|   15:07:40
דלג
  משה אלבו  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
עוצר מלא למשך שבועיים [צילום: נרימן אל-מופתי, AP] א-סיסי. חוסר אמינות [צילום: AP]

הצבא המצרי נאבק בקורונה וגם במותחי הביקורת

הקורונה ותרבות השקר של משטר סיסי

ממשלת מצרים מדווחת על שיעור הידבקות נמוכים במיוחד בקורונה וסותמת את פיותיהם של מי שחולקים על הנתונים - מה שמלמד שייתכן מאוד שהם כוזבים בעיית חוסר האמינות עלולה להיות קשה עוד יותר מאשר המחלה והשלכותיה על הכלכלה המצרית, שנכנסה למשבר כאשר היא במצב רעוע ממילא
16/04/2020  |   משה אלבו   |   מאמרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות

הפרסום הרשמי של משרד הבריאות המצרי על אודות היקף התחלואה מנגיף הקורונה נמוך יחסית, ומעלה אפוא את החשש, כי המספרים האמיתיים של החולים במצרים גבוהים במאות אחוזים. הנתונים הרשמיים נתפסים בדעת הקהל - ועל-ידי מומחים - כנתונים מגמתיים, שמטרתם לשרת את מדיניות הפנים של המשטר ולמנוע נזק חמור לכלכלה, שנמצאת גם כך במשבר מתמשך.

מצרים סובלת מבעיות יסוד קשות של צפיפות אוכלוסין (מעל 100 מיליון אזרחים שחיים על 5% משטח המדינה), מחסור באנרגיה, שיעור בערות גבוה, טרור מבית, איום על משק המים (סכר התחייה באתיופיה) ותשתית בריאות לקויה. המגיפה פוגשת את מערכת הבריאות המצרית כאשר זאת מבוזרת בין כמה משרדי ממשלה וקורסת תחת עומס החולים בשגרה. המערכת אינה ערוכה להתמודד עם היקף החולים, וגם אינה ערוכה למגן את צוותי הרפואה שנותנים שירות בבתי החולים הציבוריים.

מחקר שנערך באוניברסיטת אונטריו בקנדה וזכה לתהודה רבה, בחן את שיעור הנדבקים במחלה על-פי ניתוח תוצאות בדיקות של טיסות ותיירים ששבו ממצרים, בהצלבה עם שיעור ההדבקה המוערך. המחקר העריך בחודש שעבר, כי ההתפרצות במצרים כוללת 19,000 חולי קורונה - מספר שודאי גדל מאז במידה ניכרת. כתבת העיתון גארדיאן, שפרסמה את המחקר של אוניברסיטת אונטריו, נאלצה לעזוב את מצרים מחשש למעצר על-ידי השלטונות, לאחר שתעודת העיתונאי שלה בוטלה והיא נקראה לבירור במשרד הממשלתי לשירותי מידע.

המשטר המצרי, בהובלת הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי, פועל במסגרת החוק לשעת חירום שמקנה לו סמכות נרחבת ויכולת אכיפה ודיכוי יעילה. הצבא מוביל את המאבק בהתפשטות המגיפה ומסנכרן את פעולת כל הגורמים הממשלתיים והאזרחיים. גורמי הביטחון אינם מגלים סובלנות לפרסומים הסותרים את הגרסה הרשמית ואת הטענה של משרד הבריאות לפיה המשבר נמצא בשליטה. המשטר עוצר אנשים שלתפיסתו מערערים את היציבות הפוליטית והכלכלית באמצעות "פרסומים לא אחראיים". עם זאת, מצרים איננה קוריאה הצפונית, ואם יחמיר המצב - הנתונים ייוודעו ועלולים להציב סימני שאלה על הלגיטימיות של המשטר.

לאחרונה הגבירה הממשלה המצרית את מאמציה לבלום את התפשטות המגיפה. במסגרת זאת הוטל על עוצר מלא החל ב-19:00 ועד 06:00 בבוקר למשך שבועיים (החל ב-25 במרץ); סגירת הקניונים והחנויות במהלך סופי השבוע ושעות העוצר; איסור על התקהלויות וסגירת מוסדות תרבות ופנאי. מסגדים וכנסיות, שדות התעופה, בתי הספר והאוניברסיטאות יישארו סגורים עד להערכת מצב מחודשת שתתבצע במהלך אפריל. כמו-כן הוחלט, כי משרדי הממשלה ימשיכו לעבוד, אך במתכונת מצומצמת ועל-פי הוראות הסגר, להוציא משרד הבריאות ושירותי הביטחון (משטרה וצבא) שימשיכו לעבוד כדי להתמודד בצורה מיטבית עם המגיפה.

עם זאת, הסגר הלילי אינו משנה את חוסר היכולת לאכוף במהלך היום את הגבלות המרחק במרכזי הערים, בתחנות הרכבת התחתית והאוטובוס ובשווקים הצפופים. המשטר מעריך, כי המחירים הכלכליים של מעבר לסגר מלא הם עצומים, ולכן בשלב זה המדיניות המצרית היא להפעיל חיטוי רחב היקף במרכזי הערים בלילות. יעילות החיטוי מוטלת בספק. אולי יש בו תועלת בהיבט המורלי.

ההערכה היא, כי המשבר יגדיל את שיעורי האבטלה, יפגע בצמיחת התוצר המקומי הגולמי לנפש ובמיוחד בהיקף הייצוא ובהכנסות במטבע קשה. החזרת העובדים המצרים מהמפרץ בעקבות התפרצות המחלה צפויה לפגוע קשה בהכנסות המדינה (24 מיליארד דולר בשנה), ולהעלות את שיעור האבטלה במצרים. כך גם הפגיעה הגורפת הצפויה בסקטור התיירות במצרים אשר מהווה 12% מהתמ"ג ו-10% משוק העבודה, עם הכנסות שנתיות המוערכות ב-13 מיליארד דולר (4% מהתמ"ג). עם זאת, מצב יתרות מטבע החוץ (כ-45 מיליארד דולר) והרפורמות הכלכליות שהממשלה המצרית הובילה בשנתיים האחרונות, יסייעו במיתון ההשלכות הכלכליות. ראש הממשלה, ד"ר מצטפא מדבולי, הנחה את שריו לגבש תוכנית להתמודדות עם ההשפעות הכלכליות השליליות של המגיפה.

הממשלה החליטה על שורת צעדים נוספים על-מנת להתמודד עם המשבר הכלכלי הצפוי: העברת 20 מיליארד לירות מצריות מהבנק המרכזי לסיוע לבורסה, העברת 3.8 מיליארד לירות מצריות למשרד הבריאות לשם הגדלת היקף הבדיקות (אין נתון מה היקף הבדיקות שמתבצע), רכישת ציוד רפואי ומיגון לצוותי הרפואה, תמיכה כלכלית בסקטור התיירות (פריסת הלוואות, אשראי), הורדת ריבית הבסיס ב-3%, ואישור תוספות לקצבת הפנסיה בסך 35 מיליארד לירות מצריות.

המספרים שמשרד הבריאות מציג נמוכים יחסית, ומעלים כאמור את החשד שאינם נכונים. המשטר עצר, השתיק וצנזר קולות ביקורתיים אשר מחו על אופן ניהול המשבר, או שאתגרו את המספרים שהציג משרד הבריאות. סוגיית היקף הבדיקות הנמוך אינה עולה לשיח הציבורי שנשלט על-ידי המשטר. עם זאת, הנתונים הדמוגרפיים במצרים מעלה תחזית אופטימית מסוימת: שיעור הצעירים (עד גיל 29) גבוה יחסית ועומד על כ-55%, בעוד שאחוז המבוגרים מעל גיל 65 עומד על 3.9% בלבד, כך ששיעור האוכלוסייה שנמצא בסיכון חמור מהקורונה נמוך יחסית.

המשטר ממשיך במאמצי הסתרה והטעיה כדי לבלום את ההשלכות הכלכליות הקשות על המשק המצרי (השקעות חיצוניות ותיירות), ולמנוע בהלה ציבורית שיכולה לערער את אמון האזרחים במשטר וביכולתו לתת מענה למשבר. בהקשר זה, המשטר מזהה את הפעולה המערערת של גורמי אופוזיציה (בעיקר אלו אשר משתייכים לתנועת האחים המוסלמים), ושל רשתות תקשורת ערביות המקבלות תמיכה ממדינות יריבות (קטר וטורקיה), ומפיצות ידיעות שפוגעות בדימוי המשטר בזירת הפנים ובזירה הבינלאומית.

תרחיש מסוכן של התממשות משבר בריאותי רחב היקף, ללא מענה יעיל של המדינה, עלול להמחיש את תרבות השקר של המשטר. אם כך יקרה, הדבר יאתגר משמעותית את מנהיגותו של סיסי ואת יציבות המשטר המצרי ביום שאחרי, גם אם בשלב זה הנסיבות המשבריות מקנות לו יכולת שליטה בתגובות הציבור.

הכותב הוא חוקר מצרים בעת המודרנית, ומתמחה בסוגיות אסטרטגיות במזרח התיכון. שירת בתפקידי מחקר ומדיניות בכירים במהלך שירותו בצה"ל. המאמר פורסם בידי מכון ירושלים לאסטרטגיה ולביטחון. www.jiss.org.il.

סדרת הפרסומים "ניירות עמדה" מטעם המכון מתפרסמת הודות לנדיבותה של משפחת גרג רוסהנדלר.
תאריך:  16/04/2020   |   עודכן:  16/04/2020
ד"ר משה אלבו
+משרד הבריאות מקיים פיילוט לייצור המוני של מסיכות רב פעמיות
14:56 16/04/20  |  מירב ארד
מנהל אגף הכלכלה במשרד הבריאות בדיון בוועדת לנושא נגיף הקורונה על פיקוח מחירי המסכות: "המחירים בארץ אינם גבוהים במיוחד ביחס למקומות אחרים. אנחנו עושים פיילוט לייצור המוני של מסיכות רב פעמיות במטרה לחלקן בחינם".
+ועדת הכספים: קמח יימכר גם באריזות ישנות ללא הסימונים החדשים
14:24 16/04/20  |  מירב ארד
ועדת הכספים הזמנית בראשות ח"כ עודד פורר, אישרה את בקשת משרד הבריאות, כי במסגרת הוראת שעה, יוכל להימכר קמח גם באריזות של 1 ק"ג, שאינן מסומנות לפי דרישות הסימון החדש של משרד הבריאות, זאת עד ל-11 במאי. עוז כץ, משרד הכלכלה: "אנחנו מזהים שאם לא נעשה את המהלך המדובר יהיה מחסור ב-1 ק"ג קמח בשוק. ביקשנו כי הצו יחול עד לתום מאי. יש הליך של יצור, ועד שהאריזות יגיעו לשוק, יש גם אריזות שצפויות להגיע מאיטליה, צפויות להגיע רק במהלך מאי."
+משרד הבריאות: "בתי החולים הפסיכיאטריים בסיכון יתר"
14:21 16/04/20  |  מירב ארד
בדיון של הוועדה המיוחדת לענייני רווחה ועבודה שעסק בשירותי בריאות הנפש בזמן משבר הקורונה, אמרה ראש האגף לשירותי בריאות הנפש במשרד הבריאות, ד"ר טל ברגמן לוי: "בתי החולים הפסיכיאטריים נדרשים לניהול סיכונים בתקופה זו, מכיוון שהם בסיכון יתר בגלל מאפייני המאושפזים. אנחנו עומדים על כך ומגנים על כך בחירוף נפש. אין ספק שבזמן כזה הקריטריונים לאשפוז אינם כמו בזמן שגרה. קופות החולים בתיאום איתנו מחזיקות חולים במצב קשה יותר בקהילה".
+תפקידו של הצבא במלחמה נגד הנגיף
14:20 16/04/20  |  פרופ' סטיוארט כהן, מאיר אלרן   |   לרשימה המלאה
מדינות רבות משתמשות בצבאותיהן לצורך המאבק בקורונה. ניתן לאפיין חמש דרגות של שימוש כזה, וישראל מצויה בשלוש הראשונות  ▪  מעבר לשתי העליונות אפשרי רק במצבים קיצוניים ביותר
(צבאות יכולים לעזור [צילום: נתי שוחט, פלאש 90])
+בחצר בית האבות "משען" בבאר שבע
14:18 16/04/20  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
לזכרה של הדיירת אמיליה וינשטין
+עיריית רמת גן: "לאפשר לילדים עם צרכים מיוחדים להגיע לספארי"
14:14 16/04/20  |  מירב ארד
עיריית רמת גן פנתה למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב בבקשה לקבל היתר מיוחד לילדים עם צרכים מיוחדים להגיע לספארי ברמת-גן. במכתב שכתב עו"ד מוטי ארד בשם העירייה נכתב כי "ההחלטה על ביטול הפעילות לוקה בחוסר סבירות קיצוני. בעוד שההיתר שנתן פרופ' גרוטו כולל תנאים הגיוניים וסבירים לשמירת הריחוק בין המבקרים בספארי במסגרת הפעילות, אין הסבר מדוע שמירה על התנאים הללו לא תשיג את המטרות הרפואיות של מניעת סכנת הדבקות במחלת הקורונה... נראה מהחלטתכם לבטל את ההיתר לפעילות, כי היא נובעת מרצון לשמור על עקרון גרידא ולא מהתייחסות לפעילות הספציפית ולצורך המיוחד של אותם ילדים".
+הפנטגון: זום אסור בשימוש רשמי
13:41 16/04/20  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
החלטת הפנטגון נסמכת על חוות-דעת של הבולשת הפדרלית FBI, כי היישומון מאפשר חדירה של גורמים בלתי-מוזמנים לשיחות הווידאו  ▪  גם גורמים אזרחיים מצאו, כי זום מאפשר לגורמים זדוניים לחדור לשיחות הווידאו ואף לשתול בהם תכנים בלתי-רצויים, או פוגעניים  ▪  עובדי הפנטגון וקבלניו רשאים להשתמש לצורכיהם הפרטיים במכשיריהם הפרטיים, אך ללשימוש רשמי הם נדרשים להשתמש אך ורק בציוד, בתוכנות וביישומונים, שאישר הפנטגון
(שימוש אסור [צילום: מארק לניהאן, AP])
+מנכ"ל האוצר: "מתחייב לתת פתרון לפגיעה בשכר הצוותים הרפואיים"
13:37 16/04/20  |  מירב ארד
מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד לח"כ מיכאל מלכיאלי בדיון בוועדת הכספים: "עד סוף היום מתחייב לתת פתרון אמיתי לפגיעה האנושה בשכרם של הצוותים הרפואיים הנאלצים להיכנס לבידוד".
+התרופה הקטלנית של טראמפ
13:25 16/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
השימוש ב-Hydroxychloroquine נגד הקורונה / סקיי ניוז
טראמפ האיץ בחולי קורונה ליטול את התרופה Hydroxychloroquine - למרות שאין שום הוכחה מדעית לכך שהיא אכן מסייעת, ולמרות הסכנות הברורות של נטילתה ללא פיקוח רפואי
(מחסור לחולים הזקוקים לה [צילום: דייוויד פיליפ, AP])
+עובדת בחברה העוסקת בתחזוקת הכנסת חלתה בקורונה
13:01 16/04/20  |  מירב ארד
קצין הכנסת ניצב יוסף גריף קיבל היום בבוקר עדכון על כך שעובדת חברת שפיר - החברה הקבלנית העוסקת בין היתר בתחזוקת הכנסת נמצאה מאומתת לנגיף הקורונה. על פי התחקיר הראשוני, העובדת שהתה אך ורק במבנה משמר הכנסת בין התאריכים 5-7 באפריל, בין השעות 6:30-19:00. במייל שהפנה קצין הכנסת לאנשי משמר הכנסת התבקשו אנשי המשמר אשר שהו בסביבת העובדת בתאריכים אלו ובין השעות הרלוונטיות - לפעול בהתאם להנחיות המופיעות באתר משרד הבריאות, אשר ימשיך מבחינתו בבדיקה. בכנסת מדגישים כי תרחיש כגון זה נלקח בחשבון מראש ובמידת הצורך יוקפצו אנשי עתודה ממשמר הכנסת למילוי השורות.
+חולה קורונה בן 76 נפטר בביה"ח השרון
12:48 16/04/20  |  מירב ארד
חולה קורונה כבן 76 נפטר מהנגיף בבית החולים השרון. מניין המתים מהנגיף בישראל עלה ל-141.
+"הבנקים לא מאשרים הלוואות לעסקים בסיכון"
12:42 16/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
יו"ר קבוצת בריל: "הכסף מההלוואות יגיע אלינו אחרי שנמות. זו עבודה בעיניים"  ▪  מנכ"ל איגוד הבנקים: "המערכת קורסת תחת עומס הבקשות"  ▪  פרופ' גרוטו הבטיח לבדוק את הנהלים שמשכנים חוזרים מחו"ל עם חולי קורונה
(הדיון בוועדת הקורונה בכנסת [צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן])
[צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן]
+190 מ"ש - לתמיכה ברשויות לטיפול פינוי הפסולת הביתית
12:39 16/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בעקבות משבר הקורונה נרשמה עלייה של כ-10% בממוצע בכמות הפסולת הביתית שיוצרה בישראל  ▪  המענקים באמצעות הקרן נתינו לפרק זמן קצוב של שלושה חודשים
+שומרים מרחק
12:00 16/04/20  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

עדיין לומדים [צילום: ג'מונו אמרסינגה/AP]
+רבע מהמשתמשים נטשו את אפליקציית "המגן"
11:47 16/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
רק 1.1 מיליון איש משתמשים כעת באפליקציה  ▪  הפרקליטות הודיעה לבג"ץ, כי הכנסת צפויה לאשר בימים הקרובים את החקיקה שתאפשר לשב"כ לבצע איכון של חולי קורונה ולמשרד הבריאות לקבל נתונים מחברות הסלולר  ▪  חיות, מלצר וסולברג אומרים שכיום אין תחליף ליכולות השב"כ, וכי בריאות הציבור היא חלק מן הביטחון הלאומי  ▪  לצד זאת דורשים השופטים לדעת האם נעשה חיפוש אחרי חלופות לאיכוני השב"כ
(הדיון בבג"ץ היום)
+צבע אדום (א)
11:17 16/04/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
הממשלה מתכוונת להרחיב את המעורבות של השב"כ  ▪  היא אפילו סירבה לגלות לבג"ץ איזה צעדים נוספים היא מייעדת לשב"כ
(זורעים תבהלה [צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+מגפת הקורונה תחלוף, שנאת היהודים לעולם לא
10:54 16/04/20  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
כשניצולת השואה, מרים שליסר תדליק נר נשמה במטבח לזכר גיבור אושוויץ שלה, ארנו
(נר נשמה [צילום: AP])
+מנויי זום יוכלו לשלוט בניתוב השיחה
10:53 16/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
בעקבות הפרסומים על בעיות באבטחת המידע של אפליקציית זום שהפכה לפופולרית בימי הקורונה הודיעה החברה כי תאפשר למשתמשים לשלוט באופן מלא על בחירת מרכזי הנתונים שישמשו לניתוב שיחותיהם וכי השיחות לא יועברו אוטומטית דרך המרכז שבסין
([צילום: מארק לניהאן, AP])
+הקורונה, נתניהו ועתידו
10:31 16/04/20  |  טל בן-יעקב   |   לרשימה המלאה
מדינת ישראל זקוקה לנתניהו לטיפול במשבר הקורונה  ▪  למרות שבמשך רוב 13 השנים בהן כיהן כראש ממשלה הוא היה איום ונורא, הטיפול שלו במשבר נעשה באופן מחושב, שקול ואחראי, וההיסטוריה תזכור לו זאת לטובה  ▪  זה לא אומר שלאחר המשבר הוא לא יצטרך לתת את הדין
(נתניהו. שקול ואחראי [צילום: גלי טיבון])
+יותר מ-7 מיליון ביצים הגיעו לישראל מאוקראינה
10:14 16/04/20  |  מירב ארד
משלוח של יותר מ-7 מיליון ביצים הגיע הבוקר (יום ה') לנמל חיפה מאוקראינה, באונייה של חברת הספנות אדמירל.
נמל חיפה [צילום: צילומים רחפן: ארז סימון, גיאודרונס]
+"העליונים" אינם זקוקים להגנה
09:51 16/04/20  |  ד"ר רון בריימן   |   לרשימה המלאה
הדמוקרטיה והרשות השופטת אינן בסכנה  ▪  מי שכביכול מתנדב להגן עליהן מתכוון ליעדים אחרים לחלוטין ובראשם: רק לא נתניהו! הרשות השופטת חייבת להיגמל ממעורבות היתר שלה בתחומיהן של הרשויות האחרות, חדירה שפוגעת קודם כל ברשות השופטת עצמה
(מי בסכנה? [צילום: עידן יוסף])
+היום שלאחר קורונה - כבר כאן
08:53 16/04/20  |  לנה קוזנצוב מירו   |   לרשימה המלאה
זה הרגע לעצור ולעשות חישוב מסלול מחדש! לעצור ולחשוב, כיצד ייתכן שהרצף הטיפולי (הנפשי - פרא רפואי - שיקומי) נקטע? טיפולים מוסדיים שיקומיים מתערערים ומטופלים אינם זוכים למעקב פסיכיאטרי בקהילה גם כשנמצאים רגע לפני קריסה נפשית
(מצב משברי [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90])
+מאור אדום לצהוב, לא מיד לאור ירוק
07:37 16/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
טראמפ אומנם מדבר על התאוששות מהירה ממיתון הקורונה, אך הכלכלנים ואנשי העסקים צופים שהתהליך יהיה ממושך - משום שהבעיה איננה רק מגבלות התנועה והעבודה, מסביר ניו-יורק טיימס
(דנבר. המלונאי נפגע קשות [צילום: דייוויד זלובובסקי, AP])
+תאריך היעד של טראמפ: 1 במאי
07:32 16/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
יועציו של טראמפ הגיעו למסקנה שאין כרגע טעם להתווכח איתו על התאריך, ולכן הם מתמקדים במציאת הדרך הנכונה להסיר חלק מן המגבלות - מדווח וושינגטון פוסט  ▪  בין היתר מגובש מודל שיאפשר לשקלל את הנתונים הדרושים, ונעשה מאמץ לגבש תמיכה במדיניות כדי להגן על טראמפ מן ההשלכות הפוליטיות אם יתברר שהפתיחה הייתה מוקדמת מדי
טראמפ שלשום. "20 מדינות במצב טוב" [צילום: אלכס ברנדון, AP]
דאלאס. האם טקסס תהיה מקרה הבוחן [צילום: ל"מ אוטרו, AP]
+מסכות פנים ימוחזרו לשימוש בארה"ב
22:34 15/04/20  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
הממשל משתמש בחוק הנדיר לייצור ביטחוני, כדי להאיץ ייצור מסכות N95 ומכונות הנשמה
([צילום: בבטו ויליאמס, AP])
+כך נראו חופי אילת היום: ריקים מתמיד
22:32 15/04/20  |  איציק וולף
הסגר שהוטל על מדינת ישראל בגלל התפשטות נגיף הקורונה הביא לכך שבניגוד לכל השנים הקודמות היו חופי אילת שוממים במהלך חג הפסח. כך הם נראו מן האוויר בצילום שביצעה רשות הטבע והגנים.
רצועת החוף, אילת [צילום: חן טופיקיאן, רשות הטבע והגנים]
+עוזרו של ח"כ יעקב אשר נמצא חיובי לקורונה
22:32 15/04/20  |  איציק וולף
העוזר הפרלמנטרי של ח"כ יעקב אשר נמצא חיובי לנגיף הקורונה. קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, הודיע על כך בדואר אלקטרוני שנשלח לכלל חברי הכנסת ועובדיה.

על-פי הבדיקה האפידמיולוגית שבוצעה, נמצא כי העוזר שהה בכנסת ביום ראשון 5 באפריל 2020 בין השעות 9:00-17:00. לאור ממצאים אלו הודיע ח״כ יעקב אשר לקצין הכנסת כי הוא נכנס לבידוד ביתי.
+16 ישראלים שחולצו מניו זילנד יגיעו היום לישראל
22:04 15/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

(16 הישראלים שחולצו מניו זילנד [צילום: משרד החוץ])
+נתונים עדכניים: 130 מתו מקורונה בישראל; 2,563 החלימו
21:37 15/04/20  |  איציק וולף
130 בני אדם מתו בישראל מקורונה עד היום בערב, כך נמסר ממשרד הבריאות. על-פי הנתונים העדכניים שנמסרו, החלימו עד הערב 2,563 חולי ונשאי קורונה מן המחלה.

מצבם של 9,454 חולים מוגדר קל, מצבם של 180 קשה. לא חל כל שינוי ביחס לאמש במספר החולים המונשמים והוא עומד על 133 חולים.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הקורונה ותרבות השקר של משטר סיסי
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
הפנטגון השקיע יותר מחצי מיליארד דולר, כדי לספק את הביקוש למסכות פנים, כולל קניית טכנולוגיה לחיטוי מסכות משומשות, ולהחזרתן לשימוש.
15/04/2020  |  אביתר בן-צדף  |   חדשות
16 ישראלים ישלימו היום מסע של כ-60 שעות שכלל טיסת חילוץ מניו זילנד לגרמניה, טיסה לליסבון ליממה וחזרה לארץ בטיסת ישראייר.
15/04/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
שר הביטחון, נפתלי בנט, צפוי לטעון בישיבת קבינט הקורונה שיתכנס מחר (יום ה', 16.4.20) כי יש לפתוח את מערכת החינוך - מהגנים ועד לכיתות ג' - כבר ביום ראשון הקרוב. זאת, על-מנת שניתן יהיה לאפשר להורים לשוב לעבודותיהם, במידת האפשר.
15/04/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
הנתונים על פגיעת הקורונה במשק האמריקני הולכים ומצטברים, וכצפוי הם מצביעים על רבעון ראשון שחור ועל חודש מארס קשה עוד יותר.
15/04/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
"פגועי נפש המאושפזים בבתי החולים הפסיכיאטריים מהווים אוכלוסייה בסיכון, הן בגלל מחלות רקע כרוניות, והן בגלל בעיות התנהגותיות. ללא פעולה מידית של משרד הבריאות, הם עלולים להיות מוקדי התפרצות הקורונה הבאים". כך מתריע ד"ר פישל יו"ר איגוד הפסיכיאטריה בישראל.
15/04/2020  |  איילת פישביין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il