בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
משחקים לימודיים דיגיטליים - תחליף לשיעורי-הבית <br>
|
לפי דעתם של ההורים, מיומנויות רבות באות לידי ביטוי במשחק לימודי דיגיטלי, כגון: למידה עצמאית ומשמעותית, הבניית ידע, סקרנות ומוטיבציה, אחריות ומעורבות פעילה, למידה מטעויות, אוריינות דיגיטלית, למידת השפה האנגלית ועוד
|
מיומנויות רבות [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
|
|
|
|
|
בחודש האחרון העולם כולו מתמודד עם מציאות חדשה, המלווה בחוסר ודאות בריאותי וכלכלי בעקבות מגיפת הקורונה. כתוצאה מכך החליטה ממשלת ישראל כי הלומדים במערכות החינוך יישארו בבתיהם ויעברו ללמידה סינכרונית. המעבר לווה בקשיים טכניים ופדגוגיים רבים אשר גרמו להפסקת הלמידה מרחוק בבתי הספר היסודיים. החלטה אומללה זו גרמה לכך שמעל מיליון תלמידים נמצאים בביתם, ללא עשייה לימודית המנוהלת ומבוקרת על-ידי משרד החינוך. אתמול הוחלט כי על המורים לחזור וללמד באופן סינכרוני את תלמידי בתי הספר היסודיים. כדי שלמידה זו תהיה טובה יותר מזו שהייתה בתחילת משבר הקורונה, יש לוודא כי הפעם המורים יתאמו את התכנים הלימודיים ללמידה בסביבה מקוונת. אחת הדרכים לעשות זאת היא להפוך את הלמידה לפעילה ורלוונטית לחייהם של התלמידים, ואחד מהכלים שיכולים לסייע בכך הוא המשחק הלימודי הדיגיטלי. במחקר שערכתי לפני כשנה בחנתי את הקשר בין משחקים לימודיים דיגיטליים לבין מיומנויות המאה ה-21 בקרב ילדים, לפי עמדות הוריהם, ואת עמדותיהם של ההורים כלפי שימוש במשחקי למידה דיגיטליים כתחליף לשיעורי-בית. הממצאים מבוססים על סקר בו השתתפו 198 הורים לתלמידים הלומדים בכל רחבי הארץ ועל 12 ראיונות עם הורים לתלמידים במגוון גילאים. ממצאי המחקר מלמדים כי לפי דעתם של ההורים, מיומנויות רבות באות לידי ביטוי במשחק לימודי דיגיטלי, כגון: למידה עצמאית ומשמעותית, הבניית ידע, סקרנות ומוטיבציה, אחריות ומעורבות פעילה, למידה מטעויות, אוריינות דיגיטלית, למידת השפה האנגלית ועוד. מיומנויות משחקיות אלה עולות בקנה אחד עם מיומנויות המאה ה-21. עוד נמצא כי בניגוד לספרות המחקרית, הורים אינם מתנגדים להחלפת שיעורי-הבית המסורתיים במשחקים לימודיים דיגיטליים, רואים את הרלוונטיות שלהם לחיים הדיגיטליים של ילדיהם ואף את הפוטנציאל בהפחתת המריבות בינם לבין ילדיהם סביב הכנת שיעורי-הבית. לכן, לאור המציאות החדשה בה אנו חיים בצל משבר הקורונה ולאור ממצאי המחקר, אני ממליצה למערכת החינוך לשקול בחיוב את שילובם של משחקים לימודיים דיגיטליים הן בלמידה הסינכרונית והן בלמידה הא-סינכרונית (כשיעורי בית). שילוב משחקים אלה יאפשר למידה טובה, רלוונטית ומעניינת יותר מזו שהייתה בתחילת משבר הקורונה, וכתוצאה מכך לתלמידים תהיה מוטיבציה רבה יותר ללמידה. זאת ועוד, לאחר תום משבר הקורונה, יש מקום לשקול שילוב משחקים לימודיים דיגיטליים כחלק בלתי נפרד מתוכנית הלימודים השוטפת.
|
|
הכותבת היא מ-HIT המכון הטכנולוגי חולון – הפקולטה לטכנולוגיות למידה.
|
|
תאריך:
|
01/04/2020
|
|
|
עודכן:
|
07/04/2020
|
|
ד"ר מיטל אמזלג
|
משחקים לימודיים דיגיטליים - תחליף לשיעורי-הבית
|
|
שלום יאיר. איננו מכירים (אם לא נחשיב את העובדה שפעם לחצנו יד באיזה בית קפה ברמת אביב והחלפנו כמה משפטים). אני כותבת לך את המכתב הזה מעומק לבה של אזרחית שחרדה לגורל המדינה.
|
|
|
מדוע במזרח ראינו אנשים עם מסכות גם לפני המגפה? עד אשר הגעתי לשם ושאלתי, לא ידעתי מדוע הסינים הולכים עם מסכות גם ביום יום. ולא כל הסינים אלא סיני פה וסיני שם, הולכים עם מסכות, אפילו בימים כתיקונם.
|
|
|
הימים הם ימים קשים, הציבור בישראל מיטלטל בין חששות אמת ובין סימני שאלה שמא מפחידים אותם מסיבות פוליטיות, ולטעמי דווקא ערוצי התקשורת נוקטים בדרך כלל עמדה אחראית, הנותנת ביטוי נרחב לדעות השונות, לדיסציפלינות השונות, לרעיונות השונים, ומתוקף הנסיבות הפוליטיות, גם לעמדות הפוליטיות השונות.
|
|
|
הימים היו ימי מצוקה קשים, מאי-יוני 1967, הנשיא המצרי גמאל עבדול נאסר סגר את מיצרי טירן וגירש את כוחות האו"מ מסיני. ריחות ורוחות המלחמה היו באוויר.
|
|
|
העם נאנק תחת פחדי מגיפת הקורונה. ויותר מכך, העם חרד מהמשבר הכלכלי הלאומי והאישי העומד בפתחנו. רבים אינם יודעים כיצד יכלכלו את בני משפחתם - לא ברמת ההנאות והבילוי אלא ברמת המזון הבסיסי ביותר. מאות אלפים חסרי פרנסה ותעסוקה, לחלקם הגדול אין ודאות שיהיה להם בכלל לאן לחזור בתום המשבר.
|
|
|
|