|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

דרכי התנהלות במצבי גירושין ופירוד בתקופת הקורונה

המחלקה למשפט ציבורי-חוקתי בייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים ריכזה תשובות לשאלות נפוצות בעניינים הנוגעים להתנהלות הורים גרושים או פרודים ביחס לילדיהם, התנהלות בסכסוכים משפטיים בין בני משפחה, צורך בסיוע נפשי, ומקרי אלימות במשפחה
23/04/2020  |   משרד המשפטים משרד המשפטים   |   כתבות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
[צילום: פלאש 90]

בתקופה זו נחקקו תקנות שונות המגבילות את התנועה, ואף מצמצמות את פעילות בתי המשפט לענייני משפחה ובתי הדין הדתיים המוסמכים לדון בנושאים אלו. המחלקה למשפט ציבורי-חוקתי בייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים ריכזה תשובות לשאלות נפוצות בעניינים הנוגעים להתנהלות הורים גרושים או פרודים ביחס לילדיהם, התנהלות בסכסוכים משפטיים בין בני משפחה, צורך בסיוע נפשי, ומקרי אלימות במשפחה.

שאלות נפוצות

  • כאשר ישנן הוראות כלליות בדבר הגבלת תנועה - האם ניתן להעביר ילדים להורים גרושים או פרודים בין בתים?

מותר להעביר ילד, שהוריו חיים בנפרד, על-ידי אחד מהוריו, לביתו של ההורה השני גם במרחק העולה על 100 מטרים או על המרחק שנקבע בהוראות הכלליות. כמו-כן ניתן להעביר באותו רכב מספר ילדים בני אותה משפחה מביתו של הורה אחד לביתו של הורה שני.

במקרה שאחד מהורי הילד מתגורר באזור שהוכרז כאזור מוגבל, ניתן לצאת מהאזור המוגבל לצורך העברת ילדים אל ההורה המתגורר מחוץ לאזור המוגבל, ובלבד שאותו הורה הוא ההורה המשמורן או מצוי במשמורת משותפת.

הפרת הגבלת התנועה כרוכה בהטלת קנסות, וכדי למנוע תשאול עודף של שוטר או פקח, ויכוחים מיותרים ותשלום קנסות לריק, אנו ממליצים להורים להצטייד בהחלטה תקפה ורלוונטית לעניין זמני השהות וסדרי הראייה ובתעודת זהות.

  • האם לאור המצב יש הנחיות מיוחדות לעניין זמני השהות?

החלטות ופסקי דין של בתי משפט ובתי הדין כמו גם הסכמי הורות נשארים בתוקפם גם בתקופת הקורונה. עם זאת, להלן כמה המלצות של משרד הרווחה שגובשו לאחר שיח עם משרד הבריאות, הנוגעים ליישום בנושא זמני השהות של ילדים אצל כל אחד מהוריהם:

- ככל הניתן, ומבלי לפגוע בתוקפם של ההסדרים שנקבעו בפסק הדין או ההסכם, רצוי שההורים יגיעו להסכמה על הצמדת ימי שהות באופן שיקטין את מספר המעברים שעל הילד לעבור בשבוע אחד, במיוחד באזורים ובזמנים שבהם יש הגבלות מיוחדות.

- אם אחד ההורים נדרש להימצא בבידוד, על-מנת להגן על הילד מפני חשש הידבקות, על הילד לשהות, עד תום תקופת הבידוד אצל ההורה השני. במצב מעין זה, על ההורים להשתדל לקיים קשר עם ההורה שבבידוד בשיחת וידאו במקום קיומם של ימי שהות, תוך יצירת תנאים אשר יאפשרו לילד לשוחח בפרטיות ככל הניתן עם הורהו. כאשר הדבר לא ניתן, יש לפחות לאפשר קשר טלפוני ביניהם.

- במקרים בהם בבית אחד לשני בני הזוג יש ילדים מקשרים זוגיים קודמים, על-מנת לצמצם את הסיכון להדבקת הילדים והמשפחות עקב המעברים, יש לשאוף לקיים את הסדרי הקשר לילדים של כל אחד מבני הזוג הם הורהו האחר בימים נפרדים.

אנו ממליצים להורים לנסות במיוחד בתקופה זו לפעול בשיתוף פעולה ובמידת הצורך להיעזר באנשי מקצוע על-מנת לשמור על יציבותם ורווחתם של הילדים, ולמנוע את הצורך בפנייה לבית המשפט או בית הדין.


לעת עתה הוכרז על מצב חירום מיוחד במערכת המשפט, עד לתאריך 10 במאי 2020, ולכן הפעילות מצומצמת לעניינים דחופים. עם זאת, בתי המשפט לענייני משפחה ובתי הדין הדתיים פתוחים לקבלת קהל וניתן להגיש בהם באופן פיזי כל הליך, רגיל או דחוף, ובכלל זה בקשות חדשות ליישוב סכסוך אך כפי שיפורט להלן, הדיונים יתקיימו בימים אלה בהליכים דחופים בלבד ומה שאינו דחוף - יידחה להמשך.

בבתי המשפט לענייני משפחה - עורכי דין שיש להם הרשאה יכולים להגיש כתבי טענות בתיקים קיימים באמצעות מערכת "נט המשפט", ובימים הקרובים תתאפשר לעורכי הדין גם פתיחת הליכים חדשים באמצעות מערכת "נט הנשפט". על-מנת להקל על הציבור בתקופה זו ולנוכח דחיית האגרה כפי שיפורט מטה, בתי המשפט מקבלים בפקס בקשות שהיקפן אינו עולה על 5 עמודים בתקופת המצב החירום המיוחד.

בבתי הדין הדתיים (בתי דין הרבניים, בתי הדין השרעיים ובבתי הדין הדתיים הדרוזיים)- כל מזכירויות בתי הדין ערוכות לתת מענה לכלל הציבור הפונה בצורה מקוונת- דואר אלקטרוני ופקס אשר מפורסמים באתרי בתי הדין השונים - הן ביחס לתיקים קיימים הן ביחס לפתיחת הליכים חדשים בכפוף לווידוא ואימות פתיחת ההליך על-ידי בעל הדין. כמו-כן, מזכירויות בתי הדין פתוחות בכוח אדם מצומצם לצורך מתן מענה לבעלי דין שאינם יכולים לעשות שימוש באמצעים אלקטרוניים, וניתן להגיש הליך, רגיל או דחוף, באופן פיזי לבתי הדין השונים.

  • איך ניתן להמציא את כתבי הטענות לצד השני בתקופה זו שבה תנועה מוגבלת?

בבית המשפט לענייני משפחה, עורך דין או בעל דין רשאי להמציא את כתבי הטענות לצד השני או בא-כוחו לכתובת דואר אלקטרוני ויראו בהמצאה זו כמסירה אישית לאחר שהנמען אישר את קבלת המסמך ונערכה תרשומת על כך. אם מדובר בכתב טענות ראשון, המצאה באופן זה מותנת בהסכמת הנמען בכתב.

בבתי הדין הדרוזיים נקבעו כללים דומים כיצד ניתן להמציא לצד השני או לבא כוח באמצעות דואר אלקטרוני בתקופת החירום.

בבתי הדין הרבניים ובבתי הדין השרעיים - ההמצאה בין הצדדים ובאי-כוחם תיעשה על-פי הנהוג בהליכים אלו בשגרה, ללא שינויים מיוחדים.

  • האם מתקיימים דיונים בסכסוכים משפחתיים בתקופה זו?

על אף שניתן לפתוח כל הליך בתקופה זו, מתקיימים דיונים בהליכים דחופים בלבד. רשימת הנושאים הדחופים המלאה מופיעה ביחס לכל ערכאה, מופיעה באתרי האינטרנט של הערכאות השונות:

-רשימת הנושאים בבתי המשפט לענייני משפחה.
-רשימת הנושאים בבתי הדין הרבניים.
-רשימת הנושאים בבתי הדין השרעיים.
-רשימת הנושאים בבתי הדין הדתיים הדרוזיים.

בהליך רגיל שאינו דחוף, דיונים שנקבעו עד ליום ה-10 במאי 2020, או מועד אחר שייקבע, יידחו באופן אוטומטי ויקבעו מחדש לאחר תום תקופת החירום שהוכרזה. עם זאת, נשיא בית המשפט או שופט שקבע לכך, או ראש בית הדין הדתי רשאי לקבוע, מטעמים שיירשמו, שהליך אשר לא הוגדר כדחוף, יידון, או להחליט שלא לדון בנושא שהוגדר כדחוף.

  • האם, בהליכים בבתי המשפט ובבתי הדין ניתנת דחייה אוטומטית כשיש חובה לבצע פעולות שבסדרי דין (המצאות, הגשת תשובות לבקשות וכו') תוך תקופת זמן קבועה?

כן.

כל עוד קיימת הודעה בדבר מצב חירום מיוחד בבתי המשפט ובבתי הדין הדתיים, נקבעה הארכת מועדים אוטומטית של פעולות שאדם נדרש לעשות לפי תקנות סדרי הדין או לפי הוראת בית המשפט (לדוגמה להשיב לבקשה בתוך 10 ימים) עד לתום תוקפה של ההודעה. פירוש הדבר הוא שתקופת מצב החירום המיוחד לא באה במניין הימים לעשיית דבר שבסדרי דין או בהוראת בית המשפט, הקבועים לפי דין, או בהתאם לקביעה של ערכאה שיפוטית. לדוגמה - אם ניתנה החלטה או פסק דין בתקופת תוקפה של ההודעה על מצב החירום המיוחד, מניין הימים להגשת ערעור, יחול מתום התקופה האמורה; אם הוגשה תובענה חדשה בתקופה זו, המשיב יהא רשאי להגיש את כתב הגנתו תוך 30 ימים מתום התקופה האמורה.

  • האם יש להתייצב פיזית בבית המשפט או בבית הדין הדתי אם נקבע דיון בעניין דחוף כאמור?

גם בתקופת מצב החירום המיוחד, בנושאים בהם ממשיכים להתקיים דיונים, חלים הכללים הרגילים המחייבים התייצבות בעלי הדין או באי-כוחם וכפי שנקבע בתקנות החירום יציאה לצורך הליך משפטי מותרת.

ניתן כמובן להגיש בקשה לדחיית מועד דיון או קיומו בדרך אחרת האפשרית לפי חוק, אם אין אפשרות להתייצב בבית המשפט או בבית הדין הדתי ולפעול בהתאם להחלטת בית המשפט בעניין זה.

  • האם נדרש לשלם אגרה עבור הליך בתקופת מצב החירום המיוחד?

תשלום אגרה עבור הליך בבית המשפט לענייני משפחה ובבתי הדין הדתיים - השרעיים והדרוזיים - נדחה באופן אוטומטי עד לתום תקופת ההודעה על מצב חירום המיוחד (עד ליום ה-10 במאי 2020 או מועד אחר שייקבע). בבתי הדין הרבניים, אגרה שיש לשלמה לפני תחילת הליך, יידחה תשלומה עד תום תקופת החירום, אם הוגשה יחד עם פתיחת ההליך בקשה לכך.

בכל הערכאות, במועד התשלום לאחר תקופת החירום, עדיין ניתן יהיה להגיש בקשות לפטור מאגרה כאמור בתקנות האגרות השונות ביחס לכל ערכאה שיפוטית.

  • האם יחידות הסיוע שליד ביהמ"ש מקיימות פגישות מהו"ת בסכסוכי משפחה?

הליכים בסכסוכים בין בני זוג ובין הורים לילדים נפתחים לפי החוק בבקשה ליישוב סכסוך תוך הפניית בני הזוג/ההורים ליחידות הסיוע לשם קיום פגישות מהו"ת. בשלב זה, יחידות הסיוע שליד בתי המשפט ובתי הדין עובדות במתכונת מצומצמת נוכח תקנות החירום. פגישות המהו"ת אשר נקבעו במהלך תקופת החירום מתקיימות באמצעים טלפוניים ובמקרים המתאימים ימשך התהליך בפגישות בסוף תקופת החירום. בפגישות הטלפוניות ניתן סיוע על-ידי עובדים סוציאליים בכירים להרגעת הקונפליקט, ניהול זמני השהות במצב החירום, תמיכה להורים המתמודדים עם המצב בתנאי סכסוך במשפחה, וניתן מידע ויעוץ בכל נושא הרלוונטי לסכסוך המשפחתי. במקרים המתאימים מתנהל התהליך תוך מעורבות של עורכי דין ביחידות הסיוע. בנוסף, מתנהל טיפול באמצעות הטלפון במקרים דחופים המופנים מהערכאה השיפוטית.
יצוין כי כמו ביחס לסדרי הדין האחרים, תקופת החירום לא תבוא במניין ימי עיכוב ההליכים בהתאם לחוק להסדר התדיינויות (הוראת שעה), תשע"ה-2014, ולא ניתן להגיש תובענות עד חלוף תקופת עיכוב ההליכים.

  • האם מי שזכאי לסיוע משפטי לפי החוק יוכל לקבל סיוע משפטי לצורך ניהול ההליך?

    סיוע משפטי באמצעות הלשכות של הסיוע המשפטי במשרד המשפטים מוענק גם בתקופת החירום, בהתאם לחוק הסיוע המשפטי ולתקנות הסיוע המשפטי לבירור ניתן לפנות לטלפון מס' 6405
  • . כן ניתן למצוא דרכי התקשרות נוספות באתר הסיוע המשפטי.

  • במקרים של צורך בסיוע נפשי או במקרים של אלימות - למי פונים?

ניתן לפנות לקו החירום 118 (או במספר 077-9208560) המופעל על-ידי משרד הרווחה 24 שעות ולקבל מענה ראשוני טלפוני. אם אין אפשרות לפנות בשיחת טלפון, ניתן לפנות באמצעות מסרון למספר 055-7000128. כן ניתן לפנות לקבל מענים הניתנים ברשויות המקומיות באמצעות המחלקות לשירותים חברתיים, לרבות באמצעות פניה למוקד 106 בעניין זה, וכן למענים הניתנים על-ידי החברה האזרחית בנושאים אלו.

ניתן כמובן לפנות למוקד 100 הטלפוני של המשטרה במקרי חירום, או לפנות באמצעות אפליקציה 100 חירום המאפשרת למשטרה להגיע למקום גם במצבי קיצון בהם לא ניתן לקיים שיחה טלפונית. כמו-כן, ניתן לפנות לתחנת המשטרה הקרובה להגשת תלונה, וכן להגיש בקשה להגשת תלונה במשטרה באופן מקוון באמצעות אתר ממשל זמין.

כמו-כן, ניתן להגיש בקשה לבתי המשפט השונים ולבתי הדין הדתיים לפי חוק למניעת אלימות במשפחה. לצורך בחינת אפשרות של ייצוג דחוף של הסיוע המשפטי בתיקי אלימות במשפחה, יש להגיע פיזית לערכאה השיפוטית הרלוונטית למלא טופס בקשה לצו הגנה או צו הרחקה, ולפנות טלפונית מבית המשפט לסיוע המשפטי המפעיל קו חם ייעודי, בטלפון 073-3927747/48/49/50. בשיחת הטלפון תבחן זכאות הפונה לייצוג ואם יש זכאות, ימונה עורך דין אשר יתייצב בבית המשפט בתוך זמן קצר. נוסף על כך, ניתן לפנות לסיוע משפטי בבקשה לבחינת זכאות לייצוג במסלול הרגיל, בקו טלפון 073-3927788 או בהגשת בקשה לפתיחת תיק כאמור לעיל.

במקרים שניתנו צווי הגנה או הרחקה - אין שינוי ביחס למועדים שנקבעו לפקיעתם ולצורך הארכתם בתקופת מצב החירום המיוחד, ובמידת הצורך יש לפנות לערכאה השיפוטית הרלוונטית בהתאם להוראות הדין לצורך בקשות להארכה.


תאריך:  23/04/2020   |   עודכן:  23/04/2020
משרד המשפטים
+תקווה להקלה בחודש מאי
01:00 24/04/20  |  טובה ספרא   |   לרשימה המלאה
הכוכבים חזרו והוכיחו את עצמם, בתחזיות מהשנה האחרונה. נלמד לחיות עם הקורונה שתלווה אותנו לאורך זמן. הקורונה לא עזבה את סין כפי שנוטים לחשוב. הכלכלה תמשיך לטלטל את העולם בשנתיים הקרובות ואולי קצת יותר
(שינוי במודעות [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+חברת מיי הריטג' תבצע 10,000 בדיקות קורונה ביום
00:17 24/04/20  |  עידן יוסף
משרדי הבריאות והביטחון חתמו (ה') על הסכם עם חברת MY HERITAGE הישראלית להקמה ולתפעול מעבדה ל-10,000 בדיקות קורונה ביום. מעבדת מיי הריטג' תהיה עצמאית, תופעל ע"י עובדי החברה הישראלים ותשתמש בציוד של החברה הסינית BGI. על ההסכם הופקדו מטעם משרד הביטחון, מנהל הרכש (מנה"ר), אגף הכספים והיועץ המשפטי למערכת הביטחון. ניתן בו משקל רב לסוגיות של אבטחת מידע ושמירה על פרטיות הנבדקים וחסיונם הרפואי.

עסקה זו מצטרפת להסכם שחתמו משרדי הביטחון והבריאות עם חברת AID GENOMICS, שתספק גם היא ציוד של חברת BGI לקופות החולים ולבתי חולים ברחבי הארץ. הציוד יאפשר להם יכולת ל-14-12 אלף בדיקות ביום.
+הערכות להחזרת הפעילות השוטפת בבתי החולים
00:11 24/04/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות שלח להתייחסות מנהלי בתי החולים וקופות החולים מתווה להחזרת הפעילות השוטפת מ-3 במאי, כולל מרפאות חוץ וטיפולים אמבולטוריים וניתוחים בהרדמה מקומית. הצוותים יעבדו בהפרדה.

בתוך כך, בחדשות 13 דווח כי משרד החינוך נערך לחידוש הלימודים ב-3.5.
+הרב קניבסקי: הסמסטר בישיבות יחל ביום ראשון
23:42 23/04/20  |  עידן יוסף
הרב חיים קניבסקי וראש הישיבה הרב גרשון אדלשטיין הודיעו: "זמן קיץ [סמסטר הקיץ בישיבות] מתחיל ביום ראשון, ב' אייר. כל תלמידי הישיבות גדולות וצעירים מתחילים ללמוד בביתם ג' סדרים ביום. אברכים ילמדו בביתם גם". בכך מאשר הרב המשך סגירה של הישיבות והכוללים.
+2% עלייה בחולי הקורונה ביממה האחרונה
22:47 23/04/20  |  עידן יוסף
תמונת מצב של משרד הבריאות לסוף היום: מספר החולים המאומתים בישראל עומד על 14,803, עלייה של 2% - מהם 139 במצב קשה ו-109 מונשמים.
תמונת מצב עדכנית
+הרב ישעיהו הבר מת מקורונה
22:44 23/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
עמד בראש ארגון לעידוד תרומת כליה אלטרואיסטית, והביא להצלת חייהם של כאלף בני אדם  ▪  בן 55 היה במותו  ▪  רבים התנדבו לתרום עבורו פלסמה, אך זו לא הצילה את חייו
(הרב אברהם ישעיהו הבר ז"ל [צילום: מתנת חיים])
+המשתה האחרון: שר הביטחון והרמטכ"ל הרימו כוסית
20:17 23/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רא"ל כוכבי על הקורונה: "בשבועות האחרונים צה"ל מראה שוב וביתר שאת את היותו צבא העם"  ▪  השר בנט: "כשאתה יודע מה כוחך אבל אתה משעבד את זה לטובת משהו גדול יותר ממך. הצלחנו לשעבד את עצמנו למשהו גדול יותר ושאחרים ייקחו קרדיט"
צילום: טל עוז/משרד הביטחון
[צילום: אריאל חרמוני]
[צילום: אריאל חרמוני]
+אפשר להצחיק גם און-ליין
18:23 23/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ולא רק להצחיק, אלא גם לגבות תשלום תמורת מופעים - מתאר ניו-יורק טיימס  ▪  מי שתקוע בבית, מסבירה מפיקה מצליחה, רוצה לתקשר עם בני אדם שבמצב דומה
(אליסון. כמה זה דומה [צילום: YumsTheWordShow])
+פנייה לנתניהו: אפשר יציאה לשמורות טבע
17:48 23/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
20 גופים מתחומי הסביבה, התיירות, החינוך, הבריאות, ההדרכה והספורט פנו לראש הממשלה בבקשה שההקלות בהנחיות סגר הקורונה יכללו היתר יציאה אל הטבע
([צילום: גיא לויאן רשות הטבע והגנים])
+איגוד היוצרים והשחקנים: "אפשרו לנו לשוב ולעשות טלוויזיה"
15:15 23/04/20  |  מירב ארד
איגודי היוצרים, העובדים והשחקנים של הפקות הקולנוע והטלוויזיה אשר מייצגים כ-10,000 משפחות פנו למנכ״ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב בבקשה לסיוע דחוף במטרה להחזיר את תעשיית הקולנוע והטלוויזיה לעבודה. "יצירות הקולנוע והטלוויזיה הינן חיוניות והוכח שיש להם דרישה לבריאות נפשם של תושבי מדינת ישראל בשעות משבר אלו ועל כן, עלינו למצוא את הפתרונות להניע את גלגלי התעשייה כפי שנעשה באולפני החדשות", אמרו בפנייתם.
+המשפחתונים יקבלו מענק כספי מלא תוך 10 ימים
15:07 23/04/20  |  מירב ארד
מנהלות המשפחתונים המוכרים על ידי משרד העבודה והרווחה יקבלו תוך 10 ימים את מלוא הפעימה הראשונה של מענק לעסקים, בסך של בין 1,647 שקלים עד 4,118 שקלים (תלוי במספר הילדים המטופלים במשפחתון).
+מחשש לקורונה - דימום מוחי כמעט הוביל למוות
14:47 23/04/20  |  גלית יצחק-אוגנוב   |   לרשימה המלאה
למרות כאבי הראש העזים, אייל בן ה-43 נמנע מלהגיע לבית-החולים  ▪  התוצאה: דימום מוחי שהוביל כמעט למוות  ▪  הרופים הצילו את חייו בדקה ה-90
ד"ר אמסלם והמטופל [צילום: מרכז רפואי שערי צדק]
+פנייה למנכ״ל משרד הבריאות: "אפשר לנו לשוב ולעשות טלוויזיה"
14:43 23/04/20  |  עידן יוסף
איגודי היוצרים, העובדים והשחקנים של הפקות הקולנוע והטלוויזיה אשר מייצגים כ-10,000 משפחות פנו למנכ״ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב בבקשה לסיוע להם להחזיר את תעשיית הקולנוע והטלוויזיה לעבודה.

״יצירות הקולנוע והטלוויזיה הן חיוניות והוכח שיש להן דרישה לבריאות נפשם של תושבי מדינת ישראל בשעות משבר אלו, ועל כן עלינו למצוא את הפתרונות להניע את גלגלי התעשיה כפי שנעשה באולפני החדשות. ״ברוב המקרים של התנהלות על סט צילומים, אנו יכולים לעמוד בתנאי 'התו הסגול', בהם הבמאיות והבמאים, צלמים, עובדי הסט, האיפור הלבשה וכל שאר המחלקות. אך יש התאמות חשובות שנובעות מאופי התעשיה וההתנהלות על סט צילומים של קולנוע וטלוויזיה. הראשונה בהן היא החרגה של שחקנים בזמן הצילומים מהחובה של שמירת מרחק 2 מטר. השנייה, החרגה של מספר האנשים בחדר, כי לעתים סט הוא מקום צפוף מתוך מחויבות לסצנה אותה מצלמים.
+ישראל באביב 2020
14:15 23/04/20  |  מתי דוד   |   לרשימה המלאה
אפידולוגיה ואידאולוגיה  ▪  מגיפה רפואית ופוליטית  ▪  מחשבות ואמירות מהבידוד בימי הקורונה  ▪  המשבר הרפואי והכלכלי, בגלל מגפת הקורונה העולמית. ואולם המשבר השלטוני אך ורק בגלל הצמרת הפוליטית המסוכסכת הבלתי פוסקת
(מגיפת הקורונה [צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+הצוות הניהולי של בתי הספר חוזרים לעבודה
14:07 23/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הצוותים השבים: מנהל בית הספר, סגן מנהל, מזכירה, הנהלת חשבונות ואב הבית בלבד  ▪  הצוותים יערכו, בין היתר, לקראת חזרתה של מערכת החינוך באופן מדורג לשגרת לימודים, היערכות לקראת בתי הספר של הקיץ, קידום הלמידה מרחוק וביצוע של רישום תלמידים לקראת שנת הלימודים הבאה
([צילום: דוד כהן/פלאש 90])
+ראש מטה בתי האבות מסיים תפקידו בימים הקרובים
13:48 23/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
טרם ידוע מי יחליף את פרופ' גמזו  ▪  משרד הבריאות מקדם פיילוט להבאת עד 2,000 עובדים זרים כפתרון למחסור החמור בכוח אדם בבתי האבות  ▪  נציגי בתי האבות טענו לתמונת מצב מוטעית והציגו מצוקה קשה של מחסור בציוד
(פרופ' רוני גמזו. חוזר לנהל את איכילוב [צילום: פלאש 90])
+סוגיית הבדיקות
13:37 23/04/20  |  טל בן-יעקב   |   לרשימה המלאה
היציאה מהסגר לוקה בחסר, וזה בלשון המעטה - כשבוע עובר על-מנת להגיע לתוצאה של בדיקת קורונה, והנתונים העומדים לנגד עינינו משקפים מספר נדבקים אשר נכון לזמן שעוד לפני ההקלות  ▪  רק משרד הביטחון יכול לפקד על מבצע למען קיצור משך הזמן של הבדיקות בפרט ועל כל המערכה הביצועית בכלל, בזמן שמשרד הבריאות מייצר את המדיניות באופן המאפשר הפריה הדדית ביניהם
(בדיקות קורונה, מכון ויצמן [צילום: מכון ויצמן למדע])
+300 מיליון משתמשים ביום בפלטפורמת זום
13:19 23/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
אריק יואן, מנכ"ל זום: "זוהי עלייה של 50% ממרס עד אפריל״  ▪  נוספו חידושי אבטחה להגנה נוספת על נתוני מפגשי הזום ועמידות בפני ניסיונות חדירה למערכת
(אריק יואן [צילום: מארק לניהאן, AP])
+מחאת הפלסטיקאים: "רוצים לעבוד"
13:17 23/04/20  |     |   לרשימה המלאה
התקנות אוסרות על רופאים אסתטיים לנתח מהתכתבות במשרד הבריאות עולה כי הם חוששים מעתירה משרד הבריאות: "זה לא טיפול דחוף"
(10,000 ניתוחים אסתטיים בחודש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+"שלב סטיב ג'ובס" - עד מתי?
13:11 23/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בעל טור בכיר בטיימס טוען, כי יש לקבל החלטה מוסרית לגבי המחיר שמוכנה בריטניה לשלם - בחיי אדם או בנזק הכלכלי  ▪  לא ניתן להמשיך ולחכות לנס רפואי, וכל הבריטים צריכים להשתתף בהחלטה
(בריטניה רק בהתחלה [צילום: פרנק אגוסטין, AP])
קבלת ההחלטות בבריטניה במשבר הקורונה / חדשות ערוץ 4
+חלוקה מחודשת למושבי הח"כים
13:01 23/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מליאת הכנסת תחולק לשלושה מפלסים: 50 חברי כנסת יישבו באזור רצפת המליאה, 40 יישבו ביציע העליון ו-30 ביציע הציבור  ▪  בשבוע הבא יותקנו בכל המקומות החדשים של הח"כים עמדות הצבעה ממוחשבות
(חלוקה על פי כללי ההרחקות [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90])
+מעגל השואה
12:55 23/04/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
שנים אני "מנדנד" לה מפי נתן אלתרמן בזמר הפלוגות כי אין עם נסוג מחפירות חייו
(סגירת מעגל [צילום: AP])
+"כניסה לבתי הקברות לא תשפיע לרעה על תפוצת המחלה"
12:52 23/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מחקר חדש שנערך באוניברסיטה העברית קובע כי צעדים לצמצום ההתפשטות כגון ריחוק פיזי ככל האפשר תוך המשך עבודה, בידוד חולים ומגעים הדוקים, שמירה על היגיינה ימנעו צורך בסגר כללי
([צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+ועדת השרים תדון בפתיחת מערכת החינוך והמשק
12:39 23/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
השר בנט הציג את תוכניתו לראש הממשלה ואושר כי יציג אותה בפני ועדת השרים לקורונה  ▪  מציע לפתוח את מרבית מערכת החינוך והעסקים לצד שמירה על כללי ריחוק, הגדלת הבדיקות, שמירה על בתי האבות והאוכלוסייה המבוגרת  ▪  "כיום יש כמעט 2,000 יחידות הנשמות פנויות, בעוד שרק כ-110 חולים מונשמים בפועל"
(בנוט ונתניהו. התכנית תוצג בישיבת הממשלה הקרובה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+עלות השבתת הלימודים: 2.6 מיליארד ש"ח בשבוע
12:22 23/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
בנק ישראל פרסם הערכת הנזק שנגרם לתוצר בשל השבתת מערכת הלימודים המצריכה עובדים להישאר בבתיהם לצורך שמירה על ילדיהם  ▪  מעריך שקיים נזק נוסף של כמיליארד שקל בשבוע מאובדן התפוקה החינוכית של מוסדות החינוך
פגיעה ישירה ועקיפה בכלכלה [צילום: pexels]
המורים עובדים בהוראה מרחוק [צילום: פלאש 90]
+סכנת ה"קורונה" מהמשטרה והצבא
11:42 23/04/20  |  אליהו קאופמן   |   לרשימה המלאה
כאשר מכולנו נדרשת החובה לעטות מסכות וללבוש כפפות הרי שדווקא אנשי החוק - המשטרה והצבא, שאמורים לשמור על הסדר כדי שחיינו יהיו בטוחים יותר, הם אלה שמצפצפים על החוק בקשת ובאים במגע עם אזרחים ללא חבישת מסכות, בטוענם שהם פטורים מהן  ▪  ואיפה שרי הביטחון, הביטחון פנים והבריאות? הללו כבר מכינים לעצמם את השררה הבאה של ממשלת אחדות המרעים
(ללא מסיכות [צילום: דוברות המשטרה])
+חינוך הוא הדבר המורכב, הקשה אך גם היפה בעולם
10:49 23/04/20  |  ברק פרידמן   |   לרשימה המלאה
אחרי שייגמר בע"ה המשבר הזה יהיה לנו כלי מדהים שבעזרתו נוכל לגוון את הלמידה. אין דבר שיחליף את הלמידה בכיתה, שהיא לשיטתי האמצעי ליצירת הקשר הבין אישי שנקרא בית ספר. ואין תחליף למורה בשר ודם. אבל עכשיו אפשר להציע חלופות ללמידה
(חינוך מחדש [צילום: פלאש 90])
+מחאת בעלי העסקים הקטנים
10:08 23/04/20  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
מחאת בעלי העסקים הקטנים נוגעת ללב. ברוב המקרים מדובר ביזמים חרוצים שמעסיקים עובדים נוספים ותורמים רבות למשק, שנקלעו לקשיים בעטיו של "כוח עליון". יש להנציל עסקים אלה לאחר בדיקה יסודית של משפט הקיום הכלכלי האובייקטיבי שלהם, ובמקביל להתחיל בעיצוב הסדרי הגנה וביטוח יעילים לעתיד שיפחיתו את אי-הוודאות והנזקים למשק המדינה
([צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דרכי התנהלות במצבי גירושין ופירוד בתקופת הקורונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
שר הביטחון, נפתלי בנט, שוחח (יום ד׳, 22.4.20) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעניין המשך פתיחת המשק בצל מגבלות הקורונה. בשיחתם, הציג בנט תוכנית חלופית לזו לשל משרד הבריאות.
23/04/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
כל שבוע השבתה של מערכת החינוך גורע מהתוצר של המשק כ-2.6 מיליארד שקל בשל היעדרותם של ההורים ממקום העבודה. כך עולה מהערכה שפרסם (יום ה', 23.4.20) בנק ישראל.
23/04/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
זה אירע בשעת בוקר של יום ד', 22 לאפריל 2020. לאחר סידורים דחופים בשכונת רמת בית שמש ב' שמתי את פעמי לתחנת האוטובוס כדי לשוב לביתי בשכונת רמת בית שמש א'. והנה שומעות אוזניי - ברחוב רבי יהודה הנשיא בו צעדתי, צעקות אימים של המון נגד המשטרה.
בשעת החירום הזו, ראיתי את הפנים היפות של בית הספר שלי ושל המערכת כולה, את ההתגייסות של הצוות למשהו חדש ואת הבנת השליחות הרגעית בייצור שגרה עבור תלמידנו. בסוף שבוע אחד מוטרף אבל גם מטריף, של הטמעת מערכת חדשה של מורים מטמיעי חדשנות (שהכתירו את עצמם) ותמכו במורים המתקשים, הצלחנו להזיז את הגבינה. לקחנו החלטה להמשיך ללמד מערכת כרגיל, ולילדים היה קשה, כן! אבל גם עם ארבע שעות ועם שעתיים היה להם קשה. כי יש תורת יחסות בחינוך (שההבנה שלה היא הבנה חשובה לחיים אבל חורגת ממספר המילים כאן).
23/04/2020  |  ברק פרידמן  |   יומני בלוגרים
מכל הדברים ששמעתי וקראתי בתקשורת על סיבות המחאה, תפסה אותי כאמת הבסיסית הטענה שאין קשר בין מה שאומרים המנהיגים הפוליטיים, לבין מה שעושה בפועל המערכת שעליה הם מופקדים. מבחינה כלכלית זו הטרגדיה המרכזית של המאבק בקורונה.
23/04/2020  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il