בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
משלמים ביוקר כי אין מועדון צרכנות רציני
|
לא ייתכן שכל הרכבים מושלמים, לכל אחד מהרכבים יש חסרונות ומן הראוי שאלה יובלטו ויורחבו נושאים שבקושי נמצאים כמו עלות טיפולים, מחיר חלקי חילוף, עלות ביטוח וירידת ערך
|
[צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל/פלאש 90]
|
|
|
|
|
רובנו מזלזלים בארגוני צרכנות ישראלים וכנראה בצדק, משום שאין בכוחם באמת לשנות את תרבות הצריכה המקומית. העדר גוף אובייקטיבי ונטול פניות, בלט לי לאחרונה, לאחר שחיפשתי מידע אמין ונטול כל פנייה, מידע הכתוב באופן ברור ולא בלשון חמקמקה ומעורפלת, בנושא קניית רכב. חיפשתי מידע בנושא באתרים הישראלים השונים כמו אוטו, icar, גלגלים ואחרים ומצאתי שם מידע טכני עשיר, אך שמתי לב שרוב האתרים נמנעים לכאורה מהצגת מלא המידע ובעיקר אין פירוט והבלטה של הכשלים באופן חד וברור בשפה הנהירה לציבור הרחב והלא מקצועי ונשאלת השאלה מדוע? הרי לא ייתכן שכל הרכבים מושלמים וטובים! לכל אחד מהרכבים יש חסרונות ומן הראוי שאלה יובלטו ויורחבו נושאים שבקושי נמצאים - כמו עלות הטיפולים, מחיר חלקי החילוף, עלות הביטוח וירידת ערך. מדוע חסרונות הרכב אינם מודגשים מספיק ומדוע צריך להיות בלשן מקצועי על-מנת להבין את הדקויות ואת הנאמר שם? האם אתרים אלו ממומנים על-ידי סוכנויות הרכב? ואם כן לא ראיתי שום כוכבית תחת השם גילוי נאות? בצר לי התחלתי לחפש מידע באתרים בחו"ל, שם מצאתי אתרים המציגים באופן ברור יותר את כל הרכבים בקטגוריה. האם לא הגיע הזמן שיקום בארץ ארגון שלטובת עניו יהיו הצרכנים בלבד ואשר ייתן המלצות מקצועיות, שלמות/רחבות, מעמיקות ונטולות אינטרסים לכאורה. מדוע הממשלה ומשרד המסחר והתעשיה לא מעודד הקמת גוף כזה? בוא נתחיל בשוק "קטן יחסית" - שוק הרכב, שוק המהווה את ההוצאה העיקרית על משקי הבית אחרי שוק הדיור. לגוף זה יהיה ניתן לפנות ללא חשש של מעורבות לכאורה או אינטרסים זרים ולקבל ממנו מידע אמין ומלא בשפה ברורה, אינפורמציה הנסמכת על מבחנים וביקורות מכל העולם - לו יהי!
|
תאריך:
|
24/02/2020
|
|
|
עודכן:
|
27/02/2020
|
|
יובל לובנשטיין
|
משלמים ביוקר כי אין מועדון צרכנות רציני
|
|
רפורמת סימון המוצרים במדבקות אדומות וירוקות על-גבי מוצרי המזון, יצאה לדרך לפני מספר שבועות ונדמה שריבוי החורים בה רב ומקשה על יישום רעיון נכון וטוב זה.
|
|
|
זה מתחיל ביבואני החשמל, כמו המילטון, אלקטרה מוצרי צריכה וטורנדו וממשיך ביבואני מוצרים חד-פעמיים ורשתות השיווק, אשר חלקן כבר ביטל את המבצעים על קבוצות מוצרים מסוימות, דבר אשר מייקר את עלות המוצרים, לצרכן הסופי.
|
|
|
מיד אחרי המעמד נורא ההוד בהר סיני עם כל הקולות והברקים והחרדה שתפסה את הנוכחים כמסופר בפרשת יתרו, התורה ממשיכה פרשת משפטים (שמות כא): [א] וְאֵלֶּה, הַמִּשְׁפָּטִים, אֲשֶׁר תָּשִׂים, לִפְנֵיהֶם. ומכאן ועד כמעט סוף הפרשה, באה סדרה של עשרות מצוות בנושאים הכי יומיומיים, הכי פחות מלהיבים; מה דינו של גנב, ושל רוצח, וכיצד לנהוג כשרואים מישהו שָֹנוּא תקוע בדרך, ועוד ועוד. והכל הרי נאמר למרגלות הר סיני, במקום שבו חוו את ההתגלות הגדולה כפי שמובן מהפסוקים בסוף הפרשה (פרק כד): [ז] וַיִּקַּח סֵפֶר הַבְּרִית, וַיִּקְרָא בְּאָזְנֵי הָעָם; וַיֹּאמְרוּ, כֹּל אֲשֶׁר-דִּבֶּר ה' נַעֲשֶׂה וְנִשְׁמָע. [יב] וַיֹּאמֶר ה' אֶל-מֹשֶׁה, עֲלֵה אֵלַי הָהָרָה--וֶהְיֵה-שָׁם; וְאֶתְּנָה לְךָ אֶת-לֻחֹת הָאֶבֶן, וְהַתּוֹרָה וְהַמִּצְוָה, אֲשֶׁר כָּתַבְתִּי, לְהוֹרֹתָם.
|
|
|
הרב ד"ר מורי מרדכי עמאר, העוסק בתלמוד ובמעשה, כמו גם בתלמוד המביא לידי מעשה - זיכנו והוציא לאור את תקנות חכמי פאס שבמרוקו. מדרש פליאה בעיניי, איך מצליח רופא בכיר שכזה, בפריז, לכלכל את עִתותיו, לעסוק ברפואה ובתורה באינטנסיביות שכזו. לעצמי אני אומר, שלא יהיה זה עבורי מקור לקנאה, אלא, בעזרת השם, מופת להשראה. עבודתו של הרב ד"ר עמאר בהירה, סדורה, מדויקת, ומביאה תועלת רבה ללומדי התורה ולחוקרי המשפט העברי.
|
|
|
נראה שהעסקה להזרמת כסף לרשת הקורסת עדיין לא נסגרה והכל קשה בחברה זו כמו בטון. בעלים שממאנים להבין לכאורה את גודל המצוקה, וועד עובד שעומד על דעתו מבלי להבין להיכן הוא מוביל לכאורה את החברה כבר בסבב שני, ספקים שרואים איך התקבולים המגיעים להם מתרחקים וקטנים במקרה הטוב ורוכשים פוטנציאלים הממשיכים לעמוד על הגדר במקרה הטוב ואולי מחכים לכאורה להזדמנות משופרת, במילים אחרות - יינות בטון.
|
|
|
|