|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
צהר פיקוח מזון. "בשינוי אדרת" [צילום: פלאש 90]
לא כשר וגם מסריח

תחקיר News1 חושף: כך זכתה
"צהר פיקוח מזון" במכרז שלא כדין

במכרז שערכה "קרן לב"י-האגודה למען החייל" להפעלת שירותי פיקוח כשרות בכפרי הנופש של צה"ל זכתה "צהר" אף שלא עומדת בתנאי הסף, תוך העלמת עין של צה"ל. וכיצד קשורה הזכייה לעניין ארגון "השגחה פרטית" שהוציא סרטוני שיטנה נגד רבנים?
15/10/2019  |   עידן יוסף   |   תחקירים   |   תגובות
כפר הנופש של האגודה למען החייל באשקלון [צילום: זאב ביץ']

עידן יוסף
השר יגיש תלונה נגד סרטוני השנאה של חופות

האגודה למען החייל מפעילה לרווחתם של חיילי צה"ל שני כפרי נופש באשקלון ובגבעת אולגה וכן בתי חייל בפריסה ארצית. כפרי הנופש זוכים להשגחת הרבנות הצבאית, אך בשונה מבסיסי צה"ל השונים הרבנות הצבאית אינה מספקת את משגיחי הכשרות למטבחי כפרי הנופש.

לאחרונה פרסמה האגודה מכרז למתן שירותי השגחה לכפרי הנופש ולפיקוח לבתי החייל של האגודה למען החייל. במכרז זכתה "צהר פיקוח מזון". צהר הוקמה בקול רעש גדול בערב פורים תשע"ח (2018). במסיבת העיתונאים החגיגית בה הושק המערך נאמר: "המערך יהיה הלכתי, הוגן, שקוף, יעיל, והכל על-פי ההלכה ותורת ישראל". הקמת מערך הכשרות תגובות תמיכה ואף תגובות נזעמות נגד המהלך שנתפש ככזה שנועד לערער על סמכות הרבנות הראשית לישראל.

אי עמידה בתנאי הסף

מתנאי המכרז עולה תמונה מדאיגה שמעלה חשש סביר כי "צהר פיקוח מזון" לא עמדו בתנאי הסף. סעיף 4 במכרז קובע באופן שאינו משתמע לשתי פנים כי "האגודה לא תשקול את הצעתו של המציע אלא אם: המציע הוא בעל ניסיון ב-3 השנים האחרונות ברציפות בתחום שירותי פיקוח הכשרות, בגופים בעלי מאפיינים וצרכים דומים לאלו של האגודה בשים לב למטבחים התעשייתיים אותם מפעילה האגודה ולפיקוח החל עליה מטעם הרבנות הצבאית".

כאמור, "צהר פיקוח מזון" הוקמה ב-2018. כלומר, לפני כשנה וחצי. אם כן, כיצד זכתה צהר במכרז? News1 פנה אל האגודה למען החייל ואף לצהר להבין את פשר אי-ההתאמה בין תנאי המכרז לבין הזוכה.

מהאגודה למען החייל נמסר: "קרן לב"י האגודה למען החייל פרסמה הליך קבלת הצעות מחיר למתן שירותי השגחה ופיקוח כשרות במתקני הארגון. מספר חברות הגישו הצעתן להליך האמור. לאחר בחינת כלל מרכיבי ההצעות, היכולת לתת מענה מקצועי והמחיר הטוב ביותר, נבחרה הצעתה של חברת צהר פיקוח מזון בע"מ. החברה עמדה בתנאי הסף בכלל ובתנאי הסף בנוגע לניסיון הנדרש בפרט".

מצהר פיקוח מזון נמסר: "מערך הכשרות של צהר נענה להזמנת האגודה למען החייל והגיש הצעה לשם מתן שירותי השגחה ופיקוח על מתקני האגודה. מערך הכשרות עמד בכל תנאיה של האגודה למען החייל לרבות בכל הנוגע לדרישת הניסיון. יצוין כי בכל שלב של התהליך לווה מערך הכשרות על-ידי יעוץ משפטי. אנו שמחים על החלטת האגודה לאפשר גם למתקניה ליהנות ממהפכת הכשרות של צהר וכבר פועלים בשיתוף פעולה עם הרבנות הצבאית במתן שירותי השגחה מעולים".

מבולבלים מן התשובות? גם אנחנו. מידע שהגיע לידי News1 יכול אולי לשפוך אור על התעלומה ואף לחדד את התמיהה על התנהלות צהר והאגודה למען החייל. על-פי המידע, חישוב הניסיון של הגוף המציע אינו של צהר פיקוח כשרות אלא בעצם של ארגון "השגחה פרטית". לכך מן הסתם רמזו ב"צהר פיקוח מזון" באמירתם כי התהליך לווה על-ידי יעוץ משפטי. זאת למרות שככל הידוע, בין שני הארגונים לא התקיימה התקשרות משפטית מסודרת, כזו שאתפשר להכיר באורגן האחד כממשיך דרכו של האורגן האחר.

הקשר ל"השגחה פרטית"
הרב דוד סתיו [צילום: AP]

ארגון השגחה פרטית עלה לכותרות בימים האחרונים לאחר שפרסם באמצעות ארגון "חופות" סדרת סרטוני שיטנה בהם הושמצו רבנים. הארגון ידוע במאבקו ברבנות הראשית בנושא הכשרות ואף בנושא הנישואים. הארגון אף פועל ביודעין בניגוד לחוק ומחתן זוגות שלא על-ידי רישום ברבנות הראשית. את הקשר הגורדי הזה מנסים כנראה בצהר להצניע.

כדי ליצור נתק מלאכותי בין צהר להשגחה פרטית, אף פורסמה תגובת הרב דוד סתיו יושב-ראש ארגון רבני צהר, במה שנחזה להיות בעצם "גינוי עצמי": "מותר להתווכח על כל נושא ברומו של עולם. אסור להעליב להשפיל ולהפחית בצורה מעוררת חלחלה כמו הסרטונים שהופצו הבוקר והועלו לאוויר על-ידי ארגון חופות. זו לא בעיה של סגנון זו בעיה של מהות. אי-אפשר להשתמש בניגון על רגשות שנאה אפלים וגזעניים כחלק מהמאבק על אופיים של הנישואים בישראל. בימי התשובה והסליחות מן הראוי שסרטונים אלו יימחקו, ובעתיד לא נראה כמותם".

הרבנות הצבאית מעלימה עין
הרבנות הצבאית. היכן היא בתמונה

על-פי דרישת הרבנות הצבאית הראשית, על המציע להציג אישור רב של רשות בישראל המאשר שהוא מספק שירותי כשרות בארץ. כמו-כן, נוספו דרישות גם למפקחי הכשרות עצמם, שחייבים כי תהיה ברשותם אחת התעודות הבאות - תעודת משגיח כשרות מטעם הרבנות הראשית או הרבנות הצבאית, תעודת מוסמך לרבנות מטעם הרבנות או מי שהוסמך כרב צבאי בשירות קבע לפחות 5 שנים.

בדרישות שפרסם צהר במודעות בעיתונים, נכתב כי דרושים משגיחי כשרות לאזור חדרה ואשקלון, המקומות בהם נמצאים כפרי הנופש, שיש ברשותם תעודת הסמכה מהרבנות לשמש כמשגיחים.

למרות שדרישות הרבנות הצבאית הן שדורשות את הניסיון בן שלוש השנים, בחרה הרבנות להעלים עין מהזכייה התמוהה בידי מי שאינו עומד בתנאי הסף. News1 הביא את העניין בפני דובר צה"ל כבר בתחילת השבוע. השאילתה הועברה לידיעת ראשי הרבנות הצבאית הראשית, ובדובר צה"ל ביקשו לעכב את הפרסום עד לאיסוף תגובות מכל הגורמים הנוגעים בעניין משום שמדובר ב"נושא רגיש" כלשונם. במשך שעות מסרו כי התגובה בנושא תגיע אוטוטו, אך כאשר כנראה נוכחו כי מדובר בהליך שכנראה אינו כשר ואולי גם מסריח, שבו הצבא יוצא מהעניין כשמעל ראשו מרחפת עננה של אי-הקפדה לכאורה על כללי מינהל תקין, ולכל הפחות מעצימת עין מפיקוח על התנהלות של גוף הפועל בשירותו עבור חיילי צה"ל, סירבו בדובר צה"ל להגיב.

ביום שישי האחרון חשף כתב מקור ראשון ישי פרידמן, את איגרתו של הרב הראשי לצה"ל, תא"ל איל קרים, המתריעה מפני פגיעה בערך ה"רעות" בצה"ל לאחר שמפקדים פתחו בכמה מצבים שולחנות נפרדים לחיילים שומרי כשרות ולחיילים שאינם שומרי כשרות, ובמקרים אחרים אף נמנע מחיילים שומרי כשרות לאכול תוך הדרה שלהם. במקרה הנוכחי, בדמיון מסוים לאמור במכתבו של הרבצ"ר, חיילים הסומכים על כשרות ממלכתית לא יוכלו לאכול במתקנים המושגחים או מפוקחים בידי ארגון שרבים בציבור הדתי מגדירים כארגון החותר תחת סמכותה של הרבנות הראשית לישראל.

נראה כי הדברים האמורים לעיל מצריכים חקירה מצד מבקר מערכת הביטחון, וייתכן אף כי יהיה צורך בביטול הזכייה של צהר פיקוח כשרות ובבחירת גוף אחר שהתמודד במכרז. אנו ב-News1 נוסיף ונעקוב.

תאריך:  15/10/2019   |   עודכן:  15/10/2019
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תחקיר News1 חושף: כך זכתה "צהר פיקוח מזון" במכרז שלא כדין
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דן ד
15/10/19 21:07
2
סמסונג
16/10/19 03:13
 
בגוש עציון
17/10/19 05:47
3
סתםאחד
20/10/19 14:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, משתדל לשמור על פרופיל נמוך בדבר עסקי הנדל"ן שביצע. על-אף היותו שר בכיר בממשלה, השאלה כיצד צבר רכוש בהיקף מרשים נותרה בגדר תעלומה. עתה אנו חושפים עסקת נדל"ן נוספת שטרם נודעה בציבור: דבר בעלותו בעבר, בתקופת בחרותו, על דירה ברחוב משה קול בירושלים שאותה רכש בתקופה 1999-1996. ארדן לא התגורר בדירה זו, דבר זכויותיו בדירה נשמר בסוד כמו גם האופן בו מימן את רכישת הדירה, וגם הרישומים באשר לזכויותיו נעשו באופן שיקשה על אזרח מן הישוב לגלות את דבר בעלותו אז על הדירה.
14/10/2019  |  יואב יצחק  |   תחקירים
ביום 03.10.19 חשפנו ב-News1 דבר הפגישות הסודיות שקיים יושב-ראש יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד - בתקופה ששימש כשר האוצר, כדי לדון בבקשת חברו האישי, המיליארדר ארנון מילצ'ן, להאריך את ההטבות לתושב חוזר מ-10 שנים ל-20 שנה. הפגישה הראשונה שבה השתתפו לפיד ומילצ'ן התקיימה בביתו של מילצ'ן בהרצליה; הפגישה השנייה התקיימה בביתו של לפיד, השתתפו בה מילצ'ן ופיני רובין; השלישית התקיימה אף היא בביתו של לפיד - השתתפו בה מילצ'ן וג'יימס פאקר. חשפנו עוד, כי לפיד הסתיר עובדות אלה מהציבור בכלל ומבכירי כחול לבן ומהמצביעים למפלגה זו, בפרט, להם מסר על פניית מילצ'ן: "זרקתי אותו מכל המדרגות".
12/10/2019  |  יואב יצחק  |   תחקירים
יחסים טובים, יחסית, בין יהודים לערבים בטבריה; ניסיונות להגיע להסדר בפרוץ המלחמה; קשיי פיקוד וכפיפות למפקדים מחוץ לעיר; התארגנות לקראת מלחמה בתוך העיר
11/10/2019  |  אורי מילשטיין  |   תחקירים
ארנון מוזס הוא איש מושחת, אלים ומסוכן. הוא פועל כמאפיונר במטרה לסחוט ולכפות עמדותיו. כך נהג כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני משפחתו. מוזס השתמש בקבוצת ידיעות אחרונות ובעיתונאים בניסיונות חוזרים ונשנים כדי לסחוט שורה של גורמים, וזאת כדי לקדם את מטרותיו האישיות והעסקיות. דברים אלה - בהם עסקנו במשך יותר מ-20 שנה - עולים עתה מחומרי החקירה בפרשת תיק 2000, מעדויותיהם של חלק ניכר מהעדים, ובהם: בנימין נתניהו, שלדון אדלסון, מירי אדלסון, ארנון מילצ'ן, ניר חפץ והדס קליין.
07/10/2019  |  יואב יצחק  |   תחקירים
הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה לא יזמו עד עתה חיקור דין למזכיר המדינה לשעבר של ארה"ב, ג'ון קרי, ולשגריר ארה"ב בישראל לשעבר, דן שפירו. מחומר החקירה ומכתב החשדות עולה, כי עדותם קריטית כדי להכריע בדבר אמינות הגרסאות שהציגו בתיק 1000 (תיק המתנות) ראש הממשלה בנימין נתניהו והמיליארדר ארנון מילצ'ן. עדותם של קרי ושפירו חיונית כדי לאמת או להזים עדויותיהם של נתניהו ומילצ'ן, לפיהן לא נפל שום פגם פלילי בשיחות שקיימו עם ג'ון קרי ועם דן שפירו בפרשת הויזה שעוכבה למילצ'ן על-ידי הרשויות בארה"ב, לאחר שנחשף דבר עברו הביטחוני של מילצ'ן עבור מדינת ישראל, ובמיוחד פעילותו למען פרויקט הגרעין של ישראל.
05/10/2019  |  יואב יצחק  |   תחקירים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il