|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

דיילי טלגרף: ממצאים מעודדים במחקר שבדי

"חסינות העדר" קרובה מהצפוי?

מספר הנבדקים שפיתחו תאי טי - להם כנראה יש תרומה למאבק בקורונה - הגיע ל-30%, כפליים ממספרם של מי שפיתחו נוגדנים ישירים לקורונה
02/07/20  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
בית קפה בשטוקהולם, אפריל 2020 [צילום: אנדרס קודאקי, AP]

קיימת אפשרות ששליש ממי שלא גילו תסמינים של קורונה, כבר פיתחו חסינות מפני הנגיף – קובע מחקר בינלאומי, שממצאיו פורסמו (יום ד', 1.7.20) בדיילי טלגרף. מדובר בשיעור כפול מזה שנמצא עד כה, ואם הוא יאומת – הרי שהדרך ל"חסינות העדר" תהיה מהירה מהצפוי.

בשלבים הראשונים של הקורונה בבריטניה טענו מומחי הממשלה, כי לפחות 60% מהאוכלוסייה יצטרכו להידבק כדי ליצור את "חסינות העדר". המגבלות שהוטלו ומוטלות בכל העולם מתבססות על ההנחה, שחסינות כזו תושג במחיר כבד מנשוא מבחינת חיי אדם. אך המחקר החדש, של מכון קרולינסקה השבדי, עשוי ללמד שאפשרות זו קרובה מכפי שנהוג לחשוב.

המחקר נערך בשבדיה – המדינה היחידה באירופה שנמנעה מהטלת סגר – על למעלה מ-200 בוגרים, כולל תורמי דם בריאים. בנוסף למדידת רמת הנוגדנים בגוף, החוקרים בדקו את רמת תאי טי – תאי דם לבנים המסייעים למערכת החיסון להילחם בנגיפים, ואשר יותר ויותר חוקרים סבורים שיש להם תפקיד במלחמה בקורונה. 30% מתורמי הדם הבריאים פיתחו חסינות של תאי טי – כפליים ממי שבגופם נמצאו נוגדנים לקורונה. בבריטניה נמצא ש-7% מהאוכלוסייה פיתחו נוגדנים לקורונה, בלונדון השיעור מגיע ל-17% - ואם המחקר השבדי צודק, הרי ששיעור החסינים מפני קורונה הוא כפול.

הטלגרף מציין, כי בדיקת הימצאות הנוגדנים היא בעייתית, שכן התברר שהבדיקות אינן אמינות די הצורך. בדיקת תאי הטי נחשבת לאמינה יותר. המחקר השבדי אינו אומר מהי מידת החסינות המושגת באמצעות תאי טי, אבל מדענים תולים יותר ויותר תקוות בתאים אלו, ואומרים שהם ההסבר לכך שילדים חסינים יותר מפני המגיפה.

פרופ' מרקוס בוגרט ממכון קרולינסקה אמר לעיתון: "המשמעות של מה שאנחנו רואים היא, שככל הנראה אנחנו ממעיטים במספר האנשים שיש להם סוג כלשהו של חסינות. קשה לומר האם זה אומר שהם מחוסנים לחלוטין מפני הקורונה, או שהם עלולים לחלות בה אבל בצורה קלה יותר". פרופ' האנס-גוסטוף ליונגרם הוסיף: "הממצאים שלנו מלמדים שחסינות הציבור מפני הקורונה כנראה גבוהה מזו שעליה מלמדים הנוגדנים. אם זהו המצב, מובן שאלו חדשות טובות מאוד מבחינת בריאות הציבור".

הממצאים של מכון קרולינסקה טרם עברו ביקורת עמיתים. ליונגרם אומר כי למרות שהמחקר מבוסס על מספר קטן של דגימות, הרי שאם התוצאות ישוכפלו במחקר נוסף – המשמעות היא שהן תקפות בכל מקום. כך למשל, ייתכן שבלונדון שיעור החסינות הוא כבר 30%, ובניו-יורק – 40%. "אני חושב שניתן לתרגם רבים מן הנתונים הללו לארצות נוספות", הוא מוסיף. לצד זאת יש לציין, כי בעוד ניתן לקבל בתוך חצי שעה את תוצאותיה בדיקת דם לגילוי נוגדנים, בדיקת תאי הטי מצריכה עד שישה ימים – מה שאומר שהיא איננה כדאית מבחינה מסחרית, לפחות בטווח הקצר.

מחקר גרמני שהתפרסם גם הוא השבוע מלמד, כי חשיפה לשפעת עונתית רגילה מעניקה חסינות מסוימת מפני הקורונה. המחקר כלל 185 איש ללא קורונה, ומצא שאצל 80% מהם מגיבים תאי הטי לנגיף הקורונה.


תאריך:  02/07/20   |   עודכן:  02/07/20
איתמר לוין
+נתניהו רוצה להיות ויקטור אורבן
23:04 02/07/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אביחי מנדלבליט אשם בכך שצעדים חיוניים למאבק בקורונה אינם ננקטים במהירות המספקת, והדיונים בכנסת ובממשלה רק גורמים לאובדן זמן יקר - זה מה שאמר בנימין נתניהו בלשון מפורשת  ▪  הדברים לא רק מסוכנים מבחינת השאיפות הרודניות הנלמדים מהם, אלא גם מקוממים מבחינת עלילות השווא הנכללות בהם
בנימין נתניהו על הקורונה, 2.7.20 / משרד ראש הממשלה
ריכוז, לא רודנות [צילום: יוטיוב / משרד רה"מ]
פוטין ואורבן. המודלים לחיקוי? [צילום: AP]
+ההצבעה על הגדלת קנס המסכות - ביום שני
23:03 02/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הצעת החוק להעלאת גובה הקנס על אי-עטית מסכה נדונה בוועדת החוקה  ▪  לדרישת הוועדה: בהנחיות המשטרה למדיניות אכיפת העבירה של אי-עטית מסכה תתווסף האפשרות "להימנע מהטלת הקנס בהתאם לנסיבות העניין"  ▪  יישאר בעינו המצב החוקי הקיים לפיו ניתן לשלם את הקנס בתוך 60 יום ולא כהצעת הממשלה - בתוך 45 יום
([צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
+עוד 500 מעובדי אל על יוצאים לחל"ת
22:38 02/07/20  |  עידן יוסף
אל על תוציא מחר לחופשה ללא תשלום עוד 500 עובדים. חלק מהעובדים כבר קיבלו הודעה הערב. יישארו בחברה רק כ-300 עובדים פעילים. מחברת אל על נמסר: "מאחר שהטייסים מסרבים לאייש את טיסות החברה (טיסות מטען ומספר מצומצם של טיסות נוסעים), אנו נאלצים לבצע התאמות כוח אדם ולהוציא 500 עובדים נוספים לחל"ת, מתוכם 100 טייסים".
+דרעי: נתניהו רצה 20 איש בבית כנסת; הצלחתי להניא אותו
21:50 02/07/20  |  עידן יוסף
שר הפנים אריה דרעי סיכם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין, וראש המל״ל מאיר בן שבת, כי בתי הכנסת ימשיכו להתפלל עד 50 איש כפי שהיה עד כה, והלוויות יערכו עד 50 איש.

המלצת רה״מ ומשרד הבריאות הייתה להוריד את מספר המתפללים ל-20 איש, אולם בקשת השר דרעי התקבלה. ״לא ייתכן שבמסעדות, בברים ובמועדונים - שהסכנה שם גדולה שבעתיים - אפשר יהיה להכניס 50 איש, ולבתי כנסת ייכנסו רק 20. במועדונים לא מקפידים על מרחק ולא כולם עוטים מסיכות. בבתי הכנסת לא אוכלים, אין ריקודים והמתפללים מקפידים על חבישת מסיכות, ריחוק חברתי ושמירה מלאה על ההנחיות. ואותם רצו להגביל ל-20 איש״.
+בקרב מצופה ללכת אחרי המפקד
21:26 02/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הממשלה אישרה: הגבלה ל-50 איש באולמות אירועים ותפילות, 20 איש בהתקהלויות פרטיות  ▪  נתניהו: "לא רוצה להגיע לסגר הרמטי. אציג תוכנית סיוע"  ▪  על סירובו להעביר למערכת הביטחון סמכויות קורונה: "אין כאן ממד אישי"  ▪  שר הבריאות אדלשטיין: "השמחות באולמות הפכו למקור הדבקה"
נתניהו. חייבים לחזור להגבלות [צילום: מן הטלוויזיה]
אדלשטיין. השמחות הפכו למקור הדבקה [צילום: מן הטלוויזיה]
+ביום שני: הצבעה סופית על הגדלת קנסות אי עטיית מסיכה
18:55 02/07/20  |  איציק וולף
ועדת החוקה חוק ומשפט, בראשות ח"כ יעקב אשר סיימה (יום ה', 2.7.20) את הנמקת ההסתייגויות לקריאות שנייה ושלישית בהצעת חוק נגיף הקורונה החדש-אכיפה. ההצבעות צפויות ביום שני הקרוב. הצעת החוק נועדה להגדיל את הקנס על אי-עטיית מסכה מ-200 שקלים ל-500 שקלים.


+גנץ: להעביר את הביצוע של הטיפול בקורונה למשרד הביטחון
18:40 02/07/20  |  איציק וולף
ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, אמר בקבינט הקורונה כי יש להעביר את הפיקוד וההפעלה של הטיפול בקורונה לפיקוד העורף ולמשרד הביטחון.

"אנחנו נדרשים לעבור למודל הפעלה שהחלטות מדיניות מתקבלות בקבינט, משרד הבריאות מגדיר את הרגולציה ומשרד הביטחון הוא הגורם המבצע", אמר. לדבריו, יש ליצור תו ייחודי לאירועים שקורים בשטחים פתוחים.

"התו הסגול לא רלבנטי לאולמות אירועים. אני מציע שנפתח תו לבן שיסדיר אירועים גדולים בחוץ תוך פיקוח הדוק. זו עבודת מטה שאני מציע להתחיל כבר היום", אמר.
+מבצע אכיפה משטרתי נגד מפרי הנחיות קורונה
18:34 02/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
משטרת ישראל רושמת כ-2,500 דוחות ביממה אחת לאזרחים שמפרים את הנחיות הקורונה  ▪  בסוף השבוע יוצאת המשטרה למבצע שיטור ואכיפה נרחב בכל הארץ
([צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+פיצוץ בפגישה: הנהגים מסרבים לגבות תשלום
15:53 02/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מיום ראשון יתאפשר תשלום במזומן לקשישים ולמלווים לעיוורים  ▪  ארגון נהגי האוטובוסים טוען שהדבר מסוכן לבריאות  ▪  ההסתדרות הלאומית וההסתדרות הכללית מבקשות לפטור את הקשישים מתשלום בתקופת הקורונה  ▪  ראש הרשות לתחבורה ציבורית מגיב בכוחניות ומאיים על המפעילים בקנסות
תחנת אוטובוס בירושלים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+סיכום קצר של תקופת הקורונה בחינוך
14:08 02/07/20  |  רועי אורן   |   לרשימה המלאה
אור פסיקת בית-הדין לעבודה הסתיימה ביום שלישי האחרון שנת הלימודים בבתי-הספר היסודיים והגנים  ▪  זו הייתה שנת לימודים מוזרה שנחלקה לשניים: עד ה-13 במארס (התאריך שבו נסגרו בתי-הספר בשל מגפת הקורונה), ומה-10 למאי שאז התחיל כל הבלגן
(לא מתאמצים למצוא פתרון [צילום: חן ליאופולד, פלאש 90])
+נסיעת חיילים ברכבת לא תתאפשר בימים ראשון וחמישי
13:57 02/07/20  |  עידן יוסף
בתום הערכת מצב עם שרת התחבורה, ח״כ מירי רגב, סוכם על חזרת החיילים לנסיעה ברכבת בימים שני-רביעי בשבוע. הנסיעה כפופה להזמנת שוברים מבעוד מועד על פי מתווה ההפעלה של הרכבת בצל הקורונה.
+ראש עיריית כרמיאל עבר בדיקת קורונה ונמצא שלילי
13:26 02/07/20  |  מירב ארד
ראש העיר כרמיאל משה קונינסקי וראש לשכתו וראש מינהל התרבות, הדוברות והשיווק אלי שדה ו-7 עובדי עירייה נוספים שנכנסו אתמול לבידוד לאחר שהתברר להם על כך שנחשפו בתחילת השבוע לחולה קורונה מאומת, במהלך פגישה בלשכת ראש העיר שבה עטו כל המשתתפים והעובדים שנחשפו במהלך שהותו בעירייה ושמרו על מרחק של כ-4 מטר, עברו אתמול בדיקת קורונה שמהן עולה כי לא נדבקו בנגיף.
+הווירוס הפיננסי: שובם של הצ'קים החוזרים
12:40 02/07/20  |     |   לרשימה המלאה
היקף הצ'קים החוזרים בישראל זינק לאחרונה בלמעלה מ-200 אחוזים  ▪  כיצד תוכלו להגן על העסק שלכם מפני פגיעה?  ▪  וגם, איך ניתן להפוך צ'ק דחוי למזומן בקופה, ללא סיכון ובמהירות? יצאנו לחקור
+משרד הבריאות ידרוש: הגבלת האירועים ל-50 איש
11:27 02/07/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
השרים יידרשו לאשר הגבלה של 50 איש באולמות ובמסעדות, והורדת מספר המתפללים בבתי הכנסת ל-20 בלבד  ▪  שר הביטחון הורה על גיוס של 500 מילואימניקים נוספים  ▪  מחסומים הוצבו בלוד ובאשדוד לאכיפת הסגר המקומי
סגר בשכונות באשדוד [צילום: פלאש 90]
גנץ בהערכת מצב בנושא הקורונה [צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחו]
+גפני: קנסות הקורונה - לנפגעי הנגיף
11:05 02/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הכספים יוזם הצעת חוק שתחייב את האוצר להקים קופה ייעודית שאליה ייכנסו הכנסות המדינה מקנסות הקורונה  ▪  על-פי ההצעה - ישמשו עשרות מיליוני השקלים לסיוע לנפגעים כלכלית מהמגיפה
(ח"כ גפני. אין צדק בהעברה לצרכים אחרים [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"חסינות העדר" קרובה מהצפוי?
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הצחקתם אותי
2/07/20 13:56
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
ניהול תזרים, יודע כל עצמאי, הוא אחד התחומים היותר קריטיים לקיומו של עסק, גם בשגרה והרבה יותר מכך כרגע, ימי משבר הקורונה. את כל זאת אנו מציינים כדי לעדכן אתכם בעלי העסקים כי בישראל 2020 ובמיוחד מאז הגעת הקורונה, ניהול אחראי של עסק צריך וכדאי שיכלול התייחסות לאיום חדש-ישן, הידוע בכינוי - צ'קים חוזרים.
02/07/2020  |    |   כתבות שיווקיות
קבינט הקורונה ישוב ויתכנס (יום הק, 2.7.20) בשעה 15:00 כדי לדון בהמלצות להטיל הגבלות נוספות על-מנת למנוע את ההמשך התפרצות נגיף הקורונה. ממשרד הבריאות והמטה לביטחון לאומי צפויים לדרוש להגביל עד 50 איש בחתונות, בבתי קפה ובמסעדות. התקהלויות יוגבלו ל-20 איש לכל היותר.
02/07/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, יוזם הצעת חוק שתקבע כי הקנסות שיוטלו על מפירי תקנות הקורונה ייכנסו לקופה שתיועד רק לאלו שניזוקו מהקורונה ולא לקופת האוצר הכללית.
02/07/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
חברת התוכנה אמדוקס צפויה לפטר כ-1,000 מן העובדים שלה - כולל עובדים בכירים. זאת, בעקבות משבר קורונה שפגע בפעילות העסקית של החברה וכחלק משורת קיצוצים משמעותיים המתוכננים להתבצע באמדוקס. בין הקיצוצים הצפויים גם הקטנה של הוצאות הרווחה ושל הוצאות השיווק של החברה.
02/07/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת הפנים מבקשת (יום ד', 1.7.20) להכניס שינויים להצעת החוק הממשלתית למניעת מבקרים למקומות מעצר אם קיים חשש ממשי לסכנת הדבקה בנגיף הקורונה. "קראתי חוות דעת של מספר ארגונים שמעלים סימני שאלה ונקודות לתיקון הצעת החוק. לכן לא נצביע היום על החוק, שדורש דיון עמוק", אמרה יושב-ראש הוועדה, ח"כ מיקי חיימוביץ'.
02/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il