה סמוך על זכרונו הקצר של הציבור ועל כך שהציבור שכח שהוא, נתניהו, הבטיח עת שעלה לשלטון לפני עשור, שהוא יחסל את החמאס - מה, שכידוע, לא קרה ולאור העובדה שדווקא החמאס הוא זה שמכתיב את המציאות בארץ, נראה שגם לא יקרה - ודאי לא כל זמן שנתניהו יכהן כראש ממשלה.אז הציבור שמח (או לפחות כך אומרים רבים) במה שנתניהו מוכר לו כהישג - הכרת טראמפ בריבונות ישראל בגולן - ולמרות שהוא כועס על הרקטות, בלוני הנפץ והתבערה וההפגנות האלימות על הגדר הוא מתחיל לקבל את המציאות הביטחונית הנוראה הזאת כגזירת גורל, בדיוק כפי שאותו ציבור מקבל את השחיתות של השלטון כגזירת גורל.

אין ספק שנתניהו נהנה מאהדה שדומה שאפילו בגין לא זכה לה. אפילו אנשים שמשוכנעים שהוא מושחת ושהוא כשלון מבחינת הביטחון שהוא לא מצליח להבטיח עבורם ממשיכים לומר שימשיכו להצביע עבורו. זה איננו מקרי. זה אפילו לא נובע מהיעדר אנשים אחרים שכישוריהם אינם נופילים מאלו שציבור מאמיניו מייחס לנתניהו. לא יהיה זה נכון ליחס את זה לטיפשותם של אלה הדבקים במנהיגותו. אבל בהחלט יהיה זה נכון ליחס את זה להסתה שנתניהו מנצח עליה זה שנים. בעוד שמנהיגי מפלגות אחרות מנסים לשכנע את העם להסתכל על המציאות המורכבת ולקבל שמורכבות מצריכה חשיבה מושכלת ומתוכללת, ביבי מספק להם דלק לשנאה, פחד, לגיטימציה להדיר קבוצות שלמות מהשיח הציבורי ומהכלל. וא עושה זאת שנים - ביחס לערביי ישראל, לכל מי שחולק על דעתו, לכל מי שמוכן לשקול אופציות של מדיניות חיובית אם גם מורכבת. זה לא התחיל עכשיו ואפילו לא עם חזרתו לשלטון לפני עשר שנים. ראינו את זה עוד בריצתו הראשונה לראשות הממשלה לפני למעלה מעשרים שנה. לא רק בכך שעמד על המרפסת בכיכר ציון והסית את ההמון נגד ראש הממשלה רבין שאת דמותו הלבישו אוהדיו - בהסכמתו אם לא בעידודו - במדים נאציים. ראינו את זה כאשר נתניהו, האיש שהחזיר לפלשתינים יותר שטחי גדה ושחרר יותר מחבלים מכל מנהיג אחר, שיקר במצח נחושה כשהאשים את פרס - האיש שלא החזיר מעולם אפילו לא סנטימטר אבל שלח את צה"ל לאנטבה לשחרר חטופים ישראלים - כי "פרס יחלק את ירושלים."

ראינו את זה כאשר לחש על אזנו של יצחק כדורי ("זקן המקובלים") ש"השמאל שכח מה זה להיות יהודים". ראינו את זה גם בהתנהגותו האישית - לא רק כמי שמעולם לא שמר אמונים אפילו לאחת משלוש נשותיו ולא רק כמי שמתעלם מביתו הבכורה כי כך, כפי שאמר מי שהיה המשנה לראש המוסד, דרשה אשתו השלישית (זו שצעקה שהיא בי.איי. מ. איי כשכיסוי עיתונאי כלשהו לא מצא חן בעיניה). ראינו זאת גם בכך שהאיש - כך אומרים - חי על נדבות נדיבות שהוא מקבץ מבני-דודים וּמֽעֵדוֹת הַחֲנֵפֽים שהוא מקיף עצמו בהם ושאפילו על-פי עדותו חושב שנכון ומותר לדרוש ולקבל "מתנות" מאנשים (כאשר עצם הדרישה למתנה מאיינת את הייחוס "מתנה" לדבר שהוא מקבל).

עכשיו נתניהו בפניקה, חושש שהגיע הקץ למעלליו כשליט קיסרי - מה שכנראה מפחיד אותו כי יביא אותו למשפט ואולי גם לבית-הסוהר. ולכן הוא מקצין את מופעיו, את ההסתה ואת רתימת כל האמצעים כדי לנסות ולהשאר בשלטון, מה שהוא חושב יציל אותו מאימת הדין. אבל אולי הפעם הוא עבר את הגבול - אולי לא בשחיתות הנהנתנית שלו אבל במה שאפשר ונראה כפגיעה בביטחון המדינה. אולי, לפיכך, הפעם זה סוף עידן נתניהו וראשית הזמן של תיקון ובנייה מחדש אל כל מה שהאיש הרס.

תאריך:  30/03/2019   |   עודכן:  30/03/2019
זוהר בן-אשר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
טיפשות, רמאות והבחירות
תגובות  [ 18 ] מוצגות   [ 18 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קושיה לפסח
30/03/19 14:05
 
רומנו פרודי
30/03/19 16:13
 
נתניהו ייבחר שוב
31/03/19 13:00
 
זוהר אשר
31/03/19 13:28
2
גדעון לבטוב
30/03/19 14:13
 
מוזר
30/03/19 22:51
3
יוסי מ.
30/03/19 14:43
4
יאיר ל
30/03/19 18:43
5
עובד 1
30/03/19 19:25
6
יעקב יעקב
30/03/19 20:19
7
מגיב ותיק
30/03/19 21:21
8
ישראל בר-ניר
30/03/19 21:57
9
הסתה ושקרים
31/03/19 01:13
10
גיא ג
31/03/19 10:02
11
נתניהו לוקח
31/03/19 10:15
12
מדמוני אסף
31/03/19 12:02
13
חמוטל
31/03/19 13:46
14
אזרחית
1/04/19 17:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשות נתניהו
השופט בדימוס שלום ברנר יעמוד בראש הוועדה למתן היתרים, אשר תבחן שוב את בקשתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לקבל מיליוני שקלים להגנתו מבן-דודו נתן מיליקובסקי ומידידו ספנסר פרטרידג'. מבקר המדינה, יוסף שפירא, מינה את ברנר (יום ה', 28.3.19) במקום השופט בדימוס עוני חבש, שהתפטר לפני שבועיים בנימוק שמופעלים על חברי הוועדה לחצים פוליטיים.
28/03/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
עולם הפוך, ולא רק בפורים: מנהיגים עם פחות כישורים מאשר פקידים, חבר כנסת הקורא לי להצביע למפלגה מתחרה, מושחת היוצא נגד חשדות לשחיתות, מאבק עקום בגזענות, שירות המבריח לקוחות ומגילת אסתר נטולת נשים
22/03/2019  |  איתמר לוין  |   כתבות
כותרת ב-MAKO מאת עמית סגל, פברואר 2014: אב הבית במעון רה"מ איים לחשוף "פרטים מביכים" על הזוג נתניהו, וכותרת המשנה אמרת "אב הבית בבית משפחת נתניהו דורש 200 אלף שקלים או שיתבע ויחשוף 'פרטים מביכים ממעון ראש הממשלה'. מגעים שהתקיימו במשך שבועות לתשלום פיצויים עם עורך דינו - נכשלו..."
21/03/2019  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
הטיפול של יהודה וינשטיין בתיקו של אביגדור ליברמן נעשה בעצלתיים וחלק מהעדים מתו או נעלמו, וזה הקל על סגירת התיק.
20/03/2019  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
הוועדה למתן היתרים תדון מחדש בבקשתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לקבל תרומות מבן-דודו נתן מיליקובסקי ומחברו ספנסר פרטרידג' למימון הגנתו. כך סוכם (יום ב', 18.3.19) בדיון בבג"ץ, בעתירתו של נתניהו נגד דחיית בקשתו. הצדדים קיבלו את הצעת הנשיאה אסתר חיות והשופטים ניל הנדל ומני מזוז, ולפיה יתאפשר לבאי-כוחו של נתניהו להשלים בעל-פה את הטיעון בפני הוועדה.
18/03/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   פרשות נתניהו  /  מי ומי  
מנדלבליט: נתניהו צריך היתר למימון ההגנה  /  איתמר לוין
השימועים בתיקי נתניהו - עד 10 ביולי  /  איתמר לוין
נתניהו לבג"ץ: לאשר תרומות  /  איתמר לוין
אביחי, די  /  דן מרגלית
צוללות על פני מים עכורים  /  דן מרגלית
תפור או לא תפור - זאת השאלה  /  אפרים הלפרין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
בעוד עמיתו, שר הבריאות, מסייע לנפגע מן התאונה, שוקל השר סער בלשכתו את החלטתו להתפטר    אילו ביקש סער לסייע לממשלה הפגועה היה נרתע מהתפטרות בימים אלה בהיות הממשלה במצב פוליטי קשה
עדנה ויג
עדנה ויג
בשבת נקום ונגיד: 'אנחנו גאים להיות יהודים!" זִרמו איתי, בואו נביא מאה אלף יהודים לשמור שבָּת פעם ראשונה, כמוני    נראה לאויבים שלנו איזה עם אנחנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il