|   15:07:40
דלג
  חנה נגאר  
יועצת אסטרטגית לעסקים, חוקרת תודעה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

חוסן לאומי

מהו מבחן המאה? ואיזו תפילה נישא בליבנו? הפעם המדינה זקוקה לכל אחד מאתנו, ויותר מכך, כל אחד מאתנו זקוק לשני מגיפת הקורונה מציבה את עם ישראל כולו במבחן שלא היה כמותו
08/07/2020  |   חנה נגאר   |   יומני בלוגרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
יש להשמר [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

[צילום: חנה נגאר]

בפרוץ הקורונה לראשונה חווינו חוויות מחזקות וזו חוויה שלא אשכח. היה זה יום שישי, בתי החיילת הודיעה לי שהיא יוצאת עם הסגל הרפואי לטפל בחיילים שנדבקו בנגיף הקורונה. "חשוב מאוד שהצבא יישאר כשיר ללחימה בכל רגע נתון", הסבירה לי החיילת שלי.

באותה שנייה הרגשתי שעננה אפורה נפלה עליי, הדמעות זלגו מבלי שרציתי אך המשכתי את השיחה אתה כרגיל, דיברתי אתה בטלפון בביטחון ובגאווה כי לצד ההבנה שלא אראה אותה חודשיים ולצד החשש שהיא תידבק הבנתי שזו שליחות ותרומה למדינה.

מהר בישלתי, קניתי לה כל מה שצריך, נסעתי אליה להיפרד לתקופה הקרובה, אך קילומטר לפני נקודת המפגש מכוניות של משטרה צבאית חסמו את הכניסה לבסיס - 'אין יוצא ואין נכנס' זהו... בהנחיית הרמטכ"ל - החיילים בהסגר. בלב כבד קראתי: "אלה בתי היקרה, חיילת שלי, נשמה יפה שלי אני אמך הגאה - מצדיעה לך"!!

בהשראת אותו מקרה ובתקופת פרוץ מגיפת הקורונה כתבתי את המאמר הבא. נדמה כי הוא מתאים גם לתקופה זו בה הגל השני מתקרב לאיטו.

מהו חוסן לאומי? מהו מבחן המאה ואיזו תפילה נישא בליבנו? חוסן לאומי (בקצרה) הוא היכולת של מדינה להגן בתקופות משבר על כלל אזרחיה. היכולת של כלל מנהיגיה ללמוד מההיסטוריה: מהעבר ומההווה, להפיק לקחים, לקבל החלטות ולשלהב את העם לשתף פעולה עם ההחלטות בכדי למזער את המהלומות, הנזקים ואיבוד בני אדם. חוסן לאומי זו גם היכולת של מדינה להתאושש מהר ממשברים ולהחזיר את כלל אזרחיה לשגרה בטוחה.

וזה אכן מה מדינתנו עשתה בגל הראשון: היא למדה מהמתרחש בעולם וקיבלה החלטות שמנעו את הידרדרותנו הלאומית-הבריאותית והחברתית. ועשתה הכל כדי שנחזור לשגרה בטוחה. ברוב המשברים שהמדינה התמודדה איתם התקבלו החלטות בדרגים השונים. חלק מההחלטות יצאו לפועל אפילו מבלי שנדע כדי לאפשר לנו האזרחים לתפקד ככל האפשר בשגרה ובתחושת ביטחון.

אך הפעם זה שונה. הפעם המדינה זקוקה לכל אחד מאתנו. ויותר מכך, כל אחד מאתנו זקוק לשני. מגיפת הקורונה מציבה את עם ישראל כולו במבחן שלא היה כמותו. 'מבחן כל אזרחיה'. כן, אני, אתה, את, כולנו במבחן 'התלות ההדדית'. אנחנו תלויים זה בזה!

לכן צריך ש-100% מהאוכלוסייה יגלו אחריות אישית ומוסרית וישמרו על 100% מההנחיות. קריטי שנקבל ב'מבחן המאה' ציון 100 כדי שהתפילה שכל אחד נושא בליבו - תתקבל. תפילה לחיילים ולכל אזרחי המדינה בלי הבדל דת ולאום:

מי ייתן ולא ניפול לזה החולי; מי ייתן והסגל הרפואי יעמוד בנטל הרובץ עליו; מי ייתן ומשפחות לא יקרסו כלכלית; מי ייתן ומחלה זו לא תיגבה יותר קורבנות; מי ייתן והאוכלוסיות שבסיכון יצאו מכלל סכנה; מי ייתן ויישמרו הסבים והסבתות; מי ייתן ונמשיך להיות מדינת חזקה. מדינה שבנתה את חוסנה בדם, יזע ודמעות מאז תקומתה. כל כך הרבה חיילים ואזרחים חרפו נפשם במלחמות ובקרבות ישראל כדי שאתה, את ואני נחיה בתחושת 'חוסן לאומי' ו'גאווה לאומית'. מי ייתן ונחזור כפי שכתוב בהמנון "להיות עם חופשי בארצנו...".

חוסן בינלאומי "הנה בא השלום"!?

האם ביכולתה של חשיבה אסטרטגית בעיתוי הנכון לקרב אותנו אל ה'שלום העולמי' המיוחל? חשיבה אסטרטגית מאפשרת לנו להחליט על מהלך חד וברור שמשיג תוצאות מוצלחות בזמן הקצר ביותר. ההחלטה האסטרטגית שאני ממליצה עליה בעקבות הקורונה היא לאחד כוחות ולבצע "סגר בינלאומי": סגר בכל המדינות באותו זמן. והשאלה מי המנהיג שירים את הכפפה?

בכל החלטה אסטרטגית חייבים להתממש מס' עקרונות ברזל, ואציין רק חמישה מהם:

1. עקרון העתידנות: ההחלטה האסטרטגית צריכה לתת מענה ליציאה מהמשבר: 'סגר בינלאומי' יאפשר לחזות את הצפי לסיום המשבר.

2. עקרון היעילות: במקום אינספור מהלכים והנחיות שהשלטון מתחנן שהעם יקפיד עליהם - יש לפעול באסטרטגיה אחת ולנתב אליה את כל האנרגיות כדי להגיע לתוצאות קריטיות ליציאה מהמשבר בזמן הקצר ביותר.

דוגמה לתוצאות קריטיות:

א. להגיע במידי להבחנה מלאה בין בריאים לבין החולים.

ב. חזרה לשגרת הטיסות לא תתאפשר לכל מדינה בנפרד.

כדי להשיב את השגרה הבינלאומית - חייבים להתלכד ולעשות זאת ביחד!

ג. יצירת "פניות" למנהיגים לעסוק בעוד מהויות.

מנהיגי העולם יוכלו לטכס עצה ולאגד משאבים בכדי לצאת מהמשבר.

3. עקרון החיסכון: סגר בינלאומי יחסוך לנו המון כסף, זמן, מאמץ וקורבנות.

4. עקרון מניעת החרפה: סגר בינלאומי ימנע החרפת הקריסה של מערכות ברמה העולמית, המדינית, האזורית המשפחתית שצפויה. לכן צריך לקבל החלטה מהירה.

5. עקרון מימוש החזון: החלטה אסטרטגית במהותה מתחברת לחזון שהוא רעיון גדול יותר בעל תרומה וערך חברתי עצום.

החזון: זו ההזדמנות אולי החד-פעמית לקרב את 'השלום העולמי' ו'תחושת הביטחון העולמי' שכולנו מייחלים אליהם.

הנה בא השלום"?! הלוואי.

אינני רואה פתרון מהיר אחר להתמודדות עם המגיפה מאשר 'סגר בינלאומי'. גם אם יקרה "נס" וימצא נסיוב לנגיף הקורונה עדיין נצטרך איזשהו תיאום בינלאומי לפני פתיחת שערי העולם. "מנהיגים לא בונים על ניסים, הם מייצרים אותם" (הח"מ).

חוסן כלל עולמי

"אל ליבם של מנהיגי העולם ניתן להגיע או במשברים עצומים או בחגיגות של הישגים ענקיים, לכן אין תקופה מתאימה יותר להגיע אל חזון מדיני גדול ויעדים פורצי גבולות - אלא בתקופה זו" (הח"מ). אנו נמצאים בתקופה בה כל המדינות עוסקות באותו עניין אחד ומהותי והוא: הצלת נפשות בעקבות מגיפת הקורונה.

האם יש מקום למנף את 'הדאגה לחיי אדם' גם מחוץ לגבולות המגיפה? האם יש מקום לקיים שיח עולמי על הצלת חיי אדם גם בהקשרים נוספים? למשל, מניעת הטרור, השכנת ביטחון במזרח התיכון ובעולם. מעין יצירת "אכפתיות עולמית". הטרור הוא מגיפה בפני עצמה שאינה נובעת מנגיף שמתרבה ללא צורך במנהיג ובמשאבים.

הטרור מתנהל על-ידי מוחות אדם שמתכננים בזדון ובעקביות לפגוע בחיי אדם. תקופת המגיפה מוכיחה לנו שמוחות הטרור יכולים לחשוב אחרת. ש'הסדר העולמי' יכול להישמר. הנה, כבר לא מושקעות אנרגיות ומשאבים למלחמות סרק כבעבר, לפעולות טרור ואיבה. משום שכיום, רוב האנרגיה והמשאבים מושקעים בהצלת חיי אדם, לחיזוק החוסן של אזרחי המדינה, להעצמת אוכלוסיות נחלשות. כפי שממילא היה ראוי שיקרה גם ללא המגיפה.

כל שנותר כרגע הוא ליצור שיח בינלאומי סביב נושא "הצלת חיי אדם". ליצור שיח מכוון בו נקרא בקול רם ונישא לשמור על ביטחון האזרחים גם לאחר שהמגיפה תחלוף. "כשהזדמנות פוגשת מוכנות נוצר מומנטום ואז ניסים מתחילים להתרחש". הקורונה יצרה הזדמנות להתקדם צעד נוסף אל השלום והביטחון העולמי. אין עם מוכן יותר ל'רגיעה ביטחונית' מאשר עם ישראל. יש מומנטום, חסר רק השיח שבאחרית הימים יביא את ה"נס": את השלום אן את הביטחון הלאומי הקבוע.


הכותבת הנה חוקרת תודעה - מומחית לחוסן ומנטורית להצלחה בחיים ובעסקים.
תאריך:  08/07/2020   |   עודכן:  08/07/2020
חנה נגאר
+שתי שכונות נוספות בלוד יוכנסו להסגר
23:16 08/07/20  |  איציק וולף
שתי שכונות נוספות בעיר לוד יוכנסו החל ממחר להסגר למשך שבוע. מדובר בשכונות גני יער וס״ח. ההסגר על השכונות פרדס שניר, הרכבת ונווה שלום יימשך עד ליום שלישי הבא (14.7.2020) ויוסר בהתאם לירידה בתחלואה.

+הרבה נוסעים לא יוכלו לעלות לאוטובוס
22:50 08/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הגדלת התפוסה באוטובוסים נועדה להפחית את הצפיפות בתחנות  ▪  הפסקת השירות אחרי השעה 22:00 נועדה לאפשר העברת תשומות לתגבור קווים עמוסים בשעות השיא  ▪  קווי ההזנה לרכבת
(רגב. "מתווה מאוזן" [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+רבה של בני ברק: מרגיש חולשה? אל תצום
21:42 08/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הרב חיים יצחק אייזיק לנדא פרסם הנחיות לצמים לקראת צום י"ז בתמוז שחל היום  ▪  אסר את הצום על חולי קורונה שהבריאו, על נשים ובחורים צעירים שמרגישים חולשה ועל כל מי שמרגיש תסמינים גם אם נמצא שלילי בבדיקה
([צילום: נתי שוחט, פלאש 90])
+ממשלת בריטניה תזרים 40 מיליארד ליש"ט
21:28 08/07/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
רישי סונאק בפרלמנט, 8.7.20 / גארדיאן
30 מיליארד ליש"ט יופנו לשוק העבודה: מענק לכל מעסיק שיחזיר עובדים מחופשה ללא תשלום, ויעסיק אותם לתקופה ובשכר שנקבעו; סובסידיות להעסקת מובטלים צעירים ולשכירת מתמחים  ▪  הממשלה תממן מחצית מן הארוחות במסעדות בחודש אוגוסט  ▪  הורדה חדה של המע"מ בענפי המזון, האירוח והתיירות  ▪  הורדת מיסים זמנית בעסקות נדל"ן
סונאק בדרכו היום לפרלמנט [צילום: מאט דונהם, AP]
פאב בלונדון לאחר הסגר [צילום: פרנק אגוסטין, AP]
+בצל הקורעוני
21:06 08/07/20  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה
העניים החדשים בעידן הקורונה וסוגיית התקינות הפוליטית  ▪  שאלו את צחי הנגבי  ▪  ולקינוח פסוקו - ה'כסף הקטן' של מירי רגב ושאר מטעמים
(הנגבי. צודק [צילום: הלל מאיר/פלאש 90])
+תוכנית הסיוע: דמי אבטלה עד יוני 2021
20:09 08/07/20  |  איציק וולף
התוכנית הכלכלית שמגבש שר האוצר, ישראל כ"ץ, כוללת הארכה של דמי האבטלה ושל המענקים עד לחודש יוני 2021.

מדובר בתוכנית שהבטיחו כ"ץ וראש הממשלה, בנימין נתניהו, להציג לסיוע לשכירים ועצמאים תוך שיפור המנגנונים של העברת הכסף ליעדו. השניים הודיעו לפני יומיים כי היא תוצג בתוך 48 שעות, אך טרם הציגו אותה.

פרטי התוכנית כוללים הארכה של דמי האבטלה לשכירים עד יוני 2021 ומענק לעצמאים עד 15,000 שקל. עוד כוללת התוכנית הגדלה של ההלוואות בערבות מדינה ב-23 מיליארד שקל והקפאת משכנתאות.
+ריבלין במתקפה על הממשלה והליכוד
18:20 08/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
נשיא המדינה, ראובן ריבלין, מותח ביקורת על הממשלה וטוען כי עד לרגעים אלו מדינת ישראל לא פיתחה תורת לחימה קוהרנטית  ▪  "אין לנו גוף אחד שמרכז את הידע, את המאבק, את ההתמודדות, את השליטה, ואת השיח מול הציבור ועם הציבור"
ריבלין. "אין מקום לחישוב פוליטי" [צילום: פלאש 90]
נתניהו ומיקי זוהר. דרוש אמון ציבורי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+2-3 מלוניות קורונה ייפתחו השבוע
17:58 08/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
פיקוד העורף יפתח בתוך 48 שעות בין 2 ל-3 מלוניות קורונה חדשות  ▪  לפחות אחת מהן תותאם למגזר החרדי  ▪  כיום פועלות 12 מלוניות קורונה ו-6 מהן מותאמות לחרדים
(כ-15 מלוניות עד סוף השבוע [צילום: תומר נויברג, פלאש 90])
+שחורים והיספנים חולים הרבה יותר
15:08 08/07/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
העיתון ניתח נתונים של מאות אלפי מקרים בקרוב ל-1,000 מחוזות  ▪  הסיבות: חוסר אפשרות לעבודה מרחוק ומגורים בצפיפות
(לא רק מסיבות בריאותיות [צילום: מאיה אלרוזו, AP])
+עסקים שיתחברו לסיב אופטי יקבלו סיוע של 1,000 שקל
14:48 08/07/20  |  עידן יוסף
במסגרת הסיוע לעסקים קטנים, יינתן סיוע בסך 1,000 שקל לעסקים שיתחברו לסיב אופטי. במהלך משבר הקורונה, הומחש הצורך בחיבור לתשתיות מתקדמות, המאפשר קצב גלישה גבוה בשירות אמין ויציב, ההכרחי לפעילותם של עסקים קטנים.

משרד התקשורת בשיתוף עם משרדי האוצר והכלכלה, פועל לעודד באופן ישיר את החיבור של העסקים הקטנים, ובכך, לא רק לסייע ולהאיץ את הפעילות המשקית, אלא גם לעודד ביקוש לסיב ברחבי הארץ. עידוד הביקוש מגביר את הכדאיות הכלכלית בפרישת סיבים של חברות התקשורת.



+"סקופ": נמצא חיסון לקורונה
14:45 08/07/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ביבי נכשל עד כה  ▪  מינה את רוני אלשיך למפכ"ל וקיווה שתיקיו ייסגרו ולא צלח; אחר כך ניסה להשיג תוצאה זו במינוי מנדלבליט ליועץ המשפטי ושוב נכשל; וביקש חסינות משולשת ונכשל; אז עתה הסגר הכללי הוא המוצא האחרון, והוא לא יוותר עליו
(נתניהו. נכשל [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+אושר תו סגול מותאם למלונות בישראל
13:25 08/07/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
התו קובע שורה של הגבלות נוספות מעבר לאלו הקבועות בתו הסגול הרגיל, אשר מטרתן העיקרית היא שמירה על המשך פעילות הענף, לצד שמירה על בריאותם של האורחים ועובדי בתי המלון כאחד
([צילום: רשת מלונות אוליב])
+שם פס
12:19 08/07/20  |  אברהם בנמלך   |   לרשימה המלאה
את כחלון הוא השאיר ולא הוריד לו את האף  ▪  זה מפני שכחלון הוריד לעצמו את האף  ▪  נתניהו סמך עליו שהוא ירסק את המשק  ▪  מוזר מאוד, הרי נתניהו בזמנו כשר אוצר הציל את המשק  ▪  נכון, אבל הוא עשה זאת כדי להוריד את האף לשרון שהיה ראש הממשלה
(כחלון. הוריד לעצמו את האף [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90])
+בשל חשיפה לחולה קורונה: בני גנץ נכנס לבידוד
11:27 08/07/20  |  מירב ארד
שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ נכנס לבידוד בשל חשד נחשף לחולה קורונה מאומת. נמסר כי גנץ ייכנס לבידוד עד לביצוע בדיקת קורונה וחקירה אפידימיולגית, וימשיך לנהל את ענייני המשרד ויתר עיסוקיו הציבוריים מהבידוד.
+ה"נמרים" חוזרים - למלחמה נגד הקורונה
11:15 08/07/20  |  מאיר אינדור   |   לרשימה המלאה
איננו זקוקים לצעקות שבר של ראש מפלגת שמאל, שבתחילה בכלל מכחיש שיש מחלה, וגם לא לקבינט צללים של האופוזיציה מימין, כפי שלא צריך מטכ"ל צללים  ▪  אנו זקוקים לתנועה חיובית שתאחד את העם ותוך כך תשטוף את הרוח הרעה
(מאיר אינדור [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+ליברמן: "כאוס מוחלט בתוך ממשלת החרטא"
10:45 08/07/20  |  מירב ארד
יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב כעת בפייסבוק: "ללא ספק, נתניהו הוא האדם הטוב ביותר בפרסום וביח"צ בישראל, ולא רק בישראל. אבל אזרחי ישראל לא זקוקים לאשף פרסום, אלא למישהו שיודע לנהל ולעשות סדר בבלאגן. אין שום היגיון בהחלטות המתקבלות ואין מסד נתונים המגבה אותן... ואם לא די בכך יש כל כך הרבה תוכניות כלכליות, אבל הכסף לא מגיע לשום מקום. שר האוצר עובד על תוכנית כלכלית, ה-7 במספר מאז 30 במרס. שר האוצר הרזרבי ברקת פרסם אתמול ברעש ובצילצולים תוכנית משלו, פרץ שר הכלכלה מתכוון להציג מחר תוכנית. זהו כאוס מוחלט בתוך ממשלת החרטא".
+גם הרשתות הגדולות מתחילות להיפגע
10:15 08/07/20  |  יובל לובנשטיין   |   לרשימה המלאה
משיחות שערכתי עם מוכרנים ברשתות אופנה, עולה תופעה מדאיגה של צמצום היקפי המשרה של המוכרנים וצמצום שעות הפעילות של החנויות, דבר שמצמצם משמעותית את שכר המוכרנים ואינו מאפשר להם להתפרנס בכבוד
(חייבים לעצור את הסחרור הקיים [צילום אילוסטרציה: מאט רורק, AP])
+משרד התחבורה מבטל את קווי הלילה והשבת
09:59 08/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השירות יסתיים בימי החול בשעה עשר בלילה ובימי שישי לפני כניסת השבת  ▪  המתווה להפעלת האוטובוסים: יכילו מחצית ממלוא התפוסה; משרד התחבורה יפעיל פיקוח על שמירת הוראות הבריאות
(שירות מצומצם [צילום: פלאש 90])
+1,320 נדבקים ביממה; גנץ נכנס לבידוד
09:21 08/07/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מספר החולים הפעילים עומד 14,104, בהם 107 חולים קשה  ▪  מהשעה 13:00 - סגר למשך שבוע על העיר בית עילית  ▪  הבוקר נסגרו גם גני האירועים והאולמות
האכיפה תוגבר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
הבריכות הציבוריות נסגרו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ארבעה חודשים
08:56 08/07/20  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - שנתיים וחצי, ממשיכים להעסיקה, עובדות לא נכונות, תוספות ופיצויים  ▪  "אל נא רפה נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות, שמחה ואושר לכולנו
(ארבעה חודשים נוספים [צילום: דו"צ])
+מאבק משפטי על אספקת ערכות לבדיקת קורונה
08:47 08/07/20  |  יצחק דנון   |   לרשימה המלאה
תעשיות ביולוגיות ישראל בית העמק דורשת לקיים מכרז לייבוא מיליוני ערכות, ולבטל את ההחלטה לרכוש אותן ללא מכרז ב-27 מיליון שקל מחברת אל-אר
(מי יספק ערכות דיגום [צילום אילוסטרציה: אייל לוין])
+RNA בחזית המרוץ לחיסון לקורונה
08:04 08/07/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
לפחות 17 חיסונים הגיעו לשלב הניסויים הקליניים, מתוכם חמישה בטכנולוגיית ה-RNA החדשנית - שימוש בחלק מהחומר הגנטי של הנגיף כדי לאתגר את מערכת החיסון בגוף  ▪  וושינגטון פוסט: השיטה מבטיחה מאוד ברמת המעבדה, אך עדיין יש להוכיח אותה ברמת השטח
פיתוח חיסון לקורונה, 1.7.20 / אימפריאל קולג'
ניסוי בחיסון של אוניברסיטת אוקספורד [צילום: סיפוויי סיבקו, AP]
שאטוק. ליטר יניב 2 מיליון מנות [צילום: יוטיוב / הפורום הכלכלי העולמי]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
שרד הבריאות עדכן (יום ד', 8.7.20) כי 1,320 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. חולה נוסף נפטר במהלך הלילה, ובכך העלה את מספר הקורבנות ל-343. מספר החולים הפעילים הוא 14,104, בהם 107 חולים קשה - זינוק עצום, ו-36 חולים מונשמים. שיא נרשם במספר הבדיקות שבוצעו אתמול - 25,385 בדיקות קורונה.
08/07/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - שנתיים וחצי, ממשיכים להעסיקה, עובדות לא נכונות, תוספות ופיצויים "אל נא רפה נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, שמחה ואושר לכולנו
חברת תעשיות ביולוגיות ישראל בית העמק דורשת לקיים מכרז לייבוא מיליוני ערכות לבדיקת קורונה, ולבטל את ההחלטה לרכוש אותן ללא מכרז ב-27 מיליון שקל מחברת אל-אר.
08/07/2020  |  יצחק דנון  |   חדשות
במרוץ העולמי לבלום את הקורונה פועלים מדענים בארה"ב, סין, גרמניה ובריטניה כדי לפתח ולייצר חיסונים בדרך חדשה לחלוטין. הדור החדש והמבטיח – אך שעדיין לא הוכח – של חיסונים מבוסס על שימוש בקטע זעיר מתוך הדנ"א של הנגיף, הקרוי RNA, כדי לאתגר את מערכת החיסון, כותב וושינגטון פוסט. המטרה: לספק עשרות מיליוני מנות כבר בסוף השנה הנוכחית. הסיכונים והסיכויים הם עצומים.
08/07/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
ועדת הכלכלה דנה (יום ג', 7.7.20) במשבר שוכרי הדירות בישראל, שנפגעו כלכלית בתקופת סגר הקורונה. במהלך הדיון התברר, כי 12% מהשוכרים לא שילמו את שכר הדירה בחודש אפריל וכי לממשלה אין תוכנית מסודרת לטיפול בנושא ולסיוע לשוכרים שנקלעו לקשיים. היו"ר יעקב מרגי התייחס לכך ואמר כי הוא חש שאין מספיק דיוני עומק תכליתיים במשרדי הממשלה, ולכן בכוונת הוועדה לזמן לדיונים את השרים הנוגעים בדבר, כדי לדרוש מענה לבעיות שלא מתמצה רק בחל"ת ודחייה בתשלומי ארנונה. "התוכנית הכלכלית לא יכולה להסתכם רק בחל"ת והנחה בארנונה", אמר.
08/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
אמיר רוזנבלום
אמיר רוזנבלום
שוק השכירות מאותת כבר היום על עליות מחירים, ובעיצומה של המלחמה, מהווה חיזוק משנה לתרחיש עליית המחירים הצפוי
ראובן דינור
ראובן דינור
כאשר צבא מוקם להגן על אזרחי המדינה בהגדרתו וזו מטרתו העיקרית, אינו יכול שהגנה זו תיסדק והאזרחים עליהם הוא מגן יחטפו    ההגנה היא באחריותו ושומה עליו כגוף מבצע למנוע חטיפת אזרחים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il