|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

מה קרה, מלחמה <br>

אלו מהערכים והתפיסות שלנו הותרנו מחוץ לפריים כי הם לא שימושיים כרגע? האם אנחנו יכולים להרשות לעצמנו להיות סולידריים כרגע? חומלים? קשובים? או שזה עלול להרוג אותנו?
09/04/2020  |   רתם זמיר-מילמן   |   יומני בלוגרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
מי האויב? [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

בתקופה הנוכחית אנחנו עדים להקצנה של דפוסים שונים, ביניהם דפוסי שיח. כאלו הן תקופות משבר - הדברים נוטים להקצין בהן. אני רוצה להתייחס לסוג מסוים של שיח שנעשה כל כך שגור עד שאנו נדירות עוצרים לתהות עליו. מסתבר שכולנו מצויים כעת בתקופה של מלחמה. יושבים במקלטים, מסתתרים ונלחמים באויב.

השיח הזה, המיליטריסטי, הלוחמני, כל כך מוטמע בנו, במציאות הישראלית היומיומית שלנו, עד שהוא נעשה שקוף. קשה לנו לדמיין דרך אחרת לתאר את המציאות. אבל, המציאות מתעצבת ונבראת דרך השיח ומה שהוא מעשה ידי אדם והופך לטבעי, תמיד צריך להעלות בנו ספק.

האמנם אנחנו במלחמה? מי האויב? האם זה הנגיף? האם הוא כוח רשע שמטרתו להכות בנו, להביס אותנו, לנשל אותנו מביטחוננו? אולי אלו האחרים שמאיימים עלינו בהדבקה? אולי זו הממשלה? המוסדות? זו בדיוק הסכנה הטמונה בשיח הזה. היכן שיש מלחמה, יש תמיד אויב שצריך לתקוף אותו. אל מול סכנה - רוב הדברים מסביב נדחקים לשוליים. אני רוצה להתייחס לשתיים מההשלכות המרכזיות של השיח הזה, להביא אותם לרגע לקידמת המסך, כדי שנהיה קצת יותר ערניים וביקורתיים לגביהם.

ראשית, מלחמה זורעת פחד. במצב של איום אנחנו ננעלים לתוך תגובות של Fight or flight, להילחם או לברוח. לתקוף או להס(ת)גר פנימה. התפיסה הזו משמרת אותנו במתח מתמיד ומצמצמת לנו את שדה הראיה והפעולה. חשבו לרגע - את מי, או בעצם את מה אנחנו מנסים לנצח? את הטבע? את עצמנו? את הפחד? בטוח שיש אויב שם בחוץ?

איך התפיסה הזאת משפיעה על ההתנהגות שלנו? האם נעשינו בגללה קצת חשדניים יותר, עויינים יותר לסביבה שלנו? האם כל אדם הפך כעת לאויב פוטנציאלי שלנו? האם אנחנו מרגישים חלשים פתאום וזקוקים לכוח חזק שייגן עלינו? שנהיה תלויים בו? האם נעשינו מפורקים לחלקיקים ראשוניים ונטשנו את היכולת להתחבר זה עם זה, כי חיבורים הם מסוכנים עכשיו? האם הפכנו למופרדים ונמשלים? אולי זו בעצם מתקפה על החיבורים עצמם?

קיום אבסורדי

נקודה נוספת - מה ומי נשארים מחוץ לשיח המצמצם הזה שמייצר ראיית מנהרה, רק כזו שלא ברור לאן היא מובילה? השימוש בשפה מיליטנטית מוציא החוצה את כל מי שאינו לוחם. לדוגמה - נשים, ילדים, אנשים שנתפסים כחלשים או כלא שייכים לקבוצת הפנים שלנו. אלו הופכים רחוקים יותר. קולותיהם מתעמעמים. מי נותר מחוץ לשיח כי דעתה.ו אינה רלוונטית? למי אנחנו מטים את האוזן?

ומעבר לזה - אלו מהערכים והתפיסות שלנו הותרנו מחוץ לפריים כי הם לא שימושיים כרגע? האם אנחנו יכולים להרשות לעצמנו להיות סולידריים כרגע? חומלים? קשובים? או שזה עלול להרוג אותנו? כשהגוף שלנו נמצא במצב של איום, הדם זורם לאיברים הקריטיים להישרדות ומידלדל מאיברים אחרים. לאן אנחנו לא מזרימים קשב כעת?

האדם הוא יצור שמחפש משמעות. אבל הקיום שלנו הוא אבסורדי ועל-פי רוב אינו ניתן למשמוע חד ערכי. לכן אנחנו נוטים לחפש ולמצוא פתרונות פשוטים מחוצה לנו. אם יש מצב חירום לאומי, אם הוחלט שאנחנו במלחמה, כנראה כך הדבר. עלינו להתגונן, להילחם, להצטמצם פנימה. יש לוחמים בחזית, צריך להריע להם. יש עורף, צריך לשבת בשקט ולהמתין.

אבל אולי אפשר לתפוס ולמשמע את המציאות גם אחרת. אולי קיומה של סכנה בחוץ לא מעיד על קיומו של אויב. אולי מעבר ללחימה ולהתגוננות ישנם דפוסים אחרים שאפשר ליצור. אולי החסינות של העדר טמונה דוקא בחוסן שלו, בסירוב שלו להיות מובל כעדר, ביכולת שלו לנוע בחופשיות בתוך עצמו

תאריך:  09/04/2020   |   עודכן:  09/04/2020
רתם זמיר-מילמן
+לא כל מי שכותב נגד ביבי הוא שמאלן
08:43 10/04/20  |  חיים שטנגר   |   לרשימה המלאה
כמה הערות מחייבות ומתבקשות על המצב למרות ובשל קיומה של מגיפת הקורונה - מליצמן ועד יחימוביץ'
([צילום: חן ליאופולד/פלאש 90])
+מנכ"ל איחוד הצלה המאושפז התעורר לאחר שלושה שבועות
08:36 10/04/20  |  איציק וולף
מנכ"ל ונשיא ארגון איחוד הצלה, אלי ביר, התעורר לאחר שלושה שבועות שבהם היה מורדם ומונשם לאחר שלקה במחלת הקורונה. ביר אושפז במצב קשה בבית חולים במיאמי, פלורידה, שבארצות הברית.
+הקלה בסגר על בני ברק
08:23 10/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הותר לתושבי בני ברק לצאת מהעיר בתיאום מראש לשם יציאה לעבודה, טיפול רפואי חיוני, הלוויה של בן משפחה מדרגה ראשונה, העברת קטין בין הורים גרושים או צורך חיוני אחר  ▪  החלטה ביחס לירושלים תתקבל בהמשך
(תושבים יוכלו לצאת מהעיר לעבודותיהם [צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
+חודש האביב? שלג ירד בטהרן
00:57 10/04/20  |  עידן יוסף
מזג האוויר באירן השתגע. למרות האביב ביומו הראשון של חג הפסק, שלג ירד על העיר טהרן וסביבותיה. השלג יורד כאשר את הרפובליקה פוקדת מגיפת הקורונה ומכה בעוז.
שלג על אירן
+ראש עיריית ב"ב: לבטל את ההכרזה על העיר כאזור מוגבל
00:53 10/04/20  |  עידן יוסף
לקראת החלטה על המשך הסגר על בני ברק ולאחר העתירה שנדחתה בבג"ץ: ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין שיגר מכתב לראש הממשלה ושרי הממשלה ודרש לבטל את הכרזה על העיר כאזור מוגבל.

לדבריו, בפסק הדין שניתן הדגיש בג"ץ את חובת ההיוועצות בראש העירייה בטרם תתקבל החלטה בעניין הארכת תוקף ההכרזה על העיר כ"אזור מוגבל". רובינשטיין הוסיף: כפי שכבר הבעתי דעתי בעבר, כאשר אני משמש "פיהם" של כלל תושבי העיר, יש לפעול ככל שניתן להקלת סבלם של תושבי העיר הנצורה, לבחון חלופות שונות ולצמצם ככל שניתן את ההסגר הקיים עתה".
+דבקית אנטישמית התגלתה ברכבת התחתית של המבורג
00:45 10/04/20  |  
בקרון הרכבת התחתית בין ברמבק לסנט פאולי בהמבורג, שתי דבקיות הוצמדו לחלונות הרכבת התחתית, והשוו בין הצעדים הרפואיים נגד חולי הקורונה למדיניות ההשמדה הנאצית. אחת משתי הדבקיות כללה לב צהוב עם הטקסט: "I ☣ CORONA". השנייה הייתה בצורת מגן דוד בצבע צהוב עם הכיתוב "וירוס Coronav !!", ובאמצע הסמל ☣. הצורה והצבע של אחת הדבקיות מגלמת את מה שמכונה "הכוכב היהודי", טלאי שהיהודים היו צריכים לענוד באימפריה הגרמנית ובאזורים הכבושים עד שנת 1941.
(הדבקית ברכבת התחתית)
+קורונה בצבא ארה"ב: הידבקות ב-4 נושאות-מטוסים
00:38 10/04/20  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
חיל-הים האמריקני מפעיל עשר נושאות-מטוסים גרעיניות מבצעיות מדגם נימיץ  ▪  רוזוולט מושבתת בגואם, קארל וינסון מוצבת במזרח האוקיינוס השקט, נימיץ מתכוננת להצבתה במערב האוקיינוס השקט ורונאלד רייגן מוצבת ביפן
(ממלא מקום מזכיר חיל הים תומאס ב' מודלי עוקב אחר תהליך העברת המטופלים בספינת בית החולים [צילום: חיל-הים האמריקני])
+נמשך הדיון הלילי עם רה"מ בנושא הקורונה
23:50 09/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+ירושלים: שוטרים הותקפו במהלך מסירת דוח לבית קפה
22:57 09/04/20  |  עידן יוסף
כוחות משטרה שפעלו הערב בשכונת סילואן במזרח ירושלים, איתרו בית קפה שפעל בניגוד להוראות הצו, כאשר השוטרים התכוונו לתת דוח לבעל העסק החלה התקהלות במקום וידוי אבנים לעבר השוטרים. שוטר שחש סכנה נאלץ לירות באוויר. השוטרים פיזרו את המתקהלים, עצרו שני חשודים ורשמו דוחות לבעל העסק ולמספר תושבים שהפרו את הצו.
+המחסור בביצים יקטן בשבוע הבא
22:34 09/04/20  |  עידן יוסף
על-פי הערכות במשרד החקלאות, בתחילת שבוע הבא יקטן המחסור בביצים בעקבות היבוא מחו״ל של ביצים במטוסים ובאניות, יחד עם הצטברות מלאי ביצים מתוצרת מקומית בחג ובשבת.

במהלך שבוע הבא מתוכננות לעגון בנמלי ישראל ארבע אוניות נושאות ביצים, וכן יימשך היבוא בהיטס.
+האוצר: ההגבלות על עבודה שהוטלו בערב החג יבוטלו
22:29 09/04/20  |  עידן יוסף
משרד האוצר מבהיר כי המגבלות הנוספות שהוטלו לפני החג על מקומות העבודה יוסרו מחר בבוקר כמתוכנן, ויוחזר המצב למגבלות שהיו קיימות ערב ליל הסדר. בנוגע לפרסומים על המשך הסגר הנוכחי, ראש המל"ל עדכן את מנכ"ל משרד האוצר כי בשלב זה החזרה מחר תהיה למצב שהיה לפני ליל הסדר, כמתוכנן. משרד הבריאות ביקש להאריך את הסגר בחול המועד, אך דיון שתוכנן להתקיים הערב בנושא לא התקיים.
+מספר החולים הוא כמעט עשרת אלפים; 121 מונשמים
22:24 09/04/20  |  עידן יוסף
מספר חולי הקורונה המאומתים הגיע ל-9,968. מהם 166 במצב קשה ו-171 בינוני. מספר המונשמים - 121.
דוח הנתונים היומי
+ג'ונסון שוחרר מטיפול נמרץ, נשאר באשפוז
22:11 09/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ראש ממשלת בריטניה סובל מקורונה מזה שבועיים ואושפז בתחילת השבוע לאחר שהתסמינים נמשכו  ▪  שהה שלושה ימים בטיפול נמרץ לאחר החמרה במצבו, והערב הוחזר לאשפוז רגיל בבית חולים בלונדון
(ג'ונסון. שר החוץ החליף [צילום: AP])
+"לעבור ממדיניות הפטיש למדיניות הפינצטה"
22:07 09/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אומר כי חוסר האמונה של משרד הבריאות בחשיבות הבדיקות הוא כאילו מפקד חטיבה לא ירצה לקבל מודיעין על שטח האויב לקראת פעולה  ▪  "כל יממה של עיכוב בבניית מערך בדיקות עולה לנו בחודשים של שיקום"  ▪  גורם בסביבת רה"מ: בנט לא עסוק במשימות שנתניהו הטיל עליו
נפתלי בנט בבני ברק
חסימות בדרך לי-ם [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+נתניהו הודה להודו על הכלורוקיווין
21:51 09/04/20  |  עידן יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ בטוויטר: "אני מודה מקרב לב לידידי הטוב נרנדרה מודי, ראש ממשלת הודו, על שליחת תרופת הכלורוקיווין לישראל. כל אזרחי ישראל מודים לך!".
+חצי מיליון מסכות רב פעמיות יחולקו לאוכלוסיות ייעודיות
21:04 09/04/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות צפוי לחלק לציבור חינם כחצי מיליון מסכות, בעקבות החובה לעטות מסכות שתכנס לתוקף ביום ראשון. מדובר במסכות רב פעמיות שיחולקו לאוכלוסיות ייעודיות. בנוסף, במכתב רשמי של משרד הבריאות נטען כי הוא פועל להגדלת היצע המסכות הרב פעמיות במטרה להביא לירידת מחירים (כאן חדשות).
+3,000 בדיקות בבתי אבות מדי יום
20:38 09/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
27 דיירים מתו בבתי האבות - כ-30% מכלל התמותה  ▪  מנכ"ל משרד הבריאות: הדרך לפתור תחלואה בבתי אבות היא למנוע אותה, והדרך לעשות זאת היא באמצעות בידוד חולים, מיגון הצוותים המטפלים ושמירה על כללי הזהירות
(עובדי מד"א ליד בית האבות מגדל נופים בירושלים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+בימי הקורונה פלשתינים בונים לנו את פתם ורעמסס
19:37 09/04/20  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
מתוך העיתונות: כמה אלפי פועלי בניין קיבלו התרים לשהות בישראל, הם אינם שבים אחר יום עבודה לבתיהם בגדה, אלא לנים באתרי הבניין
+קורונה למבוגרים
19:10 09/04/20  |  עמיעד (עדי) ניב   |   לרשימה המלאה
אחלוק עימך, קורא נכבד באשר אתה, את חוויותיו של איש שמגיע לגבורות, מיחסה הבוטה כלפיו וכלפי שכמותו על-ידי המדינה, לה תרם את כל יכולתו ואילו היא ביחסה אליו - הרי עתידו כבר היה בעברו...
(לא מעניינים איש [צילום: סנטי פלסיוס/AP])
+תקשורת מטעם
18:49 09/04/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
הפרופסורים האלה הם המומחים הגדולים בארץ בתחומי הרפואה והביולוגיה לענפיה  ▪  יש בהם חתני פרס ישראל ובעלי מוניטין בתחומיהם בעולם כולו
(סגר [צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+קורונה 2020
18:32 09/04/20  |  בלפור חקק   |   לרשימה המלאה

(ימי הקורונה [צילום: בלפור חקק])
+היהודים מפיצי המחלה!
18:19 09/04/20  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה
מה עושים הציונים בימים אלו ממש? הם אופים מצות (כולם יודעים עבור מה הם צריכים ילדים טהורים)  ▪  הם שוקדים על פיתוח "חיסון" נגד הנגיף, אך הם לא ממש צריכים את החיסון, כי הוא כבר קיים, כי הרי הם פיתחו את הנגיף מלכתחילה
(האשמים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+האם אובדנות היא סימפטום של קורונה
18:01 09/04/20  |  אסנת בר-און   |   לרשימה המלאה
בדידות - הורגת  ▪  הכורח להתמודד לבד עם כל מה שהעולם הזה זורק עלינו הוא קשה לעתים קרובות מידי - קשה מנשוא ואנשים מעדיפים למות ולא לחיות ככה
(בדידות קשה [צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
מגפת קורונה קוראים לזה. מצב אסטרטגי מיוחד שמשום מה, שלא כאירועים אחרים, אינו בלעדי למדינת ישראל אלא לעולם כולו. האם זה קץ העולם? או אולי סימן לצורך בשינויי גישה לאוכלוסיות השונות ורמז לצורך בהתחלת התייחסות חדשה לכולם, כאשר ב"כולם" הפעם כלולה גם אוכלוסייה ענקית שמשום מה קרויה "גיל הזהב". האמנם זהב?
25 פרופסורים חתומים על מכתב אל ביבי הקורא לו לחדול מהסגר (ולא להכניס את ישראל לעוצר שלא היה כמותו מאז "העוצר הגדול" של השלטון הבריטי. זה עוצר כוזב, למשל אם בני זוג רוצים לנסוע במכוניתם בחג ברחבי הארץ ולא יצאו מן הרכב - מדוע לא?)
09/04/2020  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
מגפת הקורונה הגיעה לישראל כרעם ביום בהיר. הנגיף SARS-CoV היה לאִיוּם עולמי: הוא התגלה בעיר ווהאן במחוז חוביי בסין, משם התפשטה המגיפה ברחבי העולם, וגם בישראל. החל מפברואר 2020 חשים כולנו את הנגיף המאיים על שלום העולם. אירועים וכנסים בוטלו בישראל, כל מי שנחשף לנגיף הוכנס לבידוד, בערים ברחבי הארץ יש סֵגֵר וגם עוצר. אלה ימי חג לא קלים. האדם המאמין מנסה להבין את סוד ההשגחה האלוהית, מבקש ממלאכי מרום להפסיק מקהֵלות שיר של מעלה וסיוע בעת צרה.
09/04/2020  |  בלפור חקק  |   שירים
כיוון שנוח ונעים להטיל את האשם בחרדים, אפתח דווקא בהם. בגלל שהם לא שמעו, וסירבו והתנגדו וזלזלו והתמרדו, רק בגללם הנגיף מכה בכולנו. בגללם לא רק שנהיינו חולים, כי אם אין מיטות בבתי החולים, ואין ציוד להגן על האחיות והרופאים והמנקים והעוזרים ואנשי הביטחון, ואין מכונות הנשמה להנשים את החולים קריטיים בשעותיהם האחרונות. ובכל אשמים החרדים.
09/04/2020  |  ארי בוסל  |   יומני בלוגרים
מדינת ישראל שולחת אנשי מוסד להשיג מכונות הנשמה, אבל הוציאה לחופשה כפויה מאות או אלפי פסיכולוגים מהשירות הציבורי שהם אלו שיכולים לתת מענה לאותם אנשים שמה שמקשה עליהם לנשום זה לא נגיף, אלא הבדידות והחרדה שמתלוות אליו. אנחנו צריכים את האנשים האלה.
09/04/2020  |  אסנת בר-און  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il