|   15:07:40
דלג
  יובל לובנשטיין  
יועץ אסטרטגי ומומחה לקמעונאות
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

הסודות מאחורי המדפים

תרגילי שיווק של הרשתות

בחלק לא מבוטל של הרשתות מופעל מותג פרטי של הרשת, אשר החל את דרכו כמותג מוזל לצד המותג המוביל, אולם על ציר הזמן גדלה נוכחותו
19/01/2020  |   יובל לובנשטיין   |   מאמרים   |   תגובות
אי שקט ברשתות [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

רשתות השיווק נעות בתקופה האחרונה במסלול של אי-שקט מסוים. ריבוי ההזמנות דרך האינטרנט מאתרי חו"ל, ייקור עלויות כוח אדם ושכירות, קריסת רשתות אופנה, התגברות תחרות בתחום עיצוב הבית והפארם וכן התגברות מגמת צמצום הצריכה, אשר נמצאת עדיין על אש קטנה, אך אש אשר מרחיבה את השפעתה מדי יום.

אי שקט זה בא לידי ביטוי בעלייה בלתי פוסקת של מחירי צרכן וזאת על-מנת להגדיל את הרווח ולהקטין במידת מה את הסיכון שלהם (כך הן חושבות, אולם בסופו של דבר טעות בידן) וגם ביצירת מבצעים מלאכותיים של קנה זוג במחיר מוזל, כאשר מחיר הבדיד הוא מחיר מופקע ומחיר הזוג הוא מחיר סביר, ממש לא מחיר מבצע אמיתי. נכנסתי לאחרונה לסניף של יינות ביתן ונראה שהלחץ אוחז בכל פינה ובכל מדף. ישנם עשרות רבות של "מבצעי זוג ב", הרשת ממש מתחננת, קנה ממני והצרכן לעיתים בחוסר ברירה מעמיס גם מוצרים אשר לא נחוצים לו ואולי יעשה בהם שימוש עוד חצי שנה.

פעילות שיווקית נוספת, היא פרסום במדיה של מבצעים. הדבר בולט בעיקר בפרסומים של רשת שופרסל גם לכלל הלקוחות וגם ללקוחות כרטיס האשראי שלה - אני מסתכל בדף המבצעים ולא מוצא שם חיתוך מחיר אמיתי, או במילים אחרות לא מוצא סיבה לקום מהכורסא ולקנות שם. את "המבצעים שלהם" אני יכול למצוא גם ברשתות אחרות, בלי פרסום/רעש וצלצולים, כלומר נראה שהרשת הגדולה עם יכולת הקניה האדירה, מעדיפה לכאורה להשקיע בפרסום ובמודעות/נראות ופחות במחיר טוב ללקוחותיה.

בחלק לא מבוטל של הרשתות מופעל מותג פרטי של הרשת, אשר החל את דרכו כמותג מוזל לצד המותג המוביל, אולם על ציר הזמן גדלה נוכחותו גם במקום המותג המוביל ובמחירי צרכן אשר לא אחת אף יקרים מהמותג המוביל והכל על מזבח הרווח והרווחיות.

הפעילות הכי מרגיזה של הרשתות זה קביעת רף זכאות למבצע, כמו קנה ב-400 שקלים שלם רק 250, כאשר שני הצדדים יודעים שמחירי המוצרים הבדידים זה הרבה יותר "מפייק".

פעילות זו למעשה נלחמת באופן ישיר ובוטה במגמה הצרכנית החדשה של צמצום הצריכה ונראה שאולי היא רק מלבה את האש ומקוממת יותר ויותר צרכנים מלהדיר את רגליהם מהרשת שנוקטת כך.

האם לא יותר פשוט ונכון - להציע את המוצרים במחיר הנכון שלהם? ולתת ללקוח להחליט מה טוב בשבילו? מדוע אנו צריכים לקנות שניים-שלושה פריטים נוספים על הפריט המבוקש?

פעולות מסוג זה, רק יגרמו ללקוחות להזמין יותר באינטרנט ורק את הפריט שהם מבקשים ו/או לשכנע אותם להסיט את כספם למוצרים אחרים כמו מוצרי חוויה, קרי טיול לחו"ל או בילוי בקולנוע והתאטרון?

נראה שבעתיד נראה סכומים הולכים וגדלים המופנים לצריכה של תרבות פנאי ותרבות חוויה ופחות כסף, ופחות צריכה של מזון ומוצרי צריכה יום יומיים, נראה דחייה של קניות לבית, והפניית המשאבים לצריכה של זיכרונות וחוויות.

תאריך:  19/01/2020   |   עודכן:  19/01/2020
יובל לובנשטיין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורמים בכירים בפתח ברצועת עזה אומרים כי אי-אפשר לנתק את ההסלמה האחרונה ברצועת עזה מחיסולו של קאסם סולימאני וביקור משלחת חמאס בראשות אסמעיל הניה בטהרן בניגוד לעמדת מצרים.
17/01/2020  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
בקובץ שיריה השני, "שיבולת ירוקת העין" (1940) כללה לאה גולדברג שני שירים תחת הכותרת "סליחות". במסה זו נעיין בראשון מבין השניים, בשיר "באת אלי", שהולחן ומושמע לעיתים תכופות בביצוע מצוין מפי הזמרת יהודית רביץ.
17/01/2020  |  יוסף אורן  |   מאמרים
ממש לא בא לי להתייחס למהלכים הפוליטיים של השבוע האחרון ובכלל, אבל כאחד שכמו רבים אחרים מתעדכן מדי פעם בנעשה וגם מנסה להבין מה מניע אנשים חכמים לעשות כאלה שטויות כפי שראינו השבוע, חשבתי שאולי גם הפעם אמצא לפחות רמז לתשובה בפרשת השבוע. מתחילים את ספר שמות בתיאור שיעבוד בני ישראל במצרים והגזרות שגזר עליהם פרעה במאמץ לבלום את ריבויים. זה לא הצליח לו כי המיילדות סירבו לציית. מצד שני האסטרולוגים אמרו לו שבקרוב עתיד להיוולד תינוק שיגדל ויוציא את ישראל ממצרים ולא ברור אם הוא עברי או מצרי. לכן הוא הוציא פקודה (שמות א): [כב] וַיְצַו פַּרְעֹה, לְכָל-עַמּוֹ לֵאמֹר: כָּל-הַבֵּן הַיִּלּוֹד, הַיְאֹרָה תַּשְׁלִיכֻהוּ, וְכָל-הַבַּת, תְּחַיּוּן.
17/01/2020  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
מהומה על לא מאומה. מיני סערה פוליטית התחוללה היום בעקבות פרסום של כתב ynet על כך שמשרד התחבורה החליט כביכול לבטל עשרות קווים הנוסעים בשבת. אולם ככל שחלף הזמן והתבררו הנתונים עלה כי מדובר בסערה בכוס תה.
16/01/2020  |  עידן יוסף  |   מאמרים
לאה גולדברג, שאתמול צוין יובל שנים למותה, היא לא רק המשוררת הגדולה מכולן, אלא כנראה גם האישה שלה אני חב את חיי ואת חיי משפחתי.
16/01/2020  |  הרב אילעאי עופרן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il