ג'ו ביידן מנהל שיחות טלפון עם התורמים העיקריים מביתו שבמדינת דלאוור, צוות הדיגיטל שלו מחפש את הדרך לעודד תורמים קטנים לתרום בעיצומו של המשבר הפיננסי הקשה ביותר בחייהם ואנשי הפיננסים מתלבטים כיצד להביא תרומות כאשר הקמפיין למעשה בהקפאה. זוהי תמונת המצב שמתאר ניו-יורק טיימס, המציין שאנשי ביידן מודאגים מאוד מהשלכות הקורונה על הקמפיין שלו, שכל-כולו מתנהל כעת באמצעים וירטואליים.
הנשיא
דונלד טראמפ מצוי באותה בעיה, בהבדל אחד: הוא החל את חודש מארס עם 225 מיליון דולר במזומן בקופת הקמפיין שלו, לעומת 20 מיליון דולר בלבד בצד של ביידן. במקום להיות שקוע כל-כולו בקמפיין ובגיוס הכספים, לאחר שלמעשה הבטיח לעצמו את מועמדות המפלגה הדמוקרטית, ביידן נאלץ להסתפק בהעברת מסרים ובקיום מפגשים וירטואליים מהאולפן שהותקן בביתו.
חלק ממגייסי התרומות אומרים, שהבקשות הללו בזמן משבר כלכלי ובריאותי חסר תקדים נופלות על אוזניים ערלות. התורמים מלקקים את פצעיהם מן המפולת בוול סטריט, מנסים לדאוג לעובדיהם ולעסקיהם, מעדיפים לסייע למערכת הבריאות או למוסדות תרבות המצויים בסכנת קריסה. ויש מי שאומרים בפשטות: זה לא הזמן לפנות לתורמים, ולא נעשה זאת כל עוד המשבר נמשך.
עם זאת, כמה מגופי גיוס התרומות הדמוקרטיים ממשיכים לפעול, וכבר השקיעו 275 מיליון דולר בפרסום עבור ביידן. לדברי מישל טיילור, העומדת בראש אחד מהם, היא ואנשיה אומנם אינם פונים כרגע לתורמים, אך הללו באים מאליהם משום שהם מבינים עד כמה חשוב להיפטר מטראמפ. קמפיין ביידן קיים באמצע החודש שעבר שיחת טלפון אחת עם כמה מבכירי התורמים, וביידן עצמו שוחח עם מי שתמכו במועמדים שפרשו והביעו את תמיכתם בו. מקור המקורב לקמפיין אמר לפוסט, כי נערכים בו דיונים בשאלה כיצד לגייס תרומות אם יימשך האיסור על מפגשים פנים אל פנים.
הכסף היה בעיה מבחינת קמפיין ביידן לאורך רוב המרוץ. בתחילת החודש שעבר הוא היה רק השישי מבין המועמדים הדמוקרטים (כולל הפורשים) מבחינת ההוצאות; לאורך כל הדרך הוא גייס פחות מהסכום שהיה בידי טראמפ לפני חודש. מצבו השתפר מאוד לאחר נצחונו בדרום קרוליינה, שסלל את הדרך לקראת הזכייה הצפויה במועמדות, הוא גייס 33 מיליון דולר בשבועיים הראשונים של מארס – ואז היכתה הקורונה. המפלגה כולה ירדה מגיוס ממוצע של 7.2 מיליון דולר בשבועיים הראשונים ל-3.7 מיליון דולר בלבד בשבועיים הבאים.
עם זאת, ביידן ממשיך להוציא סכומים משמעותיים על גיוס תרומות בפייסבוק – סימן לכך שהתורמים הללו עדיין מגיבים בחיוב. מאז "סופר טיוזדיי" בתחילת מארס הוא השקיע 100,000 דולר ליום באפיק זה, רמה אליה הגיע קודם לכן רק בתחילת מסע הבחירות שלו. מנגד, הוא טרם איחד את מאמצי הגיוס שלו עם אלו של המפלגה – מהלך שיאפשר לשני הצדדים לגייס תרומות של מאות אלפי דולרים, לעומת התקרה הנוכחית של 5,600 דולר. הסיבה:
ברני סנדרס עודנו במרוץ, והמפלגה תתקשר רק עם המועמד המוסכם.