|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

שתי מעצמות

הסינים כבר על ברכיהם, והם נואשים דברים שהיו בלתי אפשריים בעליל עד לפני חודשיים הפכו לקיימים ומוחשיים ביותר, בנסיון הסיני להתמודד עם נגיף הקורונה
16/02/2020  |   ארי בוסל   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
העולם לא מסייע [צילום: קין צ'אונג/AP]

תגובה ממפעל בסין:
הכותב, מר פו קסו, מודה על ההתעניינות בשלומם וההצעה לעזור בדרך כלשהי. "המדינה שלנו סובלת מהתקפת נגיף הקורונה עכשיו, אבל אנחנו נוקטים בצעדים ממשיים להתמודד עם הנגיף. למרות שאנחנו לא יודעים מה יביא המחר איתו, אנחנו חייבים לבסס ביטחון חזק ולהתגבר על (הפחד? הנגיף?). אנחנו בצפון-מזרח סין, אזור בו השפעת הנגיף פחותה. אך הפרובינציה בה אנו חיים שלחה 1,500 רופאים לתמוך בפרובינצית הוביי (שם פרצה המגפה). אנחנו מקווים שהם יחזרו בשלום".

נגיף הקורונה לא ממש משבש את חיינו, עדיין. אנשים יוצאים לקניות, המסעדות מלאות, כולם טסים. "זה לא יגיע לכאן", "הוירוס דועך". בבדיחות הדעת אנחנו אפילו אומרים "כל מה שאנחנו קונים מיוצר בסין, עכשיו הם אפילו מיצאים וירוסים". למעט מסכות שהפכו למוצר שפשוט אינו בנמצא, אין מחסור וגם לא מורגש כזה. הצנרת עדיין מלאה.

כל זאת יכול להשתנות בן רגע, אם המחלה תתפרץ לה באחת מעשרות המדינות אליהן היא כבר הגיעה, התפרצות כמו בספינה "דיאמונד פרינסס" העוגנת לחופי יפן, או כמו במקור ההתפרצות שם בסין הרחוקה, בעיר שבה באופן רשמי גרים 11 מיליונים אך באופן מעשי נמצאים שם כמספר היהודים בעולם כולו. סין קרובה ממה שאנחנו משערים, והנגיף הקטלני אינו בררני ולכן אינו מגביל עצמו לסינים בלבד. את מעצמת העל של הסינים הנגיף כבר הכריע, כך שנבצר להבין מדוע אנחנו כל כך שאננים.

הסינים כבר על ברכיהם, והם נואשים. דברים שהיו בלתי אפשריים בעליל עד לפני חודשיים הפכו לקיימים ומוחשיים ביותר, בנסיון הסיני להתמודד עם נגיף הקורונה. אותו רופא שזיהה את המחלה לראשונה והבין שלפניו משהו שונה, מדאיג ומסוכן, נשלח בהתחלה ל"חינוך מחדש" ולבית סוהר, שם ייתכן שזירזו את סופו, או פשוט התנאים המשופרים של אותה אכסניה הם שהביאו לכך. אך בעוד שסין של לפני חודשיים הייתה עומדת על שלה, בגאווה ובכוחניות מרובה, כמו בכיכר טיאמין, הרי שעתה סין מתנצלת, במעשים ובדיבורים. האחראים פוטרו בבושת פנים. הסינים אפילו הודיעו באופן רשמי "תנוח בשלום"! באותיות אדומות גדולות לזכר הרופא. אין הם מסתירים. הם אפילו מצטערים, באמת ובתמים. אותו רופא עוד יקבל (אחר מותו) את פרס נובל (לרפואה או לשלום) ויהפוך לגאווה לאומית.

זו היא ודאי סין חדשה, סין שלא יודעת איך להתמודד ואפילו פונה לנשיא ארה"ב, כמו ילד הפונה למבוגר ברקיעת רגל טיפוסית כשדמעות בעיניו ובתלונה "לא עזרת לי! להפך, פעלת מהתחלה נגדנו (הפסקת טיסות, הגבלת כניסת אנשים)". הסינים צודקים. בכל אירוע ברחבי העולם, ישראל היא הראשונה המגיעה, מקימה בתי חולים בשטח ומתפקדת בצורה שאפילו המעצמות לא מסוגלות בזמן כה קצר וביעילות כה רבה. אך כאן, על מי שמענו? משלחות מהארץ? חוקרי התפשטות מחלות מסוכנות ביותר מארה"ב? אף לא אחד. רק שלוחי הרבי, הם שליחי חב"ד, שיצאו לחלק מסכות ומצרכים.

בכדי להביא את סין לכריעה על רגליה, צריך היה כוח אדיר, לא כוח אנושי. אנחנו, היהודים, יודעים שנפלאות כאלו, כפי שלפני אלפי שנים הוטלו על המצרים בעשרת המכות, הן נחלתו הבלעדית של הקב"ה. הוא מעלה עמים ויכול להורידם בשבריר שניה, אפילו את המעצמה החזקה בעולם. לכן אולי מתאים שהנציגים היחידים שאכן מושיטים ידם לעזרה בשעה קריטית זו הם לא אחרים מאשר שליחי האלוהים העברי. אלא שבניגוד למשה ואהרון אחיו בימי פרעה שלא ידע את יוסף, אין הסינים מגבילים יציאת כוח העבודה הזול - העבדים העבריים - מממלכתם, ולכן אין האלוהים "מקשה את ליבו של פרעה" פעם אחר פעם.

חוקים מיוחדים

האם ישראל עוזרת? חברות וחוקרים ישראלים ודאי עובדים מסביב לשעון, אבל התמריץ הוא מודרני, עכשווי: כסף! מי שיוכל לזהות ולתת מענה לנגיף, יזכה במילארדים רבים. האם חוקרים ברחבי העולם משתפים פעולה? האם המכונים הביולוגיים בכל הארצות (ישראל, ארה"ב, רוסיה...) גייסו את מיטב המוחות ועובדים מסביב לשעון?

הסינים שלא היו חושבים אי-פעם בעבר לפנות לעזרה, ביקשו מאחרים, לדוגמה מכמה ממשלות לעזרה פשוטה של הספקת מסכות (שכן לבתי החרושת בסין אין תפוקה מספקת, כמו גם היה מחסור בכוח אדם שלא שב עדיין מחופשת ראש השנה הסינית). אחת מאותן ארצות היא יפן, וכל מי שבקיא ולו במקצת בהיסטוריה המודרנית בין סין לבין יפן יבין עד כמה משמעותי הדבר (היפנים היו אכזריים ביותר ביחסם לסינים, והסינים לא שוכחים זאת עד עצם היום הזה).

בדרכם הם, הסינים פועלים, והדבר מרשים ביותר. הם הזרימו כספים לשוק, מנעו התמוטטות הבורסה, העמידו תקציבי ענק להתמודדות עם הנגיף, הקימו בתי חולים ומילאו אותם בציוד ובאלפי רופאים ואחיות, דאגו שאזרחים לא ירעבו ושכל מוצרי הבסיס יהיו על המדפים בכל רחבי סין, תפעלו את כלל כוח העבודה לפי הוראות לשעת חרום (כולל דיווח המצאות, חום, פגישה עם אנשים שאולי חלו, וכו׳, וכל זאת מדי יום ואף מספר פעמים ביום), הטילו סגר על מאות מיליוני אנשים, העבירו חוקים מיוחדים לשעת חרום לכוחות הביטחון ואין מכשול אנושי שנראה שהם לא מסירים כלא היה. הסינים עושים זאת בצורה הסינית: בכוח, בצורה מיידית, בלי לשאול ובלי להתחשב. הם ממוקדים בצורה מעוררת התפעלות. אך הנגיף נשאר וממשיך להתפשט ולדרוש את קורבנותיו, בסדר גודל של כשלושה אחוזים מהנגועים.

העיתונאית החוקרת והסופרת נורמה זייגר, טוענת שהסינים משקרים במצח נחושה. המספרים לא נכונים. ייתכן בכלל שהם אחראים להפצה הראשונית של הנגיף. הם מדינה קומוניסטית. ופעם נוספת: "אסור להאמין למילה שהם אומרים". זייגר שבעבר נזהרה מאוד לאחר שפרסמה טור על פוטין, מדברת בגלוי נגד הסינים. אני מפחד שנורמה היא הסנונית, ואם חס וחלילה המגפה תתפשט בארה"ב, הפחד שיאחוז באזרחי ארה"ב יהפוך עד מהרה לשנאה נגד סינים, וכיון שהאמריקנים לא יודעים בהכרח להבדיל בין סינים לבין יפנים או תיאלנדים או פיליפינים או אחרים, זו תהיה שנאה כלפי זרים, שנאה נושנה החבויה מתחת לפני השטח. או אז נשכח שהרבה מהשכנים שלנו שמראם החיצוני הוא של המזרח הרחוק בעצם נולדו וגדלו כאן בדיוק כמונו; וכבר התנסנו בכך עם היפנים מהלך מלחמת העולם השנייה.

אם הסינים משקרים, הרי שזו תרבות העבר, של מעצמת על שעשתה כפי שעולה על רוחה, אך כאמור אין אלו פני הדברים, והשוק שסין חווה לא יפוג למשך זמן רב (בה אם השוק שחוותה גרמניה של הרייך השלישי נתן אותותיו מהלך 75 שנים). סין של היום מתמודדת עם כוח שהכניע אותה תוך שבועות ספורים.

אויב מתוחכם

בדומה לסין, ישנה מעצמת-על נוספת המתמודדת עם כוחות אדירים המנסים להכניעה. מדינת ישראל מוקפת אויבים, המנסים למחוק אותה מעל המפה. אלו שולחים רחפנים או בלונים. אלו חופרים מנהרות מוות מרשימות מאין כמותן. אחרים פועלים נגדה באמצעות הסייבר. ועוד אחרים מרעילים את דעת הקהל הבינלאומית. דווקא כאן, ישראל פעם אחר פעם מוכנעת לברכיה, בדיוק כמו הסינים. בחוסר אונים אנחנו מפסיקים מבצעים מורכבים ביותר בעזה, כי ארה"ב או המערב נתן לנו רק 24 שעות. דעת הקהל הבינלאומית היא נגדנו, בצורה נחרצת ביותר, והאויב מתוחכם ביותר.

לא עוברות דקות עוד טרם נכנסו קרקעית לעזה, וכבר מועלים אתרים לרשת, עם קריקטורות וסרטונים ותמונות של כל הזוועות של צבא הכיבוש הציוני-נאצי. איש לא עוצר לחשוב, "האם אפשרי הדבר"? איש לא טורח לבדוק (תמונות שמסתבר בדיעבד מוחזרו מסוריה או מהעבר). ישראל סופגת מכה אחר מכה, ומסתבר שעליונות צבאית שווה כקליפות השום. כך גם בהכרזות והחלטות דוגמאת "ירושלים היא בירת פלשתין", "הר-הבית הוא אתר מורשת מוסלמית", "ההתנחלויות בלתי חוקיות לפי החוק הבינלאומי", "112 מפעלים הפועלים ביהודה ושומרון הם חלק מרשימה שחורה של האו"ם", ועוד ועוד.

מגיעות שש ספינות "לשבור את המצור על עזה", וישראל מאבדת את האשתונות. רמטכ"ל צה"ל יעיד לאחר מכן ש"הוא היה פועל בצורה שונה", אך הנזק כבר נגרם. חיילי השייטת המהוללת מגיעים למלכודת, מארב מתוכנן היטב, וחלק מלוחמינו מאושפזים משך חודשים ארוכים בכדי להחלים. לא עבר זמן רב וממשלת ישראל עוד התנצלה בפני טורקיה ושילמה פיצויים בשמונה ספרות דולריות. כאמור, כוח ועליונות (כמו של סין) אינם ערובה לנצחון.

ישראל מנסה, ללא הצלחה, להתמודד עם כך. הנציגויות הדיפלומטיות פועלות, לאחר תרדמת חושים כה ארוכה, ולכן כשלונן ודאי ומובטח. דעת הקהל הבינלאומית עוצבה וכל בר דעת יודע ומבין שישראל = דבר רע ורשע, וכל דבר שהיהודים עושים הוא מזימה שלילית ביותר. לפיכך, לא רק שצריך לעצור אותם (את היהודים וישראל-שהם-גזלו מבעליה בתואנות שווא), אלא שכל דבר רע שיקרה להם אינו מספיק. דם יהודי הופך להפקר, וישראל נמדדת ונשפטת לפי קנה מידה שונה מכל מדינה אחרת בעולם.

מסתבר שמעצמת העל האחרת - היא סין - חווה את אותו הדבר בדיוק. כפי שזייגר אומרת "הסינים משקרים". לא משנה מה הם יגידו או מה הם יעשו, "סין האדומה" אשמה. את הנגיף הם פיתחו ושיחררו לעולם. המספרים שהם מפרסמים אינם נכונים בעליל. הם לא עושים מספיק. הכל מכוון, והכוונות רעות וגרועות. האם כל זה נשמע מוכר? לא משנה מה נעשה ואיך נתנהג, אנחנו אשמים. אנחנו הרעים. אנחנו השטן בכבודו ובעצמו.

חשובים מדי

בשעת צרה וצוקה, הנציגויות הדיפלומטיות של ישראל מנסות להשמיע את קול ישראל, אך איש לא מאמין ואיש לא משתכנע. במהלך כל הזמן שהוביל לאותה שעה, ישראל התנהגה כמעצמה, לא היה לה אכפת. היא חגגה בשכרון חושים את האקסיטים ואת הנהנתנות של האוכלוסייה שלה על חשבון האחר, אז מדוע שנאמין לה עכשיו? הנציגויות היו כה עסוקות בבילוי ובהתנהגות של "בעל בית", שאיש לא מעוניין לשמוע מה יש להן להגיד. התנהגותן השוטפת, המזלזלת, המשדרת עליונות וניכור, חרותה בזכרון הכלל.

כך הדבר גם עם הסינים, והם מנסים בכל כוחם. הקונסוליה הסינית הזמינה אותנו למסיבת עיתונאים (האם הם לא שמעו על ועידה באמצעות וידאו, כך שאנחנו הכתבים והתקשורת לא נחשף לנגיף?!? הלא את כל שאר הטכנולוגיות הם כבר גנבו, כך שוודאי הם מסוגלים להוציא לפועל דבר כה פשוט). מדי יום ביומו הם שולחים עלון מידע, דבר שהם לא עשו פעם אחת מהלך העשורים עד עכשיו. הם היו חשובים מדי, עסוקים מדי, עשירים מדי, בעלי כוח ושררה. אין זה המצב יותר. הסינים השתנו לבלתי הכר. הסינים מנסים לפנות לעולם, בצורה שהעולם מכיר, ולהפיץ מידע; והעולם מסרב להקשיב.

הנסיונות של ישראל ושל סין כה דומים אחד לשני, שכדאי לעצור ולהשוותם. ישראל עדיין מפסידה במאבק על דעת הקהל (מבית ומחוץ), ואין ספק שאיש אינו מאמין לסין (למעט הכותב, הרואה את הנסיונות האדירים-כבירים-מרשימים-בצורה-שאין-לה-מקביל של הסינים להתמודד עם נגיף שהכניע אותם בראש השנה ב-2020 ועומד מלא התפעלות).

עלינו להמשיך לעקוב אחר הקורה בסין, לנקוט אמצעי זהירות ולהתכונן לבאות. אם לא יגיע היום בו נצטרך להתמודד עם המגיפה כמו הסינים, נגיד תודה, ואם יגיע, אולי, רק אולי, נהיה מוכנים טיפ-טיפה. הנגיף לא יודע להבדיל בין סינים לבין אמריקנים, בין צהובים לבין לבנים, בין חסרי דת לבין יהודים ובין אנשים עשירים לאלו שאין להם נכסים.

לעת עתה, נישא תפילה לקב"ה, ונתפלל לשלומם ולהחלמתם של החולים, לבטיחותם של הרופאים והאחיות המטפלים בהם (הנדבקים במגפה בקצב מדאיג ביותר), ולחוכמה שתנתן לראשיה, שריה ויועציה של סין. בדיוק אותה תפילה לשלום המדינה שלנו, המוסבת למען הסינים. נעשה זאת עבורם. נעשה זאת עבורנו אנו. ונעשה זאת שכן זו דרכנו, זו דרך ילדיו של הקב"ה. ולאחר התפילה לשלום סין, נוסיף מי שברך לכל החולים, המטופלים, המתאוששים, אלו שהבריאו ולבני המשפחות וידידיהם של כל אלו שנפלו על חרב המגפה.

בתמונת המצב ביום חג האהבה בארה״ב, 67 אלף מקרים רשמיים, מתוכם כשמונת אלפים שהבריאו ולמעלה מאלף וחמש מאות חללים.
תאריך:  16/02/2020   |   עודכן:  17/02/2020
ארי בוסל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
את הדיל של טראמפ רואה יורם אטינגר, ציר ישראל לשעבר בוושינגטון, כהוכחה מדאיגה מאוד לנתק בין רוקמי התוכנית למציאות הים תיכונית, וכשהנתק הזה מתערבב עם יחס מקל מדי להתנהלות הפלשתינית מאז שנות החמישים, התוצאה עלולה להיות טראגית.
16/02/2020  |  יורם אטינגר  |   יומני בלוגרים
בעבר הרחוק הכריז אולמרט על כך שהוא יודע שהוא איננו ראש ממשלה פופולרי השנים שחלפו לא היטיבו עמו גם היום הוא לא פופולרי, כאשר הוא מאגף את השמאל הקיצוני משמאל, כאשר הוא מתרועע עם יו"ר רשות הטרור הפלשתינית, כאשר הכל זוכרים את הצעותיו המסוכנות והמחפירות לאבו מאזן, הלוא הוא מחמוד עבאס
16/02/2020  |  רון בריימן  |   יומני בלוגרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - שנאת-מוות, התאוששות, מוֹסרים ואשרי המאמין שבת שלום
ממשל טראמפ עובד במרץ מאחורי הקלעים כדי לנסות ולשכנע את מדינות ערב המתונות לתמוך ב"עסקת המאה" של הנשיא טראמפ כבסיס למשא-ומתן בין ישראל והפלשתינים ונראה שהשיג גם הצלחה.
15/02/2020  |  יוני בן-מנחם  |   חדשות
אהוד אולמרט מנסה לאחרונה למחזר את טענתו הישנה, כי הוא כמעט הביא שלום במגעיו עם אבו-מאזן וסאאב עריקאת (שהסתיימו בספטמבר 2009, כאשר כיהן עדיין כראש ממשלת ישראל).
14/02/2020  |  פרופ' דוד נבון  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
מה גרם לאנשים הרואים בעצמם מצביאים מהוללים, חכמים גדולים, נבונים נושאי פרסים, אסטרטגים בעלי חכמה רבה, להתנגד כל כך ו"להרוג" באיבו את החלום, את הציפייה, את הכמיהה של יהודים מגורשים ...
זלמן שובל
זלמן שובל
ראשת ממשלת איטליה ג'ורגיה מלוני החליטה לשים קץ לעשרות שנים של שלטון בלתי יציב ורעוע ולעתים מושחת שמנע מאיטליה למצות בצורה אופטימלית את הפוטנציאל שטמון בה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il