|   15:07:40
דלג
  רפאל אופק  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

המשטר האירני בצל מגפת הקורונה

חרף משבר הקורונה וכלכלתה המתדרדרת ממשיכה אירן בהעשרת אורניום ופיתוח תוכנית הטילים והחלל, כמו גם במאבק עם ארה"ב על השיט במפרץ ובעימות מול ישראל בסוריה. נראה כי נוכח התעצמות המרי האזרחי באירן חושש המשטר האיסלאמי שהפגנת חולשה עלולה להביא לקץ שלטונו ולפיכך הוא מפגין שרירים כלפי אזרחיו והעולם החיצון
18/05/2020  |   רפאל אופק   |   יומני בלוגרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
מגיפת הקורונה באירן [צילום: איברהים נורוזי, AP]

ביולי 2019 החלה אירן להפר בהדרגה את הסכם הגרעין מיולי 2015. דוח סבא"א (הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית) האחרון (3 במרס 2020) התייחס לחריגות האירניות בסוגיית העשרת האורניום:

  • אירן התחייבה לצמצם את מספר הצנטריפוגות הפעילות במפעל ההעשרה נתאנז ל-5060 יחידות מדגם IR1, וכן להגביל את שיעור העשרת האורניום ל-3.67%. נכון ל-8 ביולי 2019 היא החלה להעשיר לשיעור 4.5%.

  • בהסכם נקבע כי מתקן העשרת האורניום התת-קרקעי פורדו, שהכיל 2,710 צנטריפוגות מדגםIR1 ובהן 696 צנטריפוגות פעילות, יוסב למרכז "מחקר גרעין, פיסיקה וטכנולוגיה". זאת כאשר 1,044 צנטריפוגות תנותקנה מצנרת הזנת הUF6- (אורניום הקסא-פלואוריד - תרכובת אורניום ופלואור המוזנת לצנטריפוגות במצב גזי למערכת ההעשרה). כמו-כן, 348 צנטריפוגות שטרם השתמשו בהן להעשרת אורניום תוסבנה להפרדת איזוטופים יציבים לשימוש ברפואה, חקלאות ותעשיה, ואילו יתר הצנטריפוגות תועברנה לאחסון במפעל ההעשרה נתאנז. ואולם ב-9 לנובמבר 2019 חודשה העשרת האורניום במתקן, כך שעתה מופעלות בו 1,044 יחידות וביניהן אף הצנטריפוגות שיועדו "להפרדת איזוטופים יציבים".

  • בהסכם נקבע כי כמות האורניום המועשר ל-3.67% שאירן רשאית לצבור תוגבל ל-300 ק"ג UF6 (שתכולת האורניום בה היא 202.8 ק"ג). נכון ל-19 בפברואר 2020, כמות האורניום שאירן העשירה בנתאנז ופורדו הצטברה ל-1,020.9 ק"ג, למעלה מפי חמישה מהמותר. תכולתה היא 806.3 ק"ג אורניום מועשר ל-4.5% וכן 214.6 ק"ג שהועשרו ל-3.67%.

  • הפרה נוספת החלה ב-7 בספטמבר 2019 בהפעלתן של צנטריפוגות מתקדמות בעלות כושר העשרה רב. זאת למרות ההגבלות החלות על אירן בפיתוח דגמי צנטריפוגות מתקדמים. בניגוד להסכם, בין היתר אירן מעשירה בפועל אורניום בכ-400 צנטריפוגות מהדגמים המתקדמים IR2m, IR4 וכן IR6 (כושר ההעשרה של צנטריפוגת IR6 הוא מעל-פי שמונה מזו של צנטריפוגתIR1).

בדוח סבא"א האחרון אף נמסר שהסוכנות ממשיכה לנהל מגעים עם שלטונות טהרן בנוגע לכך שפקחיה מצאו חלקיקי אורניום טבעי (בלתי מועשר) ממקור אנתרופוגני (מעשה ידי אדם) באתר שלא הוצהר עד כה בפני סבא"א. האתר הינו מחסן בטורקוזאבאד, פרבר של טהרן, אותו חשף ראה"מ בנימין נתניהו בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם ב-27 בספטמבר 2018. כמו-כן, על-פי הבי.בי.סי, סבא"א שיגרה לאחרונה למספר מדינות מסמך הטוען שאירן דחתה את בקשתה לאפשר לפקחיה גישה לשלושה אתרים נוספים. על-פי המסמך, הפקחים ביקשו לברר האם נעשה שימוש באורניום טבעי באחד האתרים שלא יכלו לבקר בו. כמו-כן נמסר שבאתר נוסף התנהלו פעילויות "התואמות מאמץ לטהר חלק מהאתר".

להפרות הסכם הגרעין בהעלאת שיעור העשרת האורניום ל-4.5% ובצבירת אורניום מעבר לכמות המותרת של 300 ק"ג UF6 אין לפי שעה היבט צבאי. זאת מכיוון שאורניום המועשר לשיעור הנמוך מ-5% מתאים לשמש כדלק גרעיני לכורים לייצור חשמל אך לא לנשק גרעיני (שיעור ההעשרה הנדרש לנשק גרעיני הוא לפחות 90%). בכירים אירנים הציגו הפרות אלה כמיועדות ללחוץ על האיחוד האירופי לנטרל את העיצומים האמריקנים.

החשש העיקרי מהגעתה של אירן ליכולת נשק גרעיני נוגעת לצנטריפוגות המתקדמות להעשרת אורניום שהיא ממשיכה לפתח. בהקשר לכך הצהיר בהרוז קלמאנוואנדי, דובר ארגון הגרעין האירני לאנרגיה אטומית, בכנס שהתקיים במתקן פורדו ב-9 לנובמבר 2019 כי הגברת שיעור ההעשרה מתבצעת "בהתבסס על צרכינו וההוראות שניתנו, וביכולתנו לייצר 5%, 20%, 60% או כל אחוז אחר של אורניום מועשר" (יצוין כי העשרה ל-60% הינה המקפצה האחרונה להעשרה לאיכות נשק גרעיני). יתרה מזאת, קלמאנוואנדי מסר לאחרונה כי במסגרת "יום הטכנולוגיה הגרעינית הלאומית" של ארצו היה ארגונו אמור לחשוף ב-8 באפריל 2020 צנטריפוגה מתקדמת חדשה, אולם האירוע נדחה בשל משבר הקורונה. עם זאת, הוא הוסיף כי "כמה מהצנטריפוגות המתקדמות של אירן הגיעו למצב ייצור בקנה מידה תעשייתי" המאפשר ייצור 60 צנטריפוגות ליום. לדבריו, "ייצור (כמות העשרה) מעל 250,000 SWU (Separative Work Unit) הינו בהחלט בר-השגה, אך מטרתנו היא להגיע למיליון SWU". היות שההעשרה הנדרשת של אורניום טבעי (המכיל אורניום-235, האיזוטופ הבקיע של האורניום, בשיעור של כ-0.7%) לכמות של כ-20 ק"ג אורניום המועשר לשיעור של לפחות 90% היא כ-5,000SWU, הרי שפוטנציאלית אירן קרובה למדי להשגת אורניום מועשר כחומר בקיע לפצצה גרעינית ראשונה.

באשר לתוכנית הטילים והחלל הודיען משמרות המהפכה (22 באפריל) על שיגור מוצלח של "נור-1", הלווין הצבאי הראשון של אירן. לטענתם, נור-1 שהינו לווין צילום החל תוך 90 דקות להקיף את כדור-הארץ במסלול בגובה 425 ק"מ. זאת חרף מספר כישלונות לאחרונה לשגר לווינים לחלל. הלווין שוגר באמצעות טיל תלת-שלבי שכינויו "קסד". שלבו הראשון מתבסס על רקטה המונעת בדלק נוזלי ושני השלבים הנוספים מונעים בדלק מוצק. הנעת טילים בדלק מוצק מצביעה על התקדמות מרשימה של טכנולוגיית הטילאות האירנית. אומנם האירנים טוענים ששיגור הלווין היה במסגרת תוכנית אזרחית למחקר וניצול החלל, אך מומחים צבאיים אמריקנים הביעו חשש שלאמיתו של דבר נועדה תוכנית זו לפיתוח טילים בליסטיים בין-יבשתיים נושאי ראשי נפץ גרעיניים שיאיימו על ארה"ב. האירנים אף מפתחים טילים בליסטיים לטווח 2,000 ק"מ המסוגלים לאיים על ישראל.

ב-29 באפריל ציינה אירן את "יום המפרץ הפרסי הלאומי". לטענת טהרן, עוד מתקופת השאח, היא בעלת הבית במפרץ הפרסי המהווה את עורק החיים האירני. על-רקע זה אירעו לאחרונה תקריות בין ספינות משמרות המהפכה לספינות הצי האמריקני. כמו-כן, בעקבות חיסול קאסם סולימאני ב-3 בינואר בצעה טהרן כ-15 תקיפות באמצעות רקטות וטילים על בסיסים ויעדים אמריקנים בעירק.

במקביל ממשיכה אירן את פעילותה הצבאית בסוריה. ולמרות שגורמים ביטחוניים ישראלים טענו לאחרונה כי פעילותו האינטנסיבית של צה"ל בסוריה הפכה את אירן (בראייה הסורית) מנכס לנטל ולפיכך החלה זו בפינוי בסיסים בסוריה, הרי שהמיליציות הנתמכות ע"י טהרן, ובעיקר חיזבאללה, ממשיכות להפעיל מוצבים ברמת הגולן.

פעילות רב-תחומית זו מתבצעת למרות מצבה החמור של הכלכלה האירנית. העם האירני איבד זה מכבר את אמונו במשטר, ותופעה זו התעצמה עקב השתוללות מגפת הקורונה וחוסר האמון בנתונים הרשמיים לגבי נפגעי המחלה (נכון לעתה כ-110,000 חולים וכ-6,800 מתים) הנתפסים כנמוכים בהרבה מהמצב האמיתי. מגפת הקורונה אף הכתה קשות בכלכלה האירנית שכבר קרסה ב-2018 עקב העיצומים האמריקנים. ביטוי לכך היה בצניחת המטבע האירני, הריאל, לשפל חסר תקדים. כתוצאה מכך הביע הרחוב האירני את זעמו על שהמשטר בזבז על חשבונו משאבים כה רבים לצורך פעילותו ברחבי המזה"ת. על-פי העיתון הערבי אל-שרק אל-אוסט היוצא לאור בלונדון (1 בינואר 2020) הודה הנשיא רוחאני שהנזק שנגרם לכלכלה האירנית כתוצאה מהעיצומים הסתכם ב-200 מיליארד דולר.

ב-1965 הצהיר שר החוץ הפקיסטני זולפיקר עלי בהוטו, על-רקע פיתוח הנשק הגרעיני ההודי, כי "אם הודו תייצר פצצה גרעינית נייצר אף אנו פצצה כזו גם אם נאלץ לאכול עשב או עלים ואולי אף נרעב". ואכן ב-1972, בתחילת כהונתו כנשיא פקיסטן, החל בהוטו לממש את פרויקט הנשק הגרעיני של ארצו.

ספק רב אם העם האירני מוכן לרעוב על-מנת להגשים את חלום המשטר האיסלאמי לנשק גרעיני. ולמרות שהמשטר ממשיך להפגין שרירים בנסיון להוכיח לעולם ולאזרחיו שאין בכוונתו להתקפל מול ארה"ב - לא בקידום תוכניות הגרעין והחלל ולא מבחינה צבאית, לא מן הנמנע שהשקעותיו העצומות בתחומי ההתפשטות במזה"ת וההתעצמות הצבאית על חשבון רווחת עמו יפעלו נגדו כבומרנג.

מבט מבס"א מס' 1,568, 17 במאי 2020
הכותב הוא מומחה בתחום הפיזיקה והטכנולוגיה הגרעינית, אשר שרת בעבר כחוקר בכיר בקהיליית המודיעין הישראלית.
תאריך:  18/05/2020   |   עודכן:  18/05/2020
רפאל אופק
+ארגון המורים: השנה תסתיים ב-20 ביוני
22:14 18/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים הודיע כי שנת הלימודים תסתיים מבחינת מורי הארגון במועד הרגיל, ללא תוספת ימי עבודה, בניגוד למתכונת תוספת הימים שעליה הסכימה הסתדרות המורים  ▪  "קשה לרצות את כל הציבור, ואני מקווה שגם התקופה הזאת תעבור מהר - כי לא נותר עוד הרבה זמן עד סוף שנת הלימודים, ב-20 ביוני"
רן ארז. אבוהב סייע מול באב"ד [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
יפה בן דוד. ההסתדרות הסכימה להחזיר ימים
+אדלשטיין: נשקיע את כל המשאבים להיערכות לגל השני
18:36 18/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר הבריאות הצהיר כי בכוונתו להשקיע משאבים רבים בהיערכות מדינת ישראל לגל התחלואה השני בנגיף הקורונה  ▪  "אלחם על כך שמערכת הבריאות תתייצב במקום הראשון בחלוקת העוגה התקציבית"
(אדלשטיין בטקס הכניסה למשרד הבריאות)
+הערך המוגן והשוויון המעוות של שופטי הבג"ץ
17:59 18/05/20  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
בג"ץ פסל את המדיניות משרד התרבות אשר ביקש להעדיף אמנים ומוסדות תרבות המתבקשים ומוכנים להופיע ביהודה ושומרון  ▪  היו שם יותר מידי נימוקים פרוצדורליים, ונימוק ערכי אחד, עקרון השוויון, וכמעט הכל פארש, כמעט הכל פול גז בניוטרל
(בג"ץ פוסל [צילום: הרשות השופטת])
+בן 64 במצב קשה ממכת חום בנתניה
17:07 18/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הוא פונה לבית החולים לניאדו בעיר • שריפה פרצה בשטח פתוח סמוך לכפר אוריה שבשפלת יהודה. 6 מטוסי כיבוי ו-16 צוותים פועלים לכבות את האש, וחוצצים בינה לבתים  ▪  הורים ובתי ספר זועמים על ההנחיה לעטות מסכות: "ביזארית"
הנפגע במחלקת הלם [צילום ארכיון: גרשון אלינסון/פלאש 90]
שגרת קורונה במבשרת ציון [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הצלחה ראשונית לחיסון לקורונה
16:38 18/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
חברת התרופות האמריקנית מודרנה: שמונה בני אדם בריאים קיבלו את החיסון ופיתחו נוגדנים שבלמו את התפשטות הנגיף  ▪  אם הפיתוח יצליח - מקווה שיהיה חיסון בסוף 2020 או בתחילת 2021  ▪  התקדמות גם בפיתוח באוניברסיטת אוקספורד
(ניסוי בחיסון באוקספורד [צילום: AP])
התקדמות בפיתוח חיסון לקורונה, 18.5.20 / CNBC
+חברות תעופה נוספות הודיעו על חזרתן לנתב"ג
16:24 18/05/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בין החברות שחוזרות וויזאייר, אייר בלטיק, אייר קנדה ועוד - מתי כל אחת צפויה לשוב לפעילות?
(נתב"ג חוזר לפעילות בהדרגה [צילום: פלאש 90])
+הנשיא ריבלין: על המדינה להיחלץ למען העסקים הקטנים
15:33 18/05/20  |  מירב ארד
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין וראש עיריית ירושלים משה ליאון ביקרו היום, (יום ב', 19.5.20) במרכז הסיוע החדש לבעלי עסקים שנפגעו בתקופת הקורונה בירושלים שהוקם במתחם התחנה, שם ישבו לשיחה עם בעלי עסקים ירושלמיים לאחר מכן המשיכו לאיסוף קפה קר מבית קפה מקומי. הנשיא אמר בביקורו:" על המדינה להיחלץ למען העסקים הקטנים. זו איננה רק החובה המוסרית שלה, אלא גם המפתח להתאוששותו של המשק כולו".

([צילום: נעם מורנו])
+רווחי טמפו צנחו ב-46.8%
14:10 18/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הרווח הנקי של יצרנית המשקאות עמד על 5.3 מיליון שקל, לעומת רווח של 10.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד  ▪  ירידה נרשמה בהכנסות במגזר הפעילות העיקרי - המשקאות האלכוהוליים - המתבסס על מוצרי הבירה  ▪  הסיבה לירידה: סגירת פאבים ומתחמי פעילות בתחום התרבות והפנאי החל מאמצע מרס
([צילום: יח"צ])
+70% ישלמו על מסע שלא יצא לפולין
13:37 18/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
כ-30% מהמשתתפים שנסיעתם בוטלה (2,599 משתתפים) יידרשו לשלם את מלוא דמי ההשתתפות במשלחת  ▪  כ-40% משתתפים נוספים (3,661 משתתפים) ישלמו דמי ביטול של עד 2,430 שקל שהם כמחצית מעלות ההשתתפות במשלחת  ▪  ועדת החינוך דורשת ממשרד החינוך להחזיר להורים את הכסף ומודיעה כי תפנה בנושא למבקר המדינה
([צילום: יוסי זליגר/פלאש 90])
+הספרייה הלאומית נפתחה לציבור אחרי חודשיים
13:20 18/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שלוש שעות לאדם, ובהזמנת תור מראש דרך אתר הספרייה  ▪  מערכת זימון התורים תקצה מקום ישיבה ממוספר באופן אוטומטי לכל קורא, כך שאם יתגלה חולה קורונה ניתן יהיה לאתר במדויק את מקום הישיבה שלו
(אולם הקריאה בספרייה הלאומית [צילום: יח"צ הספרייה הלאומית])
+האם המסחר בארה"ב יתאושש
13:01 18/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
התקווה היא שהחודש שעבר היה תחתית החבית של המשבר שהביאה איתה הקורונה, אך גם התחזיות האופטימיות ביותר מדברות על התאוששות שתימשך חודשים ארוכים - מדווח ניו-יורק טיימס
(ניו-יורק בסוף השבוע שעבר [צילום: ג'ון מינצ'ילו, AP])
+נורות אדומות
12:50 18/05/20  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי  ▪  והפעם - לפעול או לגעול, ענבה, הבלתי-טובעת, סיכולים, מהומה אדירה ובין מכשירים קורנים  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות, שמחה ואושר לכולנו
(סיכון גבוה לסרטן [צילום: AP])
+משרד הבריאות: מתווה בתי הכנסת לא עבר בהחלטת ממשלה
09:41 18/05/20  |  מירב ארד
משרד הבריאות מבהיר כי בניגוד לפרסומים מתווה בתי הכנסת לא עבר בהחלטת ממשלה. המתווה צפוי לעבור רק בכפוף לאישור הממשלה ולפי כללי התו סגול, הליך שיתקיים בימים הקרובים.
+הקיץ יאט את הקורונה, לא יחסל אותה
08:06 18/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
כמו נגיפים דומים מאותה סדרה, גם הקורונה הנוכחית צפויה להתפשט בקצב איטי בהרבה בקיץ - ואז לחזור בסתיו  ▪  מומחי בריאות המצוטטים בוושינגטון פוסט מזהירים, שהימנעות מהקפדה על הכללים למניעת הדבקה - תוריד לטמיון את היתרונות של מזג האוויר החם והלח
אילת, 13 במאי [צילום: יוסי זליגר, פלאש 90]
תל אביב, 16 במאי [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המשטר האירני בצל מגפת הקורונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
מחקרים חדשים מאוששים את התפיסה לפיה חום הקיץ, הלחות, השמש והאפשרות לצאת לאוויר הפתוח יאטו את התפשטות הקורונה, אם כי לא יעצרו אותה לחלוטין. עם זאת, מומחי בריאות המצוטטים בוושינגטון פוסט (17.5.20) מזהירים, כי יתרונות אלו עלולים לרדת לטמיון אם לא תישמר ההקפדה על הצעדים המיועדים למנוע הדבקה ובראשם הריחוק החברתי.
18/05/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
שר הבריאות היוצא יעקב ליצמן אומר (יום א', 17.5.20) כי גם הוא חשב שהייתה בהלת יתר בזמן ההכנות למשבר התפרצות נגיף הקורונה. בראיון ליעקב אייכלר בתוכנית "כאן הלילה" בכאן רשת ב, טען ליצמן כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "נענה לפחדים של מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב".
17/05/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
מנהל המחקר של הביטוח הלאומי בדק את ההשפעות הכלכליות על כלל הענפים במשק והשפעת משבר נגיף הקורונה עליהם. הממצאים מעלים כי 47% מתוך עובדי אומנות, בידור ופנאי דרשו דמי אבטלה, שכרם הממוצע של מבקשי דמי אבטלה בענף היה - 5,461 שקל. 52.6% מכלל המשרות בענף היו של נשים.
17/05/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
החודש לפני 70 שנה הציע שר החוץ הצרפתי דאז, רוברט שומן, "קהילת פחם וברזל אירופית" ובכך הניח את היסודות לאיחוד האירופי. המסע לעבר אינטגרציה היה רצוף מהמורות, אבל הכיוון היה ברור. האיחוד העמיק, תוך השקת האירו, יצירת השוק הגדול ביותר בעולם ומתן אפשרות תנועה חופשית למאות מיליונים. אירופה היא כיום סמל לערכים ליברליים לסוג רך יותר של קפיטליזם.
17/05/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוס אנג׳לס רבתי כמיליון אנשים יותר מאשר בישראל. נכון לכתיבת שורות אלו, 1,755 אנשים נפטרו מקו-ויד-19. בארץ 266. כאן אנחנו עדיין מסוגרים בבתינו, בארץ הכל מתחיל מבראשית. הדרך ארוכה, וודאי לא תהיה קלה, ואם תהיה התפרצות נוספת ("גל שני" כתוצאה מחזרה לשגרה מוקדמת מדי או "גל שלישי" עם תחילת עונת השפעת עם בוא הסתיו), נוחזר אחורנית. אך בינתיים, החגיגה בעיצומה.
17/05/2020  |  ארי בוסל  |   יומני בלוגרים
רשימות נוספות   /   מגיפת הקורונה  /  מי ומי  
מדללי דם עשויים להציל חיים בקורונה  /  איתמר לוין
חמישה ימאים חלו שוב בקורונה  /  אביתר בן-צדף
עלייה לאוטובוסי אגד - גם בדלתות הקדמיות  /  יצחק דנון
שאלה של אידאולוגיה  /  שמואל לוין
קורבנות הקורונה ברוסיה: רופאים ואחיות  /  איתמר לוין
הזדמנות לשינוי  /  גרשון הכהן, יותם הכהן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il