|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

האם שנאה היא אסטרטגיה נכונה בבחירת ראש ממשלה

איך אדם משכיל ואינטליגנט ושפוי ואיש ישר יכול בכלל לחשוב להצביע לנתניהו השאלה הנוקבת הזו הובילה אותי לשתף אתכם
09/01/2020  |   גד פניני   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2020   |   תגובות
נתניהו. רק מתוך שנאה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

שנאה בעם
ניזכרתי שבשנות ה 50 משפחות השייכות לשמאל התפלגו בשנאה ובחילופי האשמות כאשר הקיבוצים התפצלו בין האיחוד למאוחד, פיצול שקיים עד היום. ניזכרתי איך רבין ז"ל (שמאל) קרא בישיבת סיעת העבודה ב-1993 למתיישבי הגולן "פרופלורים" ועורר כלפיו זעם רב בשל הפילוג שיצר, ניזכרתי בשיר ששר יהורם גאון ליצירתם של חיים חפר ודובי זלצר, מלפני הרבה עשרות שנים, "העם הזה המפולג כל השנה כיצד הוא קם כשהוא מריח סכנה".

הוזמנתי להתארח אצל חברים. זוג המארחים, אנחנו (זוג) ועוד ארבעה זוגות שלא היכרתי. כולם נראו לי מה"מילייה" החברתית שלי. גיל פרישה, מבוססים כלכלית, משכילים, תרבותיים, נראים אשכנזים ואוהבי המדינה. כבר בתחילת הערב העלו איזושהי "בדיחה" בנושא נתניהו (כאילו שלח ווטסאפ שהוא דואג עכשיו למילוי הכנרת...) ושאלתי אם אי-פעם מישהו מהם הצביע לליכוד. התשובה הייתה שלילית, כלומר הם לא תמכו מעולם בליכוד, ולכן גם אין לצפות שיתמכו הפעם בליכוד בעיקר לנוכח ההתרחשויות שגורמות גם לכמה אנשי ליכוד לא להצביע לליכוד.

בהמשך הערב אמרתי שאני אצביע לליכוד. מפלגה דמוקרטית עם משנה סדורה בכל נושא ומסורת שלטונית מפוארת, ואז נפתחה אינתיפאדה קולקטיבית נגדי. זה לא להצביע לליכוד, כך אמרו, אלא לתמוך בנתניהו! איך אדם משכיל ואינטליגנט ושפוי ואיש ישר יכול בכלל לחשוב להצביע לנתניהו. השאלות הנוקבות הללו הובילו אותי לשתף אתכם.

דבר אחד ברור - כל אלו מהאורחים (וכנראה רוב התומכים) שאמרו שיצביעו לכחול לבן לא עושים זאת מהערכה לגנץ וחבורתו ובוודאי לא למצע הלא ברור של כחול לבן, אלא משנאה ותיעוב לנתניהו. איש לא העלה על נס ביצועים, אמירות או תמיכה בגנץ כמנהיג וגם לא כלפי תפיסת הביטחון המעורפלת (זו של יעלון או של גרמן), הכלכלה הלא ברורה (זו של לפיד או של ניסנקורן), כן/לא סיפוח הבקעה, כן/לא שמירת גב ההר, כן/לא מדינה פלשתינית וכלפי יתר עמדותיה של כחול לבן. לכל אלו ישנן עמדות ליכוד ברורות, אבל זה כנראה ממש לא מעניין... השנאה לנתניהו היא מקור התמיכה בגנץ. כחול לבן בנויה על שלילת נתניהו עד כדי שנאה.

האם שיקולי שנאה בבחירת ראש ממשלה הם שיקולים רציונליים? מסופקני. האם השנאה מתירה להפקיד (יש אומרים להפקיר) את המדינה בידי מנהיג חסר נסיון? מספקני. אילו הייתה לנו מדינה רזרבית הייתי מוכן לתת אותה לנסיון לראש ממשלה חסר כל נסיון פוליטי ואזרחי. אך במקרה שלנו, מדינתנו האחת והיחידה, עם מגוון הבעיות והסכנות העוטפות אותה, איננה יכולה להרשות לעצמה את הלוקסוס של התנסות. נתניהו כשהיה חסר נסיון בקדנציה הראשונה שלו - נכשל כישלון חרוץ ועף. אהוד ברק בקדנציה הראשונה והקצרה שלו נכשל כישלון חרוץ ועף. האם לא למדנו מהנסיון הרע הזה?

ראשות הממשלה בישראל איננו תפקיד לחסרי נסיון. למה אצה הדרך? גם אריק שרון כשהגיע כפוליטיקאי משופשף ומנוסה ואחרי מספר תפקידי שר, לתפקיד רה"מ הצהיר כי "דברים שרואים מכאן לא רואים משם". כשם שסג"ם הכי מוכשר לא ימונה לרמטכ"ל, אלא לאחר שיצבור נסיון, כך טירון פוליטי (גם אם היה רמטכ"ל) לא מתאים לכהן כרה"מ כתפקיד פוליטי אזרחי ראשון (וראו כשלונות הרמטכל"ים בפוליטיקה - מופז, ברק, ברלב, רפול, יעלון, ידין, דיין, גור, ליפקין-שחק ואפילו רבין ששמעון פרס לא הפסיק לכרסם בו).

פילוג לא חדש

האורחים השונים העלו טענות שאיפשרו לי להבהיר לעצמי טוב יותר ועמוק יותר עד כמה ניתוח לוגי עדיף על ניתוח אמוציונלי שמקורו בשנאה. הועלו טענות שנתניהו מלבה שנאה בעם בעיקר נגד השמאל, הורס את מערכת המשפט והאכיפה, הרס את הביטחון, הרס את הכלכלה, התנגד לקיום פריימריז בתקופת 21 הימים שקיבל להרכבת ממשלה וכד'.

התייחסתי בתשובתי ואשתף אתכם - טענו - מלבה שנאה בעם - התחושה היא שכיום העם מפוצל ברמה של שנאה בין ימין לשמאל, בין דתיים לחילוניים ובין אשכנזים לספרדים. ו"האורחים" האשימו כמובן את נתניהו. טענו כי נתניהו משסה את הימין בשמאל. כאילו לא שמו לב שהשמאל משסה את כולם בדתיים... שאלתי, האם הפילוג הוא חדש? רק נתניהו יצר אותו (אם בכלל)? וניזכרתי שבתקופת המנדט הבריטי כוחות ההגנה (שמאל) הסגירו את לוחמי האצ"ל והלח"י (ימין) לידי הבריטים ואלו תלו אותם או היגלו אותם. קראו לזה "סזון". ניזכרתי שבן גוריון הורה להטביע את אוניית הנשק "אלטלנה" (ימין) ויהודים (משמאל) ירו על יהודים (מימין) בהוראת השלטון (השמאל). ניזכרתי שבן גוריון (שמאל) הכריז במשך שנים "בלי חרות ומק"י" והנוהג היה שללא פנקס אדום (שמאל) אין סיכוי למצוא עבודה לפרנסה.

ניזכרתי שבשנות ה 50 משפחות השייכות לשמאל התפלגו בשנאה ובחילופי האשמות כאשר הקיבוצים התפצלו בין האיחוד למאוחד, פיצול שקיים עד היום. ניזכרתי איך רבין ז"ל (שמאל) קרא בישיבת סיעת העבודה ב-1993 למתיישבי הגולן "פרופלורים" ועורר כלפיו זעם רב בשל הפילוג שיצר, ניזכרתי בשיר ששר יהורם גאון ליצירתם של חיים חפר ודובי זלצר, מלפני הרבה עשרות שנים, "העם הזה המפולג כל השנה כיצד הוא קם כשהוא מריח סכנה". מסתבר, שבכל מקום וזמן ובכל תחום בו ניתן היה לקיים פילוג - הוא היה. אז כנראה זה משהו בגנטיקה שלנו... ולא תוצר של נתניהו. אבל כששונאים - לא רואים את כל זה.

טענו - הורס את מערכת המשפט - אכן נתניהו יוצא נגד המערכת בצורה חריפה ביותר. מערכת משפט היא אבן יסוד בדמוקרטיה ומבוססת בעיקר על הסכמה רחבה של אובייקטיביות, יושרה וסופיות הדיון וכמובן קבלת הכרעותיה. מערכת משפט מבוססת על פרשנות לחוק ולכל אחד (כולל לשופטים) יש את הפרשנות שלו. לפיכך נקבע כי על כל החלטה שיפוטית ניתן לערער לערכאה גבוהה יותר אשר לא פעם הופכת או משנה את הכרעת בית משפט קמא. גם במקרה של אולמרט נקבע בערכאה ראשונה עונש של 5 שנות מאסר ובערעור הופחת מהותית.

האם זה מערער את האמון במערכת? לא, אבל האם זה מעלה סימני שאלה? בודאי שכן וטוב שכך. אין איש שהשם של רומן זדורוב לא גורם לו פרפרים ופיקפוק (כמו עמוס ברנס וכמו אל עביד ממקרה חנית קיקוס). כל אלו שמדברים כיום על רוממות מערכת המשפט ומבקרים את נתניהו מתעלמים מכמה מוסכמות יסוד ובעצם מערערים בכך את יציבות מערכת המשפט. מוסכמה ראשונה - רק בית משפט מרשיע ולא אף אחד אחר, כולל לא הפרקליטות, המשטרה והיועץ המשפטי.

כשר אבל מסריח

יש נטייה מוזרה בציבור השונא להרשיע לפני משפט ובכך אותם גורמים מחלישים את מערכת המשפט. מוסכמה שניה - אפשרות מתן חסינות לח"כ שנועדה להגן במסגרת החוק על הח"כ בעת מילוי משימתו. היא איננה פוטרת מעמידה לדין בתום כהונתו. כל שונאי נתניהו - מבקרים את המהלך של החסינות שנעשה בהתאם לחוק. מדוע מבקשים שונאיו למנוע קיום חוקי של הליך חוקי? תמהתני. ביום מן הימים נתניהו יעמוד לדין ואם יורשע יוכל לערער ואם יורשע בערכאת הערעור יישא בעונשו וישלם חובו לחברה. ומה יהיה אם יזוכה ויטוהר? כל המתלהמים והזועקים על עליונות החוק - פוגעים בחוק בכך שמבקשים לעקוף אותו ולא לאפשר מיצויו וקיומו.

ואז האורחים מעלים טענה - אבל מה עם המוסר? נכון צודקים, אבל המוסר הוא ענין להכרעת הציבור ולא להכרעה שיפוטית. ישפוט הציבור בבחירות חופשיות ואלו יקבעו את מעמדו המוסרי בעיני העם. מוכר הסיפור "כשר אבל מסריח" וזה בדיוק המקרה. הכשרות נקבעת במשפט והסירחון יישפט בבחירות.

ועוד טענה שהעלו - ומה עם תיק הצוללות? כאן כבר הבינותי את חוסר היושרה הגלומה בשאלה. כאשר היועץ המשפטי וכל מערכת האכיפה מגישים כתב אישום המבוסס על עדות אנשים ש"קנו שקט" כמו ניר חפץ ומומו פילבר (עדי המדינה) בגין סיגרים, שמפניה, כותרת אוהדת - אז הם כמובן מקצוענים, ישרים וצודקים. אך כשאותה מערכת אומרת שבתיק הצוללות נתניהו לא מעורב ולא ידע - האורחים הביעו אי-אמון גורף באותה מערכת עצמה. כולם שאלו, אם הבן דוד מעורב (מה שהסתבר "שלא כצעקתה") איך ייתכן שנתניהו לא ידע. שונאי נתניהו מקדשים את המערכת כשהיא משרתת את האג'נדה שלהם ומבקרים אותה כלא אמינה כאשר היא "מנקה" את נתניהו, רחמנא ליצלן.אבל כששונאים - לא רואים את כל זה.

אין ביטחון הטיחה בי אחת האורחות - והשבתי שמעולם לא היה בארץ ביטחון מוחלט ולעולם לא יהיה כי אנחנו יושבים במקום לא טבעי בו לא רוצים אותנו ומבקשים לחסל אותנו. זה התחיל מראשית ההתיישבות, דרך המאורעות, מלחמת העצמאות וכל המלחמות מאז, שהיו ועוד תהיינה. בימי רבין התפוצצו אוטובוסים על יושביהם בערים הגדולות. בליל הסדר נטבחו עשרות במלון פארק בנתניה. נחטפו מטוסים (כולל לאנטבה) ותמיד היו ארועים ביטחוניים.

האם מצבנו הביטחוני רע? לא! אבל קיים סיכון קיומי לא מהחמאס אלא מאירן. את החמאס ואת רצועת עזה ביחד עם החיזבאללה בלבנון צה"ל יכול למחוק בכמה שעות ולגרום באפס זמן למאות אלפי הרוגים בצד השני (כמו המהלך שעשה אסד). האם זה מה שאנחנו רוצים? נתניהו, כמו המבוגר האחראי במערכת, נושך שפתיים באיפוק מול ירי הקסאמים. בודאי שזה רע. בודאי שדורש פתרון. האם מישהו תומך במלחמה בה יהרגו אלפי עזתים ומאות חיילים ואזרחים שלנו? את זה צריך לדחות תוך נשיכת שפתיים - עד אין ברירה ואז לתת מכה בכל העצמה.

שקט מוחלט

האם מישהו מעוניין ליישם את הפנטזיה של ליברמן "שיחסל את הנייה בתוך 48 שעות" וכשהיה שר ביטחון לא עשה זאת "והאשים" את נתניהו שמנע זאת? כך נוהג ראש ממשלה אחראי שלא נסחף ולא נסחט על-ידי כל הוזה, גם אם הוא שר ביטחון. בל נשכח שגנץ בתפקידו כרמטכ"ל (ויעלון שר הביטחון) הוביל את מערכת צוק איתן במהלכה ישבנו 51 ימים במקלטים כולל בתל אביב וספגנו קורבנות כבדים בחזית ובעורף (בצד הישראלי נהרגו 68 חיילים, 5 אזרחים ואזרח זר אחד, ונפצעו 1,433 חיילים ו-837 אזרחים (ויקיפדיה) וכך פורסם בקשר למבצע: "יובל שטייניץ: גנץ הפחיד את הקבינט והזהיר מהכרעת חמאס וכיבוש עזה. שר האנרגיה חשף מעט מדיוני הקבינט בצוק איתן. גם השר גלעד ארדן גילה: "לא הייתה תחושה שגנץ רצה להכריע את המערכה אלא רצה הפסקת אש". וזה נכתב לגבי גנץ שהיה רמטכ"ל.

ומה קורה עוד בביטחון? קבלנו מטוסי אף 35 לזרוע הארוכה של צה"ל שהעצימה את יכולות ההתמודדות הצפויה במרחב, בוצעו תקיפות שוטפות רבות תחת עמימות של שיירות נשק אירניות ברחבי סוריה, הובא לארץ, בפעולה שתהיה בסיס לסרטים בעתיד, ארכיון הגרעין האירני, מידי לילה מבוצעות פעולות שוטפות מעבר לקווים של יחידות עילית (כמו המבצע בו נהרג סא"ל מ. ז"ל) הוקמה ביוזמת ראש הממשלה חומה בגבול מצריים שעצרה את המסתננים, קיים כמעט שקט מוחלט מכיוון הגדה המערבית, גבול ירדן, גבול מצרים, רמת הגולן וגבול לבנון (אם כי ייתכן שאירן תגרום להפרתו). אין ספק שנעשו ונעשות פעולות אדירות ברמה האסטרטגית עם מינימום נפגעים. אבל כששונאים - לא רואים את כל זה.

ואז העלו האורחים את הרס הכלכלה. במקרה, שמעתי בשבוע שעבר הרצאה מאלפת של פרופסור צבי אקשטיין, מי שהיה משנה לנגיד ולהלן אביא קצת נתונים מהרצאתו "הכלכלה בישראל ובעולם": שעורי צמיחה אירופה 1.2 ארה"ב 2 ישראל 3. שיעורי אבטלה אירופה (2009 - 10) כיום כ 7.5 ארה"ב (2009 - 9.5) כיום כמעט 4 ישראל (2009 - 9) כיום מעט מעל 3. החוזק של המשק הישראלי - שווקים פיננסיים יעילים, מדיניות פיסקאלית - הפחתה אמינה ביחס חוב/תוצר, מאזן תשלומים - עודף משמעותי, מדיניות מוניטארית - יציבות מחירים, שער המטבע מתחזק (הליש"ט, היורו והדולר הפכו זולים מאוד), ירידה בפרמיית הסיכון של ישראל (ב-2003 קרוב ל-12) היום (1-).

עודף גדל בחשבון השוטף (גם בזכות הגז) ולחץ מתמשך להתחזקות השקל. האינפלציה נמוכה ונמצאת בחלק התחתון של היעד, שעורי ריבית נמוכים, ולכך אוסיף ממקורותי, השקעות אדירות בתשתיות תחבורה, מחלפים, רכבות, רכבת קלה ומטרו בתהליך. הישראלים מטיילים בעולם (ובוכים על העומס בנתב"ג), קונים כלי רכב (ובוכים על הפקקים), אבל כששונאים - לא רואים את כל זה.

חברי האורחים טענו שנתניהו התנגד לפריימריז בליכוד טרם חלפו 21 הימים שקיבל להרכבת ממשלה ואם היה מסכים הייתה קמה ממשלה כי גדעון סער היה נבחר. צר לי להתייחס לטיעון עצוב כזה. ראשית, העובדות מוכיחות כי סער נכשל מול נתניהו. שנית, מגוחך שתומכי מפלגה מונארכית לא דמוקרטית כמו כחול לבן, שאין אצלה ואצל מרכיביה פריימריז, בכלל מעלים טיעון כזה הזוי. פרט לליכוד, מרץ והעבודה כל המפלגות והרשימות הן בלתי דמוקרטיות בעליל וסדר מועמדיהן כפוף לרצון "בוס" כלשהו. אבל כששונאים - לא רואים את כל זה.

שובר את המיתוס

לקראת סיום הערב אמרה לי אחת האורחות כי היא ממש כועסת עלי. לשאלתי מדוע, השיבה מבלי למצמץ כי ידעה עד עכשיו מי מצביע לנתניהו (הפריפריה, הדפוקים, האספסוף, הלא שפויים וכד') ופתאום היא מגלה אינטליגנט ומשכיל וזה שובר לה את המיתוס...

קוראים יקרים - שנאה איננה מדיניות. לא חייבים לאהוב את ראש הממשלה ולא צריך אפילו לחבב אותו. צריך לנתח מצבים, לראות היכן היינו ולאן הגענו. ולכל רודפי הצדק ועליונות החוק והמשפט, תנו למצות את החוק, תנו למערכת המשפט לפעול כחוק ולומר את דברה. לצדקני המוסר - תנו לעם לומר את דברו במערכת הבחירות. ובואו נתחייב לכבד כל תוצאה בשתי המערכות הללו לטובת עם ישראל.

תאריך:  09/01/2020   |   עודכן:  09/01/2020
ד"ר גד פניני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האם שנאה היא אסטרטגיה נכונה בבחירת ראש ממשלה
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באום
9/01/20 14:11
2
ארי כספי
9/01/20 16:15
 
תעמולה ברבע גרוש
9/01/20 18:08
 
ארי כספי
10/01/20 12:29
 
קוק או פיט
10/01/20 20:53
 
יש העזתי שצופר...
12/01/20 01:44
3
שמחה חן
9/01/20 17:42
4
מייק
9/01/20 17:53
5
אבי מלכה
9/01/20 20:20
6
אבי מלכה
9/01/20 20:20
7
קורןנאוה טבריה
10/01/20 06:52
8
קורןנאוה טבריה
10/01/20 07:32
9
שונסי גנצינר
10/01/20 13:43
10
מומו
10/01/20 14:11
11
משפט דרייפוס כאן!
11/01/20 08:14
12
toaster
11/01/20 12:22
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2020
יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר שמפלגתו תעשה הכל על-מנת שוועדת הכנסת תקום לצורך דיון בבקשת החסינות שהגיש ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "אני מצפה מיולי [אדלשטיין, יו"ר הכנסת, א.ו.] שיתנהג באופן ממלכתי ולא מפלגתי ויאפשר הקמת ועדת הכנסת", אמר בראיון לכאן ב'.
09/01/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
יו"ר הימין החדש, שר הביטחון נפתלי בנט, ויו"ר האיחוד הלאומי, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', הגיעו להבנות ראשוניות לאיחוד מפלגותיהם לרשימה אחת לקראת הבחירות לכנסת ה-23. השניים נפגשו הערב (יום ד', 8.1.20) במשרד התחבורה וכבר גיבשו הבנות ראשונות ביחס לריצה המשותפת.
08/01/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
יו"ר כחול לבן בני גנץ מטרפד את יוזמת יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, לאחר שהודיע בישיבת סיעתו בתל אביב כי "כחול לבן לא תחבור למפלגות אחרות מימין ומשמאל". גנץ גם התייחס לבקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "אנחנו נשתמש בכל האמצעים הפרלמנטריים האפשריים. לא ניתן לאף אחד למשוך זמן".
08/01/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
יו"ר כחול לבן בני גנץ נפגש (יום ד', 8.1.2020) עם יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ כדי לדון באפשרויות והאתגרים העומדים בפני גוש המרכז שמאל. אתמול הודיע ח"כ פרץ על הצעתו לאחד את מפלגתו יחד עם מפלגות כחול לבן ומרצ לרשימה מאוחדת שתרוץ בפתק אחד בבחירות לכנסת ה-23. סיעת העבודה הביעה תמיכה במהלך.
08/01/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
סערת החסינות: יו"ר הוועדה המסדרת ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן) הודיעה כי הם מצפים עד סוף השבוע הקרוב לתשובה מיו״ר הכנסת יואל (יולי) אדלשטיין בנוגע להקמת ועדת הכנסת. בכחול לבן איימו בהצבת אולטימטום ליו"ר הכנסת כי אם לא תוקם ועדת הכנסת - יתחיל בשבוע הבא הליך להדחתו של אדלשטיין.
08/01/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
רון בריימן
רון בריימן
תמלול של קטע מרתק ומאלף מתוך ראיון של דובר צה"ל לשעבר, המותח ביקורת נוקבת על התרבות הארגונית של צה"ל    לא מיותר לציין שתרבות זו היא של צה"ל בפרט, אבל של החברה הישראלית בכלל, לפחות ...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il