בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
כיצד על מנהלים להעניק משוב לעובדיהם
|
|
|
פליטיה קלארק, בעלת טור בכירה בפייננשל טיימס, ממליצה למנהלים להעניק לעובדיהם משוב שיהיה אמיתי, מנומס ומועיל. לא פשוט, אך יש דרכים ללמוד זאת
|
דאליו. ידוע בסגנונו הפוגעני [צילום: נג האן-גואן, AP]
|
|
|
|
|
תאר לעצמך שאתה בן 25, בעל שאיפות להיות מחזאי, ותיאטרון מקומי ידוע הסכים להעלות את אחד ממחזותיך. מבקר התיאטרון של העיתון המקומי מגיע לבכורה, ולמחרת אתה רץ לקרוא את הביקורת: "טוב שהתיאטרון ממוקם ליד תחנת המשטרה, כי הייתי חייב לרוץ ולדווח על פשע". הביקורת הזאת גורמת לך לנטוש את חלום התיאטרון ולהפוך לעיתונאי. זה מה שאירע לפני 30 שנה לאחר מידידיה של פיליטה קלארק, בעלת טור בכירה בפייננשל טיימס. הוא היה לעיתונאי מצליח, ובאחד הימים הזמין את המבקר למסיבת בדיחות שהסתיימה כך: "אם יום אחד הבחור הזה יימצא מת בנסיבות חשודות, תדעו היכן לחפש". קלארק נזכרה בסיפור כאשר קראה את הודעתו לעיתונות של איש קרנות הגידור האמריקני ריי דאליו, על עזיבתו של אחד ממנהליו הבכירים. זו הייתה הודעה שגרתית לחלוטין, עד לשורה בה נאמר שלחברה יש "תרבות של אמת מוחלטת ושקיפות מוחלטת". דאליו ידוע בסגנונו הפוגעני, שכבר הביא עובדים לידי דמעות – מה שלא מנע ממנו להקים את קרן הגידור הגדולה ביותר בעולם, ברידג'ווטר. גם סגנון המשוב התוקפני של נטפליקס לא פגע בה. יש סיבות רבות לתמוך במשובים ישירים במקומות עבודה; הבעיה היא, טוענת קלארק, שרבים מדי עושים זאת בצורה לקויה. יש הבדל ניכר בין ביקורת תיאטרון לבין ביקורת תעסוקתית. המבקר צריך להעניק לקוראיו מידע חיוני כדי שיחליטו על מה להוציא את כספם; על המנהל לא מוטלת חובה כזאת ואין שום סיבה להשפיל עובדים בני 25. לא חסרות דרכים בהן מנהלים יכולים להפוך שיחות מקצועיות חשובות ללעגניות. קלארק נתקלה בדוגמה מובהקת כאשר עמיתה סמוקת-פנים סיפרה לה בזעם על שיחה עם הממונה עליה בנוגע להתקדמות של פרויקט גדול: "היא לא הפסיקה להסתכל בטלפון שלה!", ולא הייתה דרך טובה מזו להביע את חוסר שביעות רצונה. אם אכן זו הייתה הכוונה של הממונה, היא העבירה את המסר בצורה הגרועה ביותר האפשרית. זה לא רק גס; זה גם חסר תועלת, משום שלא נוהלה שיחה עניינית על הבעיות בפרויקט. הכשל הנפוץ יותר הוא כאשר מעניקי המשוב אינם גסים או חסרי כנות, אלא אינם ברורים: "אתה עושה עבודה מצוינת" אינו משוב מועיל; "עשית עבודה מצוינת כי עשית כך וכך" – זה משוב מועיל. באותה מידה, לומר למישהו שמה שהוא עושה "לא מצליח" או "צריך שיפור" הוא חסר תועלת. תמיד טוב יותר לתת דוגמאות ספציפיות כדי להסביר מה לא עובד וכיצד ניתן לשפר זאת. מציאת הדרך לתת משוב מועיל לוקחת זמן ומאמצים, שלעיתים אינם ברשותם של מנהלים לחוצים. הלימוד כיצד להעביר משוב שהוא גם אמת וגם מנומס, אינו קל. לפני שנתיים פרסם מנהל בגוגל, קים סקוט, ספר בנושא ושמו Radical Candor. קלארק מעירה, כי שלא במפתיע – מהדורה שנייה יצאה לאור זה עתה. בסופו של דבר, אנשים רוצים לשמוע את האמת על עבודתם והמנהלים רוצים לומר להם אותה.
|
תאריך:
|
12/12/19
|
|
|
עודכן:
|
12/12/19
|
|
איתמר לוין
|
|
44 מיליארדרים ובני/בנות זוגם תרמו לקמפיין של ג'ו ביידן בבחירות המקדימות במפלגה הדמוקרטית – מדווח פורבס. רובם תרמו 2,800 דולר – הסכום המירבי המותר במישרין (לא לקרנות של המועמדים). אך הם כמובן יכולים לסייע בדרכים נוספות, כגון אירוח סעודות התרמה שהכניסה אליהן כרוכה בתשלום העשוי להגיע ל-1,000 דולר. בדיקת פורבס העלתה, כי רק חמישה מהם תרמו בלעדית לביידן.
|
|
|
הפער בין השמרנים לבין הלייבור הצטמק בסקרים האחרונים שפורסמו לקראת הבחירות בבריטניה (יום ה', 12.12.19), אך לא במידה המעניקה ללייבור תקווה לנצח – מסכם טיימס סקרים אלו.
|
|
|
בסיומו של מסע בחירות מדכא, הבריטים הולכים לקלפיות (יום ה', 12.12.19) לבחירות פלגניות שיעניקו מנדט מעורער לממשלה הבאה – כותב רייצ'ל סילבסטר, בעלת טור בטיימס הלונדוני.
|
|
|
ובכן, טיוטת כתב האישום נגד דונלד טראמפ הונחה (יום ג', 10.12.19) על השולחן ואמורה להיות מאושרת בימים הקרובים בידי מליאת בית הנבחרים. אמבר פיליפס מנתחת בוושינגטון פוסט את המסמך – ואת מה שאין בו.
|
|
|
"זו הכלכלה, טמבל" הייתה ססמת האסטרגיה של קמפיין ביל קלינטון ב-1992. היא התבססה על ההנחה לפיה כלכלה חזקה מסייעת לנשיא המכהן, בעוד כלכלה חדשה מסייעת ליריבו. כאשר גבר קלינטון על ג'ורג' בוש האב, השכר היה בירידה והאבטלה בעלייה. מאות המחקרים שנערכו מאז, הפכו את הסוקרים הפוליטיים לנביאים כלכליים. מחקר בינלאומי שביצע לארי ברטלס בשנים 2011-2007 העלה, כי כל 1% של גידול בתמ"ג בארבעת הרבעונים שלפני הבחירות, מוסיף 1% למפלגה השלטת.
|
|
|
|