|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

מכשול משמעותי בדרך להדברת הקורונה

מיליוני אמריקנים נגד החיסון

אלו המתנגדים באופן עקרוני לחיסונים פועלים כעת במשותף עם הדורשים לבטל את מגבלות הקורונה, מדווח וושינגטון פוסט ההסברים ההגיוניים של הממשל נופלים על אוזניים ערלות
24/05/20  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
פיתוח החיסון לקורונה, 21.5.20 / NBC News
מאות אלפי עוקבים בפייסבוק [צילום: ג'ון רו, AP]

השאלה הוצגה בצורה חדה ל-100,000 חברי קבוצת פייסבוק העוסקת בסיום מגבלות הקורונה במדינת פנסילבניה: "אם יהיה חיסון לקורונה, האם תשתמש בו?". גם התשובות היו חדות: "ממש לא", "לא", "בשום אופן". זהו צוהר להתנגדות האפשרית לשימוש בחיסון, שהוא הדרך הבטוחה ביותר לחזרה לשגרה, מצד אותם אנשי ימין החוזרים על קריאתו של דונלד טראמפ "לשחרר" את מדינותיהם.

וושינגטון פוסט מדווח, כי כתימוכין בטענותיהם חסרות הבסיס כאילו חיסונים מסוכנים, אנשים אלו מציינים הפעם את המסלול המהיר בו הבטיח הממשל לאשר חיסון שיוכח כיעיל ובטוח. חשוב להדגיש, כי טראמפ עצמו תומך לחלוטין בחיסון ואף אמר לפני עשרה ימים שהוא מצפה שחיסון יהיה זמין עוד השנה. שתי התנועות מייצגות מיעוט קטן מאוד מן האמריקנים, אך אם מיליונים יסרבו ליטול את החיסון – התפרצות הקורונה תישאר אפשרית. סקר שפורסם השבוע העלה, כי 20% מהאמריקנים – 66 מיליון איש – יסרבו להתחסן.

מנהל המכון לאלרגיות ומחלות מדבקות, ד"ר אנתוני פאוצי, הדגיש, כי כאשר מדובר על מסלול מהיר – הכוונה להעמדת המימון למחקר ולפיתוח, ולא לבטיחות וליעילות. הרשויות אינן מדלגות על-אף אחד מן השלבים הדרושים בעת אישור תרופה או חיסון, אלא מבצעות בבת אחת שורה של צעדים שבדרך כלל מבוצעים בזה אחר זה. המשמעות היא, הוסיף פאוצי, שזהו סיכון גדול יותר מבחינה פיננסית בלבד, ולא מבחינת המחקר והחולים.

ואולם, הסברים אלו חולפים מעל ראשיהם של כמה מן הפעילים הקיצוניים ביותר נגד מגבלות הקורונה. אחד מהם טען בקבוצת פייסבוק בת 2,000 חברים, כי טראמפ "מרצה את השמאל" בהאצת דרכו של החיסון לשוק. אחר פנה ל-26,000 חברי קבוצתו, טען שמדובר ב"טירוף" וחזר על תיאוריית הקונספירציה המרכזית של עידן הקורונה: כאילו ביל גייטס עומד מאחורי המגיפה.

הפעילות ברשת מלמדת כיצד מתנגדי החיסונים ומתנגדי המגבלות מצאו שפה משותפת וכעת פועלים יחדיו ומציתים פינות אפלות בפייסבוק, אומר הפוסט. לדפים שלהם יש לעיתים מאות אלפי עוקבים, קנה מידה נוסף לקשיים בהם צפוי הממשל להיתקל – וזאת כאשר מספר המתים בארה"ב מן הקורונה מתקרב ל-100,000. נקודה חמורה נוספת היא, שחוסר האמון ותיאוריות הקונספירציה סביב הקורונה מביאים לצניחה בכמות החיסונים הרגילים שניתנו בחודשים האחרונים נגד מחלות כמו חצבת.

פרופ' פיטר הוץ, דיקן בית הספר למחלות טרופיות בקולג' ביילור, הסביר לפוסט, כי יהיה צורך לחסן חלק ניכר מן האמריקנים נגד הקורונה כדי למנוע את התפרצותה המחודשת. הוא הביע דאגה, שמא התנועה האנטי-חיסונית תצבור כוח שימנע את ההגעה למספר הדרוש, משום שיותר מדי אמריקנים יקבלו מידע שגוי. הטענה המרכזית של מתנגדי החיסונים היא שהם גורמים אוטיזם – טענה חסרת כל בסיס, הדגיש הוץ. ואילו הבטחתו של הממשל להאיץ את פיתוח החיסון לקורונה, תחת הכותרת "מבצע פנייה מהירה", מזינה את טענותיהם כאילו נעשים קיצורי דרך מסוכנים וכאילו מדובר בקנוניה בינו לבין יצרני התרופות.

מייקל קאפוטו, יועצו של טראמפ שהתמנה לאחרונה לראש מחלקת קשרי הציבור במשרד הבריאות, אמר לפוסט, כי הוא זה שנתן למבצע את שמו. לדבריו, הוא נטל בהשאלה מינוח שכבר היה בשימוש בידי המדענים כדי לתאר את פעילותם, לאחר שהתקשה למצוא שם אחר. הוא הדגיש, כי אין כל אמת בטענות כאילו מדובר בהליך מסוכן בשל המהירות.

למרות כל ההסברים ההגיוניים, ההתנגדות לחיסון תופסת תאוצה. למעלה משני שלישים מהציוצים בטוויטר תחת התגית OperationWarpSpeed# בתוך שלושה ימים בשבוע שעבר, קידמו תיאוריות קונספירציה בנוגע לתוכנית. אחרים טענו, כי התרופה נגד קדחת Hydroxychloroquine - שטראמפ אמר שהוא נוטל אותה – מציעה מענה בטוח יותר; מינהל התרופות והמזון מדגיש שההפך הגמור הוא הנכון ושעלולות להיות לה תוצאות לוואי חמורות.

דעות דומות הוליכו ליצירת עצומה אינטרנטית נגד חובת חיסון לקורונה, מאחוריה עומד LifeSiteNews - אתר ימני הידוע כמקור למידע מטעה. העצומה השיגה למעלה מחצי מיליון חתימות, והיא פורסמה בכמה מהקבוצות הגדולות בפייסבוק של מתנגדי מגבלות הקורונה. לדברי הוץ, פייסבוק אינה עושה די הצורך כדי למנוע את השימוש בה להפצת מידע מסוכן. החברה אומרת בתגובה, כי כבר הסירה מידע הנוגע לקורונה ועלול לגרום ל"נזק גופני משמעותי". אלא שבפועל, מידע שכזה עודנו מופיע ברשת שלה.

תאריך:  24/05/20   |   עודכן:  24/05/20
איתמר לוין
+עוזר בגנים פרטיים בי-ם נמצא נשא קורונה; 30 ילדים נשלחו לבידוד
23:47 24/05/20  |  איציק וולף
עוזר למלמד בגנים פרטיים בירושלים התגלה כנשא קורונה. מעיריית ירושלים נמסר האיש פונה לבידוד וכי לאחר בדיקת משרד החינוך והבריאות הוחלט לשלוח לבידוד קרוב ל-30 ילדים שהיו במחיצתו בשתי קבוצות נפרדות.

"הילדים ישהו בבידוד עד יום ראשון. אנשי צוות נוספים שהיו בקרבתו, גם נשלחו לבידוד", נמסר מעיריית ירושלים. עוד נמסר כי האיש חבש מסיכה כל זמן שהותו בכיתה, על-פי הכללים.
+כ-400 בני אדם נדגמו במתחם "היבדק וסע" ברחובות
20:23 24/05/20  |  עידן יוסף
מגן דוד אדום הפעיל מתחם "היבדק וסע" נייד, סמוך לספורטק ולשכונה ההולנדית ברחובות, לבקשת משרד הבריאות ובשיתוף העירייה. זאת, לאור גילוי בדיקה חיובית לנגיף הקורונה במוסד חינוכי בעיר.

מפתיחת המתחם בשעה 9:00, נדגמו יותר מארבע מאות בני אדם, אשר זומנו מראש לביצוע הבדיקה. בשבוע האחרון נדגמו 13,498 בני אדם, בהם 10,951 דיירים ואנשי צוות בבתי אבות.
+תל אביב מובילה במספר הנדבקים החדשים
19:45 24/05/20  |  עידן יוסף
היום נוספו 10 חולי קורונה חדשים והחלימו 33. איש לא מת. מספר החולים הנדבקים הגבוה ביותר הוא בתל אביב - שבעה.
+האחריות על רכש הציוד לקורונה עוברת מהמוסד למשרד הבריאות
19:37 24/05/20  |  עידן יוסף
המוסד מחזיר את האחריות לרכש הציוד נגד קורונה למשרד הבריאות. רה"מ נתניהו נפגש עם ראש המוסד יוסי כהן, שהוביל את חמ"ל הרכש המשותף, והודה לו: "אנחנו כרגע מעבירים את הלפיד, אנחנו לא יודעים מה ילד יום, אנחנו לא יודעים מה ילד חודש. כיוון שרכשתם את הניסיון, תיזכרו אותו, ייתכן שנידרש לכך שוב". כהן אמר: "אנחנו בעצם במערכה של למעלה מחודשיים וחצי - נערכנו על-פי הוראתך לסייע למדינת ישראל בכל העולם של הרכש וההצטיידות, ומעבר לכך בכל הגבולות שאתה מכיר. ביום שלישי אנחנו מוסרים את הפיקוד על החמ״ל ועל כל האירוע הזה לידיהם האמונות של משרד הבריאות".
+הרכבות ישובו לפעילות מלאה ב-8 ביוני
18:36 24/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
קיבולת האוטובוסים תגדל ל-75% מערב חג השבועות  ▪  עדיין אין בשורות באשר להפעלתם מחדש של קווים שהושבתו  ▪  מיניבוסים ומוניות שירות יוכלו לפעול גם הם בקיבולת של 75 אחוזים מהמותר ברשיון הרכב  ▪  מוניות פרטיות יורשו להסיע עד שני נוסעים מאחור
([צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+"סין התחשלה דרך קשיים וסבל"
18:36 24/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שי מנסה להחזיר את סין לסדר היום שלפני המגיפה, תוך נקיטת צעדים למניעת גל שני שלה - ושכתוב ההיסטוריה כדי להעלים את הטעויות שלו בתחילת המשבר, כותב ניו-יורק טיימס
(שי בוועידת המפלגה בשבוע שעבר [צילום: AP])
יחסי סין והמערב על רקע הקורונה, 20.5.20 / BBC
+אושרה הגדלת תכנית הסיוע ב-14 מיליארד שקל
17:48 24/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הרחבת התכנית כוללת תכנית חדשה בהיקף של 6 מיליארד שקל שתכלול מענקים שתכליתם תמרוץ להחזרת עובדים על מנת להוריד במהירות את שיעור האבטלה במשק.
([צילום: רונן זבולון/AP])
+"להכריז מהר על צעדי סיוע בתעסוקה"
17:15 24/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
פרופ' אמיר ירון הציג בפני הממשלה את עמדת בנק ישראל ביחס להרחבת התקציב לצורך הוצאה לפועל של צעדי סיוע כלכליים  ▪  "עלות התוכניות האלה, לצד אובדן ההכנסות ממסים בשל הפגיעה בפעילות הכלכלית, צפויה להגדיל את הגירעון לרמות שלא היכרנו שנים רבות"
(פרופ' אמיר ירון [צילום: הדס פרוש, פלאש 90])
+הנהלת חשבונות, קורונה
14:51 24/05/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
אני כה שמח שהסתפחתי אליהם ולא להיסטרים  ▪  ברור שגם הם רצו טיפול, סגר למבוגרים, מסיכות, בדיקות, מכונות הנשמה  ▪  אבל לא להרוס את כל המשק הלאומי ולא לגרום למותם של חולים במחלות אחרות
(להודות בטעות [צילום: מרסיו סנצ'ז, AP])
+עכשיו, כשנדמה לנו
12:28 24/05/20  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה
הנגיף בשלו, נהנה מקבלת הפנים ומהאפשרויות הטמונות בשהיה אצל בני האדם והוא לא עומד לעזוב בקרוב  ▪  בעוד אנחנו עסוקים בשלנו, המתים, החולים, המסוגרים בבתיהם, העסקים הקורסים והסכנות העתידיות לכלכלה, מדינות בעולם לא הפסיקו את שאיפות השתלטותן על העולם
(הנגיף עוד פה [צילום: ל"מ אוטרו, AP])
+משרד הבריאות: ארבעה חולי קורונה חדשים אובחנו היום
10:25 24/05/20  |  מירב ארד
היום בדיוק שבועיים לאחר התרת הסגר בישראל: ביממה האחרונה נרשמו רק 4 חולי קורונה חדשים. במקביל מניין החולים ממשיך לרדת, ועומד כעת על 2,343 חולים פעילים - מהם 30 במצב בינוני ו-47 במצב קשה.
+בקרב על התודעה הציבורית נכנענו ללא תנאי
09:32 24/05/20  |  אבי נחמני   |   לרשימה המלאה
תתפלאו לשמוע, במערך החירום גם אנחנו היינו  ▪  עובדי הרווחה והעובדים הסוציאליים  ▪  אלה שנוהגים לומר עליהם שעושים עבודת קודש  ▪  גם לנו היה חלק ותרומה במערך החירום
(תחושת שליחות [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מיליוני אמריקנים נגד החיסון
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ובא לאמריקה גואל
24/05/20 19:22
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
עכשיו כשנדמה לנו שהכל נגמר והחיים חוזרים למסלול, חייבים לנקוט משנה זהירות. הנגיף עדין כאן, המפה העולמית נהיית יותר ויותר אדומה, ואין שום הפוגה. החום לא בדיוק משפיע על הנגיף (זאת ידענו מהתחלה, תוך כדי תהליך התפשטותו הראשונית, עת הוא תקף בשני חלקי כדור-הארץ בו זמנית). אם עד עכשיו פטרנו אותו כמעט בלא כלום (הוא ממית בעיקר זקנים, או חולים, או שמנים), הרי שעוד נכונות לנו הפתעות, שכן הנגיף עדין לא עבר מוטציה (ומדוע לו, הוא מתפשט כרגע להנאתו, בלי מעצורים ובלי מחסומים, בלי כל התנגדות שהיא, בצלחת הפטרי ששמה כדור-הארץ). ברגע שהנגיף ירגיש קצת לחץ או אי-נוחות, הוא ישנה את התנהגותו, ומעבר למפח הנפש שזה יגרום לנו, נבין שאנחנו חשופים לחלוטין, גם הבריאים והצעירים ביננו.
24/05/2020  |  ארי בוסל  |   יומני בלוגרים
דומה ששיאו של משבר קורונה כבר מאחורינו ואט אט רואים סימני התאוששות וחזרה לשגרה מסוימת של המשק. סוג של שגרה כזו שלדעת רבים עוד תלווה אותנו בחודשים הקרובים. לצד המסקנות והלקחים מהמשבר, כדאי לתת את הדעת על שיעור חשוב שקיבלנו העובדים הסוציאליים, בתקופה זו. אנו העובדים הסוציאליים ברחבי הארץ נדרשנו לעמוד בחזית ולהוות דוגמה אישית בסיוע לאוכלוסיות במגוון תחומים. עשינו זאת במסירות אין קץ ובתחושת שליחות אמיתית. כמו צוותי הרפואה, כוחות הביטחון, אנשי החינוך, פיקוד העורף, מתנדבים וכל העוסקים במלאכה, עבדנו שעות על גבי שעות כדי לעשות את תפקידנו בצורה הטובה ביותר ולשביעות רצון הפונים.
24/05/2020  |  אבי נחמני  |   יומני בלוגרים
ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הורה לשירות המדינה להכין תוכניות שמטרתן לשים קץ לתלותה של בריטניה בסין כמקור לציוד רפואי חיוני ומוצרי ייבוא אסטרטגיים אחרים – מדווח העיתון טיימס. הפקידים התבקשו להצביע על נקודות התורפה הכלכליות העיקריות של בריטניה אל מול ממשלות עוינות, כחלק מגישה חדשה לביטחון הלאומי.
24/05/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
הרץ, חברת השכרת הרכב הגדולה בעולם, נכנסה להליכי חדלות פרעון (יום ו', 22.5.20) לאחר שקרסה תחת נטל של חובות בסך 17 מיליארד דולר, כאשר הקורונה היא שחרצה את גורלה. המגיפה הפסיקה כמעט לחלוטין את הטיסות והנסיעות, הובילה לצניחה בשימוש ברכב שכור והביאה לכך שאין ביכולתה של הרץ פרוע את חובותיה השוטפים.
23/05/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
ארגון מגן דוד אדום יפתח מחר (יום א', 23.5.20) מתחם 'היבדק וסע' לביצוע בדיקות קורונה. המתחם ייפתח בעיר רחובות, שם התגלו מקרי קורונה בבית ספר עירוני.
23/05/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il