|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
חיטוי תחנת הרכבת לנינגראדסקי, מוסקבה [צילום: פאבל גולובקין, AP] כמו מחזה דתי: הנשיא וה"שליחים" [צילום: AP]

34 שנים עברו - אך הטיוח והשקרים נמשכים

הקורונה ברוסיה - כמו צ'רנוביל בבריה"מ

רק מעטים מאמינים לנתונים הרשמיים של מוסקבה בדבר התמותה הנמוכה-להפליא מהקורונה אקונומיסט: ייתכן שהקרמלין אינו מייפה את הנתונים, אלא מפברק אותם - משום שהמחוזות מוסרים לו מספרים חסרי יסוד, אם הם בכלל מדווחים
21/05/20  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
מצב הקורונה ברוסיה, 20.5.20 / PBS News
קורבנות הקורונה ברוסיה: רופאים ואחיות
איתמר לוין
התעלמות של הקרמלין מאזהרות השלטונות המחוזיים, מחסור חמור בציוד מגן ומערכת ביורוקרטית החונקת חשיבה עצמאית - כל אלו גורמים לשיעור גבוה במיוחד של אנשי צוות רפואי ברוסיה הלוקים בקורונה * ניו-יורק טיימס: אנשי צוות ב-400 בתי חולים נדבקו בקורונה; מספר המתים עומד לפחות על 180
לרשימה המלאה

רוסיה מצליחה הרבה יותר מאשר המערב במאבק על הקורונה, וזאת בזכות מערכת הבריאות המצוינת שלה וההנהגה הנהדרת שלה. למרות ששיעור ההידבקות בה הוא מן הגבוהים בעולם, שיעור התמותה הוא שביעית מאשר ברוב המדינות. זאת אומרת, אם אתם מאמינים לקרמלין. רוב המומחים העצמאיים לא מאמינים.

רוסיה דיווחה עד כה על 290,000 מקרים ו-2,700 מתים – פחות מ-1%, לעומת 4.5% בגרמניה ו-14% בבריטניה. אבל בקרב צוותי הרפואה הרוסיים, המנהלים רישום משל עצמם, התמותה גבוהה פי 16 מאשר בקרב עמיתיהם במדינות אחרות. ולדימיר פוטין דבק כמובן בנתונים הרשמיים, וב-11 במאי הודיע על סיום "ימי האי-עבודה" – הנוסח הרוסי של הסגר שלא הוטל רשמית.

ממשלת רוסיה והפרלמנט הצייתן שלה התמלאו חימה כאשר באותו יום דיווח פייננשל טיימס, כי שיעור התמותה האמיתי גבוה ב-70% מהנתון הרשמי. ניו-יורק טיימס ציטט מומחה אשר טען שהשיעור עשוי להיות גבוה פי שלושה. מערכת התעמולה הרוסית פתחה במסע נגד מה שכינתה "התקפה מתוזמרת על רוסיה מצד המערב, שמטרתה להסיט את תשומת הלב מבעיותיו של המערב עצמו". אבל במקביל טענו כמה רופאים רוסים ברשתות החברתיות, שהם הצטוו להוריד את המספרים על-ידי כך שיכללו בהם רק את מי שמתו במישרין מקורונה, ולא את מי שהקורונה סיבכה מחלות קודמות שלהם.

לבלבול מוסיפים מספרים בלתי סבירים בעליל שמפרסמים כמה ממחוזות רוסיה. במחוז קרנסדור בן 5.2 מיליון התושבים נשאר מספר הנדבקים היומי זהה בשבועיים האחרונים: 99-96 איש. מחוזות אחרים פרסמו נתונים המצביעים על עלייה וירידה זהות בחלקים שונים שלהם, כך שהשורה התחתונה נותרת ללא שינוי.

המספרים הללו אינם מלמדים דבר על הקורונה, אך מלמדים רבות על המערכת הפוליטית הרוסית – אומר אקונומיסט. כמו ברית המועצות שקדמה לה, רוסיה מבוססת על שקרים וחוסר אמון. הדבר בא לידי ביטוי בתוצאות הבחירות, בשימוש בסמים בידי ספורטאים רוסים – וכעת בדיווחים על הקורונה. הבעיה אף עשויה להיות חמורה עוד יותר: לעיתים הקרמלין אינו משנה את המספרים, אלא מפברק אותם משום שכלל אינם מצויים בידיו, משום שהמחוזות אינם מספקים לו אותם.

אם המחוזות בכלל מוסרים דיווחים לקרמלין, הרי שהם מייפים את המספרים כדי להראות כאילו עמדו ביעדים. המטרה היא לשאת חן בעיני פוטין, לא בעיני הציבור. הטלוויזיה הרוסית הממלכתית הראתה בשבועות האחרונים את פקידי המחוזות מוסרים דיווחים לפוטין בפגישות וירטואליות, שנראו כמו מחזה דתי: פוטין במרכז המסך וסביבו תריסר ה"שליחים".

ואולם, התדמית המומצאת הזאת מתחילה להיסדק. שיעורי התמיכה בפוטין יורדים לשפל חסר תקדים והאמת מתחילה לצוץ. ב-17 במאי אמר שר הבריאות של מחוז דאגסטאן (3 מיליון תושבים בצפון הקווקז), כי מספר חולי הקורונה במחוז גבוה פי ארבעה מהנתון הרשמי, וכי התפרצות של מגיפת ריאות בבתי החולים ובסביבתם גרמה למותם של 657 בני אדם ולא 27 כפי שנמסר רשמית; 40 מהמתים היו אנשי רפואה.

טיפולו של הקרמלין בקורונה מזכיר את הטיוח של האסון הגרעיני בצ'רנוביל, אשר הוביל את מיכאיל גורבצ'וב להנהיג את ה"גלסנוסט" – המסע ליתר פתיחות. פוטין, המבקש לשנות את החוקה כדי להבטיח לעצמו את השלטון ללא מגבלות, נחוש בדעתו שלא לחזור על אותו ניסוי, אשר בסופו של דבר סייע לקריסת המערכת הסובייטית כולה.

תאריך:  21/05/20   |   עודכן:  21/05/20
איתמר לוין
+משרד הבריאות: ראש העין אינה אזור "אדום"
19:08 21/05/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות: ראש העין אינה נחשבת ליישוב "אדום" שבו תחלואה גבוהה. בהודעה נכתב כי "ישנם מקרי תחלואה שאובחנו בעיר בשבוע האחרון, ועל כן יש להקפיד ולשמור על הכללים של המשרד בהם היגיינה, עטיית מסכות ושמירת מרחק".
+ת"א: בדיקת הסייעת בגן הסתברה בטעות כחיובית
18:55 21/05/20  |  עידן יוסף
ללשכת הבריאות מחוז תל אביב של משרד הבריאות נמסר מהמעבדה הבודקת שטיפלה במקרה הסייעת של גן הילדים בצפון בתל אביב, כי בבקרה נוספת שנעשתה נמצא שחלה טעות בתשובה שנמסרה וכי אשת הצוות אינה חולה בקורונה. לשכת הבריאות מחוז תל אביב מעדכנת את צוות הגן והורי הגן כי ניתן לחזור לפעילות רגילה.
+סכסוך בין בעלי מלון בירושלים
16:43 21/05/20  |  יצחק דנון   |   לרשימה המלאה
מרטין גלט תובע 4.8 מיליון שקל ממארק סטיין, שותפו במלון הבוטיק רויאל וויו, אשר ביטל את ההסכם לפיו ירכוש את מניותיו של גלט בחברה המשותפת בנימוק שהקורונה סיכלה אותו
(סכסוך של שלוש שנים [צילום: booking.com])
+סלקום מציגה: 43 מלש"ח הפסד
15:44 21/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הכנסות סלקום ירדו ברבעון הראשון של 2020 ב-3.9% והסתכמו ב-892 מיליון שקל  ▪  סלקום צופה כי שירותי הנדידה שלה ימשיכו להיות מושפעים באופן מהותי לרעה ממגיפת הקורונה במהלך השנה וכי מכירות ציוד הקצה ללקוחות ימשיכו להיות מושפעות באופן מהותי לרעה ממגיפת נגיף הקורונה במהלך הרבעון השני של 2020
ירידה במכירת מכשירים [צילום: ליאור מזרחי/פלאש 90]
נמחקו 14,000 מנויים
+התחלואה בבי"ס ברחובות: עד כה אובחנו 8 מקרים
15:18 21/05/20  |  מירב ארד
משרד הבריאות מעדכן כי החקירה האפדימיולוגית של אירוע התחלואה בבית הספר ברחובות העלתה כי עד כה אובחנו 8 מקרים הקשורים לאירוע. תחלואה בקורונה אובחנה בקרב 3 מורות, 2 תלמידים 2 בני משפחה של תלמידים ושל אחת המורות.
משרד הבריאות שב ומדגיש כי לעת הזו כאשר בתי הספר פועלים באופן מלא, עולה חשיבות השמירה האישית על שלושת הכללים: ריחוק 2 מטר, עטיית מסכות והקפדה על היגיינה

+"נישאר עם 300 - 400 אלף איש מחוץ למעגלי העבודה"
14:25 21/05/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
למגזר השלישי לא הועבר עדיין שקל אחד בתוכניות הסיוע  ▪  במסגרת קרן ההלוואות בערבות המדינה לעסקים קטנים ובינוניים כ-20 אלף בקשות טרם נידונו  ▪  אין בתכנון תוכניות למענקים נוספים לעסקים במצוקה
(מובטלים. לא יהיו עוד מענקים [צילום: שירות התעסוקה])
+משברים והתעוררות - התאחדות ההורים של ישראל
13:58 21/05/20  |  יוסף קנדלקר   |   לרשימה המלאה
מה בדיוק עושים הורים שאינם מורים בחופשת החנוכה, הפסח, האסרו חג, בל"ג בעומר ובחופש הגדול? איך נוהגים הורים לילדים שהם פחות מגיל שש, תשע או בכלל ילדים בחופשות הקיץ? מה עושים הורים כשבית הספר מסיים באחת? תשובה - ממשוז, ככה בדיוק עליכם לעשות ציבור המורים, ממשוז, אותו דבר
(אותו הדבר [צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+ארה"ב לקראת גל פשיטות רגל
12:59 21/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
התחזיות השחורות מדברות על מאות ואלפי חברות ציבוריות שיקרסו בשנתיים הקרובות  ▪  הבשורות הטובות, מוסיף אקונומיסט: ייתכן שרבות אחרות יצליחו להתאושש
(זינוק בהיקף אג"ח הזבל [צילום: מארק לניהאן, AP])
עימות בין טראמפ לארגון הבריאות העולמי, 20.5.20 / BBC News
+"אני לא כועס או מאוכזב; סירבתי לקבלת תיק זוטר"
11:58 21/05/20  |     |   לרשימה המלאה
נתניהו כבר סימן אותו כשר האוצר, אך ניר ברקת מצא עצמו לבסוף ללא תפקיד  ▪  בראיון ראשון מאז הרכבת הממשלה הוא מגלה: "אמרתי לרה"מ שאין לי רגשות קשים"
(ניר ברקת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+סין ומגפת הקורונה
10:01 21/05/20  |  רועי ילינק   |   לרשימה המלאה
מגפת הקורונה מחדדת מספר תובנות לגבי התנהלותה של ההנהגה הסינית והשלכותיהן הפנימיות והחיצוניות מרחיקות הלכת
(הקורונה בסין [צילום: סם מק'ניל, AP])
+ג'וב מהסרטים
09:35 21/05/20  |  אברהם בנמלך   |   לרשימה המלאה
שאלה מצוינת. לפי התקנות זוג ישב בשולחן אחד ששטחו לפחות שלושה מטרים מרובעים כשבין השניים יש לפחות מרחק של אלכסון אחד באורך מטר תשעים וחמישה סנטימטרים  ▪  וכאשר בין הכסאות של הזוג הזה לבין כל כיסא קרוב אחר במסעדה יישאר תווך אופקי של ארבעה מטרים מרובעים?
(חובת מסיכה [צילום: איתמר לוין])
+אין תקציב להמשך חיטוי הסעות התלמידים
09:00 21/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ארגון חברות ההסעה בישראל פנה לשר הבריאות והודיע כי ללא תקצוב שיאפשר את המשך חיטוי האוטובוסים המשמשים מדי יום להסעת 1.2 מיליון אזרחים - לא ניתן יהיה לבצע את הנחיות המשרד החל מיום ראשון  ▪  קרא לשרת התחבורה: אל תהיי חתומה על הקריסה של הענף
([צילום: פלאש 90])
+רווחי מליסרון צללו: 86 מלש"ח הפסד
08:46 21/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ירידת השווי של הנדל"ן להשקעה בסך של 261 מיליון שקל, וירידה דרסטית בהכנסות בקניונים בשל הסגר הקורונה העבירו את מליסרון מרווח נקי של 138 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019 להפסד של 86 מיליון שקל
(מנכ"ל מליסרון, אופיר שריד [צילום: סיון פרג'])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הקורונה ברוסיה - כמו צ'רנוביל בבריה"מ
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הגוי..
21/05/20 13:44
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
חברת התעופה אל-על הודיעה (יום ד', 20.5.20) כי תאריך את ההשעיה של טיסותיה המסחריות עד ל-20 ביוני 2020.
20/05/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
הגלובליזציה הייתה בצרות עוד לפני הקורונה. מערכת הסחר ששלטה בעולם במשך עשרות שנים נפגעה מן המשבר הפיננסי של 2008 וממלחמת הסחר האמריקנית-סינית. הקורונה הנחיתה עליה מהלומה קשה, בדמות סגירת הגבולות בין מדינות ופגיעה משמעותית בסחר. אקונומיסט אומר שאין לצפות לחזרה מהירה לתנועה חופשית של בני אדם וסחורות: המגיפה תגרום לפוליטיזציה של התנועה וההגירה, ולניסיון להגיע לאספקת עצמית מירבית. הכלכלה תישאר פגיעה והזירה הגיאו-פוליטית – בלתי יציבה.
20/05/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
מיום שלישי הבא תתאפשר כניסה יומית של פועלים פלשתינים לשטח ישראל. ממשרד החקלאות נמסר (יום ד', 20.5.20) כי על-פי האישור שניתן היום תתאפשר הכניסה היומית של הפועלים מ-26 במאי, מייד לאחר סיום חג עיד אל פיטר המוסלמי.
20/05/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
אוניברסיטת קיימברידג' הבריטית הודיעה (יום ד', 20.5.20) כי לא תשוב להרצאות פנים-אל-פנים עד לסוף השנה האקדמית הבאה, בשל החשש מהדבקה בנגיף הקורונה.
20/05/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
הנה הן התמונות מרחוב בלפור בירושלים. התצלומים כיצד ביבי משתלט על עוד שטח ועוד גדר של בניין הטרה סנטה ששימש בראשית שנות המדינה את האוניברסיטה העברית. הם מוסיפים עוד נדבך של תיל לעוד צינורות בטון. ממשלת הרודן בנסיגה. מבוצרת. מתנתקת. סוגרת על עצמה. בהסתר פנים. ביבי אפילו אינו רוצה להתייצב בבית המשפט.
20/05/2020  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שר בישראל העונה לשם דודי אמסלם מתהולל בטברנה באתונה בירת יוון ושרה העונה לשם מירי רגב מטיילת עם הבת בסרי לנקה
מרדכי ליפמן
מרדכי ליפמן
סיפור הרחפנים הוא סיפור חדש, גם השאלה במה היו מצויידים אותם הרחפנים, האם היו מצויידים בנפצים או בדומיהם, מטרידה מאד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il